To tech demo na UE5 imponujące, wygląda obłędnie! Ależ ten świat poszedł do przodu. Momentami jeszcze widać, że to gra, ale w wielu miejscach tej pokazówki już się tego nie zauważa, ociera się to już mocno o fotorealizm. Ciekawą sprawą jest też to, że Epic zmienił sposób prezentacji swojego silnika - od niegrywalnych "pokazówek" technologii, na najmocniejszych PC, do grywalnego tech -dema, na współczesnych konsolach.
W każdym razie reklamę silnika zrobili taką, że ludzie po licencję tej technologii będą walić drzwiami i oknami.
Ale ta fizyka pojazdów.... auć!
Generalnie wygląda fajnie pod względem oświetlenia, ale ja czekam na więcej innowacji w zakresie tłumów, zachowania takich NPCów.
Grafika jest przepiękna, ale te animacje twarzy kompletnie mi tutaj nie pasują - są strasznie sztuczne i wywołują u mnie potężny dysonans.
I to jest minimum jak powinny wyglądać gry AAA w 2021r.
Pamiętam jak Ps4 miała wyjść i pokazali gameplay z gry o antyterrorystach co działa się na takim moście tam wtedy pokazywali taka grafikę haha jak oni wtedy kłamali przecież te ps4 to by wy... w kosmos no i oczywiście gra nigdy nie wyszła
Ale tak jak mowie jak słyszę hasło NEXTGEN w 2021r to takiej grafiki minimum oczekuje od gier AAA bo wiadomo ze można jeszcze lepiej a to co tu widzimy jest bardzo nierówne ale postacie mimika twarzy to sztos.
I myślę ze pierwsza gra które zajedzie nasze komy i konsole to będzie STALKER 2.
Graczy może to do końca nie ruszać ale dla twórców to co się tam dzieje we wnętrzu to wypas totalny.
Choć oczywiście widać, kiedy jest render, a kiedy prawdziwi aktorzy, to i tak sztos, ale to wymiata. Właśnie czymś takim miał być Cyberpunk.
To chyba na pegazusie odpaliłeś . Robi demo robotę tylko model jazdy do bani. Dorwałem porszaka i przejeżdżałem pod wszystkimi samochodami wywalając je w powietrze :DDDD. Reszta na duży plus. chciałbym zagrać w takiego matrixa z otwartym światem.
Do Enter the Matrix się nie umywa
Wygląda to faktycznie ładnie ale na PS5 zdarzają się okropne spadki FPS. W każdym razie jako demo technologiczne robi robotę i najprawdopodobniej nieco spoileruje nową część Matrixa ;)
Sztos i tyle. Lumen w nocy z emmisive mega robotę zrobił. Nowe TAA bajka. Nanite w pełnej krasie, a do tego niby działa na pojazdach - czego teoretycznie być nie powinno.
Meta pokazuje potęgę przy generowaniu postaci.
Chaos też bardzo spoko działa.
Czad.
Różnica między tym co U5 Może wyciągnąć z konsoli a z PC, jest znaczna, widziałem kilka projektów zrobionych pod High-end PC i wygląda to naprawdę dobrze, a tutaj chyba tego max'a nie widzę, przynajmniej nie we wszystkich momentach. Problem jednak w tym, że nikt nie zrobi takiej gry, bo przecież konsole muszą to ciągnąć, na ale co zrobić. Ja tam liczę na to że R* , choćby z GTA6 pokaże nam jak się to robi, i ponownie zrobią coś co zrobi mała rewolucję na rynku, tak jak to było w RDR2( w mojej ocenie), i jak dla mnie nadal jest, jeżeli chodzi imersję świata, fizykę, całą dbałość o szczegóły. W jakimś tam leaku było też o tym że pracują nad nową/ulepszoną obecnej, mechaniką zachować NPC i tego jestem najbardziej ciekawy, bo w ich grach to zawsze jest parę poziomów nad konkurencją, i jeżeli można to jeszcze ulepszyć to chcę to zobaczyć.
Tak w sumie off topic - czy są studia które robią gry tylko pod PC i wykorzystują czy tam opIerają się na mocy komputerów a nie mocy konsol tym samym wyciskając ile się da z pc?
Znaczy się pokazali głównie grywalny film z QTE?
Który tworzyli przez rok?
A wy co, oczekujecie takich gier open-world na UE5?
Edit: A..no dobra, dalej jest faktycznie całe miasto z tym ich nowym dynamicznym systemem oświetlenia, ponoć równie dobrym jak RT, plus jakimiś usprawnieniami w generowaniu świata (poza Nanite wypełnianie przez AI?)...
OK, jak na coś, co działa na PS5, to faktycznie jest chyba osiągnięcie, poprzednie demko w jaskini było malutkie, sterylne i działało zdaje się tylko na mocnym PC.
Nadal jednak mam wątpliwości, czy takie efekty da się osiągnąć w prawdziwej grze, z resztą mechanik.
Ale jeśli się da, to niewiele zmieni, bo nadal ogromne wrażenie i iluzję realizmu tworzą tu kapitalne modele i kolorystyka.
OK, Nanite pozwala wrzucać do gry surowe modele, bez uproszczeń, ale ktoś musi je stworzyć. Chyba, że to wszystko oparte jest na laserowych skanach?
Czy tylko ja mam wrażenie jakby Keanu odnosił się do swojego wystąpienia w Cyberpunku 77? xDDD
Nie liczylem, ze aktualny next gen moze juz teraz tak wygladac, prawie jak prawdziwosc. Niesamowite, ze to moze tak dzialac na konsolach. Red engine, frostbite i to co tam uzywaja do assassinow do muzem.
Pograłem chwilę na series x i jakoś szału nie ma.
