futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 sierpnia 2019, 11:30

autor: Bartosz Faryna

Chińska firma Baidu wyprzedziła Google na rynku inteligentnych głośników

Nazwa Baidu może nie mówi wam wiele, jednak w rzeczywistości jest to największa wyszukiwarka używana na terenie Chin oraz Japonii. Firma produkuje również inteligentne głośniki i właśnie wyprzedziła w tym sektorze Google.

Baidu zanotowało kosmiczny wzrost sprzedaży inteligentnych głośników względem zeszłego roku. - Chińska firma Baidu wyprzedziła Google na rynku inteligentnych głośników - wiadomość - 2019-08-27
Baidu zanotowało kosmiczny wzrost sprzedaży inteligentnych głośników względem zeszłego roku.

Nazwa Baidu może być dla nas równie egzotyczna, jak czeski Seznam, jednak najnowszy raport przygotowany przez firmę badawczą Canalys pokazuje, że należy się z nią liczyć. Baidu to największa chińska wyszukiwarka internetowa, która sporą popularnością cieszy się też w Japonii. Firma zajmuje się również produkcją inteligentnych głośników i odnosi na tym polu niemałe sukcesy. Ostatnio wyprzedziła Google, zajmując wysokie, drugie miejsce zaraz za Amazonem.

Jak pokazuje raport przygotowany przez Canalys, w drugim kwartale 2019 roku firma Baidu sprzedała aż 4,5 mln inteligentnych głośników, co przełożyło się na udziały w światowym rynku na poziomie 17,3%. Dzięki temu Baidu wyprzedziło Google, które posiada 16,7% udziałów. Warto również dodać, że chińska firma zanotowała wzrost sprzedaży o 3700% względem tego samego okresu 2018 roku.

Tak wygląda raport przygotowany przez firmę badawczą Canalys. - Chińska firma Baidu wyprzedziła Google na rynku inteligentnych głośników - wiadomość - 2019-08-27
Tak wygląda raport przygotowany przez firmę badawczą Canalys.

Chińczycy wciąż mają twardy orzech do zgryzienia z Amazonem, który cieszy się niemałym wzrostem – 61,1% względem zeszłego roku – i udziałem w rynku na poziomie 25,4%. Jeśli Baidu utrzyma tak dynamiczne tempo, to niebawem zajmie pierwsza pozycję. Na czwartym i piątym miejscu znalazły się – również chińskie – Alibaba oraz Xiaomi.

Na ogromną popularność Baidu wpływ ma niewątpliwie kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim ich produkty nie kosztują wiele. Za najtańszy z nich – Xiaodu – trzeba zapłacić zaledwie 89 juanów, co w przeliczeniu daje niecałe 50 zł. Wystarczy porównać tę kwotę z kosztami głośników od Google czy Amazona, aby zrozumieć sekret popularności Baidu. Warto również dodać, że Google nie prowadzi sprzedaży swoich głośników na terenie Chin, dzięki czemu Baidu ma duże pole do popisu.