Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Poza grami Serious Sam HD The First Encounter - test wydajności

15.12.2009 12:42
1
zanonimizowany407138
55
Konsul

czy ten test nie jest zanizony??albo moze mamy inne gry?? u mnie Serious Sam HD na wszystkich ustawieniach ultra(w zaawansowane sie nie zaglebialem) i przy 1680x1050 mam ciagle 60fps(zapewne byloby wiecej ale jest limit klatek ktorego nie umiem wylaczyc).klatki zlicza fraps jak i sam serious sam
komputerek z sygnaturki
z tego testu wynika ze u mnie powinno to ledwo dzialac...

15.12.2009 12:54
😊
2
odpowiedz
zanonimizowany683263
7
Chorąży

no masz E8200 podkręconego na 4 GHz, więc sporo mocniejszy sprzęt od nawt Core i5 użytego w teście. Ta gra nie wykzrystuje 4 rdzeni procesora, więc Twój radzi sobie lepiej niż NIEPODKRĘCONY Corei5.

Zaś co do 60 FPSów - wyłąćz w sterownikach (panel sterowania nvidia) synchronizację pionową zaś w grze wyłącz V-Synca

15.12.2009 13:10
3
odpowiedz
zanonimizowany407138
55
Konsul

wow dzieki:)
zatem korekta:102-108fps,a przy duzej ilosci stworkow 80fps:)

15.12.2009 13:38
czorny50
4
odpowiedz
czorny50
152
Pretorianin

Spoko
A możecie zrobić test bardziej topornych starszych gier .... Tu chodzi mi o GTA IV na PC

15.12.2009 13:42
vojak_2
5
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

ciekawe, ale GTA IV można pokazać

15.12.2009 14:52
6
odpowiedz
zanonimizowany637460
12
Generał

najciekawsze jest to ,że po włączeniu AA wydajność konkurencyjnych Radeon'ów jak i GF jest praktycznie taka sam zaś bez tej opcji ogromną przewagę ma GF czyżby już znikły problemy dot.AA ?

15.12.2009 14:58
7
odpowiedz
zanonimizowany683263
7
Chorąży

@ SplinterFisher16
Jedyny problem, jeśli w ogóle można go traktować jak problem, dotyczy serii HD 5000. Zwróć uwagę, że np. Radeon HD 4890 zarówno bez AA jak i z AA jest trochę słabszy od GTX'a 260 (w tej grze oczywiście). Z kolei np. porównaj sobie wyniki HD 5770 do HD 4890! Bez AA ten pierwszy jest mocniejszy, zaś z AA nie może nadążyć za HD 4870...

Wynika to stąd, że w Radeonach HD 58xx względem HD 48xx zwiększono wszystkie jednostki wykonawcze dwa razy oprócz kontrolera pamięci, który wciąż jest 256-bitowy. A to wlasnie on jest w dużej mierze odpowiedzialny za wydajność wygładzania krawędzi. Z kolei HD 57xx mają szynę 128-bit, co w zderzeniu z 256-bitowymi starszymi braćmi daje taki a nie inny efekt.

15.12.2009 15:56
8
odpowiedz
zanonimizowany637460
12
Generał

tomasz.niechaj - słaba wydajność nowych Radeon'ów może wynikać też z niedopracowanych sterowników jak wiadomo ATI tutaj nigdy się popisywało (no może za czasów serii 9xxx)

15.12.2009 16:14
Flypho
9
odpowiedz
Flypho
54
Konsul

To trochę żałosne, żeby gra o, nie oszukując się, brzydkiej grafice i ubogim otoczeniu działała tak wolno nawet na kartach graficznych z górnych półek. Wstyd... Każda z tych grafik wycięgnęłaby 2x tyle na znacznie lepszym UnrealEngine 3.

15.12.2009 19:07
10
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

Flypho--> Żadna gra z UE3.0 nie pokazała nawet w połowie tak epickich bitew. W SS HD (jak i też w starszej wersji) mamy bitwy, gdzie atakują nas setki przeciwników (dosłownie). Poza tym, ja mam GF 8800 GT i też detale max bez AA i stałe 60 fps...

Druga sprawa jest taka, że na obecnych monitorach nie ma sensu mieć więcej niż 60 fps, bo i tak monitor tego nie wyświetli.

15.12.2009 19:52
11
odpowiedz
kowal18913
45
Konsul

U mnie tez bardzo plynnie chodzi 60 fps czasami skacze

15.12.2009 20:00
😊
12
odpowiedz
zanonimizowany683263
7
Chorąży

@likwidator2
Jak najbardziej jest sens mieć więcej niż 60 FPS - jak się gra w jakiegos multi na przynajmniej średnim poziomie to każdy widzi różnicę między 60 a 100 FPS nawet jeśli mamy monitor 60 Hz. Czas reakcji klawiatury oraz myszki skraca się no i zawsze jest lepiej mieć dwie klatki do wyświetlenia w jednej "ramce" monitora niż jedną. Przy np. 70 FPS'ach gra delikatnie tnie - zas przy ponad 100 jest już OK. Ale to trzeba doświadczyć, bo nikt Ci tego nie wytłumaczy :)

15.12.2009 20:05
13
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

Tylko czekać aż pojawią się zwolennicy teorii że oko ludzkie nie odczuwa już żadnych różnic powyżej 30fps, i max co potrzebne to właśnie te 30 fps, a wszyscy którzy sadza inaczej, łącznie z producentami gier ulegają tylko sugestii;)

15.12.2009 20:10
14
odpowiedz
zanonimizowany658051
14
Centurion

Problemy z AA znikły gdyż nowsze radeony mają polepszone działanie z ustawieniami AA.Dla przykładu w crysisie po włączeniu 8 AA na radeonie 5970 płynność wynosi o 2 klatki mniej niż bez AA.

15.12.2009 20:15
15
odpowiedz
zanonimizowany683263
7
Chorąży

@ Kamil9000
Nie wiem gdzie oglądałeś test Radeona HD 5970, ale po prostu testerowi brakło procesora - stąd tak niski spadek wydajności. W normalnym przypadku spadek jest dużo poważniejszy, choć oczywiście nie przeczę, że Radeony dobrze radzą sobie z AA, ale to nie zostało poprawione w HD 5000, a w HD 4000 i po prostu przeniesione do HD 5000, który w tej kwestii nie różni się niczym.

19.12.2009 18:41
16
odpowiedz
zanonimizowany658051
14
Centurion

Dobra dobra ale na radkach poniżej serii 4800 po włączeniu AA spadek jest ogromny ja na przykład ma radka 3870 crysis na wysokich bez AA 25-35klatek a przy 2AA spadek wydajności o 10 klatek.

Poza grami Serious Sam HD The First Encounter - test wydajności