Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Nvidia pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku

29.07.2019 21:45
yaceek
4
4
odpowiedz
8 odpowiedzi
yaceek
95
Pretorianin

GRYOnline.plTeam

Jeżeli najbardziej popularne GPU (czytaj 150-250$) staną się przez ten okres 10x szybsze w przeliczeniach RT, to i owszem, może tak być. Szczerze w to jednak wątpię. Jeżeli deweloperzy największych firm na świecie zobaczą, że użytkownicy nadal siedzą na GTXach 1060, to nie zrobią takich gier, bo nie będzie komu ich sprzedawać.

29.07.2019 21:35
😂
3
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
sticky_dude
75
Generał

Przecież to nie jest oficjalne stanowisko Nvidii tylko wróżenie z fusów Morgana. Jak wam nie jest głupio pisać takich newsów?

30.07.2019 07:49
Persecuted
11
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Persecuted
154
Adeptus Mechanicus

AAA w 2023? To by znaczyło - zważywszy na czas, jaki obecnie jest wymagany do stworzenia takiej gry - że produkcja już ruszyła albo niebawem się zacznie, co jest... cholernie nierealne. Kto normalny właduje minimum 100 milionów dolarów (od takiego pułapu zwykle startują obecne budżety gier AAA), mogąc liczyć ne pewnie nie więcej niż 2 miliony sprzedanych kopii (bo nie sądzę, by do 2023 więcej osób miało karty z obsługą RT i wiadomo też, że nie wszyscy jej posiadacze będą zainteresowani zakupem tej produkcji).

Mało opłacalne, chyba że mają jakieś przecieki, że w przeciągu najbliższych lat cena kart z RT pójdzie mocno w dół.

post wyedytowany przez Persecuted 2019-07-30 07:53:31
29.07.2019 21:28
makmak_
1
makmak_
36
Chorąży

Kolejne 5 lat na rozkręcenie i może będzie kilka gier..

post wyedytowany przez makmak_ 2019-07-29 21:29:01
29.07.2019 21:54
ReznoR666
5
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Jeśli następna generacja konsol będzie faktycznie wykorzystywała Ray-Tracing, a same konsole nie okażą się finansową porażką (czyt. zdobędą dużą popularność), to nawet bym się nie zdziwił, że pociągnie to również minimalne wymagania gier na PC.

Zdarzało się to już w przeszłości.

Jest to jednak mimo wszystko tylko wróżenie z fusów, bo nikt tak naprawdę nie wie na pewno w jakim kierunku się rozwinie branża. Dlatego takie posty mają mieć bardziej działanie psychologiczne na niektórych ludzi (np. zachęcić ich już teraz do zmiany sprzętu lub odkładania pieniądzy na wymianę). Podczas gdy tak naprawdę wystarczy po prostu obserwować rynek na bieżąco i martwić się czymś dopiero, gdy już się to zdarzy, zamiast przejmować na zapas.

Żyjemy teraźniejszością, a nie przyszłością, która nie istnieje.

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-07-29 21:55:21
29.07.2019 22:27
Sid67
😉
8
odpowiedz
Sid67
237
Generał

"every gaming platform will offer accelerated ray tracing by that year"
ciekawe co na to Nintendo?

30.07.2019 01:13
panZDZiCH
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
panZDZiCH
138
Generał
Image

A ja przewiduję, że nie ma takich idiotów, którzy będą WYMAGAĆ jakiejś technologii za grube zielone, żeby wyświetlać odbicia w kałużach i w 2023 i jeszcze długo, długo później.
Pytaniem pozostaje jak ten pan definiuje grę AAA i jakie dla niego są te wszystkie platformy. Na razie z RT jesteśmy w erze Quake'a II.

30.07.2019 10:41
KUBA1550
😃
13
odpowiedz
4 odpowiedzi
KUBA1550
70
Generał

Popatrzcie na ranking steam kto jaką ma kartę graficzną.
Wśród wszystkich użytkowników steam kartę RTX posiada około 1,7 % więc to bardzo mały odsetek. Potrzeba lat i obniżki cen lub kolejnych generacji kart zanim z tej technologii skorzystają inni gracze. RTX będzie opłacalny jak zaczną go montować w kartach pokroju 1000zł.

htt ps:// store. steampowered. com/hwsurvey/videocard/

30.07.2019 11:02
15
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1232347
31
Generał

Tylko jaki jest sens w wymaganiu RT.

30.07.2019 11:09
X3ntic
16
odpowiedz
X3ntic
24
Konsul

Bardzo prawdopodobne, że wtedy będziemy mieli już do czynienia z RTX'ami 40x. Dziś Ray Tracing to jeszcze bardzo użyteczny bajer, ale w dalszym ciągu bajer, za kilka lat powinien już być bardziej powszechny. Coś jak kiedyś teselacja, która w swoich czasach też krytycznie wpływała na wydajność karty.

post wyedytowany przez X3ntic 2019-07-30 11:17:48
30.07.2019 11:11
A.l.e.X
👍
17
odpowiedz
A.l.e.X
152
Alekde
Wideo

Po pierwsze to DXR to składowa DX12 po drugie jest to normalna ewolucja i zastąpienie metody wyświetlania obrazu. Wydajność GPU rośnie z generacji na generacje i ten przyrost na przestrzeni ostatnich 5 lat był gigantyczny.

2012-2013 - GTX680 / radeon 7970
2013-2014 - 780TI, 980, 970, R9 290, Titan
2015-2016 - 980TI

to namiastka dzięki pascalowi co można z zwykłej biblioteki RH+PL osiągnąć

https://www.youtube.com/watch?v=u2NOhXH42NA&t=

https://www.youtube.com/watch?v=p75EYTntjko&t=

https://www.youtube.com/watch?v=XUhl0b0MV20

30.07.2019 17:56
😜
18
odpowiedz
1 odpowiedź
T_D_i
145
Generał

czyli spokojnie z zaqpem nowej grafy można 5-6lat poczekać , a w miedzy czasie qpić nową konsolę

30.07.2019 22:48
HARY76
20
odpowiedz
HARY76
49
Pretorianin

Uwielbiam bełkot bogatych bubków.5 lat i standard dla kogo,co za czereśnia to pierdzieliła.Standard jest wtedy kiedy sprzeda się jakis kart najwięcej.Czyli....obecnie najwiecej jest 1060 i jakiś 1050.Te karty to gtx 1660 i 60ti.Wystarczy przeliczyć że za 5 lat ,bedą dwie serie kart.Wydajność najprawdopodobniej 2080.Karta która przy protezowym rtxie za tą kaske potrafi umierać w butach.To co będzie przy PEŁNYM RT !!!???Jak doliczymy co chwile podwyżki po średnio 30%.To mamy komplet pierdzielenia głupot.Gdzieś to na forum liczyliśmy.Z 10 lat jak nic,przy pazerności nvidii nie da rady inaczej.

31.07.2019 00:52
21
odpowiedz
3 odpowiedzi
paul oren's
96
Generał

Jak tak zrobią to pozamiatane,gracze którzy zakupili gtx 1080 ti moga wyrzucić na smietnik,a to nie była tania karta.

01.08.2019 10:41
22
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Takie same gadanie słyszałem o vr i.....pixel shaderze w geforcie 3.,Aaa, no i o grafice z akceleratora 3D. I co, nie przyjęło się?

29.07.2019 22:05
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Yosar
27
Pretorianin

Jakikolwiek ten ray-tracing będzie wymagany (a potwornie wątpie, że przed kolejną generacją konsol coś takiego się zdarzy, a kolejna generacja konsol to będzie dopiero rok przynajmniej 2025), na pewno nie będzie to ray-tracing od NVidii. Żaden zamknięty standard realizacji RTX (a tym są te NVidiowe RT cory) nie ma najmniejszych szans się upowszechnić. Tak jak zakopany został G-Sync, na rzecz Freesync, tak dowolny ray-tracing na sposób NVidii będzie zawsze i wszędzie tylko ciekawostką.
W tych klockach karty rozdaje AMD, będzie taki RTX, jaki oni zaimplemnentują w konsolach (i pewnie w kolejnych generacjach kart RDNA). Żaden wydawca nie wyda siłą rzeczy tylko na PC gry AAA obsługującej natywnie RT cory, skoro RT cory to rozwiązanie tylko NVidii. A robie dwóch różnych gier na PC i konsole z kompletnie innym de facto silnikiem graficznym jest przy kosztach gier AAA wyjątkowo samobójcze z finansowego punktu widzenia.

post wyedytowany przez Yosar 2019-07-29 22:17:35
30.07.2019 11:00
kęsik
😒
14
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
161
Legend

A kiedy pierwsza gra AAA wymagająca 3D albo VR? RT to taka sama ciekawostka.

30.07.2019 20:14
Mr. JaQb
19
odpowiedz
Mr. JaQb
115
Legend

Ciekawe jak w takim razie konsole poradzą sobie z RT, jeśli 3 lata po premierze mają wychodzić gry, które będą go wymagać. Swoją drogą, coś mi się nie chce wierzyć. Myślę, że tak jak i dziś, za 4 lata również większość użytkowników będzie woleć wyższą wydajność od efektów odbić w mokrych ścianach.

30.07.2019 09:59
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Moźe nastapi to w 2023, ale juz teraz Cyberpunk czy nawet Control bez RT będą wygladaly jak kupa, a przynajmniej ten ostatni, bo z drugiej strony CP robiony jest jako priorytet konsolowy, więc bez RT tez musi powalac. Zobaczymy :)
@Kaczmarek 35, akurat w Q2 mam stale 60fpsow, więc te 30 to pewnie na jakims 2060/70, które sa połową 2080ti, więc nie wyrabiaja :)

29.07.2019 21:54
DanuelX
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
DanuelX
82
Kopalny

A może niech tak jak epic czajna szop zaczną płacić chciwym dewom za robienie gier tylko z rajtrejsingiem? Przecież to nic złego nie?

29.07.2019 21:31
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
Legalizex
81
Generał

Ray Tracing to nisza którą każdy ma w dupie tak jak DirectX 12, już tyle lat minęło a nie stał się standardem

Technologie Nvidia pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku