Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: PowerSlave Exhumed

PowerSlave Exhumed - Custom Edition v.1.2
PowerSlave Exhumed - Custom Edition v.1.2

modrozmiar pliku: 10,7 MB

Custom Edition to modyfikacja do gry x Powerslave: Exhumed, której autorem jest marklegg.

PC
PS4
XONE
Switch
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
12.02.2022 18:14
riddik33
5
Junior

Polecam bardzo super retro tytuł który swojego czasu był wydany tylko na padaki jak konsole PS i SS. Mega klimat, połączenie doom z hexen.

15.02.2022 12:29
Wiedźmin
odpowiedz
Wiedźmin
37
Senator
8.0

Nie grałem w oryginalną wersję PowerSlave z 1996 roku więc remaster to mój pierwszy kontakt z grą.
Ukończone w ok 10-11 godzin. Gra zdecydowanie dla fanów gier na gzDoom jak Wolfenstein 3d 1992, Doom 1993, Doom II 1994, Heretic 1995, Hexen 1995, Hedon Bloodrite 2019, Wolfenstein-Blade of Agony 2021, Arthurian Legends 2021 oraz na podobnych silnikach Dark Forces 1995, Duke Nukem 3d 1996, Blood 1997, Outlaws 1997, Shadow Warrior 1997, Redneck Rampage 1997, Ion Fury 2019.

Najtrudniejsze z wymienionych są Hexen 1995, Dark Forces 1995, PowerSlave 1996, Shadow Warrior 1997, Hedon Bloodrite 2019. Nie tak łatwo ukończyć te gry.

Wcześniej nie miałem do czynienia z PowerSlave więc sądziłem, że nie zaskoczy mnie skoro znam dobrze wyżej wymienione, a jednak gra ma oryginalne cechy, którymi wyróżnia się.

Plusy:
-Grywalność
-Dynamika
-Klimat
-Fajna eksploracja lokacji
-Radość z rozwałki
-Wymagająca myślenia
-Nieliniowy tryb rozgrywki
-Sporo elementów platformowych

Minusy:
-Brak swobodnego zapisu. Gra zapisuje się na początku każdego poziomu lub checkpointach, których są 2-3 na poziom

To co wyróżnia tą grę FPS to pozyskiwanie umiejętności, których znajdziemy sześć w grze i wraz z nimi będziemy dopiero mogli dostać się do wcześniej niedostępnych obszarów na danym levelu np: wyższy skok, dłuższe oddychanie pod wodą, wolniejsze opadanie po skoku, przechodzenie przez magiczne bariery, lewitacja. Gra ma nieliniowy charakter, bo mamy dostęp do wielu poziomów jednocześnie i swobodnie po nich krążymy. Identycznie jest w słynnej grze akcji TPP Shadow man 1999 oraz też w Hexen 1995, Turok 2 1999 i Tomb Raider IV 1999, ale w tych trzech ostatnich nie do końca to samo, bo Hexen ma 6 światów zawierających po kilka poziomów, a TR IV ma 5 sektorów w Egipcie po kilka poziomów i podobny schemat w Turok 2, ale wraz z przejściem do kolejnego świata nie mamy dostępu do poprzednich kilku poziomów po których krążyliśmy. Natomiast w PowerSlave i Shadow man mamy cały już odkryty świat dostępny z wszystkimi poziomami, aż do końca rozgrywki, gdy każdy etap przejdziemy. W każdym razie te gry przez ten zabieg stają się wymagające i uczą myślenia. Nie ma tak prosto, że przechodzimy dany level i zapominamy o nim, a skupiamy się na kolejnym.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-02-15 12:37:38