futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 7 lipca 2014, 09:44

Kinect for Windows v2 zadebiutuje 15 lipca w cenie 199 dolarów

Karta produktu Kinect for Windows v2 na stronie internetowej Microsoft Store podaje informację, że wspomniany kontroler ruchu stanie się dostępny 15 lipca i będzie kosztował 199 dolarów. Co jednak ciekawe, jest to wersja przeznaczona dla deweloperów do użytku we współpracy z dev-kitem.

O komputerowej wersji nowego sensora Kinect, przeznaczonej do użytku pod systemami operacyjnymi z serii Windows (Kinect for Windows v2), po raz ostatni pisaliśmy nieco ponad trzy miesiące temu, kiedy to firma Microsoft zdradziła wygląd urządzenia w pecetowym wydaniu i podała parę informacji z nim związanych. Dziś wracamy do tematu z bardziej konkretnymi informacjami – omawiany produkt pojawił się bowiem na stronach internetowych sklepu Microsoft Store w różnych częściach świata do zakupu w pre-orderze. Listę krajów, w których kontroler ruchu jest dostępny, wraz z linkami do tamtejszych odsłon sklepu, znajdziecie tutaj (niestety, brakuje wśród nich Polski). Cena komputerowego Kinecta wynosi 199 dolarów w USA i 199 euro w wybranych krajach Unii Europejskiej (w przeliczeniu odpowiednio ok. 600 i 820 zł). Premiera urządzenia ma nastąpić 15 lipca.

Kinect w wersji pecetowej. Jak widać, wielu różnic w stosunku do xboksowego odpowiednika w wyglądzie nie ma (największa to przycisk włączający po lewej stronie).
Kinect w wersji pecetowej. Jak widać, wielu różnic w stosunku do xboksowego odpowiednika w wyglądzie nie ma (największa to przycisk włączający po lewej stronie).

Niemniej, entuzjaści gimnastykowania się przed ekranem nie powinni jeszcze odchudzać portfela i dokonywać przelewów na konto giganta z Redmond, bowiem produkt oferowany z Microsoft Store nie jest przeznaczony dla graczy, a dla deweloperów chcących tworzyć oprogramowanie współpracujące z Kinectem. Do urządzenia nie dołącza się żadnego dedykowanego oprogramowania, gdyż jego przeznaczeniem jest współpraca z aplikacjami wchodzącymi w skład kinectowego dev-kitu (Kinect for Windows SDK 2.0), udostępnianego na odrębnej licencji. Kiedy zatem sensor trafi w ręce „normalnych” użytkowników, chcących wykorzystać go w grach? Niestety, nie wiemy.

Co prawda, na stronie Kinecta możemy znaleźć informację, że „po wyczerpaniu zapasów przygotowanych z myślą o zamówieniach przedpremierowych, dodatkowe kontrolery pojawią do ogólnego zakupu później w tym roku”, jednak nie wydaje się, aby ów „ogólny zakup” oznaczał udostępnienie jeszcze przed Gwiazdką „cywilnej” wersji Kinect for Windows v2. Niemniej, logika nakazuje przypuszczać, że Microsoft wypuści takową prędzej czy później, więc pozostaje nam tylko cierpliwie czekać na dalsze rewelacje.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej