Nowe informacje o The Adventurer – studio Farm 51 pokazało swoją grę na imprezie Game Day 2012

Podczas imprezy Game Day 2012 pokazano grę The Adventurer. Studio Farm 51 szykuje produkcję, która przypadnie do gustu fanom Indiany Jonesa i Uncharted.

14 maja 2012, 10:29 • Szymon Liebert (gry-online.pl) • gry na świecie
Nowe informacje o The Adventurer – studio Farm 51 pokazało swoją grę na imprezie Game Day 2012 - ilustracja #1

Wczoraj na sosnowieckiej imprezie Game Day studio Farm 51 pokazało swój nowy projekt - The Adventurer. Wojciech Pazdur, główny projektant gry, przeprowadził widownię przez kilka scen kampanii solowej i opowiedział dość szczegółowo o rozgrywce. Dzięki temu poznaliśmy kilka informacji na temat tej produkcji, którą można określić jako pierwszoosobową wersję Uncharted. Fani filmów przygodowych w stylu Indiana Jones powinni być zadowoleni.

Fabuła The Adventurer ma być ukłonem w stronę klasyki filmów i gier przygodowych. Mówimy więc o takich tytułach jak Indiana Jones, Kopalnia Króla Salomona lub Mumia. Bohaterem produkcji będzie Victor „Vic” Chandler, prywatny detektyw i poszukiwacz skarbów, który zmierzy się z nazistami i innymi przeciwnikami w pogoni za mitycznymi artefaktami. Całość rozegra się przed II wojną światową. Z tego względu w grze pojawi się więcej frakcji – w tym wywiady różnych państw. Pazdur ujawnił też, że przygoda rozegra się w trzech krainach, a każda z nich wprowadzi unikalne elementy. Lokacja Majańska, pokazana na Game Day, składała się z 3-4 poziomów.

Rozgrywka – początkowo twórcy gry myśleli o postawieniu na pełną eksplorację. Testy pokazały jednak, że gracze szybko nudzą się taką formą zabawy. Właściwy The Adventurer będzie więc łączył liniową rozgrywkę z bardziej otwartymi mapami i możliwością odkrycia wielu sekretów. W jednej ze scen producent gry znalazł jaskinię zawierającą skarb. Znajdzki, często przynoszące też nowe informacje o fabule, odszukamy z pomocą „szóstego zmysłu” (dostępnego na niższych poziomach trudności), kompasu, notatnika (zawierającego także podpowiedzi) oraz map zebranych podczas zabawy (jedną z nich miał przy sobie hitlerowski żołnierz zabity przez pułapkę).

Nowe informacje o The Adventurer – studio Farm 51 pokazało swoją grę na imprezie Game Day 2012 - ilustracja #2

Pułapki i zagadki wszechobecnym motywem w The Adventurer będą pułapki. To za ich pomocą twórcy chcą urozmaicić rozgrywkę i zbudować napięcie podczas eksploracji. Na Game Day pokazano wiele z nich. Najprostsze można było ominąć, trudniejsze wymagały strzelenia do pewnych obiektów, użycia dynamitu lub znalezienia odpowiedniej kombinacji przełączników (podpowiedzi oferował wspomniany „szósty zmysł” oraz notatnik). Farm 51 nie chce budować trudnych wyzwań, ale raczej oddać wrażenie, że rozwiązujemy poważne łamigłówki. Podobne podejście zastosowano w serii Uncharted z PlayStation 3.

Walka – w grze będzie sporo strzelania, więc fani gatunku mogą spać spokojnie. Zmierzymy się przede wszystkim z oddziałami nazistowskimi poszukującymi artefaktów. Na podstawowym wyposażeniu bohatera będą dwa pistolety, ale w grze znajdziemy sporo innych broni. Jedną z pokazanych zabawek był prototyp późniejszej „pepeszy”. Co ciekawe, w walce można było zaciągnąć przeciwników na pułapki i aktywować je. Pojawią się też broń biała (jako szybki atak z bliska) oraz delikatne motywy skradankowe (scena, w której trzeba unikać wrogów). Pod względem strzelania gra ma być czytelna dla graczy – w stylu Medal of Honor lub Call of Duty.

Wątki paranormalne w grze nie zabraknie wątków ponadnaturalnych, chociaż Pazdur zapewnił, że będą one odpowiednio wyważone (jak np. w Indiana Jones, a nie NecroVision, poprzedniej produkcji studia Farm 51). Zbieranie pewnych skarbów okaże się niebezpieczne – będą one bowiem pieczęciami blokującymi aktywność mumii. Walki z tymi przeciwnikami zostaną pokazane w późniejszym terminie. Wiadomo jednak, że pojawią się też inni, mityczni przeciwnicy (jednego z nich, humanoidalnego wojownika, widzieliśmy podczas przerywnika filmowego). Raczej nie uświadczymy za to walk z gigantycznymi, zupełnie fantastycznymi bossami.

