Jeżeli najbardziej popularne GPU (czytaj 150-250$) staną się przez ten okres 10x szybsze w przeliczeniach RT, to i owszem, może tak być. Szczerze w to jednak wątpię. Jeżeli deweloperzy największych firm na świecie zobaczą, że użytkownicy nadal siedzą na GTXach 1060, to nie zrobią takich gier, bo nie będzie komu ich sprzedawać.
Przecież to nie jest oficjalne stanowisko Nvidii tylko wróżenie z fusów Morgana. Jak wam nie jest głupio pisać takich newsów?
AAA w 2023? To by znaczyło - zważywszy na czas, jaki obecnie jest wymagany do stworzenia takiej gry - że produkcja już ruszyła albo niebawem się zacznie, co jest... cholernie nierealne. Kto normalny właduje minimum 100 milionów dolarów (od takiego pułapu zwykle startują obecne budżety gier AAA), mogąc liczyć ne pewnie nie więcej niż 2 miliony sprzedanych kopii (bo nie sądzę, by do 2023 więcej osób miało karty z obsługą RT i wiadomo też, że nie wszyscy jej posiadacze będą zainteresowani zakupem tej produkcji).
Mało opłacalne, chyba że mają jakieś przecieki, że w przeciągu najbliższych lat cena kart z RT pójdzie mocno w dół.
Kolejne 5 lat na rozkręcenie i może będzie kilka gier..
Jeśli następna generacja konsol będzie faktycznie wykorzystywała Ray-Tracing, a same konsole nie okażą się finansową porażką (czyt. zdobędą dużą popularność), to nawet bym się nie zdziwił, że pociągnie to również minimalne wymagania gier na PC.
Zdarzało się to już w przeszłości.
Jest to jednak mimo wszystko tylko wróżenie z fusów, bo nikt tak naprawdę nie wie na pewno w jakim kierunku się rozwinie branża. Dlatego takie posty mają mieć bardziej działanie psychologiczne na niektórych ludzi (np. zachęcić ich już teraz do zmiany sprzętu lub odkładania pieniądzy na wymianę). Podczas gdy tak naprawdę wystarczy po prostu obserwować rynek na bieżąco i martwić się czymś dopiero, gdy już się to zdarzy, zamiast przejmować na zapas.
Żyjemy teraźniejszością, a nie przyszłością, która nie istnieje.
"every gaming platform will offer accelerated ray tracing by that year"
ciekawe co na to Nintendo?
A ja przewiduję, że nie ma takich idiotów, którzy będą WYMAGAĆ jakiejś technologii za grube zielone, żeby wyświetlać odbicia w kałużach i w 2023 i jeszcze długo, długo później.
Pytaniem pozostaje jak ten pan definiuje grę AAA i jakie dla niego są te wszystkie platformy. Na razie z RT jesteśmy w erze Quake'a II.
Popatrzcie na ranking steam kto jaką ma kartę graficzną.
Wśród wszystkich użytkowników steam kartę RTX posiada około 1,7 % więc to bardzo mały odsetek. Potrzeba lat i obniżki cen lub kolejnych generacji kart zanim z tej technologii skorzystają inni gracze. RTX będzie opłacalny jak zaczną go montować w kartach pokroju 1000zł.
htt ps:// store. steampowered. com/hwsurvey/videocard/
Tylko jaki jest sens w wymaganiu RT.
Bardzo prawdopodobne, że wtedy będziemy mieli już do czynienia z RTX'ami 40x. Dziś Ray Tracing to jeszcze bardzo użyteczny bajer, ale w dalszym ciągu bajer, za kilka lat powinien już być bardziej powszechny. Coś jak kiedyś teselacja, która w swoich czasach też krytycznie wpływała na wydajność karty.
Po pierwsze to DXR to składowa DX12 po drugie jest to normalna ewolucja i zastąpienie metody wyświetlania obrazu. Wydajność GPU rośnie z generacji na generacje i ten przyrost na przestrzeni ostatnich 5 lat był gigantyczny.
2012-2013 - GTX680 / radeon 7970
2013-2014 - 780TI, 980, 970, R9 290, Titan
2015-2016 - 980TI
to namiastka dzięki pascalowi co można z zwykłej biblioteki RH+PL osiągnąć
https://www.youtube.com/watch?v=u2NOhXH42NA&t=
https://www.youtube.com/watch?v=p75EYTntjko&t=
https://www.youtube.com/watch?v=XUhl0b0MV20
czyli spokojnie z zaqpem nowej grafy można 5-6lat poczekać , a w miedzy czasie qpić nową konsolę
Uwielbiam bełkot bogatych bubków.5 lat i standard dla kogo,co za czereśnia to pierdzieliła.Standard jest wtedy kiedy sprzeda się jakis kart najwięcej.Czyli....obecnie najwiecej jest 1060 i jakiś 1050.Te karty to gtx 1660 i 60ti.Wystarczy przeliczyć że za 5 lat ,bedą dwie serie kart.Wydajność najprawdopodobniej 2080.Karta która przy protezowym rtxie za tą kaske potrafi umierać w butach.To co będzie przy PEŁNYM RT !!!???Jak doliczymy co chwile podwyżki po średnio 30%.To mamy komplet pierdzielenia głupot.Gdzieś to na forum liczyliśmy.Z 10 lat jak nic,przy pazerności nvidii nie da rady inaczej.
Jak tak zrobią to pozamiatane,gracze którzy zakupili gtx 1080 ti moga wyrzucić na smietnik,a to nie była tania karta.
Takie same gadanie słyszałem o vr i.....pixel shaderze w geforcie 3.,Aaa, no i o grafice z akceleratora 3D. I co, nie przyjęło się?
Jakikolwiek ten ray-tracing będzie wymagany (a potwornie wątpie, że przed kolejną generacją konsol coś takiego się zdarzy, a kolejna generacja konsol to będzie dopiero rok przynajmniej 2025), na pewno nie będzie to ray-tracing od NVidii. Żaden zamknięty standard realizacji RTX (a tym są te NVidiowe RT cory) nie ma najmniejszych szans się upowszechnić. Tak jak zakopany został G-Sync, na rzecz Freesync, tak dowolny ray-tracing na sposób NVidii będzie zawsze i wszędzie tylko ciekawostką.
W tych klockach karty rozdaje AMD, będzie taki RTX, jaki oni zaimplemnentują w konsolach (i pewnie w kolejnych generacjach kart RDNA). Żaden wydawca nie wyda siłą rzeczy tylko na PC gry AAA obsługującej natywnie RT cory, skoro RT cory to rozwiązanie tylko NVidii. A robie dwóch różnych gier na PC i konsole z kompletnie innym de facto silnikiem graficznym jest przy kosztach gier AAA wyjątkowo samobójcze z finansowego punktu widzenia.
Ciekawe jak w takim razie konsole poradzą sobie z RT, jeśli 3 lata po premierze mają wychodzić gry, które będą go wymagać. Swoją drogą, coś mi się nie chce wierzyć. Myślę, że tak jak i dziś, za 4 lata również większość użytkowników będzie woleć wyższą wydajność od efektów odbić w mokrych ścianach.
Moźe nastapi to w 2023, ale juz teraz Cyberpunk czy nawet Control bez RT będą wygladaly jak kupa, a przynajmniej ten ostatni, bo z drugiej strony CP robiony jest jako priorytet konsolowy, więc bez RT tez musi powalac. Zobaczymy :)
@Kaczmarek 35, akurat w Q2 mam stale 60fpsow, więc te 30 to pewnie na jakims 2060/70, które sa połową 2080ti, więc nie wyrabiaja :)
A może niech tak jak epic czajna szop zaczną płacić chciwym dewom za robienie gier tylko z rajtrejsingiem? Przecież to nic złego nie?
Ray Tracing to nisza którą każdy ma w dupie tak jak DirectX 12, już tyle lat minęło a nie stał się standardem