ocena redakcji
9.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu

Tworząc swe najnowsze dzieło – Total War: Rome II – Creative Assembly pełnymi garściami czerpało z doświadczeń zdobytych podczas produkcji Empire oraz Shoguna II. Ponowna wizyta w antycznym Rzymie będzie nie lada gratką dla żądnych klasyki generałów.

2 września 2013Asmodeusz (gry-online.pl) 9.5/10
• strony: 123456

Wstęp do jednej z czterech dostępnych w grze bitew historycznych.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PLUSY:
  • to ewolucja Rome: Total War, nie zaś rewolucja;
  • długa, obszerna kampania, pozwalająca na podbój całego antycznego świata;
  • prostszy i bardziej przejrzysty system rozbudowy miast;
  • wymagające starcia na lądzie i morzu;
  • zaawansowana polityka wewnątrzpaństwowa oraz dyplomacja;
  • zapadająca w pamięć muzyka i udźwiękowienie gry;
  • doskonała grafika – pozycje strategiczne też mogą świetnie wyglądać!
MINUSY:
  • problemy ze sztuczną inteligencją;
  • brak krwi na polu walki.

Wydane w 2004 roku Rome było trzecią grą z serii Total War, ale pierwszą, która sięgnęła po bogate zasoby antycznej Europy, północnej Afryki i Bliskiego Wschodu. Gra pozwalała na poprowadzenie jednego z wielu starożytnych mocarstw, m.in. tytułowego Cesarstwa Rzymskiego, Egiptu, Grecji czy też Kartaginy, do dominacji nad basenem Morza Śródziemnego. Zabawa odbywała się na dwóch płaszczyznach: turowej strategicznej oraz taktycznej, rozgrywanej w czasie rzeczywistym. Mozolne rozbudowywanie państwa, rekrutacja wojsk, przemieszczanie oddziałów czy zawieranie sojuszy i paktów handlowych przerywane były dynamicznymi starciami, w których mogliśmy przejąć kontrolę nad poszczególnymi oddziałami i poprowadzić nasze armie do zwycięstwa. Tytuł, podobnie jak poprzednie części serii, osiągnął olbrzymi sukces, zyskując uznanie w oczach zarówno recenzentów, jak i graczy. Przez lata uznawany był za najlepszą odsłonę cyklu Total War, jaka powstała. Aż do dzisiaj, gdyż oto, po prawie dekadzie, pojawił się godny następca.

Gramy w Total War: Rome II

Gramy w Total War: Rome II [12:40]

Przedstawiamy różne aspekty rozgrywki w Total War: Rome II. Od kampanii, poprzez bitwy morskie, a na walkach na lądzie kończąc. Czy gra faktycznie jest najlepszą odsłoną serii??

Total War: Rome II jest doskonałym przykładem tego, jak powinna wyglądać ewolucja serii. W produkcji tej znajdziemy zarówno elementy, które bawiły nas dziewięć lat temu, rozwiązania wypracowane za czasów Empire i Shoguna II, jak i zupełnie nowe aspekty, służące urozmaiceniu rozgrywki i powiększające wachlarz dostępnych opcji. Pierwsze zmiany dostrzeżemy już po rozpoczęciu nowej kampanii. Dostępne do wyboru mocarstwa zostały podzielone na kręgi kulturowe, takie jak Rzym, Kartagina, plemiona barbarzyńskie czy też królestwa Diadochów. W obrębie każdej grupy występują mniejsze frakcje. Są to wielkie rody rzymskie (Juliusze, Juniusze, Korneliusze) i kartagińskie (Hannonidzi, Barkidzi), a także całe państwa: Partia, Macedonia czy Egipt Ptolemeuszów. Podział ten ma niebagatelne znaczenie. Wybór Rzymu lub Kartaginy spowoduje, że będziemy musieli prowadzić zaawansowaną politykę wewnątrzpaństwową, utrzymując delikatny balans mocy między poszczególnymi rodami. Jeśli natomiast staniemy na czele jednego z pozostałych mocarstw, w pierwszej kolejności nawiążemy stosunki dyplomatyczne z państwami należącymi do tego samego kręgu kulturowego: wszak Grecy o wiele łatwiej porozumieją się ze sobą niż z dzikimi barbarzyńcami z północy.

Recenzja gry Total War: Rome II - tryumfalny powrót do Rzymu - ilustracja #1
Okno wyboru frakcji – tutaj ustawiamy wszystkie opcje dotyczące kampanii.

Urbi et Orbi

Po wybraniu interesującej nas frakcji zostajemy przeniesieni na mapę świata, gdzie czekają kolejne nowości. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii Total War mapa została podzielona na dziesiątki regionów kontrolowanych przez centralnie położone miasta. W Rome II są one dodatkowo zgrupowane w większe jednostki administracyjne: kilka osad wraz z lokalną stolicą tworzy prowincję. Przykładowo w skład Italii wchodzi stołeczny Rzym oraz trzy kolejne mieściny: Neapol, Ariminum i Velathri. Zmiany te mają o tyle duże znaczenie, że budynki produkujące żywność, zwiększające przyrost naturalny czy też pozwalające na handel między frakcjami wpływają nie na pojedyncze miasto, ale na całą krainę. Pola uprawne otaczające Neapol żywią sąsiadujący z nim Rzym, zaś stołeczne akwedukty dostarczają wodę do wszystkich pozostałych regionów kraju.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Battlefleet Gothic: Armada - średniowiecze w kosmosie

Recenzja gry Battlefleet Gothic: Armada - średniowiecze w kosmosie

Do imponującej kolekcji gier osadzonych w uniwersum Warhammera 40K dołącza właśnie kolejny ciekawy tytuł. Battlefleet Gothic: Armada – wirtualna wariacja na temat planszówki z 1999 roku – to kawał naprawdę udanego taktycznego RTS-a.   recenzja gry

Recenzja gry Offworld Trading Company – bezlitosny kapitalizm na Marsie

Recenzja gry Offworld Trading Company – bezlitosny kapitalizm na Marsie

Biorąc pod uwagę, że Soren Johnson (człowiek odpowiedzialny za Civilization i Spore) sprawuje pieczę nad projektem, wypadało założyć, że gra będzie dobra i bez wątpienia będzie oryginalna. Sprawdzamy jak Offworld Trading Company prezentuje się w akcji.  recenzja gry

Średniowiecze pełną gębą - recenzja gry Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Średniowiecze pełną gębą - recenzja gry Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Pozbawiony wielkiej kampanii reklamowej i większych nadziei na sukces, Crusader Kings II okazał się być jedną z najciekawszych strategii ostatnich lat. O tym, czemu warto się nim zainteresować, przeczytacie w naszej recenzji.  recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Total War: Rome II w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

6.6

ocena czytelników

2778 ocen czytelników

9.6

oczekiwania przed premierą

2794 głosów czytelników

Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287916Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287915Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287914Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287913Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287912Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287911Total War: Rome II - screen - 2014-08-18 - 287910Total War: Rome II - screen - 2014-05-26 - 283197Total War: Rome II - screen - 2014-05-26 - 283196Total War: Rome II - screen - 2014-05-26 - 283195
Grepolis

Grepolis

Zagraj za Darmo!

Sumerian City

Sumerian City

Zagraj za Darmo!

Stellaris PL + BONUS! - PC - 114,90 zł

kup w sklepie

PC 114,90 zł

Stellaris Nova Edition PL + BONUS! - PC - 143,90 zł

kup w sklepie

PC 143,90 zł

KnightShift (Polanie 2) - PC - 8,90 zł

kup w sklepie

PC 8,90 zł

Komentarze Czytelników (215)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
10.09.2013 17:46
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[185]
często widywałem twoje wypowiedzi w wątkach o MMO, ale mniejsza z tym.
Wat?

Nie będę ci podawał żadnych błędów AI oraz innych usterek czy po prostu niedopracowanych rzeczy. Ponieważ w każdym gameplayu można jakieś zobaczyć.

Czy jest gdzies 10-20 godzinny gameplay z kampanii, w ktorym podliczone zostaly glitche i bledy? Czy po prostu objerzales 5 1-minutowych filmikow "funny rome2 ai glitch" i stwierdziles, ze srednio co minute trafiasz na buga?

I jest tego za dużo jak na tak poważną i hype'owaną grę.
Nadal czekam na te bugi. Jesli est ich tak duzo to WYMIEN mi cos poza problemami z AI. Pewnie sie nie doczekam...

Tak jak wcześniej pisałeś, że WYSTARCZY tylko kliknąć falangą lub rydwanami 'za' oddział. To po co w ogóle opcja normalnego ataku na jednostkę w przypadku falangi w formacji, dlaczego nie jest to wyłączone?

Bo opcja ataku rydwanami oznacza zwiazanie przeciwnika w walce? Jesli chcesz przejechac przez oddzial - klikasz za, jesli chcesz zwiazac - klikasz na. Tak samo falanga: jesli klikniesz NA wroga to zwiazesz go walka. Jesli klikniesz za - to nie dojdzie do starcia (przeciwnik nie wbiegnie pomiedzy piki) - ale jednoczesnie przeciwnik bedzie mogl sie wycofac. Fuck logic, co nie?

Tak samo z AngryJoe i transportowcami... UI nie działa, jednostki nie mogły dokonać abordażu, to chyba nie jest OK?

Joe chcial dokonywac abordazu, kiedy jednostki zaledwie dotykaly sie dziobami/taranami. Aby dokonac abordazu przynajmniej jedna jednostka musi stykac sie z druga fragmentem burty. Fakt, mozna by poprawic lekko AI tutaj (patrz AI) - ale mozna tez sterowac nimi recznie.

TO SKĄD zwyczajny gracz może się dowiedzieć o tym czy gra jest dobra? Czy recenzja oraz ocena recenzenta, którą wystawia na POWAŻNYM portalu, jest nieważna? Jeśli później okazuje się, że naprawdę dla całej masy graczy wiele jest w grze nie tak, jak sugeruje nota 9.5?

Wazna jest recenzja - jej tresc. I ew. RECENZJA pochodzaca od innych graczy. A nie punkciki, ktorych srednia mozna zjechac, bo zly jasiu dal 0/10, gdyz gra mu nie rusza na kompie z 2005 roku, a zly tadek dal 10/10 bo nie podoba mu sie post zlego jasia. Zrozumiano?

EDIT:
i ponownie nie doczekalem sie ani jednego z tej "duzej ilosci" bledow (poza problemem z AI - ale to tylko jeden blad, reszty nadal nie widze). Yawn.

EDIT2:
in before: zaraz jeszcze uslysze ze na celeronie gra nie chce sie odpalic wiec jest zle zoptymalizowana i bedzie komplet zarzutow :)

10.09.2013 19:30
odpowiedz
arabus
34
zardzewiały

Asmodeusz - daj sobie spokój z tłumaczeniem bo to i tak jest walenie głową w ścianę... Piszesz logiczne argumenty, a i tak przez część jest to zlewane bo oni wiedzą lepiej, gdyż widzieli w necie dwa fimiki...

Co do poziomu oceny "userów" na meta to już pisałem - każdy debil może przyjść i kliknąć ocenę 1 bo jest zwyczajnie zbyt głupi, żeby się zastanowić czemu służą oceny produktów (dla niewtajemniczonych - służą, aby ocenić cały produkt, a nie jedną rzecz, która się nie podoba, litości...). Wściekły jestem na takie bezmyślne wystawianie ocen. Ja mam nie najnowszy sprzęt i dla mnie grafika, choć u mnie średnia +, nie jest minusem...

Ogarnijcie ludzie temat - tak naprawdę kto z nas - was, w erze facebooka liczy wszystkie "lajki", które kiedykolwiek kliknął?? Klikasz i zapominasz. Tak działają te śmieszne oceny. Dopiero konstruktywna opinia, podparta argumentem lub kilkoma jest miarodajna.

Czasem poziom dyskusji i głupawych pyskówek przypomina mi onety albo filmweba.

AI kompa w total warach ZAWSZE, ALE TO BEZ WYJĄTKU ZAWSZE było mocno przeciętne. Mówię to jako zagorzały fan ze sporym stażem. Każdą część serii bez modów, począwszy od rome 1 odpalam na najwyższym poziomie trudności i pykam prawie bez stresu choć absolutnie nie jestem maniakiem strategii. Czy ktoś z was łudził się, że ta część będzie diametralnie inna? Tu progres następuje małymi kroczkami.

Ja nie twierdzę, że to gra idealna. Ale absolutnie nie zgadzam się, że zasługuje wyłącznie na pojeżdżanie. Zła optymalizacja? To dlaczego gros z was piszę, że jest dobra? Że grafa piękna jak ta lala? Że u nich hula na maksymalnych detalach?

Troszkę rozwagi i pomyślunku. Ja mam łącznie w rome 2 przegrane u siebie i kumpla jakieś 40h. Gra jest dobra, nawet bardzo. Na razie dałbym mocne 8, ale jeszcze się wstrzymam.

Oceniajmy na podstawie własnych doświadczeń i odczuć, a nie wypocin jakichś niewyżytych mędrków. Jeśli ktoś się zastanawia to niech poczyta, ale normalne opinie. Nie chce mi się cytować niektórych kwiatków z postów powyżej choć strasznie mnie korciło. Nie lubię się kopać z koniem...

Pozdrawiam.

10.09.2013 19:50
odpowiedz
Szenk
148
Master of Blaster

Z zainteresowaniem czytam dyskusję w tym, i w innych wątkach, poświęconych tej grze. Chcę sobie wyrobić zdanie o tym, czy warto ją kupić.
Na razie jeszcze wstrzymuję się z decyzją, ale zastanawia mnie jedno: jakoś nie przypominam sobie takiej nagonki przy okazji premiery Shoguna 2, mimo że nie był przecież również pozbawiony "pemierowych" bugów. Owszem, były też głosy krytyczne, ale przeważały pochwały. Tutaj jest jakby odwrotnie. Trochę mi to jednak daje do myślenia.

10.09.2013 20:03
odpowiedz
n0mjaS
2
Junior

Dobra, to moze ja podam ta dluga liste niedorobek, bledow, itd. Mimo wszystko jednak zaczne od koszmarnego AI, bo wspomniec w jednym zdaniu o slabym AI, to tak jakby nic nie powiedziec.

- AI na mapie kampanii jest zbyt pasywne, dlatego 'open battles' prawie nie ma, wiekszosc to bitwy o miasto (w ktorych to zreszta AI najbardziej kuleje)
- czesto armia broniaca miasta odchodzi/odplywa w niewiadomym celu/kierunku, gdy ja w poprzednij turze podszedlem pod ich miasto. wraca w nastepnej turze, gdy juz miasto jest przeze mnie zdobyte (nie korzysta wtedy z pomocy wlasnego garnizonu, za to ja tak)
- AI preferuje produkcje masy malych armii/flot/agentow szwedajacych sie po calej mapie, od zaatakowania np. dwoma stackami 20/20. jesli juz zrobi full stack, to ma zlą kompozycję armii (zwykle na 20 jednostek 10-11 to procarze)
- jak juz pisalem wczesniej, AI nie radzi sobie kompletnie ze zdobywaniem osad, czesto sie z niewiadomych powodow blokuje i trzeba czekac na koniec czasu lub w ogole daje sie wystrzelac pod murami przez wieże/moich lucznikow
- nie mozna tu nie wspomniec o oslawionych flagach!; w bitwach o miasto jeszcze mozna je jakos przezyc, chociaz AI ma tendencje do wbiegania do miasta w kierunku flagi, nie zwracajac uwagi na jednostki przeciwnika stojace mu na drodze. natomiast w bitwach otwartych to kompletny bezsens. zamiast korzystac z uksztaltowania terenu, biegniesz kupą do flagi.

Samo to pozwoliloby mi na ocene gry maksymalnie na 6/10, jako ze dzieki temu dla gracza w single player nie ma zadnego wyzwania, doslownie przetaczasz sie przez mape bez oporu ze strony AI. Ale lista tu sie nie konczy..

- zly balans jednostek: darmowe statki transportowe sa w stanie rozwalic 'normalna' flote bez problemu, co neguje potrzebe takowych budowania. jednostki ladowe generalnie za szybko sie poruszaja i za szybko padaja, dzieki czemu bitwy trwaja po kilka minut, z czego wiekszosc czasu zajmuje rozstawianie jednostek przed bitwa;
- magiczne umiejetnosci nie majace wiekszego sensu (likwidacja zmeczenia, szybsza szarza, plonace oszczepy (wtf?); no chyba ze ktos lubi bitwy 'arcade style'
- brak wykrywania kolizji jednostek w czasie bitwy oraz brak zachowania formacji w obrebie danej jednostki. mozesz spedzic pol godziny przed walka na ustawianie rzymskiej formacji, a na koniec i tak wszystko to zmieni sie w jedna wielka kupe pikseli (no chyba ze Ai postanowi podbiec na 2 metry i sie cofnac lub w ogole krążyć bez celu, wtedy tego nie uswiadczysz)
- brak drzewka genealogicznego twojej rodziny. randomowe pojawianie sie nowych czlonkow rodziny po smierci starego kompletnie neguje rolplejowy aspekt gry i przywiazanie do dowodcow. jeden zginie to pojawi sie jakis nastepny, zadna strata.
- senat. nie wiadomo o co w nim chodzi, ciezko znalezc jakiekolwiek informacje, jak to wszystko dziala i po co. na koniec i tak sie okazuje, ze tak naprawde nie warto sobie zawracac nim glowy. masz poparcie senatu, czy nie masz, i tak na koniec bedzie wojna domowa, ktora tez zreszta niewiele zmienia (masz wybor pozostawienia republiki, badz stworzenia imperium, co rozni sie tylko bonusami do przychodu badz utrzymania armii). z tym ze nie wiem co sie dzieje, jesli udaloby mi sie przegrac ta wojne

Poza tym wszechobecne bugi, glitche, BARDZO slaba optymalizacja plus takie drobne rzeczy, jak brak filmikow podczas akcji agentow, krotkie w porownianiu do poprzednich czesci przemowy dowodcow przed bitwa, czat, ktory sam w sobie jest swietnym pomyslem, tez jest niedorobiony i zbugowany, bardzo dlugie oczekiwanie na zakonczenie tury w kampanii coop i ciagle desynchronizacje. Wszystko to powoduje, ze gra sprawia wrazenie niedorobionej, jakby SEGA cisnela na terminy i CA wypuscilo gre nieskonczona. Chociaz nie wierze, zeby nie bylo zadnych testow, na pewno jakies byly, bardziej prawdopodobne dla mnie jest to, ze zrobili to z premedytacją, znając wiekszosc, jesli nie wszystkie, problemy przed premiera. Popatchują, swoje dorzucą modderzy i po kilku miesiącach da sie w to grac.

A jak ktos chce jeszcze dluzsza liste, to niech na yt poszuka review od Angry Joe, lub przejrzy oficjalne forum rome 2, na ktorym tez sa co najmniej 3 fajne recenzje.

ps. to, ze ktos ocenil gre na 9,5 to jego sprawa i nic mi do tego, ale Asmodeusz chcial dluzsza liste, to dostal.

10.09.2013 21:35
odpowiedz
HUtH
99
kolega truskawkowy

Asmodeusz [185] <-
Czy jest gdzies 10-20 godzinny gameplay z kampanii, w ktorym podliczone zostaly glitche i bledy? Czy po prostu objerzales 5 1-minutowych filmikow "funny rome2 ai glitch" i stwierdziles, ze srednio co minute trafiasz na buga?

Nadal czekam na te bugi. Jesli est ich tak duzo to WYMIEN mi cos poza problemami z AI. Pewnie sie nie doczekam...


Zanim zobaczyłem te filmiki z glitchami i bugami(których jest naprawdę bardzo dużo, to nic nie znaczy?), zacząłem oglądać dwa let's playe(LegendofTotalWar i Pewpewchewchew) i spoglądać na kilka innych i właściwie prawie w każdym filmie można zobaczyć zepsute AI(te wszystkie bloby, problemy związane z obroną lub zajęciem flagi, pasywność lub samobójcza agresja, itd.) lub po prostu bugi(blokowanie się przy desancie, agenci blokujący armie, glitche graficzne, dziwne zachowanie w bitwach morskich, zagrywki AI, które można podejrzewać, że po prostu to bug...). Ta seria ma już tyle lat, tyle gier, a AI nadal jest naprawdę ubogie(a porównując do wypowiedzi twórców odpowiadających za nie, to w ogóle...). Chociażby tak banalna sprawa jak kierowanie się armią w stronę wrogiego miasta, armia ta zostaje zaatakowana przez wroga, gracz się wycofuje i teraz co się dzieje? Oczywiście AI nie goni tej armii(a ma zasięg), ani nie wraca bronić miasta, tylko udaje się całkowicie gdzie indziej, umożliwiając w następnej turze bezproblemowe zajęcie miasta przez gracza. To chyba nie jest bug, a po prostu jakaś fantasmagoria programistów...

