Szczegóły Dragon Age: Początek - Przebudzenie; DLC Powrót do Ostagaru pod koniec stycznia

Poznaliśmy pierwsze szczegóły zapowiedzianego kilka dni temu pierwszego dużego dodatku do Dragon Age: Początek, zatytułowanego Awakening. Strona IGN.com opublikowała wywiad z producentem rozszerzenia, Fernando Melo.

Maciej Śliwiński

10

Poznaliśmy pierwsze szczegóły zapowiedzianego kilka dni temu pierwszego dużego dodatku do Dragon Age: Początek, zatytułowanego Awakening. Strona IGN.com opublikowała wywiad z producentem rozszerzenia, Fernando Melo.

Szczegóły Dragon Age: Początek - Przebudzenie; DLC Powrót do Ostagaru pod koniec stycznia - ilustracja #1

Zapowiedziany na marzec dodatek, fabularnie zostanie osadzony kilka miesięcy po wydarzeniach kończących Dragon Age: Początek. W Przebudzeniu wcielimy się w dowódcę Szarych Strażników, którego zadaniem będzie odbudowanie potęgi zakonu w zupełnie nowej lokalizacji, nieznanej z podstawowej wersji gry krainie Amaranthine, w północnej części Ferelden. Co ciekawe, tłem dla niektórych wydarzeń, będzie fabuła drugiej książki Davida Gaidera, osadzonej oczywiście w świecie Dragon Age. Melo zapewnił, że przeczytanie tej pozycji nie odsłoni graczom zbyt dużo wątków z Przebudzenia, jednak pozwoli im lepiej zrozumieć niektóre postacie czy wydarzenia w Amaranthine.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dostaniemy zarówno możliwość importowania postaci, którą ukończyliśmy podstawą wersję produkcji BioWare, jak i stworzenia od podstaw swojego nowego bohatera. Jeśli zdecydujemy się na tę drugą możliwość, możemy spodziewać się dość długiego procesu kreowania naszej postaci. Po pierwsze będzie ona na 17-20 poziomie doświadczenia (w tej kwestii BioWare nie jest jeszcze zdecydowane, cały czas trwają prace nad zbalansowaniem produkcji), po drugie dodatek wprowadzi nowe zaklęcia, umiejętności i klasy postaci. Maksymalny poziom doświadczenia jaki zdobędziemy w dodatku będzie prawdopodobnie oscylował między 35 a 39 levelem.

Zabawę w wykreowanym przez BioWare świecie możemy również kontynuować w przypadku wyboru bohatera z podstawowej wersji gry. Co ciekawe, wcale nie musi to być nasza postać z ostatnich epizodów Dragon Age: Początek – importować możemy bowiem zapisany stan gry z dowolnego momentu rozgrywki. Warto jednak pamiętać, że jeśli nie ukończyliśmy jeszcze podstawowej wersji gry, przeniesienie postaci do Przebudzenia spowoduje, że nie będziemy mogli kontynuować zadań związanych z Początkiem – głównie z uwagi na wyższy poziom doświadczenia i różnicę w czasie jaka dzieli wydarzenia z oryginału i pierwszego dużego dodatku. Sytuację oczywiście rozwiąże powrót do wcześniejszego stanu gry, jednak już bez zadań czy wydarzeń z Awakening.

W Przebudzeniu BioWare dalej będzie silnie akcentowało wpływ naszych wyborów na wydarzenia w świecie gry. Jeśli zdecydujemy się przenieść naszego bohatera z pierwotnej kampanii, możemy się liczyć z tym, że wiele elementów w nowym wątku fabularnym będzie się odnosić do wydarzeń z podstawowej kampanii. Im bardziej zaawansowany stan gry przeniesiemy, tym większy jego wpływ na wydarzenia w dodatku.

Producent pracujący przy dodatku był natomiast bardzo tajemniczy w kwestii bohaterów, których będzie można dołączyć do naszej drużyny. Przyznał wprawdzie, że powróci jedna postać znana z podstawowej wersji gry, jednak mówiąc o nowych herosach, ograniczył się do stwierdzenia, że w jego opinii są ciekawsi niż ci z oryginału, choć w niektórych przypadkach gracz z pewnością zauważy podobieństwa osobowości między starymi, a nowymi towarzyszami.

Jedną z ważnych cech zapowiedzianego na marzec dodatku, ma być możliwość zupełnego zredefiniowania naszego głównego bohatera. Przebudzenie wprowadzi nowe zaklęcia, umiejętności i talenty, przez co importowane postacie nie miałby do nich dostępu. BioWare zdecydowało więc, że przenosząc bohatera z podstawowej wersji gry otrzymamy możliwość ponownego rozdzielenia wszystkich zdobytych punktów doświadczenia, tak aby by nasza postać jak najlepiej odpowiadała wymaganiom i specyfice dodatku.

Dzięki publikacji IGN.com wiemy już również nieco na temat sposobów dystrybucji samego produktu. Dragon Age: Przebudzenie zostanie wydane zarówno w wersji pudełkowej, jak i elektronicznej. Melo nie chciał niestety ujawnić długości dodatku, jednak z jego słów wynika, że możemy spodziewać się całkiem długiej zabawy. Pracownik BioWare stwierdził bowiem, że będzie on z pewnością dłuższy niż większość gier dostępnych na rynku.

Przy okazji poznaliśmy również powody opóźnienia małego DLC, Powrót do Ostagaru, które miało zadebiutować kilka dni temu. Okazało się, że w trakcie finalnego testowania dodatku, ekipa BioWare natrafiła na pewne problemy, które umknęły testerom wcześniej. Według Melo błędy nie były bardzo poważne, ale BioWare chciało wydać DLC pozbawione jakichkolwiek wad w jakości. Powrót do Ostagaru zadebiutuje najwcześniej pod koniec stycznia.

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Origins
PC PlayStation Xbox
Data wydania: 3 listopada 2009
Dragon Age: Origins - Encyklopedia Gier
8.4

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Razer, Valve i Sixense pracują nad nowym kontrolerem dla PC

Następny
Razer, Valve i Sixense pracują nad nowym kontrolerem dla PC

Pro Cycling Manager Tour de France 2010 na pierwszych obrazkach

Poprzedni
Pro Cycling Manager Tour de France 2010 na pierwszych obrazkach

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl