Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Technologia Mantle nie będzie wymagała kart grafiki AMD opartych na architekturze GCN

14.11.2013 13:05
RafaSs
1
RafaSs
104
Centurion

jak tylko zapowiedzieli Mantle to byla mowa o otwartej platformie bez wymagan konkretnych gpu. potem nagle wszedzie czytam ze wymagac bedzie ukladu GCN a teraz znow jest otwarte Oo.

tak czy inaczej to swietna wiadomosc bo my, gracze, tylko na tym zyskamy!

14.11.2013 15:19
kaszanka9
2
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Bardzo dobra wiadomość.

W takim razie odradzam zakup r9 270 zamiast gtx 660...

Pewno w m$ HQ już srają w pory i robią burze mózgów, co by tu zrobić, aby to zablokować.

14.11.2013 15:20
3
odpowiedz
driver120
42
Chorąży

fajnie, bez wydania złotówki może być szansa, że w przyszłości te same konsole i komputer zyskają nieco więcej możliwości jeszcze :)

14.11.2013 16:09
4
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

no, w końcu dokądś to zmierza:)

14.11.2013 16:11
.:Jj:.
👍
5
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Good, good!

14.11.2013 16:38
Orzołek
6
odpowiedz
Orzołek
152
Haters gonna hate

PhysX też można odpalić bez karty NVidii - jeśli 20fps wam odpowiada :)
Dziwne byłoby gdyby Mantle działało tak samo dobrze na kartach NVidii jak i AMD... Myślę, że w tym przypadku będzie podobnie jak właśnie z PhysX'em.

14.11.2013 16:42
A.l.e.X
7
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

--->Orzołek - zapomniałeś tylko dopisać że PhysX wtedy liczy CPU, a nie GPU. Mantle za to nadal jest w fazie pre-alpha więc zanim zostanie konkretnie zastosowane to minie zapewne ok. 2 lat. Czyli będzie już dawno po następnej generacji GPU zapowiedzianej na Q4'14.

14.11.2013 16:45
dj_sasek
8
odpowiedz
dj_sasek
166
Freelancer

Pozytywna wiadomość. Pytanie tylko, czy rzeczywiście uzyskamy taką rewolucję jak zapowiadają? Pewnie prawda leży gdzieś w połowie, ale to i tak dobrze.

14.11.2013 17:46
kaszanka9
9
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

A.l.e.X [7]

Mantle za to nadal jest w fazie pre-alpha więc zanim zostanie konkretnie zastosowane to minie zapewne ok. 2 lat

Bzdury totalne, bf4 z mantle w grudniu, podaj źródło mistrzu.
Czyli będzie już dawno po następnej generacji GPU zapowiedzianej na Q4'14

Co to ma do mantle - NIC

Nie wiem co cie boli w mantle, ale widać coś cię boli mocno.

14.11.2013 18:05
kęsik
👍
10
odpowiedz
kęsik
161
Legend

Nie powiem, AMD kusi. Przez chwilę miałem wątpliwości co do tego jaką kartę graficzną mam włożyć do nowego kompa, czerwoną czy zieloną ale teraz nie mam wątpliwości. Zostaję przy AMD i R9 280/290 to mój wybór.

Pewno w m$ HQ już srają w pory i robią burze mózgów, co by tu zrobić, aby to zablokować.

MS w ciągu najbliższych 10 lat upadnie lub będzie takie małe, że nikt nie będzie się nimi przejmować. XO to porażka na całej linii = rynek konsolowy stracony. Rynek pctowy już jest dla nich stracony więc nie ma już odwrotu.

14.11.2013 18:11
11
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

@UP - skoro odpowiada Tobie glosnia suszara? :P

Jesli Mantle bedzie zaimplementowany na Linuxach/Ubuntu oraz tworcy zaczna chetnie korzystac z tych bibliotek, to oprocz zmierzchu DX, nadszedlby koniec Windowsow.

14.11.2013 18:46
Orzołek
12
odpowiedz
Orzołek
152
Haters gonna hate

@Alex
Wiem o tym :) I dlatego napisałem, że podobnie może być z mantle - na GF'ach będzie działać ale nie wiadomo jak - może się okazać, że na kartach NVidii gra z mantle będzie działać gorzej niż na DX.
Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia, bo dziwna byłaby sytuacja w której karty NV działałyby na tym lepiej...
Ewentualnie AMD chce pokazać, że nie walczy z zielonymi tylko z M$ - wtedy jeszcze miałoby to jakiś sens.

14.11.2013 19:48
A.l.e.X
13
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde

--->kaszanka9 - weź się zainteresuj, albo przynajmniej przejrzyj google odnośnie spotkań z deweloperami, w grudniu będzie tylko implementacja API w BF4 odnośnie cieniowania (np. pclab) i tylko tego, pod koniec 2014 ma wyjść kilka innych produkcji z Mantle na silniku DICE (dev day), prace na pełnym użyciem api są zaplanowane w użyciu w przyszłych nadchodzących grach (czas produkcji trwa najczęściej ok. 2 lat) (np. dice).

--->orzołek - walka z MS odnośnie DirectX jest z góry przegrana i takiej walki nie będzie, jeśli będzie opłacalna optymalizacja na API Mantle wtedy Mantle będzie opcją obok DX, nic mniej i nic więcej. Użycie Mantle w grach będzie tylko na korzyść dla użytkowników ze względu na poprawę kombinacji GPU/CPU, szczególnie że karty AMD mają dużo większy narzut na CPU więc generalnie zakup kart od AMD do słabych CPU jest pomyłką i między innymi Mantle ma pomóc uzyskać większe optimum.

14.11.2013 20:40
14
odpowiedz
zanonimizowany943726
28
Generał

Haha czyli komentarze fanbojów AMD typu 'Poczekaj na Mantle, a Titan będzie konkurował z HD 7870 ;)' nie powinny się już więcej pojawiać. Dobre i to ;)

Zostaję przy AMD i R9 280/290 to mój wybór.

Jak wolisz gorący szrot to twoja sprawa. NVIDIA ma lepsze karty w każdym segmencie sad but is true

A co do samego Mantle to nic dobrego nie wróżę. Seriously firma która nie potrafi napisać porządnie sterowników, bierze się za API? LOL
Będzie pewnie 5 klatek więcej i na tym koniec

14.11.2013 22:19
15
odpowiedz
Michalo
17
Legionista

Czy każdy artykuł na tym portalu dotyczący technologii renderowania 3D musi być tak bardzo nierzetelny? Ludzie... to jest tylko API - czyli zwykła koncepcja, tak jak OGL czy DirectX. Zaimplementowanie tego i utrzymanie przez IHV (Independent Hardware Vendors, czyli oprócz AMD głównie Nvidia, Intel i różne ARMy) to są koszty rzędu dziesiątek milionów dolców. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zdecyduje się pakować takich pieniędzy w niepewny projekt, zwłaszcza, że specyfikacja będzie z definicji targetowana na sprzęt AMD (nie, nie ma czegoś takiego jak niezależne API w świecie GPU - to API jest projektowane z myślą o sprzęcie a nie odwrotnie). Microsoft czy Khronos aktywnie współpracują z IHVami przy tworzeniu specyfikacji, ale wątpie, żeby AMD chciało współpracować ze swoją konkurencją.

15.11.2013 08:29
Orzołek
16
odpowiedz
Orzołek
152
Haters gonna hate
Image

@Alex
Też tak sądzę. Moim zdaniem Mantle będzie bardziej alternatywą dla OpenGL niż DX. Tyle, że z OpenGL z większych firm korzysta chyba tylko valve. AMD 'kupiło' już DICE a ich gry to dość szeroki rynek - moim zdaniem Mantle przebije popularnością OpenGL ale jak będzie to zobaczymy.
@Dreamy
NVIDIA ma lepsze karty w każdym segmencie sad but is true
-->
Stereotyp, że Radeony mają słabe stery imo minął jakiś czas po przejęciu Ati przez AMD.
Miałem i GF'y i Radeony przez kilka lat i nigdy ze sterownikami problemów nie miałem... Poza dwoma grami w których w GTX 260 wywalał sterownik w sumie nawet nie wiem dlaczego. Jeśli chodzi o Radki to miałem dość głupi problem z EDID - max rozdzielczość jaką EDID wykrywało to 1680x1050 mimo iż posiadam monitor Full HD (problemem pewnie było to, że mój LCD ma tylko złącze D-Sub).
Wystarczyło 2 piny z przejściówki DVI-D-Sub wyciągnąć i po kłopocie. Generalnie bardziej pierdoły niż realne problemy.
Dodatkowo z tego co pamiętam z Radkami HD5xxx i HD6xxx nie było takich problemów jak z Fermi w tamtych czasach. Przecież to co się działo to była kpina, co parę minut w losowych grach w losowych momentach sterownik ludziom wywalało (głównie 560 i 560Ti).
W sumie to żyj sobie dalej stereotypami, nikt Cię nie zmusza do racjonalnego myślenia. Dla mnie nie ma różnicy jeśli chodzi o AMD a Nvidię - biorę to co jest wydajniejsze w danej cenie i tyle (staram się unikać przy tym głośnych/gorących kart, dlatego m.in. również uważam, że referencyjne 290 i 290X to kpina z ludzi i nie powinni z takim chłodzeniem ich w ogóle wydawać na rynek).

15.11.2013 15:25
17
odpowiedz
zanonimizowany943726
28
Generał

orzołek - dla mnie też nie ma różnicy, ale jest różnica jak ktoś ma wielordzeniowy procesor. Karty AMD nie potrafią ich odpowiednio wykorzystywać, a co najlepsze to właśnie procesory AMD stawiają na wielordzeniowość.
Tak poza tym do sterowników tej firmy jako tako zastrzeżeń nie mam, może jedynie wkurzać to, że niektóre starsze tytuły nie odpalają się na Radeonach (np. pierwszy Far Cry wiem bo próbowałem grać i się nie dało, dopiero jak zmieniłem na GF gra ruszyła, jeszcze był jakiś tytuł starszy gdzie na karcie AMD postać się blokowała czy coś takiego - na nv takiego czegoś nie było)

15.11.2013 21:14
18
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał
25.01.2014 12:50
19
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

http://www.dsogaming.com/news/john-carmack-nvidias-opengl-extensions-rival-mantle-8gb-on-consoles-not-a-significant-change/

No to pewna przyszlosc mantle juz nie jest taka pewna. Teraz pewnie wygra to API, ktore bedzie mialo lepszy dostep do API, lepsze wsprarcie, mniej bugow itp.

Technologie Technologia Mantle nie będzie wymagała kart grafiki AMD opartych na architekturze GCN