
Psychonauts 2
Zręcznościowe 25 sierpnia 2021
Trójwymiarowa gra platformowa, będąca kontynuacją wydanego w 2005 roku Psychonauts studia Double Fine Productions. Głównym bohaterem Psychonauts 2 jest znany z pierwszej części telepata imieniem Raz, który specjalizuje się w wycieczkach do cudzych umysłów.

Psychonauts in the Rhombus of Ruin
Przygodowe 21 lutego 2017
Poboczna odsłona popularnej serii platformowej, zapoczątkowanej przez studio Double Fine Productions w 2005 roku, stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Akcja gry Psychonauts in the Rhombus of Ruin rozpoczyna się praktycznie w momencie zakończenia poprzedniczki i stanowi swoisty pomost fabularny, łączący ją z powstającą, pełnoprawną kontynuacją serii. Kiedy szef Psychonautów, Truman Zanotto, zostaje porwany, na ratunek wyrusza mu specjalna ekipa: mała Lili Zanotto oraz znany z pierwowzoru "Raz" Razputin, który został uznany za jednego z najbardziej obiecujących PSI-kadetów. Pod względem rozgrywki, produkcja wykorzystuje sprawdzone rozwiązania pierwszej części serii, zaadaptowane pod kątem nowoczesnych zestawów rzeczywistości wirtualnej.

Psychonauts
Zręcznościowe 19 kwietnia 2005
Gra przygodowa z rozbudowaną warstwą platformową opracowana przez studio Double Fine Productions. Gracz wciela się w chłopca imieniem Razputin, którego marzeniem jest dostanie się do tytułowego oddziału Psychonauts, odpowiadającego za utrzymanie porządku na świecie. Po zakradnięciu się do jednego z obozów szkoleniowych protagonista dowiaduje się, że kadeci znikają w zagadkowy sposób; wspomagany przez wiernych przyjaciół, próbuje rozwikłać tę tajemnicę. W Psychonauts akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Na grę składa się kilkanaście zróżnicowanych poziomów – większość z nich ulokowano we wnętrzach ludzkich umysłów, do których Raz potrafi się przenosić. W trakcie zmagań protagonista musi nie tylko stawiać czoła rozmaitym przeciwnikom, ale i rozwiązywać zagadki oraz unikać wszechobecnych niebezpieczeństw – na szczęście chłopiec potrafi skakać, pływać, wspinać się, a nawet skradać, z kolei wachlarz jego ruchów wzbogacają nadnaturalne zdolności pokroju telekinezy, lewitacji czy niewidzialności. Całość cechuje się przyjemną dla oka grafiką – podobnie jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych dzieł studia, grę okraszono solidną dawką oryginalnego humoru.