Bo opcja ataku rydwanami oznacza zwiazanie przeciwnika w walce? Jesli chcesz przejechac przez oddzial - klikasz za, jesli chcesz zwiazac - klikasz na. Tak samo falanga: jesli klikniesz NA wroga to zwiazesz go walka. Jesli klikniesz za - to nie dojdzie do starcia (przeciwnik nie wbiegnie pomiedzy piki) - ale jednoczesnie przeciwnik bedzie mogl sie wycofac. Fuck logic, co nie?

Teraz tak to tłumaczysz, ale wcześniej pisałeś tak, że aby zaatakować kogoś falangą, to trzeba klikać za, jako sposób na normalny atak. Więc whatever, masz rację

Joe chcial dokonywac abordazu, kiedy jednostki zaledwie dotykaly sie dziobami/taranami.
Widziałem te filmiki z bitew morskich od Joe'go i pokazał, że chodzi o UI, a nie o dotykanie się dziobami, bo wtedy również abordaż jest możliwy.

Wazna jest recenzja - jej tresc. I ew. RECENZJA pochodzaca od innych graczy. A nie punkciki, ktorych srednia mozna zjechac, bo zly jasiu dal 0/10, gdyz gra mu nie rusza na kompie z 2005 roku, a zly tadek dal 10/10 bo nie podoba mu sie post zlego jasia.

Ja czytam tekst... Ale ocena liczbowa również jest ważna. Zawsze tak było. Według mnie, w twoim wykonaniu obydwie są zawyżone. To jeszcze nic takiego, to jest nawet dość typowe jeśli chodzi o znane tytuły aaa... Natomiast zaskakuje mnie twoje podejście do jednego z ważniejszych elementów strategii, czyli właśnie AI i wszystkiego, co z nim związane, przez co ocena jest obniżona o pół punkcika.

Szenk [188] trafił w punkt.

10.09.2013 21:59
odpowiedz
MANOLITO
137
Senator

Asmodeusz,
w kwestii optymalizacji, ta jest spieprzona po prostu, a wynika to z tego, że ludzie mają kompy które spokojnie ciągną takiego shoguna z AA (plus powiększona liczba wojaków np. do 300 w oddziale) i wszystko działa i wygląda super! natomiast w rome2 po obniżeniu detali, co prawda można uzyskać nawet 60 klatek(nie muszę wspominać, że uzyskanie takiego poziomu wydajności odbija się na znacznym obniżeniu jakości grafiki), tylko co z tego skoro zbliżenie widoku do poziomu formacji gdy ta tylko stoi w miejscu i wydajność spada o 2/3, gdy walczy spada o 4/5 - a gdy w zwarciu bierze udział cała armia mamy pokaz slajdów - i tu się powtórzę - bez względu na poziom rozdzielczości czy innych ustawień !
- tak więc to całe gadanie jest nic nie warte, że gra ma wiele ustawień i można spokojnie sobie dopasować.

ps. jestem ciekaw, czy choćby na łamach gola, tvgry czy w gameplayu, ktoś odważy się opisać tą całą sytuacje z jakąś próbą analizy tych rozbieżnych ocen i powszechnego rozczarowania produktem segi - szczerze wątpię, reklamy na golu - a to znaczy, nie gryzie się ręki która karmi ;)

11.09.2013 09:32
odpowiedz
Eunuj
66
Centurion

Wystarczy porównać z recenzją na g.r.a.m.pl[usunąć kropki] aby zobaczyć że ta recenzja albo dotyczy innej gry, albo wydawca porządnie sypnął groszem.I bynajmniej nie sypnął grampl ...

11.09.2013 11:09
odpowiedz
sakhar
99
Animus Mundi

Eunuj --> też mam wrażenie, że przeczytałem recki dwóch różnych gier :) Ta przytoczona przez Ciebie, wydaje się być znacznie bliższa prawdy, jak i bardziej godna miana prawdziwej recenzji. Natomiast co do tej z gol'a, to niech za cały komentarz posłużą dwa fragmenty:
"Od strony technicznej i artystycznej Total War: Rome II prezentuje się wyśmienicie" i "Tytuł jest dopracowany pod każdym względem: kampania okazuje się długa i rozbudowana, a dostępne opcje wystarczają na wiele godzin gry. Bitwy taktyczne są absorbujące, a ich poziom skomplikowania rośnie wraz z liczbą biorących w nich udział oddziałów (...)"
:D

11.09.2013 17:33
odpowiedz
robak8
93
Pretorianin
4.0

Drogi GOL, my gracze prosimy abyście udostępnili nam wersję przeznaczoną do recenzji, która dostała na GOL 9.5. Niestety nasza wersja to alpha i z trudem daje jej 4.

