Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowe Fable powstaje na silniku znanym z serii Forza

04.05.2021 11:57
1
1
Procne
67
Generał

Hmm RPG budowane na silniku dla gier akcji... Gdzieś już to widziałem...

04.05.2021 11:59
Soulcatcher
2
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

super, będą wypasione wierzchowce.

04.05.2021 12:09
Asasyn363
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
Asasyn363
160
Senator

Jeden silnik do każdego gatunku gier? MS za bardzo chyba przyglądał się EA, a wiadomo jak tam to wyglądało.

04.05.2021 16:10
vorimenn
3.1
vorimenn
68
Generał

No nie bardzo.

• 343 Industries ma własny Slipspace dla Halo Infinite
Age of Empires IV powstaje na silniku Relic Entertainment
Gears of War, nowe IP od Compulsion Games, Psychonauts 2, Tell Me Why, nowe IP od inXile, Minecraft Dungeons, Senua’s Saga: Hellblade II, Avowed, Grounded, Sea of Thieves, State of Decay prawdopodobnie również Perfect Dark są na Unreal Engine
Microsoft Flight Simulator jest oparte o autorski silnik Asobo Studio
Ori and the Will of the Wisps, Battletoads stworzono na Unity
Forza jeździ na swoim ForzaTech
• Arkane Studios ma własny silnik
• Bethesda Game Studios to słynne Creation Engine
• niewykluczone jest, że jakieś projekty od Xbox Game Studios mogłyby skorzystać z technologii id Tech
Wolfenstein od MachineGames od początku korzystał z id Tech
• w przypadku Tango Gameworks to jest mieszanka: The Evil Within na id Tech, The Evil Within 2 na STEM Engine – autorska modyfikacja id Tech, natomiast GhostWire: Tokyo już na Unreal Engine

04.05.2021 18:16
3.2
zanonimizowany251643
134
Legend

Chodzi o Mass Effect Andromeda, robiony na Frostbite, w którym podstawowych rzeczy nie mieli zaimplementowanych dla RPGów

04.05.2021 18:43
Asasyn363
3.3
Asasyn363
160
Senator

No nie bardzo.

Kolega nie zrozumiał, że chodziło o EA i wciskanie Frostbite do każdej gry, który poza DICE i ich Battlefieldem jest drogą przez mękę dla każdego innego studia, bo kuleje przy czymś innym niż FPS.

post wyedytowany przez Asasyn363 2021-05-04 18:45:04
04.05.2021 18:46
3.4
zanonimizowany767782
113
Senator

Dishonored 2 działa na silniku id software, modyfikowanym przez Arkane

Jedynka działała na Unreal Engine

04.05.2021 22:44
typical hater
3.5
typical hater
92
Aedan Cousland

Przecież szukają ludzi do pracy nad assetami do rpg, i to w studiu, które jest autorem silnika. Nie zrzucają na losowych deweloperów silnika nieprzygotowanego do postawionego przed nimi zadania z deadlinem na za rok, a przynajmniej z wiadomości to bezpośrednio nie wynika.

05.05.2021 00:35
Bezi2598
3.6
Bezi2598
140
Legend

Problemem nie jest to, że ktoś korzysta z jednego silnika. Gdyby EA korzystało we wszystkich swoich grach z Unreal Engine to nie mieliby problemu z Mass Effectem ani Inkwizycją ;)

To jest tylko i wyłącznie kwestia możliwości i elastyczności silnika. Frostbite na przykład nadaje się tylko do Battlefielda. Ciężko mi coś powiedzieć o silniku do Forzy, ale raczej takiej gafy jak EA nie popełnią.

Poza tym nad Fable pracują ludzie, którzy pracowali nad Forzą więc mają już obycie z tym silnikiem, z kolei EA rzuciło silnik dla Bioware gdzie nikt nigdy nie pracował z Frostbitem.

post wyedytowany przez Bezi2598 2021-05-05 00:38:24
04.05.2021 12:51
Laston
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Laston
157
Chaos Lord

Procne Masz jakiś zarzut do Unreal Engine? :P

04.05.2021 14:38
sasuke284
😉
4.1
sasuke284
82
Fleshless

Raczej mu chodziło o cry engine na którym powstał Kingdom Come Deliverance.
Unreal dużo bardziej nadaje sie pod rpgi.

post wyedytowany przez sasuke284 2021-05-04 14:39:31
04.05.2021 15:40
vorimenn
👍
5
odpowiedz
vorimenn
68
Generał

Graficznie powinno być pięknie i bezbłędnie. Ciekawe jak z całą resztą sobie ta poradzi na tym silniku. Playground Games na pewno zna go też bardzo dobrze po tylu latach pracy, więc w teorii nic dziwnego i naturalne, że chcą przy nim pozostać.

04.05.2021 15:43
Azerath
6
odpowiedz
Azerath
156
Senator

To chyba zrozumiałe, że jeśli studio ma jakieś swoje "domowe" narzędzia, które dobrze znają, i których używali przez wiele, wiele lat, to woleliby używać właśnie tego, niż się przerzucać na coś nowego.

04.05.2021 18:08
Mr. JaQb
😉
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr. JaQb
103
Legend

Oby silnik odpowiadający za mechanikę rozgrywki był tak dopracowany jak w Forzy. Do Fable mam taki sentyment, że jak wyjdzie klapa to się pogniewamy.

04.05.2021 19:26
7.1
zanonimizowany767782
113
Senator

Juz trójka była klapa (przekombinowali), dwójka niby spoko, ale fabuła identyczna co w jedynce

04.05.2021 19:09
Qhorin
8
odpowiedz
Qhorin
13
Legionista

Przypomina mi się sytuacja z BioWare i problemami jakimi się borykali przy pracy z Frostbite. W książce Krew, pot i piksele można było przeczytać że sama implementacja podstawowych struktur do gry RPG zajęła firmie dobry rok(bardzo skąpa dokumentacja silniku itp.), stąd pojawiło się też sporo fetch questów w inkwizycji, gdyż deweloperzy nie mieli czasu by dodać coś więcej.

04.05.2021 19:15
📄
9
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Silnik Forzy 4 to przede wszystkim też ładna jakość grafiki ogólnie, destrukcja otoczenia oraz przede wszystkim - zmienne pory roku.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2021-05-04 19:57:16
04.05.2021 21:02
😁
10
odpowiedz
hinson
128
Generał

A czy Peter ''Piotrus Klamczuszek'' Molyneux jest zaangazowany w nowa odslone Fable?

04.05.2021 21:11
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
barnej7
164
Senator

Kurde ale fajnie byłoby jakby na tym silniku zrobili gierkę w stylu GTA, z takim modelem jazdy to byłoby czyste złoto. A że robią Fable na tym silniku? Pewnie znają go bardzo dobrze i wolą zostać przy tym co sami stworzyli.

04.05.2021 23:03
Mr. JaQb
11.1
Mr. JaQb
103
Legend

Model jazdy w GTA jest przecież całkiem spoko.

04.05.2021 23:18
11.2
barnej7
164
Senator

Wiem, że nie jest zły, właściwie najlepszy ze wszystkich podobnych gier ale jednak w Forza Horizon jeździ się lepiej i chętnie pograłbym w takiego gangsterskiego sandboksa.

04.05.2021 23:42
BIGPSFANBOY
11.3
BIGPSFANBOY
26
Generał

Powiedzmy że w GTA model jazdy nie oddaje w taki sposób parametrów fizycznych samochodu którym jeździsz, w GTA V to nawet ciężki Muscle Car wydaje się jak zwrotna i lekka rajdówka.

Wiadomość Nowe Fable powstaje na silniku znanym z serii Forza