Alan Wake na PC zaczął przynosić zyski po niespełna 48 godzinach od premiery

Studio Remedy Entertainment potwierdziło, że po zaledwie 48 godzinach od premiery pecetowej wersji gry Alan Wake, dochody z jej sprzedaży pokryły wszystkie wydatki związane z produkcją tytułu.

Michał Kułakowski

Fińskie studio Remedy Entertainment potwierdziło, że po zaledwie 48 godzinach od premiery pecetowej wersji gry Alan Wake, koszty marketingu i konwersji tego konsolowego hitu zwróciły się w całości. Każdy kolejny sprzedany egzemplarz gry jest więc czystym zyskiem dla studia. Port już w pierwszym dniu sprzedaży wskoczył na najwyższą pozycję na steamowej liście bestsellerów. Co ważne, zainteresowanie grą utrzymuje się nadal na wysokim poziomie i jest ona w tej chwili drugim najchętniej kupowanym tytułem na platformie Valve. Aki Järvilehto, przedstawiciel dewelopera na oficjalnym forum Alana Wake`a napisał:

Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni z faktu, że gra w dniu premiery trafiła na pierwsze miejsce listy bestsellerów na Steamie. Dzięki sprzedaży, udało nam się zaledwie w przeciągu 48 godzin pokryć wydatki związane z marketingiem i produkcją tytułu. Tak, z pewnością w tej chwili jesteśmy podekscytowani platformą PC.

Alan Wake na PC zaczął przynosić zyski po niespełna 48 godzinach od premiery - ilustracja #1

Bez wątpienia, jest to kolejna informacja przecząca opinii o słabości rynku wysokobudżetowych gier na PC oraz wszechobecnemu komputerowemu piractwu, uniemożliwiającemu deweloperom uzyskanie dochodów adekwatnych do włożonego przez nich wysiłku. Warto dodać, że informacje o wyjątkowo dobrych wynikach Remedy docierają do nas jeszcze przed planowaną pudełkową premierą konwersji i dotyczą jedynie dystrybucji cyfrowej. Co prawda, w Stanach Zjednoczonych czy na zachodzie Starego Kontynentu większość pecetowych produkcji sprzedawana jest wyłącznie w sieci, ale w naszym regionie Europy pudełka z grami na PC są nadal częstym widokiem w sklepach i mogą przynieść dodatkowe zyski Finom. Zwłaszcza, że na przykład w naszym kraju tytuł, którego dystrybutorem jest firma CD Projekt, ma być dostępny w pełnej polskiej wersji językowej.

Konsolowa wersja Alan Wake ukazała się w maju 2010 roku, a kilka miesięcy później doczekała się dwóch DLC. Początkowo towarzyszyć miała jej również premiera wersji na PC, ale twórcy zawiesili jej produkcję. Dopiero pod koniec zeszłego roku ogłosili, że wracają do tego projektu, a pecetowa edycja gry będzie sprzedawana wraz ze wszystkim dotychczasowymi dodatkami. W tej chwili studio pracuje nad kontynuacją swojego hitu, zatytułowaną Alan Wake's American Nightmare. Gra na razie zapowiedziana jest jedynie na Xboksa 360, ale biorąc pod uwagę plotki i świetne przyjęcie marki na PC, jej konwersja jest zapewne kwestią czasu.

Alan Wake

Alan Wake

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 14 maja 2010

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

8.2

Gracze

9.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2012-02-21
16:42

Demilisz Generał

@TRX

Trudno Remedy nazywać studiem stricte konsolowym. Te, które faktycznie takie jeszcze są siedzą na garnuszku Sony/Nintendo, więc na ich gry szans nie ma.

Komentarz: Demilisz
2012-02-21
18:59

Taiczo84 Pretorianin

Taiczo84

Poczekam ,az wyjdzie wersja pudełkowa.

Komentarz: Taiczo84
2012-02-23
10:59

zanonimizowany682268 Centurion

Zgadzam się z Wami, że miło się czyta że gra na PC przynosi zyski. Uważam iż to media piszą bzdury o piractwie. Wielu moich znajomych kupuje oryginalne gry właśnie poprzez promocje na steamie itp. Podejście do kupna gier zmieniło się w ciągu ostatnich kilku lat...oby tak dalej...a teraz czekamy na DIablo3:D

Komentarz: zanonimizowany682268
2012-02-24
01:29

Azerath Senator

Azerath

U.V. Impaler - Nic a nic :P Alan Wake był początkowo robiony na PC (można popatrzeć sobie na linki od eJay'a), ale w momencie, gdy za wszystko zaczął płacić Microsoft, Remedy porzuciło pracę nad Alanem na PC (dostał cancella) i skupiło się w dostosowaniu tego, co mieli, do możliwości 360 i kontynuowali pracę już nad Alanem only on Xbox. Po dłuższym czasie i wielu rozmowach M$ pozwolił Remedy samodzielnie wydać Alana Wake'a na PC. Przy robieniu porta wspomogli się inną ekipą, a sprzedaż edycji pudełkowej polecili temu szwedzkiemu trzecioligowcowi. Wszytko to dzięki, co powtarzają ludzie od Remedy, dobrym stosunkom z Microsoftem, ciągłym rozmowom (gdzieś nawet powiedzieli, że byli jak taki irytujący dzieciak "mamo, mogę? mogę? mogę? mamo!") i obietnicy, że jeszcze na X'a coś zrobią.

Komentarz: Azerath
2012-02-27
19:45

Kubbano Legionista

Nie dziwie się że gra zaczęła przynosić zyski po tak krótkim czasie. Gra ma rewelacyjny horrorystyczy klimacik, troche podobna do max payne czy deus ex ale to nieważne. Gra moim zdaniem jest rewelacyjna i polecam ją wszystkim

Komentarz: Kubbano

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl