Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 sierpnia 2007, 12:49

autor: Jacek Hałas

Jagged Alliance 3 - przed premierą

Ujawnione do tej pory informacje z jednej strony powinny cieszyć, z drugiej jednak pojawiają się liczne obawy. Podobać może się przede wszystkim to, że producent stara się za wszelką cenę upodobnić JA3 do drugiej odsłony serii.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Już drugi raz spotkała mnie przyjemność przygotowania zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Jagged Alliance. Z jednej strony bardzo mnie to cieszy, bo mogę poruszyć wiele interesujących kwestii, z drugiej jednak martwi, że nie możemy się doczekać premiery finalnej wersji. Parę lat temu napisałem artykuł, który przybliżał produkowaną w tamtym czasie grę Jagged Alliance 3D. Ci Czytelnicy, którzy w miarę na bieżąco śledzą rozwój serii Jagged Alliance, powinni doskonale wiedzieć, iż doszło do zerwania współpracy pomiędzy wydawcą (Strategy First), a developerem JA3D. Pozostałych zainteresowanych zapraszam natomiast do zapoznania się z zapowiedzią gry JAZZ: Hired Guns, gdyż to właśnie tam dokładniej przedstawiłem okoliczności tego zdarzenia. Fanów serii Jagged Alliance powinno obchodzić jedynie to, że projekt ten nie umarł. Wydawca powierzył bowiem pieczę nad tym projektem nowej firmie i to właśnie tej grze przyjrzymy się dzisiaj z bliska. Będzie to tym bardziej możliwe, iż po kilkumiesięcznym okresie całkowitej ciszy zdecydowano się wreszcie przedstawić pierwsze konkrety.

Żar taktycznych tropików.

Akcja najnowszej odsłony serii Jagged Alliance ma rozgrywać się na terenie fikcyjnego południowoamerykańskiego państewka. Będą to najprawdopodobniej czasy nam współczesne, co powinno zagwarantować między innymi obecność nowocześniejszego uzbrojenia. W trakcie zabawy przejmiemy oczywiście kontrolę nad drużyną wynajętych przez siebie najemników, o których szerzej napiszę już za kilka chwil. Teraz skupmy się jeszcze na chwilę na kwestiach związanych z fabułą. Przewiduje się, iż wątek fabularny będzie składał się z kilkunastu głównych misji, lecz można będzie oczywiście liczyć na zdecydowanie więcej. Kampania dla pojedynczego gracza w założeniach ma cechować się bardzo otwartą, nieliniową strukturą. Pojawi się też oczywiście możliwość wykonywania różnorakich misji dodatkowych. W grze natrafimy ponadto na pięć różnych ugrupowań, z czego będziemy mogli przyłączyć się do czterech z nich. Będą to między innymi siły rządowe, bądź też prowadzący walkę z władzą rebelianci. Wybór jednej z dostępnych frakcji ma mieć oczywiście niebanalny wpływ na dalszy rozwój wydarzeń. Chodzi tu między innymi o różne cele przy podejmowaniu kolejnych działań. Siły rządowe mogłyby na przykład dążyć do utrzymania jakiegoś strategicznego punktu. Wykonując zadanie dla rebeliantów konieczne będzie natomiast jego przejęcie, czy dokonanie sabotażu.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.