futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 26 lutego 2013, 14:05

autor: Michał Marian

Fotorealistyczne włosy w technologii TRESSFX – AMD odsłania wszystkie karty

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, firma AMD opublikowała dziś szczegółowe informacje na temat swojego najnowszego dzieła - TRESSFX. Twarzą nowej technologii została słynna Lara Croft, której to włosy jako pierwsze w historii przybiorą fotorealistyczną jakość.

Wczoraj informowaliśmy o pierwszych wzmiankach na temat rewolucyjnej technologii firmy AMD – TRESSFX. Zgodnie z zapowiedziami, dziś opublikowane zostały szczegółowe informacje dotyczące tego rewolucyjnego projektu.

Od początku ery 3D, wszystkie postacie w twoich ulubionych grach miały całkowicie nienaturalne włosy – toporne i postrzępione, często nawet nie dopasowujące się do ruchów wykonywanych przez bohatera. Wiele gier próbowało ukryć ten problem przy pomocy krótkich fryzur, koków, czy po prostu nieściągalnych hełmów. Dlaczego? Ponieważ stworzenie włosów zachowujących się realistycznie w czasie rzeczywistym to jedno z najbardziej złożonych wyzwań stojących przed deweloperami.

Twórcy postarali się przede wszystkim o godną prezentację swojego nowego wynalazku. Twarzą nowej technologii została sama Lara Croft, w najnowszej odsłonie swoich przygódTomb Raider. Poniżej prezentujemy kilka ujęć obrazujących jak TRESSFX sprawdza się w praktyce.

Może to jej urok, może to TRESSFX.

Z nowym TRESSFX Twoje włosy nabiorą dwukrotnie większej objętości!

TRESSFX - STOP rozdwojonym końcówkom!

Lara Croft jest ikoną, podobnie jak jej słynna kitka. Zmiana jej wizerunku i sposobu uczesania w najnowszym Tomb Raider była nie tylko szansą na zmodyfikowanie tej postaci, lecz przede wszystkim możliwością wkroczenia na wyższy poziom realizmu, poprzez konfrontację z odwiecznym problemem nierealistycznych włosów.

Firma AMD ujawniła także zasadę działania swojej najnowszej technologii. Wykorzystuje ona interfejs programowania aplikacji DirectCompute, który stanowi część najnowszego pakietu DirectX. Służy on nie tylko uzyskiwaniu najwyższej jakości kreowanego obrazu (dzięki wykorzystaniu architektury Graphics Core Next), lecz odpowiada także za przeprowadzane w czasie rzeczywistym symulacje. Dzięki temu możliwe jest wiarygodne odwzorowanie wpływu na włosy Lary takich elementów jak grawitacja, wiatr czy po prostu ruch. Autorzy podają, że by w pełni cieszyć się z dostępności wspomnianych opcji, niezbędne jest posiadanie karty grafiki wyposażonej w architekturę Graphics Core Next (np. wybrane modele AMD Radeon HD 7000 Series).