Return to Monkey Island - poradnik do gry

Return to Monkey Island - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia Return to Monkey Island poradnik, solucja

Dopłynięcie do Małpiej Wyspy to nadrzędne zadanie części 2 gry Return to Monkey Island. Z naszej solucji dowiecie się m.in. jak uciec z ładowni statku LeChucka, jak zdobyć spłaszczoną czaszkę i jak ukraść mapę LeChucka.

Ostatnia aktualizacja: 22 września 2022

W trakcie zaliczania drugiego rozdziału (Part 2) gry Return to Monkey Island znajdziecie się na pokładzie statku LeChucka i musicie znaleźć sposób na dopłynięcie do Małpiej Wyspy. Opis przejścia w naszym poradniku informuje m.in. jak uciec z ładowni, jak zdobyć i spłaszczyć czaszkę, jak znaleźć alternatywny sposób na znalezienie wyspy oraz jak ukraść mapę sekretu Małpiej Wyspy z kajuty LeChucka.

Wydostanie się z ładowni (Find a way to escape the hold)

Rozdział 2 rozpoczniecie po przedostaniu się w przebraniu na statek LeChucka - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Rozdział 2 rozpoczniecie po przedostaniu się w przebraniu na statek LeChucka. Wyruszycie w podróż z zamiarem odnalezienia Małpiej Wyspy.

Załączy się rozmowa z Waszym przełożonym Gulletem. Wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia - nie będziecie mogli opuścić ładowni (Hold) i otrzymacie polecenie jej sprzątania.

W ładowni jest ulotka (Pamphlet) otrzymana od kwatermistrza - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

W ładowni jest ulotka (Pamphlet) otrzymana od kwatermistrza. Warto ją od razu zabrać, choć przyda się dopiero później. Możecie też przeczytać ją po wybraniu jej z inwentarza.

Kolejna czynność to zajrzenie do skrzyni (Crate) - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Kolejna czynność to zajrzenie do skrzyni (Crate). W środku znajdziecie gadającą czaszkę Murray znaną z poprzednich części Monkey Island. Od tego momentu Murray będzie leżał na skrzyni.

Do wydostania się z ładowni posłuży Wam mop - wyjmijcie go z wiaderka - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Do wydostania się z ładowni posłuży Wam mop - wyjmijcie go z wiaderka.

Mopa musicie używać na tłuszczu (Grease) znajdującym się przy schodach - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Mopa musicie używać na tłuszczu (Grease) znajdującym się przy schodach. Za każdym razem gdy pozbędziecie się tłuszczu Gullet zrzuci nową jego porcję. Jest to dobra wiadomość, bo będzie Wam potrzeba go więcej.

Musicie używać natłuszczonego mopa na śrubach (Screws) otaczających okienko (Porthole) - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Musicie używać natłuszczonego mopa na śrubach (Screws) otaczających okienko (Porthole). Są 3 śruby do natłuszczenia i oznacza to, że musicie 3x wejść w interakcję najpierw z tłuszczem z podłogi i następnie z nową śrubą.

Użyjcie noża (Knife) do odkręcania 3 natłuszczonych śrub (Screws) - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Użyjcie noża (Knife) do odkręcania 3 natłuszczonych śrub (Screws). Musicie za każdym razem wybierać go z inwentarza i klikać na innej śrubie. Same śruby dodane zostaną do Waszego inwentarza.

Odpadnie okienko (Porthole), ale Guybrush nie może się od razu przez nie przecisnąć - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Odpadnie okienko (Porthole), ale Guybrush nie może się od razu przez nie przecisnąć. Musicie 3x natłuszczyć mopem otwór - używajcie za każdym razem mopa najpierw na tłuszczu z ziemi i następnie na oknie. Dopiero wtedy spróbujcie przejść przez otwór, a wydostaniecie się z ładowni.

Znajdziecie się z boku statku - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Znajdziecie się z boku statku. Przemieśćcie się do końca w prawo i wdrapcie się po drabince na główny pokład.

Przejdźcie w prawo. Obejrzycie odprawę z udziałem LeChucka. Możecie wybrać dowolną reakcję po pytaniu LeChucka, bo nie ma ryzyka, że już teraz zostaniecie zdemaskowani.

Zdobycie spłaszczonej czaszki (Get a flattened skull)

Skorzystajcie z zejścia pod pokład (Into the ship) - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Skorzystajcie z zejścia pod pokład (Into the ship). Zainteresujcie się maszyną do prania (Laundry machine) z powyższego obrazka. Rozpadnie się ona po dotknięciu jej. Naprawcie obiekt z pomocą śrub (Screws) wybranych z inwentarza (tych, które pozyskaliście w ładowni).

