Technologia Mantle nie będzie wymagała kart grafiki AMD opartych na architekturze GCN
jak tylko zapowiedzieli Mantle to byla mowa o otwartej platformie bez wymagan konkretnych gpu. potem nagle wszedzie czytam ze wymagac bedzie ukladu GCN a teraz znow jest otwarte Oo.
tak czy inaczej to swietna wiadomosc bo my, gracze, tylko na tym zyskamy!
Bardzo dobra wiadomość.
W takim razie odradzam zakup r9 270 zamiast gtx 660...
Pewno w m$ HQ już srają w pory i robią burze mózgów, co by tu zrobić, aby to zablokować.
fajnie, bez wydania złotówki może być szansa, że w przyszłości te same konsole i komputer zyskają nieco więcej możliwości jeszcze :)
no, w końcu dokądś to zmierza:)
PhysX też można odpalić bez karty NVidii - jeśli 20fps wam odpowiada :)
Dziwne byłoby gdyby Mantle działało tak samo dobrze na kartach NVidii jak i AMD... Myślę, że w tym przypadku będzie podobnie jak właśnie z PhysX'em.
--->Orzołek - zapomniałeś tylko dopisać że PhysX wtedy liczy CPU, a nie GPU. Mantle za to nadal jest w fazie pre-alpha więc zanim zostanie konkretnie zastosowane to minie zapewne ok. 2 lat. Czyli będzie już dawno po następnej generacji GPU zapowiedzianej na Q4'14.
Pozytywna wiadomość. Pytanie tylko, czy rzeczywiście uzyskamy taką rewolucję jak zapowiadają? Pewnie prawda leży gdzieś w połowie, ale to i tak dobrze.
A.l.e.X [7]
Mantle za to nadal jest w fazie pre-alpha więc zanim zostanie konkretnie zastosowane to minie zapewne ok. 2 lat
Bzdury totalne, bf4 z mantle w grudniu, podaj źródło mistrzu.
Czyli będzie już dawno po następnej generacji GPU zapowiedzianej na Q4'14
Co to ma do mantle - NIC
Nie wiem co cie boli w mantle, ale widać coś cię boli mocno.
Nie powiem, AMD kusi. Przez chwilę miałem wątpliwości co do tego jaką kartę graficzną mam włożyć do nowego kompa, czerwoną czy zieloną ale teraz nie mam wątpliwości. Zostaję przy AMD i R9 280/290 to mój wybór.
Pewno w m$ HQ już srają w pory i robią burze mózgów, co by tu zrobić, aby to zablokować.
MS w ciągu najbliższych 10 lat upadnie lub będzie takie małe, że nikt nie będzie się nimi przejmować. XO to porażka na całej linii = rynek konsolowy stracony. Rynek pctowy już jest dla nich stracony więc nie ma już odwrotu.
@UP - skoro odpowiada Tobie glosnia suszara? :P
Jesli Mantle bedzie zaimplementowany na Linuxach/Ubuntu oraz tworcy zaczna chetnie korzystac z tych bibliotek, to oprocz zmierzchu DX, nadszedlby koniec Windowsow.
@Alex
Wiem o tym :) I dlatego napisałem, że podobnie może być z mantle - na GF'ach będzie działać ale nie wiadomo jak - może się okazać, że na kartach NVidii gra z mantle będzie działać gorzej niż na DX.
Oczywiście są to tylko moje przypuszczenia, bo dziwna byłaby sytuacja w której karty NV działałyby na tym lepiej...
Ewentualnie AMD chce pokazać, że nie walczy z zielonymi tylko z M$ - wtedy jeszcze miałoby to jakiś sens.
--->kaszanka9 - weź się zainteresuj, albo przynajmniej przejrzyj google odnośnie spotkań z deweloperami, w grudniu będzie tylko implementacja API w BF4 odnośnie cieniowania (np. pclab) i tylko tego, pod koniec 2014 ma wyjść kilka innych produkcji z Mantle na silniku DICE (dev day), prace na pełnym użyciem api są zaplanowane w użyciu w przyszłych nadchodzących grach (czas produkcji trwa najczęściej ok. 2 lat) (np. dice).
--->orzołek - walka z MS odnośnie DirectX jest z góry przegrana i takiej walki nie będzie, jeśli będzie opłacalna optymalizacja na API Mantle wtedy Mantle będzie opcją obok DX, nic mniej i nic więcej. Użycie Mantle w grach będzie tylko na korzyść dla użytkowników ze względu na poprawę kombinacji GPU/CPU, szczególnie że karty AMD mają dużo większy narzut na CPU więc generalnie zakup kart od AMD do słabych CPU jest pomyłką i między innymi Mantle ma pomóc uzyskać większe optimum.
Haha czyli komentarze fanbojów AMD typu 'Poczekaj na Mantle, a Titan będzie konkurował z HD 7870 ;)' nie powinny się już więcej pojawiać. Dobre i to ;)
Zostaję przy AMD i R9 280/290 to mój wybór.
Jak wolisz gorący szrot to twoja sprawa. NVIDIA ma lepsze karty w każdym segmencie sad but is true
A co do samego Mantle to nic dobrego nie wróżę. Seriously firma która nie potrafi napisać porządnie sterowników, bierze się za API? LOL
Będzie pewnie 5 klatek więcej i na tym koniec
Czy każdy artykuł na tym portalu dotyczący technologii renderowania 3D musi być tak bardzo nierzetelny? Ludzie... to jest tylko API - czyli zwykła koncepcja, tak jak OGL czy DirectX. Zaimplementowanie tego i utrzymanie przez IHV (Independent Hardware Vendors, czyli oprócz AMD głównie Nvidia, Intel i różne ARMy) to są koszty rzędu dziesiątek milionów dolców. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zdecyduje się pakować takich pieniędzy w niepewny projekt, zwłaszcza, że specyfikacja będzie z definicji targetowana na sprzęt AMD (nie, nie ma czegoś takiego jak niezależne API w świecie GPU - to API jest projektowane z myślą o sprzęcie a nie odwrotnie). Microsoft czy Khronos aktywnie współpracują z IHVami przy tworzeniu specyfikacji, ale wątpie, żeby AMD chciało współpracować ze swoją konkurencją.
@Alex
Też tak sądzę. Moim zdaniem Mantle będzie bardziej alternatywą dla OpenGL niż DX. Tyle, że z OpenGL z większych firm korzysta chyba tylko valve. AMD 'kupiło' już DICE a ich gry to dość szeroki rynek - moim zdaniem Mantle przebije popularnością OpenGL ale jak będzie to zobaczymy.
@Dreamy
NVIDIA ma lepsze karty w każdym segmencie sad but is true
-->
Stereotyp, że Radeony mają słabe stery imo minął jakiś czas po przejęciu Ati przez AMD.
Miałem i GF'y i Radeony przez kilka lat i nigdy ze sterownikami problemów nie miałem... Poza dwoma grami w których w GTX 260 wywalał sterownik w sumie nawet nie wiem dlaczego. Jeśli chodzi o Radki to miałem dość głupi problem z EDID - max rozdzielczość jaką EDID wykrywało to 1680x1050 mimo iż posiadam monitor Full HD (problemem pewnie było to, że mój LCD ma tylko złącze D-Sub).
Wystarczyło 2 piny z przejściówki DVI-D-Sub wyciągnąć i po kłopocie. Generalnie bardziej pierdoły niż realne problemy.
Dodatkowo z tego co pamiętam z Radkami HD5xxx i HD6xxx nie było takich problemów jak z Fermi w tamtych czasach. Przecież to co się działo to była kpina, co parę minut w losowych grach w losowych momentach sterownik ludziom wywalało (głównie 560 i 560Ti).
W sumie to żyj sobie dalej stereotypami, nikt Cię nie zmusza do racjonalnego myślenia. Dla mnie nie ma różnicy jeśli chodzi o AMD a Nvidię - biorę to co jest wydajniejsze w danej cenie i tyle (staram się unikać przy tym głośnych/gorących kart, dlatego m.in. również uważam, że referencyjne 290 i 290X to kpina z ludzi i nie powinni z takim chłodzeniem ich w ogóle wydawać na rynek).
orzołek - dla mnie też nie ma różnicy, ale jest różnica jak ktoś ma wielordzeniowy procesor. Karty AMD nie potrafią ich odpowiednio wykorzystywać, a co najlepsze to właśnie procesory AMD stawiają na wielordzeniowość.
Tak poza tym do sterowników tej firmy jako tako zastrzeżeń nie mam, może jedynie wkurzać to, że niektóre starsze tytuły nie odpalają się na Radeonach (np. pierwszy Far Cry wiem bo próbowałem grać i się nie dało, dopiero jak zmieniłem na GF gra ruszyła, jeszcze był jakiś tytuł starszy gdzie na karcie AMD postać się blokowała czy coś takiego - na nv takiego czegoś nie było)
No to pewna przyszlosc mantle juz nie jest taka pewna. Teraz pewnie wygra to API, ktore bedzie mialo lepszy dostep do API, lepsze wsprarcie, mniej bugow itp.