Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Steam z nowym rekordem aktywności

03.01.2021 09:47
😈
2
19
odpowiedz
16 odpowiedzi
Dov
20
Pretorianin

Coś temu Epicowi -"pogromcy steama" to gromienie steama niezbyt wyszło

03.01.2021 18:13
11
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1296099
34
Generał

Steam to jest ogromna wygoda, a gry na PC są tanie jak barszcz. Promocji zatrzęsienie, wystarczy poczekać kilka miesięcy i większość gier za połowę ceny można dostać, i wszystko bez wychodzenia z domu. Płyty już dawno straciły jakikolwiek sens. Szkoda środowiska na produkcje tych plastikowych śmieci. Ci co chcieliby pożyczać płyty od kolegi to chyba ostatnią dekadę pod kamieniem siedzieli. Patch patchem pogania, od lat to co jest na płycie to jakaś wersja beta, którą trzeba łatać od dnia premiery. Także te płyty to na plaster się nadają.

03.01.2021 09:41
SpecialBoy
1
SpecialBoy
89
Pretorianin

Dajcie już spokój. Co rusz nowy rekord, co rusz nowy temat

03.01.2021 09:47
😈
2
19
odpowiedz
16 odpowiedzi
Dov
20
Pretorianin

Coś temu Epicowi -"pogromcy steama" to gromienie steama niezbyt wyszło

03.01.2021 10:08
piter987
😂
2.1
1
piter987
80
PcMasterRace

Zaraz się rozkręci ^^

03.01.2021 13:18
2.2
zanonimizowany1340046
5
Centurion

epic radzi sobie fantastycznie i ciagle powieksza swoj market share, chociaz jest to najmlodszy digital storefront sa aktualnie drugim o najwiekszym znaczeniu. epic jest nastawiony na dzialania dlugofalowe i wychowuje nowe pokolenie graczy (mlodych graczy fornite) dla ktorych korzystanie z epica na ktorym maja duza biblioteke bedzie czyms normalnym, tak jak dla starszego pokolenia normalne jest korzystanie ze steama, bo kiedys alternatyw nie bylo.

03.01.2021 13:19
Sick_00
😂
2.3
3
Sick_00
79
Intel i Nvidia

Epic musi gry za darmo rozdawać, bo już dawno skończyliby na dnie.

03.01.2021 13:26
2.4
zanonimizowany1340046
5
Centurion

oczywiscie ze musi, epic w odroznieniu od pozostalej konkurencji steama zauwazyl, ze bierne wejscie na rynek jest nieskuteczne i trzeba dac konsumentom prawdziwa zachete do korzystania z platformy. epic stac na takie dlugofalowe dzialania inwestycyjne, bo fortnite i unreal engine to prawdziwe drukarki pieniedzy aktualnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1340046 2021-01-03 13:28:31
03.01.2021 13:48
2.5
zanonimizowany1339461
9
Senator

Każdy by musiał jeżeli chciałby coś znaczyć. Jeżeli macie lepszy biznes plan jak wprowadzić kompletnie nową platformę na tak już zapchany rynek to chętnie posłucham. Rok temu w połowie stycznia epic podzielił się danymi za 2019 rok więc myślę, że niebawem epic podzieli się danymi za 2020 rok. No i dokonał to wszystko tylko w dwa lata.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-03 13:50:47
03.01.2021 20:30
2.6
2
RosyjskiLowcoGier
6
Legionista

bo nikt ich nie bierze na poważnie, darmowe gierki sobie biore, ale zostawienie tam pieniędzy jest dla mnie zbyt ryzykowne bo pierwsze to chińczyki za nimi stoją, po drugie lada moment mogą upaść

03.01.2021 22:33
2.7
1
zanonimizowany1340046
5
Centurion

tak, wlasciciel praw do najwiekszej gry sieciowej i najwazniejszego silnika growego na pewno z dnia na dzien moze upasc.

03.01.2021 23:45
2.8
zanonimizowany1339461
9
Senator

Jeżeli mają jakiś już udział w rynku i są drudzy pod względem wielkości to chyba jednak ktoś ich bierze na poważnie. No może najwięksi fanboye steama nie, ale obecnie epic jest dla graczy jak i dla twórców najprzyjaźniejszym miejscem. Zdaje się, że jacyś dziennikarze (chyba pcgamer) przeprowadzali wywiady właśnie z twórcami epic games i wynikało z tego, że często twórcy sami się zgłaszają by rozdać grę za darmo. Dodatkowo twórcy gier mogą wprowadzić swój system płatności w grze, przez co nie muszą dzielić się z epiciem zyskiem z mikrotransakcji, mogą nawet wprowadzić system płatności appla. Jak już na golu wielokrotnie pisałem, epic to nie tylko fortnite. Rozrastają się na wielu płaszczyznach. Inwestują w gry, technologie i sklep. Sam silnik jest używany nie tylko w grach.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-03 23:49:28
03.01.2021 23:49
McPatryk1995v2
2.9
1
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"obecnie epic jest dla graczy jak i dla twórców najprzyjaźniejszym miejscem."
Kwestia mocno dyskusyjna, ale o tym już dyskutowaliśmy w innym temacie.

"Dodatkowo twórcy gier mogą wprowadzić swój system płatności w grze, przez co nie muszą dzielić się z epiciem zyskiem z mikrotransakcji"
Tak samo jest i na steamie.

03.01.2021 23:56
2.10
zanonimizowany1339461
9
Senator

Kwestia mocno dyskusyjna, ale o tym już dyskutowaliśmy w innym temacie.
Darmowe gierki w sumie warte sporo pieniędzy i tańsze gry przez kupony a dla twórców gwarancja sprzedaży określonej w umowie ilości kopii gry i większy procent ze sprzedaży. No i w dodatku nikt z graczy nie musi wybierać strony, może mieć steam i epic bez dodatkowych kosztów.
Tak samo jest i na steamie.
W razie czego gdyby ktoś chciał zarzucić, że Tim to hipokryta bo kłóci się z applem o możliwość płatności w grze bez dzielenia się ze sklepem appla.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-03 23:57:31
04.01.2021 00:14
McPatryk1995v2
2.11
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"Darmowe gierki w sumie warte sporo pieniędzy i tańsze gry przez kupony"
Na razie z tym się zgodzę i jak pokazuje poprzedni rok nie mogą za bardzo się z tego wycofać, także zobaczymy co będzie jak z tego zrezygnują.

"a dla twórców gwarancja sprzedaży określonej w umowie ilości kopii gry i większy procent ze sprzedaży."
Gwarancja sprzedaży obowiązuje tylko w przypadku exów, nie zwykłych gier. Większy procent oczywiście zawsze cieszy, jednak pytanie co jest lepsze - większy procent czy większa sprzedaż? Przykład Red Dead Redemption 2 pokazuje, że pomimo wydania początkowego na ich platformie oraz epicu zarobili więcej na steamie, bo tam sprzedali więcej kopii.

"W razie czego gdyby ktoś chciał zarzucić, że Tim to hipokryta bo kłóci się z applem o możliwość płatności w grze bez dzielenia się ze sklepem appla."
To są dwie różne sytuacje. PC jest otwartym środowiskiem, a Apple należy do Apple, więc to on ustala zasady i tu Tim nie ma racji.

04.01.2021 00:32
2.12
zanonimizowany1339461
9
Senator

Gwarancja sprzedaży obowiązuje tylko w przypadku exów, nie zwykłych gier. Większy procent oczywiście zawsze cieszy, jednak pytanie co jest lepsze - większy procent czy większa sprzedaż? Przykład Red Dead Redemption 2 pokazuje, że pomimo wydania początkowego na ich platformie oraz epicu zarobili więcej na steamie, bo tam sprzedali więcej kopii.
No tak, ale nowe gry są tam lepiej promowane, każda nowa gra jest na stronie głównej sklepu. I to na dość długo. Jednak RDR2 zdecydowali się dać na miesiąc na epicu. Coś ich jednak do tego skłoniło. Taki zabieg nie odbił się negatywnie na ilości sprzedanych kopii jak nie podbił tego bardziej. Zakazany owoc te sprawy. Więc przyjmijmy, że w ogólnym rozrachunku na pc sprzedaliby dokładnie tyle samo kopii gry gdyby sprzedawali na wszystkich platformach jednocześnie jednak sprzedaliby mniej na epicu i rockstarze niż obecnie. Więc bardziej opłacało im się dać ekskluzywnie przez miesiąc na epicu i rockstarze by tam zarobić większy procent i dopiero potem sprzedać na steamie. No i warto tu zaznaczyć, że minął dopiero drugi rok obecności sklepu na rynku. A już wykręca mocne liczby.
To są dwie różne sytuacje. PC jest otwartym środowiskiem, a Apple należy do Apple, więc to on ustala zasady i tu Tim nie ma racji.
Napisałem jedynie żeby nie zarzucać mu, że on też bierze od mikrotranskacji. No i w dodatku steam i epic też mogliby wymagać ich metody płatności i gdyby ktoś złamał regulamin wyleciałby ze sklepu. Nikt i nic ich nie zmusza dawać twórcom wybór.

Btw tak lada moment mogą upaść, że właśnie zakupili Cary Towne Center w celu przekształcenia w nową kwaterę główną. Wygląda mega klimatycznie, zachęcam wygooglać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-04 00:33:57
04.01.2021 00:47
2.13
zanonimizowany1339461
9
Senator

W dodatku na temat lada moment mogą upaść, ostatnio wykupili SuperAwesome wycenianą na ponad 100 mln$ w 2018 (żadnych szczegółów nie ujawniono), a wcześniej zainwestowali w Manticore Games 15 mln$ a jeszcze wcześniej kupili Hyprsense.

04.01.2021 10:31
McPatryk1995v2
2.14
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"No tak, ale nowe gry są tam lepiej promowane, każda nowa gra jest na stronie głównej sklepu. I to na dość długo."
No tak, łatwiej jest promować gry, gdy w sklepie jest jakieś kilka, bądź nawet kilkanaście, razy mniej niż konkurencja. Poza tym większość większych premier posiada swój wielki baner na głównej stronie sklepu, a jak algorytm uznaje, że ta nowa premiera ciebie zainteresuje, to i tak będziesz ją widział na głównej stronie.

"Jednak RDR2 zdecydowali się dać na miesiąc na epicu. Coś ich jednak do tego skłoniło."
Cóż tu mogę podejrzewać, że analizy epica oraz kwota, którą oferowali Take Two była zbyt mała by opłacało się im dłużej trzymać ekskluzywność dla tej platformy.

"Więc przyjmijmy, że w ogólnym rozrachunku na pc sprzedaliby dokładnie tyle samo kopii gry gdyby sprzedawali na wszystkich platformach jednocześnie jednak sprzedaliby mniej na epicu i rockstarze niż obecnie. Więc bardziej opłacało im się dać ekskluzywnie przez miesiąc na epicu i rockstarze by tam zarobić większy procent i dopiero potem sprzedać na steamie."
Jednak Rockstar nie był zadowolony z tej miesięcznej sprzedaży. Przez miesiąc na platformie rockstara oraz epica sprzedało się około 406 tysięcy kopii, gdzie przez ten sam czas na steamie dobito do ponad miliona kopii i gra się ciągle sprzedaje, wręcz nawet została wybrana na grę z najlepszą fabułą.

04.01.2021 14:08
2.15
zanonimizowany1339461
9
Senator

No tak, łatwiej jest promować gry, gdy w sklepie jest jakieś kilka, bądź nawet kilkanaście, razy mniej niż konkurencja. Poza tym większość większych premier posiada swój wielki baner na głównej stronie sklepu, a jak algorytm uznaje, że ta nowa premiera ciebie zainteresuje, to i tak będziesz ją widział na głównej stronie.
Dokładnie tak, przynajmniej ja tak to widzę. Wchodzę na epica codziennie i gdy jest jakaś nowość to ją od razu widzę.
Cóż tu mogę podejrzewać, że analizy epica oraz kwota, którą oferowali Take Two była zbyt mała by opłacało się im dłużej trzymać ekskluzywność dla tej platformy.
Myślę, że też jest tutaj dużo eksperymentowania. Np. jak było z total warem troy. Sami twórcy pisali, że to taki eksperyment. Myślę, że rok to dość sporo i nawet jak był hajp to może minąć. A przez miesiąc oczekiwania niektórzy mogli tego hajpu nabrać jeszcze więcej. Ale tak jak pisałem nawet taki miesiąc ekskluzynwości na epicu i rockstarze był moim zdaniem bardziej opłacalny niż premiera równocześnie na wszystkich platformach. No i miało to miejsce jakiś rok po starcie platformy.

To są dwie różne sytuacje. PC jest otwartym środowiskiem, a Apple należy do Apple, więc to on ustala zasady i tu Tim nie ma racji.
No tak, ale steam/epic też może ustalić swoje zasady. "jak ci się nie podoba to idź do konkurencji" Na szczęście taka obecnie jest. A na applu nie ma takiej możliwości.

post wyedytowany przez zanonimizowany1339461 2021-01-04 14:09:21
04.01.2021 15:07
McPatryk1995v2
2.16
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"Dokładnie tak, przynajmniej ja tak to widzę. Wchodzę na epica codziennie i gdy jest jakaś nowość to ją od razu widzę."
Dlatego też widzisz, że takie stwierdzenie oraz porównanie nie ma sensu. To tak jakbyś pisał, że lokalny sklep promuje jakąś markę napoju lepiej niż hipermarket, bo ma tylko tą jedną markę w sprzedaży.

"Ale tak jak pisałem nawet taki miesiąc ekskluzynwości na epicu i rockstarze był moim zdaniem bardziej opłacalny niż premiera równocześnie na wszystkich platformach."
Ale już ci pisałem, że Rockstar nie był zadowolony z tej ekskluzywności. Start na wszystkich platformach na pewno miałby więcej sensu, a przede wszystkim byłaby większa sprzedaż w dniu premiery.

"No tak, ale steam/epic też może ustalić swoje zasady. "jak ci się nie podoba to idź do konkurencji" Na szczęście taka obecnie jest. A na applu nie ma takiej możliwości."
No tak może, ale właśnie przez otwartość platformy nie może sobie na to pozwolić, poza tym nie wyglądałoby to dobrze wizerunkowo. W przypadku appla jest inaczej, iPhony należą do nich, do nich należy sklep, to jest ich zamknięty system i posiadają swój regulamin. Tim go znał i zgodził się na niego w momencie w którym wrzucał na niego Fortnite. Złamał go, więc wyleciał, a teraz próbuje zgrywać bohatera rynku. Szkoda, że nie był bohaterem rynku PeCetowego z którego uciekał, bo na PC są sami piraci, kiedy to właśnie valve wystartowało ze steamem i po części przyczyniło się do jego ratunku.

03.01.2021 12:01
3
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Obecnie prawie wszyscy zyskują. Biją kolejne swoje rekordy.

03.01.2021 12:13
rafq4
4
odpowiedz
1 odpowiedź
rafq4
175
Shadow in the darkness

Platforma do gier, którą musisz mieć uruchomioną i na której musisz być zalogowany i aktywny, by w ogóle grać, bije rekord związany z aktywnością zalogowanych użytkowników. Lubię Steama, ale takie newsy i chwalenie się takimi rekordami to trochę lizanie sobie jaj. To tak jakby MS puszczał co rok rekordy, że coraz więcej użytkowników korzysta z systemu operacyjnego podczas korzystania z komputera. Jakby w ogóle dało się inaczej.

03.01.2021 15:43
4.1
1
zanonimizowany1272953
28
Pretorianin

Masz różne systemy operacyjne dla komputerów osobystych, więc fakt, że Windows jest jednym z najpopularniejszych to jest dla nich jakieś osiągnięcie, w przeciwnym razie ludzie siedzieliby na samych linuxach, MacOS i im podobnych.

03.01.2021 12:46
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1343642
6
Generał

Te rekordy biją Chińczycy, ktorzy dopiero zalewaja Steam.
Jakby zmierzyć sama Europę to bylby spadek (sam juz włącza ten monopolistyczny relikt przeszłości coraz rzadziej do starszych gier, Epic tez podbral tej zgniliznie graczy).
Steam to zło ograniczajace rozwoj gamingu na PC. Zaorał wszystko co bylo dobre w graniu na PC i oncny renesans grania na PC to zasluga slabniecia tego monopolu, pojawienie sie GOG z nowymi grami bez drm, Epic, Uplay sprzedajacy u siebie i na Epicu, odejsciu activision i Rockstar od Steam.
Oby to byl poczatek konca tego zła. Wole 100 lancherow i rozwoj niz jeden i stagnacja, wzrost cen, spadek jakości itd.
Przed era steam gralo mi sie na PC sto razy lepiej niz teraz, jak dla nmnie nich idzie do diabla!

03.01.2021 13:11
kęsik
👎
5.1
7
kęsik
161
Legend

Ja naprawdę nie wiem jak ludzie mogą takie głupoty wypisywać, to musi być trolling. Renesans grania na PC to masz od 10 lat właśnie dzięki Steamowi. Rynek PC jest taki silny dzięki Steamowi, który zapewnił mu rozwój. To są po prostu fakty.
Ale jak ktoś woli kupować gry na lewych stronach z kluczami karmiąc złodziei i pasożytów z których wydawcy nie widzą ani dolara niż kupować na Steamie to w sumie nie ma cię co dziwić że takie brednie się wypisuje.

post wyedytowany przez kęsik 2021-01-03 13:22:43
03.01.2021 21:44
Herr Pietrus
😂
5.2
2
Herr Pietrus
231
Jestę Grifterę

Bo były piraty na płytkach od kumpla?
Czy ty uważasz, ze Acti u siebie sprzeda ci coś taniej?
I gdzie ten rozwój launchera Acti albo R*?

Boże, co za brednie.

W tego Epica jako konkurencje jeszcze mógłbym wierzyć.. gdyby tam było taniej, ale niej jest, pomijając rozdawnictwo, by zbudować bazę klientów.
Jak już baza powstanie i Epic będzie naprawdę silny, to ceny będą identyczne... I skończą się kupony.

03.01.2021 13:06
Wilk1999
6
odpowiedz
Wilk1999
45
Wilkołak Asasin

Jak powiedział, kiedyś Tony Stark — „Rekordy są po to żeby je bić”.

03.01.2021 15:41
7
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1343642
6
Generał

kesik
Ile masz lat? Jak mniej niz 30-35 to po prostu jestes za mlody by pamietac jak dobrze bylo przed era steam.
Mi to dziadostwo odebralo możliwość kolekcjonowania gier, wymieniania sie nimi i kupowanie uzywanych.
Podbiosla ceny i zabila wydawanie gier w Polsce prze, wiele wydawncitw (w tym tryz serie klasyk, gdzie po 20 zl mogles juz kupic roczne gry, wychodzily anthologie nnp Thief, Myth, Max Payne i wszystkie dzialaly bez internetu gdzie chciałeś).
Moze jestes za mlody, by pamietac czasy wolnosci, wychowales sie w klatce korproacji i nie wiesz, ze wolnosc jest/była lepsze
Przez Steam poszedlem na dekade gtac na konsolach i dopiero niedawbo wrocilem, bo na PC wraca rozwoj, a konsole schodza na psy (internetyzuja sie za mocno).

03.01.2021 15:50
7.1
BogusACAB
14
Chorąży

Ja również się wychowałem co do gier w takich czasach,ale niestety jak wszyscy wiemy,że nic nie trwa wiecznie.

03.01.2021 15:58
7.2
2
zanonimizowany622647
142
Legend

Cóż, ja się przyzwyczaiłem że Steam zabił mi przyjemność z kupowania gier. Jednak setki gier w pudłach z dawnych lat i GOG sprawiły że gry wciąż dają mi radość. Można być zadowolonym graczem jak ja i nie posiadać konta na steamie.

03.01.2021 21:45
Herr Pietrus
😂
7.3
Herr Pietrus
231
Jestę Grifterę

To czemu sprzedajesz te konta, kłamczuchu? Przyjemności juz za wiele? Ach, ci politycy...

04.01.2021 00:04
7.4
avandril
24
Chorąży

Jakos nie pamietam, zeby bylo lepiej kiedys niz teraz.

1. Stac mnie na gry i nowego PC-ta. W wieku15 lat to na nic mnie prawie nie bylo stac, bo wiekszosc pieniedzy dostawalem od rodzicow ( a duzo nie bylo). Jezeli ktos ma budzet na gry w wieku lat 30+ co 15, to pora sie nad pewnymi rzeczami zastanowic.
Gry na steam sale -80%, AAA w abonamencie, ktory mozna zawsze przerwac. Najwiecej wydalem na serie Total War: Warhammer i gry Paradoxu z powodu DLC, ale to raczej nisza.

2. Dobrych gier wychodza dziesiatki rocznie, a nie zaledwie pare jak 20 lat temu. Liczba gatunkow gier jest po prostu przytlaczajaca. Wlasnie wymienianie paru serii, ktore zdominowaly rynek, to bylo niewolnictwo.

3. Patche

4. Nie trzeba sie szlajac do kafei i placic 5zl za godzine CS-a albo starcrafta. Oczywiscie nie ma aspektu socjalnego z towarzystwem w lokalu.

5. Mam szczescie miec lacze 500mb/s wiec gry mi sie sciagaja wielokrotnie szybciej niz wgrywanie z badziewiastych, porysowanych CDkow

6. Nie mam miejsca w mieszkaniu na polke ze starymi, nieuzywanymi CDk-ami, juz dawno zostal zamieniony na barek z alkoholem i maly regal z ksiazkami:)

04.01.2021 09:08
7.5
1
stefan150
20
Chorąży

Tak się składa że pamiętam tamte czasy. Pamiętam początki steama jako w zasadzie platformy gdzie można grać w CS1.6 i tyle. Pamiętam też czasy pięknych wydań gier jak Baldurs Gate, Icewind Dale czy wspomnianego Max Payna. Ale pamiętam też ile kosztowały wtedy części do PC. Pamiętam też jak znikomy był wybór gier multiplayerowych, jak z każdym dziadostwem człowiek się meczył godzinami żeby z kumplem zagrać - hamachi, gareny itp. Dzisiaj wracam z pracy po południu, wieczorkiem siadam na 2h pograć jak znajde czas - klik klik i już ze znajomymi gram.
Czasy się zmieniają, ludzie cenią wygodę. Mam jeszcze kilka płyt ze starych czasów, ale jako 'antyki', bo i tak jak chce w coś pograć to GOG/STEAM, bo wygodniej i łatwiej. Nie musze szukać jakichś magicznych patchy, fixów, tylko ściągam sobie 2-3gb w kilkanaście minut, od razu najnowsza wersja i dziękuje, można grać. No i nie mam zawalonej półki grami, bo zwyczajnie nie miałbym na to miejsca, szczególnie że dzisiaj musiałyby to być jakieś absurdalne ilości płyt, no i po miesiącu i 40 patchach te płyty stałyby się już 'antykami'.

04.01.2021 09:38
tassak83
7.6
1
tassak83
40
Pretorianin

Old Gamer 1910

"Ile masz lat? Jak mniej niz 30-35 to po prostu jestes za mlody by pamietac jak dobrze bylo przed era steam"

Ja mam 37 lat i nigdy nie grało mi się lepiej, niż teraz, jeśli nie liczyć faktu, że mam na granie zwyczajnie mniej czasu, niż za dzieciaka. Avandril wyżej już Ci sporządził całą listę powodów, dla których teraz jest lepiej, z którą się w pełni zgadzam, więc nie będę powtarzał tego samego.

"Mi to dziadostwo odebralo możliwość kolekcjonowania gier, wymieniania sie nimi i kupowanie uzywanych."

Może właśnie w tym tkwi problem? My lubimy grać w gry, a Ty wolisz je kolekcjonować. Nie ma w tym oczywiście nic złego, ale może warto znaleźć sobie coś fajniejszego do kolekcjonowania?

post wyedytowany przez tassak83 2021-01-04 09:40:52
04.01.2021 11:19
7.7
zanonimizowany622647
142
Legend

Dobrych gier wychodza dziesiatki rocznie, a nie zaledwie pare jak 20 lat temu. Liczba gatunkow gier jest po prostu przytlaczajaca.

To jest akurat bzdura. Obecnie zalew śmieci jest zdecydowanie większy niż kiedyś, bo teraz każdy idiota czy "studio" z Tadżykistanu może swoje guano zamieścić na Steamie i ludzie muszą odsiewać ziarno od plew. Ilość zaś gatunków gier ustabilizowała się w drugiej połowie lat 90-tych i nic się tu nie zmieniło. Swoją drogą przeglądam ostatnie numery CDA....I chyba przestane je kupować bo NIE NATRAFIŁEM na jakikolwiek tytuł który by mnie interesował.

Patche

Jestem za a nawet przeciw. Kiedyś gry wychodziły bardziej dopracowane. Twórcy wiedzieli że produkt musi być w pełni gotowy, bo inaczej gracze ich powieszą i następnej gry już nie kupią. Dzisiaj można wydać wczesną betę i patchować to łatkami ważącymi po 50gb. Tak więc po prostu kiedyś wyjście patcha to było święto nie dlatego, że twórcy ich nie robili ,tylko dlatego że gry były o wiele bardziej dopracowane.

gry mi sie sciagaja wielokrotnie szybciej niz wgrywanie z badziewiastych, porysowanych CDkow

Posiadam grubo ponad 700 gier na płytach. Nie miałem sytuacji w ostatnich 20 latach by jakąś płytę szlag mi trafił.

Nie mam miejsca w mieszkaniu na polke ze starymi, nieuzywanymi CDk-ami, juz dawno zostal zamieniony na barek z alkoholem i maly regal z ksiazkami:)

A ja mam, miałem i będę miał. W jednym pokoju mam gry. W drugim książki. Nie mało. Kilkaset.

My lubimy grać w gry, a Ty wolisz je kolekcjonować. Nie ma w tym oczywiście nic złego, ale może warto znaleźć sobie coś fajniejszego do kolekcjonowania?

Lubię grać, lubię kolekcjonować. Na tej samej zasadzie dla której wolę papierowe książki od ebooków. Na szczęście ilość gier, które można kupić nawet w big boxach wciąż jest wielka - oczywiście są to tytuły już mega stare, ale się da.

Czy dzisiaj jest lepiej? I tak i nie. Element kolekcjonerstwa został zabity. gry stały się nie tyle pasją, co usługą rozrywkową (żaden pliczek steama czy goga nie da tej frajdy co rozpakowanie big boxa z płytami, instrukcjami, poradnikami itd.). Jednak internet, ilość konsol i sam czas sprawiły że mamy teraz do wyboru tysiące gier różnorakich. I można się obyć bez Steama, można. Pomimo tego że marudzę na Steama i brak big boxów, nie narzekam. Gier do przejścia mam tyle, że starczy chyba do końca życia....Co prawda musiałem skołować starego laptopa z windą XP żeby część gier odpalić bo nie wszystko działa na win 10 i nie wszystko jest na GOGu, ale da się? Da się.

04.01.2021 11:32
McPatryk1995v2
7.8
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"To jest akurat bzdura. Obecnie zalew śmieci jest zdecydowanie większy niż kiedyś, bo teraz każdy idiota czy "studio" z Tadżykistanu może swoje guano zamieścić na Steamie i ludzie muszą odsiewać ziarno od plew."
Głupoty gadasz. Aktualnie wychodzi po prostu masa świetnych gier, że nawet nie ma czasu ich wszystkich ograć. Potwierdza to chociażby poprzedni rok w którym co miesiąc wychodziła jakaś petarda. Na każdej platformie znalazło się coś do ogrania.

"Jestem za a nawet przeciw. Kiedyś gry wychodziły bardziej dopracowane. Twórcy wiedzieli że produkt musi być w pełni gotowy, bo inaczej gracze ich powieszą i następnej gry już nie kupią. Dzisiaj można wydać wczesną betę i patchować to łatkami ważącymi po 50gb. Tak więc po prostu kiedyś wyjście patcha to było święto nie dlatego, że twórcy ich nie robili ,tylko dlatego że gry były o wiele bardziej dopracowane."
I tak i nie. Kiedyś patche nie wychodziły zbyt często, ponieważ nie było ich tak prosto udostępnić jak jest to dzisiaj. Kiedyś też gier wychodziło po prostu mniej, a jak jakaś gra miała bugi to z nimi pozostała, bo nie było możliwości ich naprawy. Też weź pod uwagę, że obecnie gry są większe i bardziej zaawansowane, robi się je dłużej oraz za większe pieniądze, także nie ma fizycznej możliwości, aby uniknąć błędów, które później można po premierze naprawić. Więc twierdzenie, że gry kiedyś były bardziej dopracowane jest bzdurne, patrz The Elder Scrolls II: Daggerfall.

04.01.2021 12:12
prekor
7.9
prekor
141
Generał

stefan150
Zbieranie gier nie oznacza tego ,że się w nie nie gra . Po prostu na każdej platformie powinien być wybór między wersjami cyfrowymi i fizycznymi do których nabywca powinien mieć prawo swobodnego nimi dysponowania. Wtedy gry nie zalegały by Ci na pólkach ,bo zawsze taką można odsprzedać. Czasy się zmieniają to fakt ale to nie oznacza tego że obok rynku cyfrowego nie można istnieć rynek fizyczny. Zawsze będą klienci , którzy będą kupować gry , filmy i muzykę w postaci fizycznej. I jest ich całkiem sporo co udowodnił ubiegły rok , kiedy na rynku medii fizycznych nie doszło do całkowitego załamania sprzedaży.
tassak83
A może wciąż jest dużo graczy którym kupowanie pudełek sprawia po prostu frajdę? Też mam szybki Internet i pomimo tego wolę zainstalować grę z płyty w przypadku konsol i w trakcie pierwszego uruchomienia dociągnąć patcha . Nie wspominając o tym ,że gra na płycie należy do Ciebie i jesteś niezależny od łaski właścicieli cyfrowych laucherów.

post wyedytowany przez prekor 2021-01-04 12:30:27
04.01.2021 13:44
7.10
stefan150
20
Chorąży

prekor
"Zbieranie gier nie oznacza tego ,że się w nie nie gra . Po prostu na każdej platformie powinien być wybór między wersjami cyfrowymi i fizycznymi do których nabywca powinien mieć prawo swobodnego nimi dysponowania. Wtedy gry nie zalegały by Ci na pólkach ,bo zawsze taką można odsprzedać. Czasy się zmieniają to fakt ale to nie oznacza tego że obok rynku cyfrowego nie można istnieć rynek fizyczny. Zawsze będą klienci , którzy będą kupować gry , filmy i muzykę w postaci fizycznej. I jest ich całkiem sporo co udowodnił ubiegły rok , kiedy na rynku medii fizycznych nie doszło do całkowitego załamania sprzedaży."

Zgadzam się, że można to pogodzić, problem w tym że skoro producenci tak nie robią (tzn olewają wydania fizyczne) to pewnie się to im nie opłaca. Osobiście mam stare gry których NIE CHCE sprzedawać, bo są właśnie dla mnie jakąś tam kolekcją, a której specjalnie powiększać nie chce. Szczerze mówiąc za bardzo nie szukałem, ale z tego co widziałem w marketach to większość 'pudełek z grami' to po po prostu pudełka z okładką i kodem steam, a to już mnie wcale jako 'kopia fizyczna' nie interesuje.

12.01.2021 03:10
Alex81
7.11
Alex81
8
Chorąży

Dodam do tego wątku, że oprócz zalet Steam ma jedną wyraźną wadę: pogorszyła się sytuacja kolekcjonerów. Coraz mniej gier wychodzi na pudełkach a kolekcjonerki są znacząco droższe.

03.01.2021 15:47
8
odpowiedz
BogusACAB
14
Chorąży

Już jest więcej.

Stan aktualny na chwilę obecną to : 25,416,720

03.01.2021 15:55
9
odpowiedz
8 odpowiedzi
Padzislaw
9
Generał

A teraz szybkie pytanko.

Woleli byście jak teraz podpinac grę "gdzieś" czy moc pozyczyc płytkę od ziomeczka zainstalować i pograć a następnie mu oddać żeby sobie pograł lub pożyczył innemu? Naturalnie musimy pominąć kwestie 100gb i ilości tych płyt :D

To może inaczej. Kiedy było wygodniej?

03.01.2021 16:00
9.1
BogusACAB
14
Chorąży

Gdybym był producentem jakiejś gry, to osobiście bym się,że jeden ziomek kupił moją grę,a teraz pożycza ją połowie miastu,bo wtedy jestem stratny. A wiadomo,że nikt za darmo w dzisiejszych czasach nie będzie robić.

Więc jak dla mnie to bardzo dobrze,że jest taki np. Steam.

post wyedytowany przez Admina 2021-01-03 17:16:57
03.01.2021 16:31
9.2
zanonimizowany1340678
8
Pretorianin

Dlaczego mamy pomijać te 100gb i ilości płyt?
Rynek PC nie ma czytników Blu-Ray, nie istnieje w PCMRach coś takiego. Więc zostają czytniki DVD. GTA V było w bodajże 7 płytach.

Niektórym ciężko pojąć, iż czasy mamy takie, że może i stary format przechowywania i kupowania gier był fajniejszy, ale nie nadaje się do dzisiejszych czasów.

Nawet jeśli na PC będą gry jak na konsolach w pudełkach to te pudełka są mniej wartościowe niż kiedyś, bo dzisiejsze gry bez Day1Patcha są mało grywalne. Cyberpunk skrajnym przykładem.

Więc ściągnięcie z chmury jest wygodniejsze niż wymieniać płyty w czytniku.

post wyedytowany przez zanonimizowany1340678 2021-01-03 16:37:18
03.01.2021 16:48
9.3
Padzislaw
9
Generał

Boguś ale czy ja się pytam wydawców/producentów gier czy graczy?

03.01.2021 19:27
Galkan
9.4
Galkan
49
Centurion

Tak, wolę podpiąć grę „gdzieś” (tak naprawdę to wiem gdzie, bo nie mam pamięci złotej rybki, a w razie czego mogę zajrzeć na e-maila), uprzednio nabywając ją przy użyciu dogodnej dla mnie metody płatności (na Steam to i nawet bitcoinami kiedyś się dało kupować) i pobierając w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu minut (bo na zadupiu nie mieszkam, więc internet szybki), które normalnie musiałbym poświęcić na ogarnięcie, który znajomy ma którą grę, ugadanie i spotkanie się z nim, powrót, i w końcu instalację gry z płyt. Co też trochę zajmuje, zakładając, że jeszcze mam w ogóle w komputerze coś takiego jak napęd. No i gra oczywiście bez łatek i dodatków, chyba że to jakaś reedycja (albo pobierzemy je samodzielnie). Już nie mówiąc o tym, że niektórych gier na płytach po prostu nie ma i nigdy nie będzie.

To kiedy było wygodniej? No #@%!$ oczywiście, że teraz, bo oszczędzam czas i pieniądze. Gram w grę, a nie w pudełko, więc interesuje mnie najszybsza droga do tego, by pliki wylądowały na moim dysku (i żonglowanie płytami szybkie nie jest). To, że dystrybucja cyfrowa to przyszłość, i to wcale nie taka odległa, zrozumiałem ponad 10 lat temu. Swoją drogą, nie ma to jak próbować przekonać ludzi do fajności fizycznych kopii i jednocześnie gadać o NATURALNYM POMINIĘCIU ich największej wady, kekw. No tak, bo po co przejmować się niedogodnościami, skoro ma się sentyment do kawałka plastiku, zwłaszcza kiedy nie jest on do faktycznego grania potrzebny (vide samo pudełko). Płyty z muzyką i filmami też dalej kupujesz fizycznie? Bo tak jakby świat trochę poszedł do przodu od czasów, kiedy taka praktyka była codziennością, ale oczywiście cyfryzacja w świecie gier to najwidoczniej jakaś tragedia.

03.01.2021 19:39
9.5
Padzislaw
9
Generał

ma się sentyment do kawałka plastiku

Ja nie mam. Gram aktualnie na konsoli i podoba mi sie ze po miesiacu moge gre sprzedac i odzyskac znacza czesc kasy. Ani te pliki, ani ta płyta mi nie sa potrzebne.

Muzyke kupuje na płytach bo słucham w aucie.

03.01.2021 21:46
Herr Pietrus
😂
9.6
Herr Pietrus
231
Jestę Grifterę

Naturalnie musimy pominąć kwestie 100gb i ilości tych płyt

A dlaczego pominąć? Bo co, teoria się nie spina, więc pomijamy niewygodne fakty? ROTFL.
A właśnie, jeszcze patche, każdy z innej strony.. albo z płatnych serwerów GOL-a :D

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2021-01-03 21:48:21
03.01.2021 22:25
9.7
Padzislaw
9
Generał

Nie dlatego że się nie spina tylko dlatego że pctowcy musieliby zainwestować w napęd który tak czy owak by się zwrócił bo gierki można byłoby odsprzedać.

04.01.2021 12:54
prekor
9.8
prekor
141
Generał

Tyle ,że dla dużej części graczy wciąż szybsze była by instalacja z płyty niż pobieranie 100 GB z sieci . Tym bardziej ,że nie wszędzie jest dostępny szybki nie limitowany Internet. I tutaj nie chodzi tylko o możliwość wyboru ,która powinna być szanowana wszędzie. Szkoda , że na PC się nie przyjął format Blu- -Ray bo może wtedy rynek pudełkowy by na tej platformie wyglądał inaczej.

03.01.2021 18:05
Ignazzio
10
4
odpowiedz
8 odpowiedzi
Ignazzio
73
Konsul

Trudno oceniać tego typu newsy bez dokładnej, wieloletniej analizy całego rynku. Tak czy inaczej Steam wydaje się coraz mocniejszy, co dość mocno pokazało EA wracając po latach prób samodzielności. Pozytywna sprawa. Inną rzeczą są te śmieszne argumenty które co jakiś czas ktoś podnosi o zamordowaniu rynku gier PC przez Steam. W czasach gdy nawet zakupy spożywcze wielu robi przez internet, z pewnością produkty cyfrowe (których rozmiar regularnie rośnie) pozostałyby w wersji fizycznej bez żadnej platformy pozwalającej na globalną konkurencję. Trudno o bardziej oczywistą i naturalną platformę niż platforma do cyfrowej sprzedaży gier, zaś Steam był tylko jednym z pierwszych. Strategia Epica faktycznie wydaje się nastawiać na zarobek długofalowy, aczkolwiek inwestycje w marketing w stosunku do braku inwestycji w samą platformę nie wydają się szczególnie zachęcające.

03.01.2021 18:38
10.1
zanonimizowany1340678
8
Pretorianin

Strategia Epica jest długofalowa, bo wygląda na to, że chce sobie wychować pokolenie graczy, które będzie mieć więcej gier na Epicu niż na Steamie i przez to pojawi się myślenie, że bardziej opłaca się inwestować w Epica jeśli chodzi o zakup.
Pomaga też w zakupie ten kupon zniżkowy.

Ciekawi mnie tylko czy Epic nie przedobrzy, bo już teraz było marudzenie, że przy Świątecznym Rozdawnictwie były powtórki i olaboga "Ja już mam".

Co będzie jak skończy przed wychowaniem graczy.
Będzie kolejnym Steamem, tylko że bez usprawnień Steama.
Steam co by o nim nie mówić, jest rozbudowany w funkcjonalności. Epicowi wciąż brakuje koszyka.

04.01.2021 13:17
prekor
10.2
prekor
141
Generał

Ignazzio
Steam nie jest krytykowany za to że jest platformą która wprowadziła jako pierwsza cyfrową dystrybucję gier na PC, Tylko jest słusznie krytykowany za pozbawienie klienta prawa do posiadania nośnika fizycznego i zabicia rynku używek na PC. W przypadki konsol istnienie PS Store i Xbox Store i rozwój cyfry jakoś nie zabiło rynku detalicznego, który w ubiegłym roku zarobił 16 mld. Jedno nie wyklucza drugiego.

04.01.2021 13:54
Ignazzio
10.3
Ignazzio
73
Konsul

GoodLuke Pełna zgoda. To bardzo sensowna taktyka chociaż mocno nieprzewidywalna. Epic robi wrażenie darmówkami jednak nie wydaje się zbytnio inwestować w sam sklep co może mocno się na nich odbić w którymś momencie. Na ten moment Epic Store pod względem czysto technicznym to raczej ogon całego rynku.

prekor To dokładnie te same argumenty. Nie wydają się rzeczowe czy też podparte czymkolwiek realnym. Steam powstał jako jedna z pierwszych platform dystrybucji cyfrowej i z wielu powodów zajął rynek. To tyle. Pozbawienie nośników fizycznych i zabicie używek jeśli już o nich dyskutować to jedynie efekty powstania wygodnego, kontrolowalnego rynku. Biorąc pod uwagę niechęć do odsprzedaży gier przez wydawców czy też rosnące koszty wydawnictw fizycznych z jednoczesnym spadkiem sprzedaży w zasadzie musiały tak się skończyć. To nieistotne jaki sklep by nie powstał bo sytuacja byłaby niemalże identyczna. Trudno o branżę która rozwija się w sposób bardziej naturalny i oczywisty. Porównanie do konsol które jest często wykorzystywane jest wyjątkowo nietrafione. Dostęp do internetu o szybkim łączu oraz technologia umożliwiająca wykorzystanie go w konsolach nie jest czymś super starym i jeszcze 2 generacje konsol temu byłoby to praktycznie niemożliwe żeby sensownie dystrybuować gry w ten sposób. Dopiero generacja która właśnie odchodzi zaczęła to realnie zmieniać. W tym roku sprzedaż cyfrowych gier na konsolach po raz pierwszy przekroczył fizyczne co mocno pokazuje trend i uwarunkowania technologiczne. Nie przywiązywałbym się fizycznych wersji gier na konsolach na dłuższą metę. Oprócz Nintendo które w zasadzie żyje jako osobny ekosystem nie widzę przyszłości dla fizycznych kopii. Jedno nie wyklucza drugiego na krótką metę zaś na długą, rynek wybiera to co korzystniejsze.

04.01.2021 14:17
prekor
10.4
prekor
141
Generał

Ignazzio
Cyfrze w ubiegłym roku pomógł głównie Covid ,ale i tak pudełka zarobiły te 16 mld co wyraznue pokazuje że jest dla nich rynek i to nie mały. Poza Nintendo również Sony jest zainteresowane rynkiem pudełkowym i ostatnio zaczęli nawet promować PS5 jako odtwarzacz UHB. Na całkowitą cyfryzacją rynku konsolowego ,to by musiały by się zgodzić wszystkie trzy firmy bo żadna z nich nie odważy się zrobić tego w pojedynkę. A trudno powiedzieć obecnie jak będzie wyglądał rynek na koniec obecnej generacji. Tym bardziej według wielu graczy PS4 i Xbox One miału być ostatnimi konsolami z napędami i z rynkiem pudełkowym .No i trzeba pamiętać o tym ,że konsole to zamknięte urządzenia i żadnych innych sklepów cyfrowych poza tymi nalężącymi do właściciela danej platformy nie będzie. Tak więc moim zdaniem konsole są po prostu skazane w dystrybucji gier na takich gigantów jak Amazon czy Gamestop.

post wyedytowany przez prekor 2021-01-04 14:31:33
04.01.2021 15:52
Ignazzio
10.5
Ignazzio
73
Konsul

prekor Czy Covid pomógł cyfrze? Z pewnością. Czy wzrost sprzedaży cyfrowej jest tylko jego efektem? To już raczej odważna teza. Wszystko jest polem do spekulacji i czas pokaże, aczkolwiek biorąc pod uwagę średnio 5% wzrost sprzedaży cyfrowej nad fizyczną każdego roku to raczej bezpieczne założenie że tak jak w przypadku każdego innego rynku nowa, rosnąca metoda dystrybucji wyprze starą. Tak, ludzie wiele razy wróżyli przedwczesną śmierć wersji pudełkowych na konsolach zakładając zbyt wiele analogii z PCtami. Jednak biorąc pod uwagę to że konsole ewoluują gwałtownie w sposób skokowy, wraz z nowymi generacjami zaś sprzedaż cyfrowa to tak naprawdę 1 generacja konsol podczas której sprzedaż cyfrowa już stanowi większość rynku, trend wydaje się całkiem solidny. Warto również pamiętać że już w tej generacji chciano pozbyć się możliwości wymiany gier. Reakcja publiki to powstrzymała ale to oczywisty kierunek do którego konsole zmierzają gdy tylko opinia graczy zmieni się wystarczająco by to wprowadzić. Konsole to podobne urządzenia z zupełnie odmiennym środowiskiem od PCtów więc zmiany odbywają się inaczej, ale jeśli miałbym postawić pieniądze na jakikolwiek pewnik dotyczący gier konsolowych do powiedzmy 2050 to zupełna dominacja dystrybucji cyfrowej wydaje się najpewniejsza.

04.01.2021 16:22
prekor
10.6
prekor
141
Generał

Ignazzio
W poprzedniej generacji pudełek i używek chciał się pozbyć MS ale się wtedy im się postawiły duże sieci sklepów , które miały wtedy inne zdanie w tej sprawie. No i całkowicie się zgadzam z Tobą ,że cyfra cały czas się rozwija i to ona stanowi obecnie większość sprzedaży. Tylko jestem po prostu zdania ,że na konsolach z racji ich odmieności dystrybucja gier będzie przypominać tą z rynku filmowego i muzyki. Po prostu gry na płytach będą wydawane dla kolekcjonerów i entuzjastów posiadania rzeczy na własność. A producenci konsol nie będą chcieli ograniczać praw nabywców pudełek chociażby ze względów PR. Tak jak obecnie funkcjonuje rynek BR i ma się całkiem dobrze.

04.01.2021 18:03
Ignazzio
10.7
Ignazzio
73
Konsul

prekor Zgoda. Osobiście jestem podobnego zdania jeśli chodzi o wartość kolekcjonerską i tego że pudełka mogą stanowić formę winyli. Nie miałbym nic przeciwko temu żeby móc kupić każdą grę w takiej kolekcjonerskiej edycji. Nie wydaje mi się żeby analogia z filmami i muzyką byłą w pełni poprawna z racji tego że gry zwyczajnie zajmują coraz więcej ale Sony i Micro najpewniej będą chcieli odpocząć marketingowo. Niemniej wydaje mi się że to kwestia max 2 generacji by cyfrowy rynek zupełnie przejął konsole. Być może nawet 1. Kto wie. Rynek konsolowy jednak mocno różni się od PCtowego. Czas pokaże.

04.01.2021 18:37
prekor
10.8
prekor
141
Generał

Ignazzio
Tylko trzeba pamiętać ,że producenci konsol zależą w dużym stopniu od dużych sieci sklepów. One się nie zgodzą na taki model sprzedaży w którym nic nie zrobią na grach nowych i używanych. to dlatego MS zawarł deal z Gemestop oferując im pieniądze za każdego sprzedanego XBOX i grę na niego. Poza tym Sony zarabia na każdym Blu-Ray na rynku. Wiec trudno przepuszczać ,żeby Sony zrezygnowało w dającym się przewidzieć czasie ze wsparcia dla tego formatu. A rynek pudełkowy w przypadku konsol może również funkcję wentyla bezpieczeństwa. Trudno jest jest mi sobie wyobrazić taką sytuację ,żeby włodarze Sony i MS powierzyli całą swoją przyszłość zawodnej sieci.

03.01.2021 18:13
11
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1296099
34
Generał

Steam to jest ogromna wygoda, a gry na PC są tanie jak barszcz. Promocji zatrzęsienie, wystarczy poczekać kilka miesięcy i większość gier za połowę ceny można dostać, i wszystko bez wychodzenia z domu. Płyty już dawno straciły jakikolwiek sens. Szkoda środowiska na produkcje tych plastikowych śmieci. Ci co chcieliby pożyczać płyty od kolegi to chyba ostatnią dekadę pod kamieniem siedzieli. Patch patchem pogania, od lat to co jest na płycie to jakaś wersja beta, którą trzeba łatać od dnia premiery. Także te płyty to na plaster się nadają.

03.01.2021 20:51
11.1
MewsoNs
74
Generał

Sam liczę się z pieniędzmi i z tzw. miesięcznym budżetem, niektóre ceny gier przyprawiają o zawrót głowy. Mimo to jak napisałeś wygoda grania w coopie czy internecie to niebo a ziemia. Dawniej z kolegą nosiliśmy PC do siebie żeby w coś razem pograć. Kombinacje z hamachi itp. Teraz klik zaproś i gotowe.

04.01.2021 13:38
prekor
11.2
prekor
141
Generał

Jane's
W przypadki konsol nie zawsze tak jest. Taki TLoUS 2 działa bardzo dobrze z płyt i day one patch dodawał jedynie tryb fotograficzny i naprawiał mniejsze błędy
I takich gier co działają bardzo dobrze wyszło całkiem sporo. Ale się zgadzam ,że przypadki PC pudełka to marnowanie zasobów obecnie.

04.01.2021 14:00
11.3
zanonimizowany1296099
34
Generał

prekor

Ja wyłącznie o rynku PC pisałem. Konsoli nie mam i raczej mieć nie będę, a jeśli się na nią zdecyduję to coś czuję, że wtedy i tam płyty będą już egzotyką:)

04.01.2021 14:52
prekor
11.4
prekor
141
Generał

Jane's
Na pewno nie w tej generacji. Według jednego CDA z 2008 roku od dawna miał być wyłącznie streaming i gry na wypożyczenie a tutaj konsole i płyty trzymają się mocno.

03.01.2021 18:22
Forcebreaker
12
odpowiedz
Forcebreaker
54
Generał
Image

03.01.2021 21:48
13
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1222151
36
Generał

Wielbcie dalej steama nolify za achievki i inne gówna i potem płaczcie, że coraz słabsze przeceny.

03.01.2021 22:31
13.1
2
zanonimizowany1340678
8
Pretorianin

Ale wiesz, że jak Epic przestanie dopłacać do darmówek i do kuponów to będzie taki sam jak Steam, tylko gorszy, bo bez achievków?

"Wielb dalej EGS biedaku za darmówki i inne gówna i potem płacz, że klient procek grzeje"

post wyedytowany przez zanonimizowany1340678 2021-01-03 22:31:47
04.01.2021 09:45
tassak83
13.3
tassak83
40
Pretorianin

velociraper Nie mógłbym dbać mniej o 'achievki i inne gówna', które oferuje Steam. Wiem, że cała ta otoczka istnieje, ale zwyczajnie mnie nie obchodzi. Obchodzi mnie za to wygoda w dostępie i uruchamianiu gier, oraz właśnie przeceny, które sobie chwalę.

post wyedytowany przez tassak83 2021-01-04 09:46:18
04.01.2021 12:41
13.4
noobmer
54
Generał

Gowno mnie obchodzi ze jesteś typowym polakiem co za darmowe rzeczy wyzbędzie sie wszyskiego, Ceny na epicu sa takie same co na steam i czekam jak bedziesz płakał jak epic przestanie ci dokładać do zakupów.

post wyedytowany przez noobmer 2021-01-04 12:42:40
04.01.2021 13:57
😂
13.5
zanonimizowany1222151
36
Generał

Ta a jak epic daje kupon na promocji, to pewnie stoisz na czele kolejki z cebulkami co się pytają czy mogą u pana epica kupić 2 gry po 20zl za kupon.

Czego się "wyzbędę"?
Licencji na gry/konto, które mogą ci skasować w każdej chwili i na steamie i na epicu?

Czy może pan chińczyk się dowie że lubisz pornulki, po czym z uśmiechem na ustach odpalisz swój chiński telefon Xiaomi i inne chińska elektronikę w domu i będziesz pluł na głupców co mają launcher z epica :D

post wyedytowany przez zanonimizowany1222151 2021-01-04 14:00:52
Wiadomość Steam z nowym rekordem aktywności