Bardzo nierówno to wszystko się prezentuje. Raz wygląda fotorealistyczne, zeby zaraz za chwilkę w całym rozrachunku wyglądać gorzej od cyberpunka.
Rozumiem, że to demo i nie było to kto wie jak dopieszczone i zoptymalizowane.
Ale framerate jedzie momentami w stronę 20 klatek albo i niżej.
Na plus zasięg renderowania, odbicia, model zniszczeń pojazdów.
Nawet w taki demie na szybko AI przechodniów jest lepsze niż to co zaserwowali redzi.
Nie mogę się doczekać pełnoprawnego open worlda na tym silniku.
W końcu widzę doczekałem się fotorealistycznej grafiki w grach... W końcu też mogę powiedzieć o jakiejś grze, że TAK na tym gameplayu z Youtube wygląda to bardzo realistycznie. Boję się tylko, że ta "realność" może odbić się na innych rzeczach, takich jak zachowania NPC itd. Oczywiście trzymam mocno kciuki za ten projekt.
Odpaliłem dziś na ps5 i szczerze mówiąc to największe wrażenie zrobiło na mnie intro tego dema. Tyłka mi nie urwało, bo jak ktoś wyżej napisał, całość tej oprawy jest bardzo nierówna. Wcześniej podglądnąłem jakieś urywki na youtube i spodziewałem się czegoś bardziej oszałamiącego. Jeśli chodzi o całokształt to widziałem już ładniejsze gry, a to przecież demo technologiczne. Skupili się na kilku fajnych efektach i jako ciekawostkę na pewno warto je zobaczyć, ale mnie zostawiło ze zmieszaną reakcją i lekkim zawodem.
UE już kilkukrotnie podnosił poprzeczkę w przypadku UE5 to właściwie fotorealizm.
Wyraźnie widać, że z 60 FPS na konsolach w next genowych tytułach nożemy się raczej pożegnać, jeśli taka wydmuszka działa w 30 FPS (a raczej próbuje, bo są spadki nawet do 20) i średnio 1404p na XSX. A co dopiero będzie po dodaniu reszty elementów gry których tu nie ma? Optymalizacja nie rozwiąże wszystkiego.
Porównywalnie dobrze jest w cp2077 i death stranding... Mocno widać "gumowe" twarze. Ale oczywiście i tak jest dobrze.
Nie wiem może jestem jakiś inny ale dla mnie nie wygląda to jakoś super lepiej od takiego Cyberpunka, RDR2 czy czegoś podobnego. Ok jest świetne oświetlenie czy modele postaci, które wyglądają jak rendery ale nic po za tym takiego WOW nie widzę. Jest bardzo ładnie i to tyle.
Po za tym zabawnie wyglądały te spadki do 19 klatek :D
Twarze ok.
Grafika w demku ok, ale bez szału.
Mass AI - piece of crap. Nie załączyłbym tego do prezentacji. Wszystko wygląda dość sztucznie, co jest komiczne jako że prezentują możliwości UE5.
Chaos - na podstawie prezentacji - słabo.
Meta Human - Jakbym już coś podobnego gdzieś widział.
O reszcie systemów, na podstawie prezentacji, za dużo powiedzieć się nie da.
Wolałbym zobaczyć lepsze AI i fizykę, ale to marzenie ściętej głowy. Łatwiej walnąć ile się da w grafikę, a resztę załatwi ewentualnie marketing xD
(Otwieram maść i smaruję pewną część ciała) Tu wiwaty dla Cyberpunka i ostatnich pozytywnych recenzji, bo CDP usunęło większość błędów. Gra nadal jest daleka od tego co było zapowiedziane. To samo można powiedzieć o NMS - patrząc na zapowiedzi, pomimo licznych updateów contentu nadal nie widziałem wielu rzeczy, których po prostu nie ma. Do tego tragiczna optymalizacja. (Ból minął maść chowam do szuflady)
RDR2 wyglądało bardziej przekonująco.
No ja chyba jednak ślepnę. Ale nie ma tu nic wspaniałego. Ot chyba więcej ludzi, a cała reszta wygląda ciut lepiej, niż najlepsze gry do tej pory. Jak ktoś silnik ogarnie, to wtedy może będzie sztos.
Przecież to demko wygląda średnio... serio, o ile postaci poruszają się dość naturalnie i skala jest naprawdę imponująca, oraz silnik zniszczeń wygląda ciekawie (auta naprawdę fajnie się obijają), to cała reszta jest niezwykle "sterylna", a mówimy tu przecież o demie silnika, które nie oblicza praktycznie nic, bo fizyka tutaj nie istnieje (zderzenia z pojazdami, czy przechodniami to pokazują), AI też (a ludzie śmieją się z AI w CP), ładnie to wygląda tylko w tej "cutscenlowej" strzelaninie, to co pokazują dalej wygląda gorzej niż CP, a tam jednak mamy do czynienia z pełnymi systemami gry.
Nic nowego, polecam dla porównania Mafia The Definitive Edition. Półka wyżej od tego.
Jakoś nie widzę wielkiej różnicy od grafiki w Cyberpunku i postaci w nim. Może włosy Keanu są ładniejsze. ;) Poza tym, mimika, detale otoczenia, oświetlenie....meh. Śmiem stwierdzić, że może nawet mimika Cyberpunka jest lepsza, bo o ile Keanu ma kamienną twarz i niewiele po nim widać, o tyle jak pojawiła się Trinity to aż mnie skręciło...
Oczywiście musieli wsadzić czarnoskórą bohaterkę bo jakby to było inaczej.
Super dla takich rzeczy jak The Matrix Awakens kupiłem właśnie najmocniejszą konsole na rynku.