futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 listopada 2020, 13:36

PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności

Pojawiają się kolejne informacje na temat menu PS5. Gracze odkryli opcję, o której mało kto mówił. Konsola pozwoli na zmianę ustawień gier bezpośrednio w systemie.

W SKRÓCIE:
  1. PlayStation 5 zaoferuje wiele przydatnych opcji w menu systemowym.
  2. Jedną z nich są globalne ustawienia gier.

System PS5 został przygotowany w taki sposób, by maksymalnie uprościć korzystanie z konsoli. Jedną z rzeczy, o których Sony nie wspomniało przy okazji prezentacji działania oprogramowania są predefiniowane ustawienia gier.

Brzmi „pecetowo”? Nie da się ukryć, że konsole skręciły w kierunku komputerów stacjonarnych. Wraz z debiutem PS4 Pro i Xboksa One X spopularyzowały się profile ustawień, które pozwalały wybrać lepszą grafikę lub płynniejszą rozgrywkę.

PS5 z opcjami dla leniwych; systemowe ustawienia grafiki i trudności - ilustracja #1
Jedna opcja w menu oszczędzi nam każdorazowego grzebania w ustawieniach gry.

Do tej pory decydować musieliśmy w każdej grze z osobna. PS5 posiada jednak w menu systemowym opcję globalną. Jeśli zależy nam na płynności, wybieramy odpowiednią opcję. Jeżeli bardziej cenimy doznania wizualne, włączymy ustawienie „rozdzielczość” i cieszymy się maksymalnymi ustawieniami, niezależnie od gry.

Jak widzicie na powyższym zrzucie, będziemy mogli także ustawić stały poziom trudności w każdej grze, bez grzebania w ich menu. Najwidoczniej to jedno z tych rozwiązań, o których potrzebie istnienia nie zdawaliśmy sobie sprawy, dopóki jej nie zaimplementowano.

  1. PS5 w redakcji GRYOnline.pl, nowa generacja w komplecie
  2. PlayStation 5 – strona oficjalna

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej