Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing

21.03.2018 13:31
Sasori666
1
Sasori666
197
Korneliusz

Pamiętacie oczojebne krawędzie obiektów z UE3 które nawiedzały poprzednią generacje?
No to szykujcie się na nową :D

21.03.2018 14:16
dzl
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
dzl
111
John Yakuza
Wideo

Jak ktos sie napala na ray-tracing to pozwolcie, ze ostudze wasz zapal.
Demko pokazane w filmiku ------>
dzialalo na trzech titanach V. :)
https://www.youtube.com/watch?v=LXo0WdlELJk

21.03.2018 14:28
😱
2.1
TitoX1
122
Pretorianin

Skąd te informacje? Titana V nie da się łączyć w SLI :P

21.03.2018 14:43
Legion 13
2.2
2
Legion 13
158
The Black Swordsman

dx12 pozwala na korzystanie z kilku GPU jednocześnie nawet jeśli te nie wspierają SLI/Crossfire. W teorii możliwe jest nawet łączenie różnych kart graficznych od rożnych producentów.

21.03.2018 15:14
dzl
2.3
dzl
111
John Yakuza

@Legion 13

Otoz to, w dx12 nie trzeba nawet mostkowac kart, wszystko odbywa sie natywnie w api dx12.

21.03.2018 15:42
kaszanka9
2.4
kaszanka9
109
Bulbulator

Tak tylko multi gpu nie działa samo w dx12, twórcy muszą to sami dodać w grze, co z popularnością rozwiązania konsumenckiego na poziomie promila zazwyczaj kończy się tym, że takiego wsparcia nie ma, bo to nie ma żadnego sensu albo jest dodane miesiące po premierze.

Ta funkcja zawsze wydawała mi się bardziej przydatna dla firm i profesjonalistów.

21.03.2018 14:18
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
wwad
130
Generał

Na dobrą sprawę GPU za sensowne pieniądze nie pozwalają na granie w hicie ostatnich lat zwanym 4K ale trzeba nam więcej obciążających bajerów :) Wolał bym by skupili się na optymalizacji wydajności w 4K bo jednak randerowanie drobnych obiektów w tej rozdzielczości to znacznie większa różnica jakości niż jakieś tam lusterka. I to jest przyszłość do realizmu tylko musi być dostępna dla przeciętnego gracza z wszystkimi bajerami gry w 60FPS nie jak obecnie dla najbogatszych. Niestety jak patrze na te newsy to na to się nie zanosi bo znowu będzie dylemat rozdzielczość czy nowe efekty.

21.03.2018 15:53
A.l.e.X
3.1
A.l.e.X
152
Alekde

jeśli myślisz o stałych 60fps to musisz mieć min 2x1080ti lub 2xTXp na ten moment dopiero możliwe że 2080ti zapewni taką płynność. TV niestety także nie daje rady

21.03.2018 22:45
3.2
wwad
130
Generał

A.l.e.X -> Dokładnie jest jak mówisz ale z 2080ti będziemy w dokładnie takiej samej sytuacji jak teraz będą nowe efekty, większa złożoność sceny i by grać w 4K znowu będzie brakowało mocy w GPU i będzie trzeba obniżać rozdzielczość dla najnowszych wtedy gier lub dokupować kolejne extremalne GPU. A gdzie dopiero dla przeciętnego gracza taki sprzęt chyba za 10 lat :) i tu powinno się wymyślać coś innowacyjnego by wreszcie z tego FullHD się mógł segment średni też oderwać optymalizuje się kompresje filmów, wymyśla "DirectX Raytracing" to dlaczego nie wymyślać czegoś do efektywniejszego renderowania wysokich rozdzielczości np. sprzętowy Checkerboard Rendering byłby może nie tak piękny jak natywny ale znacznie lepsza jakość niż małe rozdzielczości a 50% mocy oszczędzone.

post wyedytowany przez wwad 2018-03-21 22:57:46
21.03.2018 14:51
📄
4
4
odpowiedz
Ekzuzy
12
Legionista

"Pierwsza z nowalijek wprowadzonych przez DirectX Raytracing to wyświetlanie odbić na lustrzanej powierzchni, które nie znajdują się w zasięgu kamery oraz wzroku użytkownika."

Podobny efekt można uzyskać tradycyjną metodą - wystarczy najpierw wyrenderować scenę z punktu widzenia "odbicia" i tak też wiele starszych gier generowało odbicia w wodzie, np. Earth 2160. Zresztą Unreal Engine też w ten sposób rysował odbicia, dopóki jakiś rok czy 2 lata temu nie wprowadzili odbić tworzonych na podstawie poprzedniej ramki obrazu (screen space reflections). Więc ciężko uznać ten przykład za nowalijkę. Może tradycyjna metoda nie jest aż tak dokładna jak raytracing, ale też nie potrzebuje aż tak dużej mocy przerobowej.

22.03.2018 10:41
5
odpowiedz
korniszon_śmierci
18
Centurion

Co z tego jak leniwce "programiści" ze studiów tworzących gry nie chcieli się uczyć API DX12 bo za trudne i był "bojkot", co dopiero uczyć się nowego API do raytracingu.

Technologie Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing