pięć najlepiej sprzedających się gier 2019 roku w naszym kraju: FIFA 20, GTA V, FIFA 19, Farming Simulator 19, The Sims 4;
Przerażające...
Wspomniano, że Becia się nie łapie, a wie ktoś czy oni mają statystyki z Steama, czy tez bezpośrednio od wydawców?
Bo jak od wydawców z pominięciem platform dystrybucji, to te dane na PC są dziurawe jak sito zapewne.
Na PC mamy renesans gier niezależnych choćby.
Gdyby jeszcze do tych danych wziąć dane z Cdkeys, kinquin czy Allegro, gdzie sprzedają się miliony kluczy z grami, wyszłoby, że Polacy:
-kupili nie 6 a spokojnie 10 mln gier
- nie dominują konsole, ale PC i to pewnie 2 do 1
- kupujemy różne gry często tanie jak i stare zamiast tylko molochów.
Sam kupuje gry tam gdzie jest najtaniej, a nie gdzie jest renoma. Na konsolach zawsze wybieram płytę nad cyfrę, bo lubię mieć coś na własność.
FIFA i GTA mnie nie dziwia.
Sa to gry nastawione na multi. Jedynie multi i wspieranie gier (patche, eventy itp) zapewniaja powrot graczy i chec na kupno kolejnych czesci gier oraz ciagla zabawe. TO co sie dzieje na boiskach ma wplyw na zawartosc w grze caly rok (tryb fut ale i inne takze)
Poza tym by grac multi trzeba miec z kim.
Wyszukanie rywala w fifie to raptem pare sekund a w gta jest pelno ludzi i zawsze jest z kim jechac na napad/scigac sie.
Mysle, ze dlatego jest taka ilosc sprzedanych kopii - gra dla zabawy.
Widac takie rankingi niektorych obrazaja ba wpadaja w przerazenie.
TO tylko gry wtf
Borderlands 3 w rankingach sprzedaży u nas nie istniał, wiec jak zdobył tutaj 8 miejsce i to jeszcze przed BFem?
Wiem że chodzi o serie, ale jakoś wątpię, by poprzednie części nagle tak się sprzedały.
Ten ranking tak bardzo pokazuje jak ogromna jest przepaść między hardkorowymi graczami i casualami. Mam na myśli w co grają, jakie firmy lubią itp.
Ciekawe, ile naprawdę gier sprzedało się w Polsce, skoro (wedle tekstu w czerwonej ramce) tak naprawdę masa (pewnie i większa część) gier nie załapała się do statystyk.
Ale w jednej rzeczy się nie zawiodłem.
Na forach pociski na EA i Ubisoft a jak widać psy szczekają, karawana jedzie dalej ;l Simsy u nas zawsze wysoko bo laski boją się zatoki.
A ja gram w gry retro, ostatnie stare przygodówki, zarówno polskie, jak i zagraniczne oraz zarówno te, które były płatne, jak i te pisane dla darmowej dystrybucji - czyli takie obecne retro. Jestem pewny, że nie jako jedyny w Polsce, a jednak graczy retro nie uwzględniono.
Wydaje mi się, że gry retro mogą być grane częściej niż gry familijne.
Kto gra w stare gry i jakie - proszę o komentarze poniżej.
ps. czy mi się zdaje, czy serwis wykasował sporo starych postów, co to jacys zanonimowani?
Polacy uwielbiają cykle FIFA, GTA i Assassin’s Creed
W przyszlym roku bedzie tak samo. U Fify tylko przeskocza numerki na 20 i 21 a nowy asasyn bedzie znowu ciekawa mocna pozycja mimo slabej w asasynowym top 20
A ktoś wie jaki wygląda u nas sprawa rozdzielenia konsola-pc przy kupnie pudełek i cyfrówek? W statystykach jest ogół, a interesuje mnie kwestia tego, jak wygląda różnica oddzielnie na pc i konsolach.
Czyli jak ktoś kupuje klucze w cyfrowych sklepach takich jak Humble bundle, GMG itp to ten raport tego nie obejmuje.
A ludzie mówią, że rynek gier w wydaniach pudełkowych umiera. Jak widać po powyższej statystyce ponad połowa zakupionych gier to wersje pudełkowe.
Dodatkowo zważywszy na fakt, że statystyka dotyczy pewnie tylko i wyłącznie nowych gier w folii a nie używek (a zdecydowanie więcej osób kupuje używki w różnych punktach) to rzekłbym, że rynek wydań pudełkowych wciąż ma się wyśmienicie a przynajmniej w Polsce i jeśli idzie o konsole, które mają ponad 60% udział w zakupach. Jeżeli w innych krajach jest pod tym względem podobnie to wcale nie dziwi, że zarówno Sony jak i Microsoft nie mają najmniejszego zamiaru rezygnować póki co z fizycznych napędów.
Przecież ja gry kupuję TYLKO na GOGu (pomijając antyki kolekcjonerskie na allegro czy ebayu w pudłach czego już kompletnie nikt przecież nie uwzględni bo po co) więc za cholerę ta ich baza mnie nie uwzględni ;)
Bez STEAM ???
Na stronie SPIDOR powołują się na metodologię badań ISFE, a ta:
https://www.isfe.eu/games-sales-data/
"The Digital data incorporates games from Activision Blizzard, Bandai Namco, Capcom, Codemasters, EA, Focus Home Interactive, Koch Media, Microsoft, Milestone, Paradox, Sega, Sony, Square Enix, Take-Two, Ubisoft and Warner Bros."
Nijak Valve tu nie widzę, a z tego co pamiętam Valve nie ujawnia danych o sprzedaży.
Mylę się?
Jak wygląda rynek? Nie wiadomo za bardzo jak wygląda. Bo co to jest "rynek gier"? Casuale (nie używam tego jako pejoratywnego określenia) kupują gry w marketach lub....prywatnych sklepach z używanymi grami (CEX, Mobisoft, itp.), gdzie są zarówno nowe i mniej nowe gry na konsole wszelkie, starsze gry na PC, czasem retro...A mój ojciec gra np. w gry prawie tak długo jak ja żyję, ale najpierw piracił, potem pożyczał ode mnie oryginały, a teraz od wielu wielu miesięcy naparza w World of Tanks. On nawet nie wie że istnieje coś takiego jak Steam czy GOG! Bo go to nie interesuje. A np. mój przyjaciel całą swoją kolekcję oparł na....pełniakach z CDA i innych pism. Takich ludzi jest pewnie więcej. Badanie nie uwzględni pecetowców, którzy korzystają tylko z cyfrowej dystrybucji....Więc takie artykuły to ciekawostka, nie mają jednak za wiele wspólnego z rzeczywistością....
Jak dane pochodzą głównie od EA i supermarketów to trudno się dziwić.
Tylko czemu ludzie dalej kupują GTA 5, mikropłatności spoko ale chyba każdy kto chciał już dawno kupił swoją sztukę
Dziwi brak cyklu Call of Duty, który w innych krajach jest mocno popularny, bardziej niż Battlefield (u nas odwrotnie). No i brak Wiedźmina 3 w pierwszej 20 też zastanawia. Jak widać rpg-i nie są u nas zbyt popularne. Farming Simulator 19 czwarty? Simsy 4 piąte? Bez komentarza.
Ja kupuję tylko Assassyny reszta mnie nie obchodzi .
Muszę przyznać że najbardziej cieszy mnie to że Polska stała się ostatecznie krajem konsolowców.
W sumie to obserwuję tą przemianę na codzień, jednak fajnie poczytać że ma to również przełożenie w liczbach.