Nowe informacje o The Adventurer – studio Farm 51 pokazało swoją grę na imprezie Game Day 2012 - ilustracja #3

Multiplayer twórcy szykują tryb multiplayer, ale z braku środków traktują go jako dodatek do kampanii solowej. Możemy spodziewać się dwóch standardowych trybów (Deathmatch, Team Deathmatch) oraz jednego unikatowego (Treasure Hunt). W ostatnim z nich będziemy walczyć o skarby, korzystając nie tylko z broni, ale też pułapek oraz specjalnych mocy/właściwości postaci. Z tego względu Farm 51 przewiduje, że multiplayer będzie bardziej taktyczny od przygody solowej.

Data premiery – obecnie gra jest w fazie pre-alfa i wymaga jeszcze wielu szlifów. W samym studiu Farm 51 pracuje około 30-40 osób, a The Adventurer powstaje na bazie silnika Unreal Engine 3 (bo tworzenie własnej technologii okazało się nieopłacalne). Przedstawiciel producenta przyznał, że gra jeszcze nie ma wydawcy, więc trudno określić jej datę premiery. Produkcja powinna jednak zostać ukończona w tym roku – mówimy o wersji na PC oraz Xbox 360. Pod koniec roku deweloper chce rozpocząć prace nad konwersją na PlayStation 3.

  1. Oficjalna strona Farm 51
  2. Więcej informacji o The Adventurer
kalendarz wiadomości
2012
maj
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

komentarze czytelników


Econochrist  2012-05-14 - 11:34

Świetnie się to zapowiada. Bardzo lubię od czasu do czasu obejrzeć "Kopalnie króla Salomona" czy starego Indianę Jonesa. Graficznie bardzo to ładnie wygląda. Efekty też niczego sobie. Wybuch dynamitu na końcu pierwszego filmiku - coś pięknego. Będę bacznie obserwować rozwój tej gry. :)

kaszanka9  2012-05-14 - 11:45

Niezła tandeta, niczym nie wyróżniający się prościutki fps, gameplay rodem z gierek za 20 zł.

z0ltar  2012-05-14 - 11:59

Ponoć gra ma być krótka, 7 godzin czy coś w ten deseń. Tak za 69 zł ujdzie. :D Jak na premierze krzykną więcej to będzie FAIL.

Koktajl Mrozacy Mozg  2012-05-14 - 12:35

Lubilem gre King Kong (tego na podstawie filmu) bo bylismy w niej "soba" a nie madefakerem w dodatku brak huda, liczba naboji sprawdzana przez przycisk, itp - podobalo mi sie to

Hosti  2012-05-14 - 13:11

Pewnie, bo każde studio i developer zaczyna od gier na poziomie AAA, ale takimi, że EA oraz Sony zgrzytają zębami na ich widok... Może to nie będzie produkcja epicka, którą zapamiętamy na lata, ale bez przesady...

Mortalking  2012-05-14 - 17:17

WOW !!! mimo że trochę nie wyraźnie widać to wygląda na to że ta gra ma ręce i nogi i można stawiac tezę że gra będzie na poziomie, a na dodatek to Polska produkcja więc ciśnienie na tą gre mam jeszcze większe.

qrzychu  2012-05-14 - 17:30

Byłem na tym pokazie. Poziom detali ROBI wrażenie! Kawał dobrej roboty.

DeSantos  2012-05-15 - 16:31

widziałem to na żywo na GameDay, naprawdę dżungla wygląda na tym silniku od Unreal3 na jedną z najładnieszych jakie są w dzisiejszych grach. Rozgrywka nie jest nudna bo w tej prezentacji były momenty gdzie jest chwila spokoju i eksploracji a potem nagle jakaś pułapka i jak w dobrych FPS`ach niezła nawalanka. --- z0ltar napisał 2012-05-14 - 11:59 Ponoć gra ma być krótka, 7 godzin czy coś w ten deseń. --- nie wiem czy wiesz ale takie Call of Duty przechodzi się w 5-6 godzin :) i czy to znaczy ze gra nie byla warta swoich pieniedzy :) powiedz to tym milionom cą ją kupili i grali tylko 5-6 godzin

raziel88ck  2012-05-15 - 17:05

Czekam. Moje klimaty.

michak0  2012-05-17 - 20:35

Szkoda tylko że widok będzie z perspektywy pierwszej osoby, według mnie w gry pokroju Tomb Raider lepiej się gra z perspektywy trzeciej osoby.