Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2012, 15:38

autor: Aleksander Kaczmarek

Sukces dwóch Wiedźminów – liczby nie kłamią

Twórcy gry Wiedźmin 2 mają powody do zadowolenia. Okazuje się, że sprzedaż tytułu jest wyższa od zakładanej. Jeszcze większym optymizmem napawa fakt, że dużą popularnością wśród graczy cieszy się również pierwszy Wiedźmin.

Sukces dwóch Wiedźminów – liczby nie kłamią - ilustracja #1

W ubiegłym roku firma CD Projekt RED sprzedała ponad 1,5 mln kopii wyprodukowanych przez siebie gier. Z ujawnionych dziś danych wynika, że w ciągu siedmiu miesięcy od premiery pecetowy Wiedźmin 2 rozszedł się w nakładzie ponad 1,1 mln egzemplarzy. 400 tys. graczy skusiło się także na zakup wcześniejszych przygód Geralta z Rivii.

O tym, że gra Wiedźmin 2: Zabójcy Królów spotka się z dużym zainteresowaniem, wiadome było na długo przed premierą. Adam Kiciński, prezes spółki CD Projekt RED szacował, że sprzedaż tytułu na platformie PC będzie wyższa o około 30% w porównaniu z pierwowzorem. Wygląda na to, że może być jeszcze lepiej. Przypomnijmy, że pierwszy Wiedźmin podobny wynik (1,2 mln egzemplarzy) osiągnął dopiero po upływie półtora roku od rynkowego debiutu.

Sukces dwóch Wiedźminów – liczby nie kłamią - ilustracja #2
źródło: http://www.cdprojektred.com

Deweloperzy nie kryją zadowolenia ze struktury i dynamiki sprzedaży. Okazuje się bowiem, że 24% nabywców Wiedźmina 2 zdecydowało się na kupno gry poprzez platformy dystrybucji elektronicznej, w tym 40 tys. egzemplarzy rozeszło się za pośrednictwem należącego do CD Projekt RED serwisu gog.com.

Szczególnym optymizmem nastrajają wyniki odnotowane przez pierwszego Wiedźmina. Sprzedaż 400 tys. kopii gry po upływie 4 lat od premiery świadczy o dużym potencjale marki i perspektywach długofalowego zysku.

Sukces dwóch Wiedźminów – liczby nie kłamią - ilustracja #3- Dzięki kolejnym premierom rośnie nasz tzw. backcatalog, czyli grupa tytułów z poprzednich lat, które są nadal w sprzedaży i kontrybuują do naszego zysku. Jak widać na przykładzie pierwszego Wiedźmina, nawet 4 lata po premierze można sprzedawać setki tysięcy sztuk rocznie. Wprawdzie sprzedawane są one w niższych segmentach cenowych, ale praktycznie nie generują kosztów – przekonuje Adam Kiciński, prezes firmy CD Projekt RED.