futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 stycznia 2011, 20:01

autor: Piotr Doroń

Dodatkowe informacje o NGP - kwestie żywotności baterii, ceny oraz nośnika gier

Od oficjalnej zapowiedzi NGP – następcy PSP – minęło już ponad dziesięć godzin. W tym czasie zachodnie serwisy branżowe zdołały dotrzeć do przedstawicieli Sony z zamiarem uzyskania od nich szeregu dodatkowych informacji na temat konsoli.

Od oficjalnej zapowiedzi NGP – następcy PSP – minęło już ponad dziesięć godzin. W tym czasie zachodnie serwisy branżowe zdołały dotrzeć do przedstawicieli Sony z zamiarem uzyskania od nich szeregu dodatkowych informacji na temat konsoli. Wśród zweryfikowanych tematów znalazła się m.in. żywotność baterii, nośnik na jakim zapisywane będą gry, cena urządzenia, a także kwestia deweloperów zaangażowanych w produkcję gier.

Źródłem większości nowych szczegółów jest Shuhei Yoshida, szef Sony Worldwide Studios, który wziął udział w rozmach z redakcjami m.in. Game Informera i serwisu 1UP. I tak, okazuje się, że mimo zdecydowanie większych możliwości, a także wyposażenia konsoli w większy, 5-calowy i dotykowy ekran, akumulator wbudowany w NGP zapewni platformie żywotność na poziomie porównywalnym z PSP.

Oznacza to, że w zależności od sposobu korzystania z konsoli, jednokrotne naładowanie baterii pozwoli na korzystanie z NGP przez okres od kilku (3-4) do około 10 godzin. Mimo że nie jest to rezultat imponujący, to jednak z pewnością uspokoi on te osoby, którym wydawało się, że większość czasu z NGP spędzą jednak przypięci do gniazdka. Niestety, Yoshida nie mógł ujawnić dodatkowych informacji w kontekście ceny NGP. Przyznał jednak, że Sony postara się ją ustalić na poziomie, który zadowoli wszystkich. Z pewnością nie będzie to kwota w wysokości 599 dolarów, którą szef SWS zdecydowanie odrzucił.

Kolejna sprawa dotyczy nośnika danych, na którym zapisywane będą gry, które znajdziemy na półkach sklepowych. Jak już doskonale wiemy, jego rolę pełnić będą specjalne kartridże, najprawdopodobniej w formacie stworzonym specjalnie na potrzeby NGP (aby ograniczyć w możliwie największym stopniu piractwo). Z uwagi na ciągły rozwój PlayStation Network, a także fakt, że cyfrowa dystrybucja ma coraz większą liczbę oddanych fanów, Sony nie zamierza jednak rezygnować z publikowania gier także w takiej postaci.

Dlatego też gry, które będą trafiały na fizyczny nośnik, automatycznie będą również oferowane w formie cyfrowej za sprawą PSN. Konsola sama w sobie posiadać będzie dwa sloty – jeden na kartridże z grami (na których swoją drogą będzie można zapisywać stany gier), a drugi na karty pamięci (to na nich zostaną zainstalowane gry pobrane z PSN, zapisywana będzie muzyka, filmy, komiksy itd.). W tym drugim przypadku zapewne również będziemy mieć do czynienia ze specjalnym typem pamięci, przystosowanym konkretnie pod NGP.

Ponadto Yoshida potwierdził, że gry wydawane na NGP oferować będą pełne wsparcie dla Trofeów, czyli nagród przyznawanych graczom za wykonywanie określonych zadań (system będzie w pełni współpracować z kontem PlayStation Network). Bardzo możliwe jest też, że Trofea trafią też do gier sprzedawanych w ramach usługi PlayStation Suite (dystrybucja cyfrowa dla NGP i smartfonów wyposażonych w system Android).

Na łamach Game Informera opublikowana została oficjalna specyfikacja techniczna NGP. Stanowi ona potwierdzenie i poszerzenie danych z informacji, którą przedstawiliśmy Wam wczoraj w charakterze plotki. Odsyłamy Was również do dzisiejszej zapowiedzi konsoli, w której opisaliśmy szerzej większość najważniejszych cech i funkcji NGP. Sony stwierdziło przy tym kategorycznie, że wsparcie dla technologii 3G nie czyni z konsoli telefonu, w związku z czym nie będzie on oferować rozwiązań typowych dla komórek i smartfonów.

  • Procesor: ARM Cortex-A9 (czterordzeniowy);
  • Chip graficzny: SGX543MP4+;
  • Wymiary: 182 x 18.6 x 83.5 milimetrów;
  • Wyświetlacz: 5-calowy, dotykowy OLED o rozdzielczości 960 x 544 pikseli;
  • Obraz, dźwięk: dwie kamery (frontowa i tylnia), wbudowane głośniki stereo, mikrofon;
  • Sensory: żyroskop, akcelerometr (rozwiązania znane z SixAxisa/Dual Shocka 3);
  • Inne: GPS, WiFi, 3G, Bluetooth 2.1, touch pad (z tyłu konsoli).

Na koniec zachęcamy Was do zapoznania się z listą deweloperów „third-party” (opublikował ją serwis Andriasang), którzy wyrazili zainteresowanie NGP i najprawdopodobniej pracują już lub też rozpoczną niedługo produkcję swoich pierwszych gier dedykowanych tej platformie. Znajdują się wśród nich studia z siedzibami w Japonii, Ameryce Północnej, a także Europy.

Japonia

  1. Acquire
  2. Alvion
  3. AQ Interactive
  4. Arc System Works
  5. Arika
  6. Artdink Corporation
  7. ASCII Media Works
  8. Capcom
  9. Chun Soft
  10. Codemasters Software Company
  11. Crafts & Meister
  12. CyberConnect2
  13. D3 Publisher
  14. Dimps Corporation
  15. Edia
  16. Enterbrain
  17. FromSoftware
  18. Gameloft
  19. Genki
  20. Grasshopper Manufacture
  21. GungHo Online Entertainment
  22. Gust
  23. Hamster Corporation
  24. Hudson Soft
  25. Idea FActory
  26. Index Corporation (Atlus)
  27. Irem Software Engineering
  28. Kadokawa Games
  29. Kadokawa Shoten Publishing
  30. Konami Digital Entertainment
  31. Level-5
  32. Marvelous Entertainment
  33. media5 Corporation
  34. Namco Bandai Games
  35. Nihon Falcom Corporation
  36. Nippon Ichi Software
  37. Now Production
  38. Q Entertainment
  39. Sega
  40. SNK Playmore
  41. Spike
  42. Square Enix
  43. SystemSoft Alpha
  44. Tecmo Koei Game
  45. Tomy Company
  46. Tose
  47. Ubisoft
  48. Yuke's

Ameryka Północna

  • Activision
  • Capybara Games
  • Demiurge Studios
  • Epic Games
  • Far Sight Studios
  • Frima
  • High Voltage Software
  • Kung Fu Factory
  • Paramount Digital Entertainment
  • PopCap Games
  • Powerhead Games
  • Trendy Entertainment
  • Ubisoft
  • Warner Bros. Interactive Entertainment
  • 2K Games
  • 2K Sports

Europa

  1. Avalanche Studios
  2. Climax Studios
  3. Codemasters Software Company
  4. Eurocom Developments
  5. Eutechnyx
  6. Exient
  7. Firemint
  8. Gameloft
  9. Gusto Games
  10. Home Entertainment Suppliers
  11. Impromptu Software
  12. Rebellion
  13. Rockstar Games
  14. Sidhe Interactive
  15. Sumo Digital
  16. Team 17 Software
  17. Ubisoft Entertainment
  18. Zen Studios

Niniejszą wiadomość uzupełniliśmy filmami, prezentującymi niektóre z gier przedstawionych podczas pierwszego pokazu NGP (za ich nagranie odpowiedzialne są redakcje serwisów GameSpot i engadget). Niektóre z nich są pełnoprawnymi tytułami, z kolei inne jedynie tzw. demami technologicznymi. Z uwagi na fakt, że Sony do tej pory nie pokwapiło się z oficjalną zapowiedzią poszczególnych produkcji, w niektórych przypadkach ciężko stwierdzić, czy prace nad nimi będą rozwijane. Zachodnie serwisy wśród potencjalnych produkcji na NGP wymieniają:

  • Killzone
  • Call of Duty
  • LittleBigPlanet
  • Uncharted
  • Resistance (nad grą, będącą zupełnie nową odsłoną serii, pracuje studio Nihilistic Software, kończące aktualnie deweloping PlayStation Move Heroes na PlayStation)
  • WipEout
  • Monster Hunter Portable 3
  • Hot Shots Golf
  • Gravity Daze
  • Reality Fighters
  • Smart As
  • Broken
  • Little Deviants
  • Dynasty Warriors

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej