Elon Musk został najbogatszym człowiekiem świata
Tesla jest w tej chwili więcej warta niż cała reszta branży motoryzacyjnej razem wzięta.
W 2020 roku sprzedała 0,5 mln aut.
Branża motoryzacyjna w samej Europie Q1/2020 sprzedała 3 mln aut, a to był dla niej bardzo kiepski okres (Q1/2019 nieco ponad 4 mln).
Nie można mu odmówić, że ciężko pracuje, ale to nie jest efekt tego, a raczej absolutnie absurdalnej wyceny jego firmy.
Żeby wycena się pokryła, Tesla musiała by w ciągu najbliższych 5 lat zarobić więcej niż cała reszta branży motoryzacyjnej razem wzięta. Powodzenia :) !
Świetna wiadomość! Prawdziwy, postępowy wizjoner.
Tesla jest w tej chwili więcej warta niż cała reszta branży motoryzacyjnej razem wzięta.
W 2020 roku sprzedała 0,5 mln aut.
Branża motoryzacyjna w samej Europie Q1/2020 sprzedała 3 mln aut, a to był dla niej bardzo kiepski okres (Q1/2019 nieco ponad 4 mln).
Nie można mu odmówić, że ciężko pracuje, ale to nie jest efekt tego, a raczej absolutnie absurdalnej wyceny jego firmy.
Żeby wycena się pokryła, Tesla musiała by w ciągu najbliższych 5 lat zarobić więcej niż cała reszta branży motoryzacyjnej razem wzięta. Powodzenia :) !
Dokładnie. Teraz mamy takie czasy, że dynamika inwestycyjna wymaga by ładować kasę w cokolwiek. Stąd ogromna popularność inwestycji nierentownych w "krótkim" okresie takich jak Ubery, WeWorki czy inne startupowe potworki przynoszące co roku stratę (ale już już zaraz będzie dominacja). Przełożyło się też to trochę na mentalność rozdawnictwa wśród zachodniej populacji (i tutaj mamy twitche, patreony czy kickstartety). W skrócie.... nie ma co z kasą robić :).
Jak sami zauważyliście >inwestycji nierentownych w "krótkim" okresie<
A kiedy zaczną wchodzić w życie kolejne regulacje dotyczące aut elektrycznych, to ta branża motoryzacyjna która teraz sprzedaje 3 miliony aut będzie musiała się uczyć ich produkcji prawie od zera, Tesla będzie wtedy technologicznie lata przed nimi
Rocznie na świecie sprzedaje się ok. 50 mln aut, z czego Tesla to pół miliona - w tej chwili 1%>99%
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available
Inni już od dawna produkują elektryczne auta, a bany na samochody benzynowe mają wejść dopiero za jakieś 15 lat.
To nawet nie jest dobra inwestycja długoterminowa, to jest zwyczajna absurdalna bańka, na której ktoś robi ogromny kapitał.
Lepiej dla Tesli niech się nie okaże, że elektryki to nie tędy droga. Na ten moment trochę na to wychodzi mimo przeogromnego marketingu. Nie ma prądu na świecie, jest ogromna zależność od złóż naturalnych, infrastruktury nie ma. Jeśliby pominąć Norwegię czy tam jakąś Holandię to elektryków na świecie właściwie nie da się zauważyć. A sama przecież Tesla ma już 17 lat. Technologie elektryczne w samochodach mają ile? 100 lat?
Wodór Toyoty wydaje się być długofalowo ciekawszym rozwiązaniem ale też ma swoje problemy oczywiście. Jest rok 2020 a elektryki to nadal jedynie zabawki dla bogatych.
To prawdopodobnie jedyny przypadek osoby właściwie wykorzystującej możliwości do patologicznego nabijania kapitału przez osoby prywatne w USA. Brawa dla niego
Jego lądujące rakiety zrobiły na mnie wielkie wrażenie, oby w przyszłości wysłał ludzi na Marsa. Brawo.
Tylko, że cały jego majątek jest dość ulotny. W porównaniu do takiego Gatesa, czy tego gościa od Amazonu, jego firma/y nie maja takich obrotów by usprawiedliwiać tak wysoką pozycję. Łatwo może spaść. Ale generalnie życzę mu jak najlepiej, wydaje mi się, że projekty opracowywane przez jego firmy popychają ludzkość do przodu.
Te lądujące rakiety, to rzeczywiście jest dość interesująca nowość, natomiast auta elektryczne to nie jest żadne posuwanie się do przodu, tylko odkopywanie starych wynalazków sprzed 100 lat. Bo mniej więcej 100 lat temu zaczęto produkować auta z silnikiem elektrycznym zasilane baterią.
Nowy wynalazek to to nie jest, ale w pewien sposób ożywił rynek elektryków, oraz wyniósł je na wyższy poziom. Można powiedzieć, ze stał się niejako symbolem aut elektrycznych. Chodziło mi jednak o eksploracje kosmosu, tutaj również ożywił całe towarzystwo, a rakiety Falcon są istotnym krokiem na przód.
Spokojnie, łysy przyciśnie swoje skrzaty w amazonie, wyśrubuje im normy, albo zlikwiduje te słynne obiady za złotówkę i jeszcze wróci na szczyt.
No tak, bo przecież w Tesli to wcale nie zabierali ludzi ambulansami czy Musk wcale nie naciskał na swoje skrzaty w fabrykach Tesli żeby ciskali wyśrubowane plany produkcyjne :D
Musk, współczesny Jezus prawa pracy i warunków pracowników.
Wczoraj po tej informacji padł Twitch, więc już pewnie sobie odbił na serwerach. Czas oszczędzać
wtedy Musk wyemituje koljene kilka akcji na gielde i przy obecnej wycenie skoczy o kilka miliardow do gory ;)
Nie musi. Pandemia i Lockdowny to dla Amazona złote góry. W Niemczech normalne sklepy zamknięto w połowie grudnia.
Nawet kategorii na tego typu newsy nie macie ...
"Elon Musk został najbogatszym człowiekiem świata" - sprzęt i soft
...
Newsy z kategorii "sprzęt i soft" należą do działu Technologie. A tych o Elonie nie pojawia się aż tyle, żeby robić dla nich osobną kategorię ;)
hahah "ciekawostki" - martwy dział na każdym portalu, który byłby na tyle głupi, żeby taki zrobić
Wycena tesli jest oderwana od sufitu pomijam już to że zakup tego samochodu to jak zakup jakiego prototypu który może będzie sprawny a może nie. Wszystko było okey kiedy na rynku była tylko tesla teraz mamy w sumie u większości producentów samochody elektryczne a jeśli chodzi o premium mamy porsche, mercedesa i audi gdzie serwis tego wygląda dokładnie tak jak każdego innego samochodu. Serwis tesli to albo u firmy która niby się zna albo wyjazd do Niemiec (dla samochodu) Brzmi to tak abstrakcyjnie że nawet nie ma co tego komentować.
Jeśli ktoś miał tesle do raczej napisze dokładnie to samo co ja powyżej, chyba że jest jakimś ortodoksem. Dzisiaj Tesla jako firma generalnie jest warta 0 - ponieważ konkurencja dostarczyła produkt o wiele bardziej dopracowany i przede wszystkim objęty prawdziwym supportem.
warto by było dodać do Twojej wypowiedzi "W POLSCE" ;)
Kaitso - nie wiem czy tylko w Polsce, man dwa elektryki ktore sa uzywane jak normalne samochody mialem tez Ske tesli co prawda to nie obecna generacja ale co tam sie działo;) ten stres jak u moich rodziców 30 lat temu z maluchem ruszy czy nie ruszy ;)
to jak z Priusem, moda była i mineła Toyota nie wykorzystała szansy
może Tesla będzie bardziej do przodu.
Mnie ogólnie dziwi że gość który ma prywatną firmę z potencjałem na eksploracje kosmosu, to lwia cześć jego majątku stanowi firma robiące "melexy" tak wiem ale dla mnie auto które nie robi brum brum to melex, moze być w wersji lux ale to pierwszy elektryk jaki poznałem w życiu za dziecka.
Dla mnie to coś jak z nazywaniem butów sportowych adidasami.
Mi sie wydaje że Toyota nie tyle nie wykorzystała szansy, co zauważyła, że samochody tylko na prąd maja za dużo wad i przeszli na hybrydy. Mi też to się wydaje lepszym pomysłem. Elektryka bym nie chciał, hybrydę jak najbardziej. Ciekawe jak tam z wodorem, ktoś się orientuje?
masz sporo samochodów elektrycznych które jak najbardziej będą ci służyć jako normalne samochody, co więcej niektóre samochody elektryczne mają takie parametry że zawstydzają i turbo i huracana.
SUVy
- Mercedes EQC - 408KM, zasięg 500km, przyspieszenie 5.1s 1-100
- Audi E-tron - 408KM, zasięg 450km, przyspieszenie 5.7s 1-100
- Audi Q4 E-tron - 320KM, zasięg 550km, przyspieszenie 6.3s 1-100
- Jaguar I-PACE - 400KM, zasięg 500km, przyszpieszenie 4.8 1-100
Auta Premium
- Porsche Taycan Turbo S - 707KM, zasięg 400km, przyspieszenie 2.8s 1-100
- Audi Etron GT - 590KM, zasięg 550km, przyspieszenie 3.5s 1-100
oraz ok. 20 modeli różnych samochodów niższego segmentu właściwie każdy producent ma już samochód elektryczny w swoim zestawieniu
Hyundai Kona Electric
Kia e-Niro
BMW i3
Volkswagen e-Golf
Renault Zoe
Nissan Leaf
Hyundai Ionic
Volkswagen e-up
Honda e
Vauxhall Corsa-e
MINI Electric
Peugeot e-208
Opel Corsa-e
Mazda MX-30
Volkswagen ID.3
Skoda-Citigo-e iV
itc.
Wszyscy producenci mogą mieć samochody elektryczne, ale to bez znaczenia. Dziś jest tak, że mówisz elektryk, myślisz Tesla. W dodatku swoje robi fakt, że szefem jest Elon Musk, co jest raczej oczywiste. Stworzył firmę produkującą samochody w momencie, gdy wszyscy konkurenci istnieli już od dziesiątek lat i to jego wszyscy znają, a nie szefa BMW czy Audi. Stworzył też firmę robiącą rakiety, z których usług korzysta NASA. Ten gość wyprzedza innych tzw. wizjonerów o lata świetlne i dlatego jego firmy są tak wyceniane. Nie mówię oczywiście, że akcje Tesli nie polecą na łeb za jakiś czas. Niemniej, na razie się na to nie zanosi. Elon jest na fali wznoszącej, a z nim jego firmy.
Kriszo - mając do wyboru zakup Audi E-tron / GT / albo Tesla S to ciekawe co byś wybrał bo 99% ludzi wybierze Audi z prostej przyczyny w każdym salonie audi na świecie mu go naprawią a na czas naprawy podstawią mu drugi. Z Teslą błechecheche tak to mogę skomentować. Te samochody to jak iphone tylko zmontowane gdzieś w Malezji z dziwnych części które działają bo klej kauczukowy jakoś to trzyma bez żadnej gwarancji że puści po 10K km. Sądzę że takie samo zdanie ma każdy użytkownik tesli a trochę ich nawet w Polsce jest.
Ja nie wiem, co wybierze 99% ludzi. Może Ty masz taką wiedzę. Skąd zatem te 500 tys. sprzedanych aut? Szmelcwagen sprzedał więcej, wiem. Tyle, że nie elektryków, a Tesla robi tylko takie, w dodatku ma raptem ze 3 modele w ofercie. Nie chodzi jednak o to, czy jakieś tam Audi jest lepsze czy nie. Tesla jest młodą firmą i siłą rzeczy nie ma jeszcze takiego doświadczenia w budowaniu samochodów, jak konkurenci, którzy istnieją na rynku nawet i od 100 lat. Ale idzie do przodu, a najważniejszym elementem układanki jest w tym wypadku Elon Musk. Dla inwestorów gwarant tego, że firma dalej będzie się rozwijać i nie przyniesie im strat. O to chodzi, a nie ma żadnego znaczenia, że Audi jakieś tam jest trochę lepiej wykonane. Oczywiście wszyscy mogą się mylić i za chwilę umoczą ciężkie pieniądze, ale zakładam, że jakieś tam rozeznanie jednak zrobili.
Toyota szanse wykorzystała znakomicie. Po prostu nie poszła w "bańkę" elektryków. Też nie musiała bo ma flotę bardzo ekologiczną i nie musi się wygłupiać ze wprowadzaniem do oferty elektryków na siłę (czytałem kiedyś wywiad z szefem PSA, że rozważali wprowadzenie do oferty elektrycznych rowerów, żeby normy spełnić :D). Na pewno rozwijają wodór i jak pokonają problemy to co będzie z tymi "szansami wykorzystanymi"?
No w zasadzie to samo powiedziałem. Odpuścili elektryki i poszli w hybrydy.
Wincyj newsuów musku bo dwa to za mało może ten że musk ma swoich naukówców i będzie robił sczepionkę przy wykorzystaniu lotów w komos na stacje między narodową.
W USA największe bezrobocie od dziesięcioleci, zbliża się olbrzymi kryzys, ludzie lądują na ulicy w środku pandemii, a tymczasem bogaci się jeszcze bardziej bogacą. Cóż za fajny system...
to jest system korporacyjny a ci ludzie są dlatego biedni albo bezrobotni bo dają się w korpokouchozie sprowadzić do zera. Największe g.. korporacje najpierw wmawiają że dostanie pracy u nich to jak złapanie Pana Boga za nogi tylko po to abyś potem wykonywał pracę 3 osób zadaną na dwa dni w jeden dzień, bo w końcu jesteś ten najlepszy zatrudniony. Po czym poznać jeszcze g... korporacje po tym że średnia wieku w niej pracowników to 30+ lat czyli najwydajniejsze matoły. Elon w tym czasie ma czas na obskakiwanie kolejnej 20 latki :)
System czy ludzie? Kto kupuje u Bezosa? Musk czy Kowalski? Niech Kowalski pójdzie do lokalnego sklepiku i tam kupi. Nich pójdzie do lokalnego mięsnego a nie do Biedronki. Aha... w Biedronce podwawelska 14 groszy taniej i sąsiad musi zamknąć mięsny a portugalczyk otwiera następną Biedronkę. Co ma do tego system?
Poczytaj sobie o Kanadzie jak spadli w rankingach zadowolenia. Wyczytasz, że po wprowadzeniu chińszczyzny na rynek pikowali w dół tegoż rankingu. No ale kto kupował taniochę? Ludzie a nie system.
Zataczamy koło było dobrze więc będzie tak jak zawsze a później znowu zaczniemy od nowa i na początku będzie tak jak powinno być a na końcu tak jak zawsze.
Wszystko zawodzi bo człowiek zawodzi.
Wkraczamy w socjalizm korporacyjny oraz erę pieniędzy drukowanych które zasilaja konta pewnych biznesów i na razie najwięcej długu poszło w akcje muska więc ma najwięcej wirtualnych $.
Te opowieści o tym jak to który jest najbogatszy to tematy dla gawiedzi. Poza tym mają tyle wspólnego z rzeczywistością co ja z baletem. Są jeszcze pisemka, kolorowe, na bardzo "ekologicznym" i drogim papierze gdzie tworzy się listy np. stu i inne za przep. pierdoły. To dla tych z dołu (choć dla większości z nas z góry) żeby się mogli odnaleźć. Czy już rąsię można gościowi w klubie podać czy jeszcze nie.
Pan Musk... nie twierdzę że jest tuzinkowy. Nie może być. Wszak nigdy nie był w pełni normalny że się tak wyrażę. To nie zarzut, ale fakty z jego... życiorysu. Już był bogaty i zaliczył upadek (wiecie my jak bankrutujemy to mogiła ale takie Pany).
Nadmuchiwanie takich postaci ma konkretny cel. Odkąd jestem na GryOnline tj. odkąd założyłem konto a czytuję co najmniej, CO NAJMNIEJ raz w tygodniu nie czytuję o żadnej postaci tak często jak o Panu Musk. Widać poszedł sygnał że trzeba pompować akurat jego. Nic nowego. Byle by z lodówki nie począł wyskakiwać. Bo jeśli lodówki producenta "szyb do Tesli" to o ja cię kręcę. ;-E
Za każdym razem kiedy czytam "najbogatszy człowiek" to zastanawia mnie kto chce abym w ten sposób myślał. ;-)
Ciekawostka (przynajmniej jak dla mnie). Byłem u znajomego i leciał pewien dość znany jak mniemam serial - The Simpsons. W serialu o kim? O Panu Musk rzecz jasna.
Ech ta propaganda. ;-)
No ciekawe... chyba wiadomo już czemu przeceny w tym roku były tak marne na Steam i ceny będą tylko rosły.