futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 stycznia 2020, 09:20

autor: Konrad Hazi

Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020

Podczas targów CES 2020 swoją konferencję przygotowało także Sony. Wbrew oczekiwaniom niewiele dowiedzieliśmy się o PlayStation 5, jednak producent uraczył nas ciekawymi statystykami dotyczącymi bieżącej generacji konsol oraz zaprezentował koncept inteligentnego samochodu.

Za nami całkiem ciekawa prezentacja przygotowana przez Sony. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Za nami całkiem ciekawa prezentacja przygotowana przez Sony.

Wbrew oczekiwaniom i spekulacjom, podczas konferencji w ramach targów CES 2020 Sony nie powiedziało w zasadzie niczego nowego na temat nadchodzącej konsoli PlayStation 5, a jedynie zaprezentowało jej oficjalne logo. Nie zmienia to faktu, że za nami całkiem ciekawa prezentacja, w trakcie której przedstawiono statystyki dotyczące PS4 oraz koncept… samochodu.

Przypomnijmy, że PS5...

Wszyscy spodziewali się czegoś wielkiego, jednak prezes Sony Interactive Entertainment - Jim Ryan - uraczył nas wyłącznie przypomnieniem tego, co już wiemy na temat PS5. Dla porządku przytoczmy więc, co oferować ma najnowsza konsola japońskiego producenta:

  1. dźwięk 3D dla zapewnienia większej głębi efektów;
  2. innowacyjny system haptyczny i adaptacyjne spusty, by poprawić odczucia z grania na padzie;
  3. ultra-szybki dysk SSD dla skrócenia czasów wczytywania;
  4. sprzętowo wspierany ray tracing;
  5. odtwarzanie dysków Ultra HD Blu-ray.

Można jednak śmiało przypuszczać, że urządzenie będzie oferowało zdecydowanie więcej i już wkrótce poznamy kolejne szczegóły na jego temat. Poniżej prezentujemy również wspomniane logo.

Rewolucji brak. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Rewolucji brak.

Sony podsumowuje życie PS4

PlayStation 4 gości na rynku od ponad sześciu lat i dorobiło się całkiem niezłych statystyk. Czas jednak działa nieubłaganie i Sony coraz więcej uwagi będzie poświęcać swojemu najnowszemu dziecku, co jest naturalną koleją rzeczy. Producent podsumował osiągnięcia bieżącej generacji urządzeń i trzeba przyznać - robią one wrażenie.

Liczby robią wrażenie. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Liczby robią wrażenie.

Konsola PlayStation 4 we wszystkich swoich odsłonach sprzedała się w ponad 106 milionach egzemplarzy. To spory skok, ponieważ jesienią ubiegłego roku liczba ta wynosiła 97,4 miliona. Jeśli chodzi o sprzedaż gier, to wynik jest równie imponujący - gracze zakupili łącznie 1,15 miliarda egzemplarzy gier na nośnikach fizycznych i w dystrybucji cyfrowej. Oprócz tego sprzedanych zostało ponad 5 milionów zestawów PlayStation VR, z usługi PlayStation Plus korzysta 38,8 miliona subskrybentów, a na konsoli bawią się średnio 103 miliony użytkowników miesięcznie.

Sony bawi się w samochody

Niewątpliwym zaskoczeniem tego dnia na targach CES była przygotowana przez Sony prezentacja elektrycznego samochodu Vision S. Jest to prototyp pojazdu, który powstał, aby pokazać opracowane przez Japończyków sensory i technologie odpowiedzialne za odczytywanie sytuacji wokół pojazdu, oraz rozwiązania rozrywkowe dla pasażerów.

Trzeba przyznać, że nie wygląda najgorzej. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Trzeba przyznać, że nie wygląda najgorzej.

Systemy przygotowane przez Sony opierają się na 33 sensorach, które mają wspierać kierowcę i mechanizmy autonomiczne poprzez analizę sytuacji na drodze, a także umożliwić rozpoznawanie użytkowników samochodu i sterowanie funkcjami za pomocą gestów.

Ciekawe czy system rozrywki będzie nazywał się CarStation… - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Ciekawe czy system rozrywki będzie nazywał się CarStation…

Sony nie wspomniało jednak, czy zamierza w jakiejkolwiek perspektywie czasowej wprowadzić pojazd do sprzedaży. Niemniej jest to dowód, że japoński producent wciąż szuka nowych rozwiązań na światowych rynkach.