Hardware Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technologie
Wiadomość sprzęt i soft 7 stycznia 2020, 09:20

autor: Lazlo

Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020

Podczas targów CES 2020 swoją konferencję przygotowało także Sony. Wbrew oczekiwaniom niewiele dowiedzieliśmy się o PlayStation 5, jednak producent uraczył nas ciekawymi statystykami dotyczącymi bieżącej generacji konsol oraz zaprezentował koncept inteligentnego samochodu.

Za nami całkiem ciekawa prezentacja przygotowana przez Sony. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Za nami całkiem ciekawa prezentacja przygotowana przez Sony.

Wbrew oczekiwaniom i spekulacjom, podczas konferencji w ramach targów CES 2020 Sony nie powiedziało w zasadzie niczego nowego na temat nadchodzącej konsoli PlayStation 5, a jedynie zaprezentowało jej oficjalne logo. Nie zmienia to faktu, że za nami całkiem ciekawa prezentacja, w trakcie której przedstawiono statystyki dotyczące PS4 oraz koncept… samochodu.

Przypomnijmy, że PS5...

Wszyscy spodziewali się czegoś wielkiego, jednak prezes Sony Interactive Entertainment - Jim Ryan - uraczył nas wyłącznie przypomnieniem tego, co już wiemy na temat PS5. Dla porządku przytoczmy więc, co oferować ma najnowsza konsola japońskiego producenta:

  1. dźwięk 3D dla zapewnienia większej głębi efektów;
  2. innowacyjny system haptyczny i adaptacyjne spusty, by poprawić odczucia z grania na padzie;
  3. ultra-szybki dysk SSD dla skrócenia czasów wczytywania;
  4. sprzętowo wspierany ray tracing;
  5. odtwarzanie dysków Ultra HD Blu-ray.

Można jednak śmiało przypuszczać, że urządzenie będzie oferowało zdecydowanie więcej i już wkrótce poznamy kolejne szczegóły na jego temat. Poniżej prezentujemy również wspomniane logo.

Rewolucji brak. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Rewolucji brak.

Sony podsumowuje życie PS4

PlayStation 4 gości na rynku od ponad sześciu lat i dorobiło się całkiem niezłych statystyk. Czas jednak działa nieubłaganie i Sony coraz więcej uwagi będzie poświęcać swojemu najnowszemu dziecku, co jest naturalną koleją rzeczy. Producent podsumował osiągnięcia bieżącej generacji urządzeń i trzeba przyznać - robią one wrażenie.

Liczby robią wrażenie. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Liczby robią wrażenie.

Konsola PlayStation 4 we wszystkich swoich odsłonach sprzedała się w ponad 106 milionach egzemplarzy. To spory skok, ponieważ jesienią ubiegłego roku liczba ta wynosiła 97,4 miliona. Jeśli chodzi o sprzedaż gier, to wynik jest równie imponujący - gracze zakupili łącznie 1,15 miliarda egzemplarzy gier na nośnikach fizycznych i w dystrybucji cyfrowej. Oprócz tego sprzedanych zostało ponad 5 milionów zestawów PlayStation VR, z usługi PlayStation Plus korzysta 38,8 miliona subskrybentów, a na konsoli bawią się średnio 103 miliony użytkowników miesięcznie.

Sony bawi się w samochody

Niewątpliwym zaskoczeniem tego dnia na targach CES była przygotowana przez Sony prezentacja elektrycznego samochodu Vision S. Jest to prototyp pojazdu, który powstał, aby pokazać opracowane przez Japończyków sensory i technologie odpowiedzialne za odczytywanie sytuacji wokół pojazdu, oraz rozwiązania rozrywkowe dla pasażerów.

Trzeba przyznać, że nie wygląda najgorzej. - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Trzeba przyznać, że nie wygląda najgorzej.

Systemy przygotowane przez Sony opierają się na 33 sensorach, które mają wspierać kierowcę i mechanizmy autonomiczne poprzez analizę sytuacji na drodze, a także umożliwić rozpoznawanie użytkowników samochodu i sterowanie funkcjami za pomocą gestów.

Ciekawe czy system rozrywki będzie nazywał się CarStation… - Logo PS5 i miliard sprzedanych gier na PS4 - Sony na CES 2020 - wiadomość - 2020-01-07
Ciekawe czy system rozrywki będzie nazywał się CarStation…

Sony nie wspomniało jednak, czy zamierza w jakiejkolwiek perspektywie czasowej wprowadzić pojazd do sprzedaży. Niemniej jest to dowód, że japoński producent wciąż szuka nowych rozwiązań na światowych rynkach.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.