Hardware Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technologie
Wiadomość sprzęt i soft 14 stycznia 2014, 12:55

autor: Sarge

Sony przyznaje, że PlayStation Vita przegrywa w starciu ze smartfonami

Fergal Gara z firmy Sony przyznał w jednym z wywiadów, że PlayStation Vita przegrywa rywalizację z tabletami i smartfonami. Stwierdził też, że rynek gier mobilnych bardzo szybko się zmienia i w momencie projektowania przenośnej konsoli sytuacja wyglądała zupełnie inaczej niż dzisiaj.

Fergal Gara (dyrektor zarządzający brytyjskim oddziałem PlayStation) w wywiadzie dla serwisu VG247 wypowiedział się na temat sprzedaży przenośnej konsoli PlayStation Vita. Jak sam przyznał, popularność nowej platformy sprzętowej nie spełniła oczekiwań firmy Sony. Winą za ten stan rzeczy Fergal Gara obarcza szybko zmieniający się rynek gier mobilnych. Wyglądał on zupełnie inaczej w momencie projektowania PlayStation Vita w porównaniu do okresu po premierze konsoli. Ma to związek ze stale rosnącą popularnością tabletów i smartfonów, które zdecydowanie zdominowały docelowy segment rynku dla PlayStation Vita. Doszło więc do sytuacji, że większość odbiorców zdecydowanie woli wydawać po kilka złotych na mniejsze produkcje, niż inwestować większe pieniądze w bardziej rozbudowane gry na PlayStation Vita.

PlayStation Vita daleko do popularności smartfonów i tabletów - Sony przyznaje, że PlayStation Vita przegrywa w starciu ze smartfonami - wiadomość - 2014-01-14
PlayStation Vita daleko do popularności smartfonów i tabletów

„Prawda jest taka, że liczba osób chcących doświadczeń oferowanych przez PlayStation Vita nie jest tak duża jak użytkowników, którym wystarcza jakakolwiek gra na urządzenia przenośne. Ponieważ smartfony i tablety oprócz tego oferują wiele różnych funkcjonalności, zawsze będą przyciągać potencjalnego klienta. Myślę, że przyczyną niezadowalającej sprzedaży PlayStation Vita jest tok myślenia ludzi w stylu: ‘Czy naprawdę tego potrzebuję tak bardzo jak tych innych urządzeń, które również zabierają ode mnie pieniądze?’”.

Pocieszający jest fakt, że firma Sony faktycznie zdaje sobie sprawę z problemu i stara się wyciągać wnioski. Pierwszym krokiem jest otwarcie się na studia niezależne – w tym roku na PlayStation Vita ukaże się wiele mniejszych produkcji dystrybuowanych drogą cyfrową, które mają szansę przyciągnąć nowe grono odbiorców. W ofercie przenośnej konsoli firmy Sony wciąż brakuje jednak produkcji za przysłowiowe „kilka złotych”, które dla przeciętnego Kowalskiego są bardziej atrakcyjne z finansowego punktu widzenia.

PlayStation Vita to najnowsza konsola przenośna od Sony, która 17 grudnia 2011 roku zadebiutowała w Japonii, a 22 lutego 2012 roku ukazała się w Stanach Zjednoczonych i Europie. Wśród graczy uzyskała ona opinię bardzo dobrego sprzętu oferującego ciekawe możliwości, co nie ma jednak przełożenia w wynikach sprzedaży. Te z kolei odbijają się na malejącym zainteresowaniu konsolą wśród deweloperów. Miejmy nadzieję, że japoński gigant w porę znajdzie rozwiązanie dla tego problemu i PlayStation Vita w przyszłości znacznie zyska na popularności.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.