Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K

Całkiem niedawno w magazynie Game Informer opublikowano zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, w której stwierdzono, że na konsoli Xbox One X produkcja zdaje się działać lepiej niż na PC, nawet w rozdzielczości 4K. Jednak dzięki Digital Foundry wiemy już, że tytuł na nowym Xboksie tak naprawdę nie działa w natywnym 4K.

Kamil Zwijacz

Jeszcze przed oficjalną prezentacją gry Assassin's Creed: Origins poznaliśmy szereg informacji, w tym, datę premiery. W magazynie Game Informer stwierdzono też, że testowana przez dziennikarza wersja na Xbox One X zdawała się działać płynniej, nawet w rozdzielczości 4K, niż na komputerze. Ekipa Digital Foundry, czyli branżowi specjaliści od technologicznych aspektów gier wideo, miała okazję przetestować nową produkcję Ubisoftu właśnie na nadchodzącej konsoli Microsoftu. Okazało się, że tytuł tak naprawdę nie działa w natywnym 4K, a jest skalowany przy użyciu technik szachownicowego renderowania oraz dynamicznej rozdzielczości.

Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K - ilustracja #1
Assassin's Creed: Origins w skrócie:
  • przygodowa gra akcji na konsole XOne, PS4 i PC;
  • ukaże się 27 października 2017 bieżącego roku;
  • pokaże początki bractwa Asasynów.

W tekście zaznaczono jednak, że w gruncie rzeczy nie ma to żadnego znaczenia, gdyż wyświetlany obraz w ruchu prezentuje się tak samo, jak w natywnym 4K, a różnic (delikatne rozmyte tekstury) doszukają się chyba tylko najbardziej dociekliwi gracze. Warto jednak zauważyć, że w treści wspomniano o tym, że Assassin's Creed: Origins pokazywany jest na targach E3 na deweloperskich wersjach konsoli Xbox One X, które mają o 10% mocniejsze GPU i 44 jednostki obliczeniowe (w sklepowej wersji będzie ich 40). Nie wiadomo jednak, czy gra w obecnym stanie korzysta z dodatkowych zasobów. Tak czy siak, niewykluczone, że finalne wydanie może działać nieco gorzej ze względu na słabszy sprzęt, ale z drugiej strony tytuł jest cały czas optymalizowany, więc kto wie czy nie będzie odwrotnie i ostatecznie projekt śmigać będzie lepiej niż teraz.

Premiera Assassin's Creed: Origins odbędzie się 27 października 2017 bieżącego roku. Tytuł dostępny będzie na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz PC-tach.

Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 27 października 2017

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.1

Gracze

8.6

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
3
4
10
11
17
18
23
24
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2017-06-17
01:18

felixfelix Junior

Nie licz nawet na 1008p/60FPS. Tabletowy Jaguar zobowiązuje ale chyba do 30fps. Procesor w tej generacji konsol to porażka taki pentium G4560 miażdży ten szrot od amd a kosztuje tylko 250zł. Połaczenie takiego G4560 i gpu z one x robiło by robotę że 1008p/60fps było by do osiągnięcia a tak to można na tym jaguarku tylko podziwiać dropy w grach

Komentarz: felixfelix
2017-06-16
19:12

Avaranche Centurion

Avaranche

PS4 Pro nie pociągnie Anthem w natywnym 4K, a wyciągając wnioski z tego artykułu - XOX też nie. Pewnie standardowo 1800p na obu. Ewentualnie QHD na Pro i 1800p na XOX

Komentarz: Avaranche
2017-06-16
13:28

Persecuted Legend

Persecuted

Normalnie bym napisał: "O co za różnica, skoro na XOX gry i tak wyglądają świetnie - vide AC: Origins czy Anthem - i komu tak na prawdę to 4K jest potrzebne do szczęścia?".

Tym co mnie powstrzymuje, jest cena XOX, za którego - wedle aktualnych informacji - przyjdzie nam zapłacić 499 dolarów, czyli o ok. 100 więcej, niż kosztuje PS4 Pro. Skoro XOX odpala Anthem w szachownicowym 4K i 30 FPS, to mam rozumieć, że PS4 Pro nie osiągnie nawet tego? A jeżeli osiągnie, to na ciul mi droższa konsola i to jeszcze z mniejszą biblioteką gier? MS nie ma chyba nawet żadnego exa na swoją maszynkę.

Komentarz: Persecuted
2017-06-16
13:02

zanonimizowany568259 Centurion

Ja mam podobnie, ale mam też wielu znajomych, którym w ogóle nie przeszkadza 30 klatek i gra im się bardzo dobrze, więc podejrzewam, że część graczy tego chce, ale są tacy, którym to obojętne.
Poza tym nie da się ukryć, że na większym TV, szczególnie w wyższej rozdzielczości wygląda to o niebo lepiej.

Komentarz: zanonimizowany568259
2017-06-16
10:40

power181818 Junior

Wlasnie Watch Dogs 2 na Pro 1800p i detale takie jak z Ps4 czyli sredniawe i to mnie boli w Pro ktore posiadam ze daja wieksza rozdzalke a detale dalej ala jak z ps4 zwyklego troche czasem lepsze , sam posiadam Pc na Xeonie z gtx 970 i w multiplatformach gra mi sie na nim poprostu lepiej bo sam sobie ustawiam grafike jak chce. Nowy Tomb Rider na ps4 pro mial mozliwosc zmiany miedzy 3 setupami ale to tylko jedna gra , myslalem ze tworcy pojda tym sladem , np taki Battlefield 1 dzala na pro w 1440p + i detale wysokie zazwyczaj cos tam srednie fps oczywiscie stabilniejszy niz na zwyklym ps4 ale dalej czasem spadnie w okolice 50 fps albo nizej bo czasem zadko bo zadko ale jestem czasem w stanie wyczuc spadek :( a jakby dali mozliwosc ustawienia 1080p napewno fps byly stabilniejszy , bo mimo ze jaguar slaby to i tak 500mhz podkrecony

Komentarz: power181818

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl