Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077

18.05.2021 14:30
1
36
Kam66
61
Centurion

Ktoś powinien Panu Sasko powiedzieć, że CP77 miał już premierę i jego marketingowe bzdury można łatwo zweryfikować.

18.05.2021 14:47
10
25
odpowiedz
9 odpowiedzi
Bejuk
55
Centurion

Brawo GOL kolejny raz robicie clickbaitowe tytuły, niezgodne z prawdą. Podczas streama Sasko czytał pytania z chatu i tłumaczył ludziom rożne rzeczy. W przypadku tego filmiku tłumaczył zachowanie AI w tej konkretnej lokacji w konkretnej sytuacji, a nie wydawał oświadczenie odnośnie całego AI w cyberpunku, a cały news jest napisany w taki sposób, żeby znowu była burza w komentarzach. Nie bronie CP, bo AI jest słabe w wielu sytuacjach, ale to co robi GOL od dłuższego czasu bardzo często powoduje dezinformację i pokazuje konkretne osoby w negatywnym świetle niesłusznie (Tak wiem z jakim zapałem Sasko opowiadał o CP przed premierą, ale teraz odnoszę się do tego newsa).

18.05.2021 16:59
😃
23
4
odpowiedz
Inquerion
44
Generał

W podobnie pokręcony sposób, podczas ostatniego streama, tłumaczył on zapytanie fana, czemu podczas pierwszego spotkania z Delamainem (misja The Heist), Delamain pokazuje cel taksówki jako No-tell Motel (sugerując, że misja się nie powiedzie i psując element zaskoczenia dla gracza).

Ktoś też na czacie zauważył, że podczas późniejszych, pobocznych misji Delamaina, nawet po "The Heist", taksówka dalej pokazuje ten niefortunny dla V motel.

Widać, że Paweł to pasjonat i utalentowany dev, ale moim zdaniem niepotrzebnie dalej uprawia marketing i pląta się w takich drobnych, ale jednak, kłamstwach. Trochę szczerości :)

Jak słusznie antoniio zauważył, on chyba dalej myśli, że Night City Wire prowadzi ;)

Mimo wszystko, polecam jego streamy oglądać, można się sporo ciekawych rzeczy dowiedzieć :)

18.05.2021 14:59
antoniio
14
3
odpowiedz
antoniio
78
Pretorianin

Chłop co myśli że dalej jakieś night city wire prowadzi xD

18.05.2021 14:37
IIIIIIIIIIIIII
4
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
IIIIIIIIIIIIII
76
Generał

Nie gralem jescze w CP77 ale widzialem duzo filmikow i widac jakie glupie jest AI

Po za tym to nie jest tylko problem CP77 ale wiekszosci gier. AI dzisiaj jest tak glupie ze glowa mala ... Na prawde jest tak ciezko dzis zrobic jakies konkretne AI? FEAR 1 mial zajebiste AI. Tak ciezko zrobic cos takiego dzis? CDPR mogl wzorowac sie na GTA 5. Mieli swietna sciage jak zrobic dobre AI a wyszlo znowu jak wyszlo ...

Dzisiaj wszyscy chca pieknej grafiki. Grafika juz jest ladna dzis i serio nie musza juz jej az tak robic ladnej. Wolalbym za to zeby w koncu producenci gier zaczeli robic lepsze AI i jakies destrukcje otoczenia.

Ostatnio gralem w demo Resident evil village. Strzelilem sobie do butelki. Zawsze sprawdzam czy mozna takie rzeczy rozwalic. I niestety butelka niezniszczalna ... Na prawde wolalbym troche gorsza grafike ale za to lepsze AI i destrukcje otoczenia.

post wyedytowany przez IIIIIIIIIIIIII 2021-05-18 14:42:54
18.05.2021 14:42
crotyx777
6
2
odpowiedz
crotyx777
58
Konsul

Sasko chyba ukończył z 20 kursów marketingowych bo nigdy nie słyszałem aby mówił nie pod marketing

18.05.2021 14:46
8
2
odpowiedz
zanonimizowany523693
23
Pretorianin

Żałosność tej wymówki jest porażająca. Jeżeli ten Pan brnie w swoje mętne tłumaczenia to w grze powinni być wrogowie głupi, średnio mądrzy, wybitne inteligentni oraz bardzo, bardzo sprytni i genialni wręcz. Czyli całe spektrum z życia w którym występuje każdy rodzaj inteligencji. Tym czasem mamy tylko bieda IQ AI.
Król jest nagi i każdy to widzi. Po co kłamać?

18.05.2021 14:57
Bociek69
😂
13
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Bociek69
50
Byle do Wiosny

Wyjaśnił on, że sztuczna inteligencja musi być do pewnego stopnia „głupia”, by symulować działania ludzi, którzy popełniają błędy.

Zloto, czyste zloto powiadam wam.

Zaraz sie okaze ze wszystkie bugi tez upchneli na sile zeby dodac realizmu swiatu.

post wyedytowany przez Bociek69 2021-05-18 14:59:15
18.05.2021 15:16
Luke_f
17
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Luke_f
59
Pretorianin

Gdy przechodzi się grę skradankowo, można zauważyć jak bardzo bezradni są przeciwnicy - załatwiasz jednego po drugim, a oni zamiast się przegrupować czy jakkolwiek rozwiązać sytuacje - zazwyczaj stoją w miejscu albo kręcą się w kółko. Za to potrafi zaalarmować ich coś, czego nie mieli prawa usłyszeć czy zobaczyć np. zabiłem kogoś w jakimś zamkniętym schowku i ok - może ktoś mógł usłyszeć bliżej nieokreślony hałas, ale nie - oni wiedzą, że zginął jeden z nich, mimo że wszystko wydarzyło się za ścianą...

Tak jak uwielbiam skradanki, w Cybperpunku to podejście mnie trochę wymęczyło monotonią wynikającą z braku jakiegokolwiek wyzwania i frustrującymi, niesprawiedliwymi rozwiązaniami.

19.05.2021 10:25
34
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
deathcoder
52
Pretorianin
Wideo

Noo faktycznie Panie Pawle Sasko sztuczna inteligencja, która popełnia błędy jest bardziej ludzka.

Ostatnio jak grałem wykonałem następującą misję. Jakiegoś gościa miałem zawieźć z punktu A do punktu B. Po drodze zabić złodupców, co też uczyniłem. Na miejscu gościa wysadziłem, przejęła go jakaś grupa. Wsiedli do samochodu i odjechali. Gdy samochód był jakieś 50 metrów ode miejsca odbioru, ostatni z ochroniarzy postanowił dołączyć do tych, co odjechali. Uniósł się w powietrze w pozycji wsiadającego do samochodu, następnie został przelewitowany 50 metrów dalej i PODCZAS JAZDY SAMOCHODU wykonała się animacja wsiadania do wspomnianego pojazdu. No biedny zapomniał (jak człowiek), że trzeba wsiąść. Tylko na litość boską :D czemu w ten sposób.

Wkurzyłem się na stan techniczny gry i wyłączyłem ją wczoraj. Dziś odpalam ponownie i mam taki kwiatek :) nie wytrzymałem i nagrałem.

WERSJA 1.21 po patch'ach. Faktycznie AI po prostu miażdży realizmem. Zachowuje się niemal jak kobieta próbująca zaparkować w zatoczce.

Zaraz po tym walczyłem z jakimś psychopatą (misja 30 metrów dalej) strzelam do gościa, gość mnie nieomal zabija zstąło mi 7% życia po czym odpalił granat i wywaliło go z budynku :) mapa pokazuje, że jest 40 metrów ode mnie.

Ta gra to istny dramat jest :)

https://www.youtube.com/watch?v=BTf0ybaKBNg

18.05.2021 15:07
16
1
odpowiedz
Punk_Salami
37
Pretorianin

Ludzie popełniają błędy a jednym z nich jest teleportacja za twoje plecy oraz spadanie ze schodów. Ogólnie to można było zrobić artykuł o live z Panem Pawłem a nie tylko jedno zdanie. Nawet jeśli nie było nic ciekawego dalej to przynajmniej można uniknąć robienia 500 artykułów o rozmowie nad wyselekcjonowanymi frazami.

18.05.2021 15:53
Bezi2598
19
1
odpowiedz
Bezi2598
153
Legend

Oczywiście, że bardzo łatwo zrobić super dopakowaną sztuczną inteligencję gdzie przeciwnik za każdym razem trafi gracza w głowę z dowolnej odległości. I dla wszystkich jest oczywiste, że takie AI nie jest celem. Nie zmienia to faktu, że AI w Cyberpunku jest fatalne. Tam AI nie popełnia błędów. Przeciwnicy po prostu sami nie wiedzą co robią i podejmują zupełnie irracjonalne akcje, które nie mają nic wspólnego z ludźmi, którzy popełniają błędy. Zwykłe pierdololo i udawanie, że spełnili swój cel projektując AI. Dałem radę obejrzeć video tylko do połowy, bo to aż cringe taki bulshit wciskać :/

18.05.2021 17:23
asu102
25
1
odpowiedz
asu102
4
Junior

Pan Sasko myli AI "mądre" i "oszukujące". Tu nie chodzi o to czy przeciwnik w przebłysku jasnowidzenia zawsze wie gdzie jesteś, tylko żeby reagował na działania gracza na poziomie średnio inteligentnego osiłka w przypadku zwykłych przeciwników i nieco sprytniej w przypadku bardziej doświadczonych bossów. Sztuczne podkręcanie głupoty AI przez różne cheaty jest równie wkurzające, ale takie tłumaczenia to dorabianie ideologii do braku czasu (w wersji optymistycznej, bo mam nadzieję że nie umiejętności) w napisaniu prawdziwie mądrej sztucznej inteligencji. Chociaż mimo całej sympatii do Redów takie teksty ze strony człowieka, który najlepiej powinien to wiedzieć, trochę tłumaczą dlaczego wyszło to co wyszło, czyli dobra historia że świetnym klimatem i mnóstwem baboli na każdym poziomie.

18.05.2021 22:26
Cziczaki
29
1
odpowiedz
Cziczaki
196
Renifer

1:13 z tego filmu, co on tam odjaniepawlił? To miało brzmieć jaka tam jest inteligencja?

18.05.2021 14:39
UltRafaga
5
odpowiedz
UltRafaga
191
Wolf Time

A ja głupi, grając w pierwszego FEARa, srałem po gaciach myśląc jak bardzo zostanę zmasakrowany przez AI w grach w przyszłości, skoro już teraz robią ze mnie martwego idiotę.

18.05.2021 14:46
Sebo1020
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Sebo1020
183
Generał

Po takich wypowiedziach twórców ktoś jeszcze wieży ze redzi zamierzają wprowadzić jakieś gruntowne zmiany w cyberbugu ...

18.05.2021 14:51
enrique
11
odpowiedz
enrique
46
Zwykły gracz

Sasko chyba zapomniał że czasem milczenie jest złotem.
Nie mam pojęcia po co się pakował w tłumaczenie czegoś czego nie idzie wytłumaczyć.

18.05.2021 14:55
Metaverse
😉
12
odpowiedz
Metaverse
74
Senator

Jest w tym troche racji np biorac pod uwage ze sa ludzie ktorzy daja sie wkrecic oszustom „na Elona Muska” to AI w CP nie jest wystarczajaco glupia zeby dobrze symulować działania ludzi, którzy popełniają błędy.

18.05.2021 16:42
22
odpowiedz
eXiv
39
Centurion

Moim ulubionym przykładem dobrej sztucznej inteligencji przeciwnika jest Alien: Isolation, gdzie potwór czasem popełni błędy, a czasem Cię idealnie zlokalizuje - i to kilka razy z rzędu tak, że czujesz się oszukany... a to po prostu no, Alien czegoś szuka i akurat trafił, Game Over. Masz pecha. Mógłbym powiedzieć, że z dobrym AI mamy doczynienia, gdy nie jest nigdy w pełni przewidywalne. (W tej samej sytuacji, może czasem podjąć inną decyzje)

Co do AI open worldów, marzy mi się AI tłumów chociaż na poziomie Hitmanów, jednak roboty w tym od cholery oraz ilość nie fair sytuacji dla gracza do ogarnięcia.

A Cyberpunk... rzut granatem dalej powoduje synchroniczne wysiadanie z samochodów. CD Project nie umie w AI poza walką i tyle. Masz poznawać fabułę! A nie się bawić pięknym miastem XD

18.05.2021 17:25
TraXsoN
26
odpowiedz
1 odpowiedź
TraXsoN
128
Generał

Ależ ludzi dało się zbejtować tym clickbaitem xd i tak to się kręci

19.05.2021 00:40
31
odpowiedz
Ziemianin
6
Legionista

A zdawałoby się, że kiedy jak kiedy, ale w 2077 roku sztuczna inteligencja będzie już bardzo zaawansowana :)

19.05.2021 01:12
A.l.e.X
😂
32
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

lepszym clickb byłby tytuł "Paweł Sasko opuszcza CDP powodem jest głupia sztuczna inteligencja w Cyberpunk 2077"

19.05.2021 10:13
33
odpowiedz
3 odpowiedzi
incognitoxy
1
Junior

Głupie AI jest problemem w wielu grach nie tylko w CP2077, a niektórzy robią wokół tego tematu taki szum jakby ta gra wyróżniała się na minus w porównaniu z innymi. W tak gloryfikowanych przez wielu RDR2 można zabić 20+ przeciwników chowając się za kamień, a strzelając z karabinu z lunetą można "ściągać" na odległość wszystkich po kolei bo większość npc nawet nie reaguje na to, że obok padają koledzy, tylko dalej stoją wystawieni na strzał. Naprawdę jeśli chodzi o AI wrogów to CP nie ma się czego wstydzić patrząc na standardowe AI w grach.

19.05.2021 13:03
35
odpowiedz
zanonimizowany904310
28
Chorąży

sztuczna inteligencja = sztuczna głupota. róbcie tak dalej panowie - ogłupiajcie

19.05.2021 14:44
👍
36
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kapelusznik
45
Centurion

Polecam rzucić okiem jak wygląda sztuczna inteligencja w The Division 2 na legendarnym poziomie trudności. Warto się uczyć od najlepszych

19.05.2021 21:33
Mistrz Świata
😡
37
odpowiedz
Mistrz Świata
38
Chorąży

Jak tak wygladaja ludzie odpowiedizalni za CP to nic juz dziwnego ze tak to wyglada. Do tej pory myslalem ze brak Ai to dlategoz e nie starczylo im czasu. A teraz wychodzi ze wszystko bylo zpremedytacja.
JPD dzial HR do wylotu i cala banda odpowiedzialna za CP

18.05.2021 14:36
SpoconaZofia
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpoconaZofia
85
Legend

Czekam na jego streamka w niedziele. W tym tygodniu ogłosi rąbka tajemnicy o darmowych fabularnych DLC. Chcą prolog rozwinąć i może będzie możliwość więcej zadań z Jackie zrobić.

18.05.2021 14:37
3
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Ktoś tu chyba odleciał. Marketingowy bełkot wszedł mocno i już tak zostało.

18.05.2021 14:43
7
odpowiedz
zanonimizowany1225506
49
Generał

Ach ten Sasko xD

18.05.2021 15:07
HETRIX22
15
odpowiedz
HETRIX22
209
PLEBS

Nie wiem jak tam AI w cyberpunku bo nie grałem, ale jego przykład co podał to dobre tłumaczenie. Jeśli po zmianie pozycji AI przypuszcza, że dalej się chowasz tam gdzie byłeś poprzednio i próbuje cie jakoś załatwić to można uznać, że jest to funkcja AI urealniajaca zachowanie przeciwników. Gdyby AI było faktycznie beznadziejne to przeciwnik po prostu znał pozycję gracza non stop. Ale to odnośnie tego konkretnie przypadku bo zgaduje, że ogólnie AI w grze słabo się sprawdza.

post wyedytowany przez HETRIX22 2021-05-18 15:07:38
18.05.2021 15:20
xKoweKx [stalker.pl]
😂
18
odpowiedz
xKoweKx [stalker.pl]
149
Stalker

Pawełek znowu odleciał i zaczął gadać od rzeczy o AI wrogów, a ludzie zwracają uwagę na nieistniejące AI miasta

18.05.2021 16:12
20
odpowiedz
1 odpowiedź
Mikkjal
1
Junior

No tak, bo przecież randomy z subreddita, w którym echo tak silne, że głowa boli wiedzą lepiej niż lead quest designer z ponad 10 letnim stażem xD Dlatego trzeba cytować ich jako autorytety w tej dziedzinie xD

18.05.2021 16:32
😉
21
odpowiedz
CasherGHz
1
Junior

1. Nie wiem ludzie zapomnieli jak AI zachowuje się w super grach RPG takie jak MASS EFFECT,Skyrim,Fallout ? to samo głupie podejście . Przeciwnicy są głupi jak but tylko różnica jest taka , że w większości tych głupota się śmialiśmy w memach , a , że teraz memy cyberpunka nie popularne tylko hejt to hejtujemy Sadge .
2. Ludzie przestańcie pisać , że Cyberpunk 2077 miał super łatwiutko bo mógł się wzorować na GTA V . nawet nie zdajecie sobie sprawy ile tam ścieżek kodu jest w Gta na zachowanie NPC a pierdolicie takie głupoty jakby ten kod działał jak tekst w wordzie normalnie lecicie kopiuj i wklej i rozumiem macie to samom mechanikę w grze come on BOYZZZ .

18.05.2021 17:14
24
odpowiedz
2 odpowiedzi
pawel1812
68
Generał

AI wrogów w tego typu grach zawsze jest głupawe.
Nie przesadzałbym z tym hejtem na Cyberpunka. Nie jest tak źle, kupiłem grę na promocji po 90zł. Gram na PS4 Slim, przez te kilka godzin gry, które ograłem nie trafił się ani jeden bug i glitch, klatki nie spadają poniżej moich oczekiwań. Ogólnie nie jest źle.
Ja nie miałem wielkich oczekiwań wobec Cyberpunka, mówiłem dawno przed premierą, że jest mocno przehypowany, to ludzie się burzyli, że jak to.

W sumie planowałem kupić tą grę po 50zł, ale kupiłem po 90zł, bo w sumie szybko sie pojawiła taka cena. Od początku planowałem kupić na PS4 Slim, co prawda nie lubię sterowania, ale nie lubię tez Windowsa tfu 10.

Ta gra nigdy nie miała ceny AAA (jak chociażby Anthem), który dostarczał rozgrywki maksymalnie na 10h i to tylko przez pierwszy miesiąc. Nie wiązałem z nią jakichś wielkich nadziei, bo jednak wolę świat Fantasy/średniowiecze.

post wyedytowany przez pawel1812 2021-05-18 17:16:49
18.05.2021 21:44
28
odpowiedz
DUNCAN_83
171
Generał

Najlepszy system obszarowania policji... LOL.

Za to zachowanie policji leży i kwiczy. Niebiescy w reagowaniu maja dokładnie te same zachowania co wrogowie - stan pasywny, zaalarmowany i wrogi. Nie rozróżniają przestepstw, tak jak wrogowie skupiają sie tylko na graczu, reagują tylko na strzały i przesadna bliskość. Nie potrafią wsiąść do samochodu i ścigać gracza, ani w ogóle ścigać kogokolwiek samochodem. Wszystkie scenki z policją są po prostu ręcznym ustawieniem samochodu, policjanta i npca lub postawienia wrogów i policjantów w tryb wrogi.

Mają ciekawe teksty ale bandziory też je mają... Niebiescy to po prostu wrogowie w mundurach, tak się zachowują i nie potrafią zareagować inaczej, nooooo ale mają najlepszy system obszarowania pffff.

Głupie ai nie jest problemem jeśli jest wiarygodne i potrafi reagować na otoczenie ipoczyniania gracza. Stare gry robiły to lepiej więc niech się nie kompromituje bo w CP było parę elementów, które mogą się podobać ale policja jest na drugim końcu skali.

post wyedytowany przez DUNCAN_83 2021-05-18 21:45:41
19.05.2021 00:30
😁
30
odpowiedz
1 odpowiedź
darkhulk
48
Centurion

Niedługo zacznie wymyślać że miała powstać wogule inna całkowicie lepsza gra, ale powstał tylko Cyberbug, cieszta siem czym jest i cicho sza roszczeniowe bachory.
Kiedyś robiono gry przez małe studia i były dużo lepsze i ciekawsze jak gothic 1, a tera robienie gier po 5 lat, 1000 osób, i widać jak to się kończy.

18.05.2021 18:22
27
odpowiedz
10 odpowiedzi
Olekrek
47
Rotmistrz

Brawo Gol - kolejny raz pokazaliście kunszt dziennikarski. Cyba waszym ideałem dobrego dziennikarstwa jest gazeta ??????(Prawda).

A kontekst w jakim wypowiadała się przytoczona osoba jest bardzo ważna. To, że pokazuje i mówi o konkretnej sytuacji ma znaczenie, bo Ai zachowuje się w różnych sytuacjach różne.
Spośród tego typu gier CP ma najlepszy system obszarowania policji. Polega on na tym, że w danym okręgu jest konkretne ilość policjantów i jak wszystkich uda się zabić, to nowi pojawią się dopiero za jakiś czas, a nie w nieskończoność jak w każdej innej grze.
W takim GTA będą się spamować w około nas, aż nie polegniemy, albo odjedziemy. Co jest idiotyczne.

Wiadomość Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077