Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2017, 13:19

Divinity: Original Sin II na razie bez polskiej wersji językowej

Z racji wielu wątpliwości co do wersji językowej Divinity: Original Sin II oraz polskiego wydania gry, wzięliśmy na spytki ekipę Larian Studios i dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy na temat tej produkcji. Jak się okazuje, w najbliższej przyszłości tytuł nie doczeka się polskiej lokalizacji ani wydania pudełkowego.

Z uwagi na fakt, że od premiery Divinity: Original Sin II dzieli nas zaledwie kilka dni, zadaliśmy twórcom tego tytułu szereg pytań dotyczących rodzimego wydania gry i potencjalnej polskiej wersji językowej. Odpowiedzi udzielone przez Michaela Wetzela, czyli szefa działu odpowiedzialnego za Public Relations i Social Media w Larian Studios, niestety nie nastrajają optymistycznie.

Zacznijmy od tego, że na ten moment autorzy nie mają w planach stworzenia polskiej lokalizacji, a na pewno takowa nie będzie dostępna w momencie premiery. Produkcja zostanie wydana z angielskimi, niemieckimi, francuskimi i rosyjskimi napisami, natomiast postacie napotykane przez bohaterów przemówią do nas wyłącznie angielskimi głosami. Niemniej, deweloperzy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa – jak bowiem zdradził Wetzel, niewykluczone, że inne wersje językowe zostaną udostępnione po premierze omawianej pozycji. Co więcej, jeśli chodzi Wam po głowie zakup pudełkowej wersji tego tytułu, będziecie musieli wyposażyć się w Edycję Kolekcjonerską (niestety nie jest ona dostępna w ofercie żadnego polskiego sklepu).

Niestety w przerwach od kolejnych przygód w Divinity: Original Sin II nie trafimy do oberży „czystej jak tyłeczek elfiej panny”. A przynajmniej na razie – wszak twórcy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa w temacie lokalizacji. - Divinity: Original Sin II na razie bez polskiej wersji językowej - wiadomość - 2017-09-07
Niestety w przerwach od kolejnych przygód w Divinity: Original Sin II nie trafimy do oberży „czystej jak tyłeczek elfiej panny”. A przynajmniej na razie – wszak twórcy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa w temacie lokalizacji.

Szkoda, bo gry RPG mają to do siebie, że całkiem spora grupa graczy może się nimi cieszyć wyłącznie pod warunkiem, iż zostaną przetłumaczone na ich ojczysty język. Divinity: Original Sin II nie będzie wyjątkiem – dzieło ekipy Larian Studios będzie bowiem na tyle rozbudowane, że osoby nieznające angielskiego mogą mieć problem ze zrozumieniem tak kwestii dialogowych, jak fabuły. Czy tak będzie w istocie? O tym przekonamy się 14 września, kiedy to zgodnie z majowym ogłoszeniem tytuł trafi do sprzedaży. Na ten moment deweloperzy zapowiedzieli wyłącznie pecetową wersję gry, aczkolwiek mając w pamięci los, jaki spotkał pierwszy „Grzech pierworodny”, śmiało można założyć, że i ta produkcja prędzej czy później wyląduje na konsolach.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej