autor: Marek Grochowski
Project Torque zostanie wzbogacony o technologię amBX
O nowo powstającej grze Project Torque pisaliśmy już w połowie czerwca, kiedy to jej producent, zespół Aeria Games oficjalnie zapowiedział, że zamierza pokazać światu nową, wyścigową pozycję z gatunku MMO. Okazuje się, że dla wzbudzenia większego zainteresowania swoim tytułem autorzy darmowego programu postanowili zaimplementować w nim coraz popularniejszą technologię Ambient Intelligent Environme
O nowo powstającej grze Project Torque pisaliśmy już w połowie czerwca, kiedy to jej producent, zespół Aeria Games oficjalnie zapowiedział, że zamierza pokazać światu nową, wyścigową pozycję z gatunku MMO. Okazuje się, że dla wzbudzenia większego zainteresowania swoim tytułem autorzy darmowego programu postanowili zaimplementować w nim coraz popularniejszą technologię Ambient Intelligent Environment (amBX), do której to prawa udało im się nabyć od holenderskiego koncernu Philips.
Dzięki wykorzystaniu wymienionego patentu Project Torque stanie się kolejną, po Broken Sword: The Angel of Death czy Second Life produkcją, gdzie dane nam będzie zobaczyć, usłyszeć i odczuć realistyczne zjawiska fizyczne towarzyszące wydarzeniom oglądanym na ekranie. Wśród tychże efektów warto wymienić chociażby dynamicznie zmieniające się oświetlenie pokoju, w którym będziemy grać albo generowane przez specjalne wentylatory podmuchy wiatru.
Samo dziecko ekipy Aeria Games wkroczyło już w fazę beta, o szczegółach której można przeczytać na oficjalnej stronie gry. Przypomnijmy, że w pełnej wersji sieciowych wyścigów do naszej dyspozycji oddane zostaną zawody, w których będzie mogło uczestniczyć jednocześnie nawet 32 graczy. Programiści odpowiedzialni za prace nad tytułem obiecują ponadto mnóstwo internetowych turniejów, a także szeroki zakres opcji tuningowych, jakie sprawdzimy w pełni jeszcze w tym roku.