Musicie powrócić do ładowni - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Musicie powrócić do ładowni. Najłatwiej jest udać się w lewo - przyłapie Was Gullet i nakaże powrót do miejsca nadającego się do posprzątania.

W ładowni musicie zabrać ze sobą Murraya. Możecie wybrać metodę siłową lub przekonać Murraya do współpracy w trakcie rozmowy (jako powód wybierzcie np. że będzie mógł zbliżyć się do LeChucka).

Wydostańcie się z ładowni przez okno, dotrzyjcie na główny pokład i ponownie zejdźcie pod pokład - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Wydostańcie się z ładowni przez okno, dotrzyjcie na główny pokład i ponownie zejdźcie pod pokład. Podejdźcie do naprawionego wcześniej urządzenia i użyjcie na nim Murraya, by uzyskać spłaszczoną czaszkę (Very Flattened Murray).

Umieszczenie spłaszczonej czaszki w kotle (Put the flattened skull in the cauldron)

Powróćcie na główny pokład - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Powróćcie na główny pokład. Kocioł (Cauldron) jest w jego centralnej części. Użyjcie na nim spłaszczonego Murraya. Załączy się scenka przerywnikowa z pojawienia się Gulleta i przewrócenia kotła.

Znalezienie innego sposobu dotarcia do wyspy (Figure out alternate way to Monkey Island)

Udajcie się w prawo i wybierzcie opcję wdrapania się na maszt (Crows Nest), który nie jest już pilnowany - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Udajcie się w prawo i wybierzcie opcję wdrapania się na maszt (Crow's Nest), który nie jest już pilnowany.

Po znalezieniu się na górze skorzystajcie z lunety (Spyglass), by zacząć rozglądać się po okolicy - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Po znalezieniu się na górze skorzystajcie z lunety (Spyglass), by zacząć rozglądać się po okolicy.

Załączy się widok z lunety - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Załączy się widok z lunety. Przesuwajcie widok w prawo, aż zauważycie w oddali statek przywódców piratów. Guybrush ustali, że posiadają oni wszystkie składniki poza czaszką.

Podzielenie się pomysłem z Iron Rose (Tell Iron Rose my great idea)

Iron Rose to kwatermistrz i postać tę znajdziecie na głównym pokładzie - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Iron Rose to kwatermistrz i postać tę znajdziecie na głównym pokładzie. Niestety inni piraci nie podzielą Waszego entuzjazmu (wybór opcji dialogowej nie ma znaczenia) i wszyscy zagłosują na nie. Konieczne będzie przekonanie każdego z nich do zmiany zdania.

Wymagania do przekonania wszystkich piratów opisaliśmy na kolejnej stronie solucji - Zaliczenie głosowania.

Kradzież mapy LeChucka (Steal LeChuck's Secret of Monkey Island map)

Celem tym możecie zająć się przed wygraniem ponowionego głosowania lub już po nim - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Celem tym możecie zająć się przed wygraniem ponowionego głosowania lub już po nim.

Rozpocznijcie na głównym pokładzie i udajcie się w prawo, docierając do lokacji z kołem sterowym i dzwonem. LeChucka nie powinno tu być, bo od czasu przewrócenia kotła będzie siedział w swojej kajucie. Uderzcie w dzwon 2 razy.

LeChuck pojawi się na głównym pokładzie i zacznie wyżywać się na załodze - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

LeChuck pojawi się na głównym pokładzie i zacznie wyżywać się na załodze. Przekradnijcie się pod pokład i wybierzcie prawe przejście do kajuty LeChucka (LeChuck's Cabin).

Na stole leży dokument, przy czym nie możecie go ukraść, tylko podmienić na inny - Return to Monkey Island: Dopłynięcie do Małpiej Wyspy (Sail to Monkey Island) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Na stole leży dokument, przy czym nie możecie go ukraść, tylko podmienić na inny. Wybierzecie z inwentarza mapę do drzewa (Map to the Mop Tree) i użyjcie jej na mapie LeChucka (Le Chuck's Map). Podmiana będzie udana. Możecie opcjonalnie przeczytać w inwentarzu instrukcje na temat dotarcia do skarbu Małpiej Wyspy.

Po powrocie na główny pokład LeChuck zakończy przemówienie i powróci do swojej kajuty.