Wiadomo że jakbyście brzydko napisali o TWR2 to następnym razem nie mielibyście żadnych gier do recenzji. Umówmy się tak miedzy nami że pod koniec przyszłych recenzji zaszyfrujecie prawdziwą ocenę tak aby producent\wydawca się nie połapał. Dzięki temu nie stracicie na wiarygodności... ponownie. Oceny kupione przez producenta\wydawce mogą zostać na swoim miejscu.

Dziękuje za uwagę.

11.09.2013 20:04
odpowiedz
Touro
31
Centurion

Jak szukacie uczciwej recenzji z niewielką dawką humoru, to zapraszam do obejrzenia recki Angry Joe:

http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8

Fan serii, ale jedzie po tej części nieźle i pokazuje całą masę potężnych bugów i idiotycznych zachowań SI. Równocześnie nie miesza tej produkcji całkowicie z błotem.

11.09.2013 21:49
odpowiedz
MarcoV86
53
Generał

Ściągnijcie sobie GEM MODE i ustawcie grafę jak chcecie. Na extreme już nic nie tnie w FULL HD na 7870. Coś pięknego!

12.09.2013 11:03
odpowiedz
Jon Irenicus
17
Legionista
7.5

@up - dla tych co uważają że Rom 2 ma gorszą grafikę od Shoguna 2
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?618115-R2-TW-GEM-Graphic-Enhancement-Mod-%28Fix3-Version-1-03%29

Choć nie ukrywam, że optymalizacja i AI ssie na maksa. Ocena 9,5 mocno zawyżona.

12.09.2013 12:58
odpowiedz
Yanek1982
21
Legionista

Panie Asmodeuszu co brałeś przed napisaniem tej recenzji? Musisz przestać! To zniszczy Twoje życie. ;) Chyba, że gramy w dwie różne gry. Z mojej strony już nie zobaczycie ani grosza z abonamentu. Nie zamierzam płacić za takie gnioty edytorskie z Waszej strony! Najlepsze, że ta recenzja zachęciła mnie do wydania 139zł za tą kaszanę. Wielkie dzięki.

12.09.2013 13:52
odpowiedz
Molzey
114
Generał

[197]
Mega super mod, zmiany są na miarę totalnie różnych zakończeń w MasEffect 3 - proponuję dodanie jeszcze filtra ultra imax cinematix z tintą łososiową.

A gra jest fenomenalna 9.5/10 - dziesiątki nie dam bo fotel był niewygodny, więc doświadczenie nie było w pełni boskie.

12.09.2013 18:15
odpowiedz
sakhar
99
Animus Mundi

http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12891545 - gol zdał sobie chyba po niewczasie sprawę, że, parafrazując króla Foltesta, przegiął pałę tą recką :)

14.09.2013 21:11
odpowiedz
SharpShooterPoland
7
Legionista

Skąd ocena 9.5 u recenzenta się wzięła to nie mam zielonego pojęcia ta gra na dzień dzisiejszy zasługuje na co najmniej ocenę 6/10 a nie na 9.5/10.

16.09.2013 12:43
odpowiedz
Dostałem Bana
19
Pretorianin

Asmodeusz

Dać grze singleplayer 9.5 bo co tam AI, nikt tego nie potrzebuje racja ?

To nawet nie są błędy, AI w tej grze po prostu nie istnieje.

Nie mówiąc już o spłyconej mechanice, systemie flag który jest kompletnie poroniony, okrojonym multi, dyplomacji itd.

i taka gra dostaje 9.5, śmiech na sali idź truskawki zbierać a nie za pisanie recenzji się brać

16.09.2013 12:53
odpowiedz
Drackula
153
Bloody Rider

[202] z ty pograj zamiast powielac bzdety z youtuba

17.09.2013 13:39
odpowiedz
homeini
2
Junior

Bez jaj, ocena 9.5/10 dla takiego gniota ?
Gram w ta serie od Shoguna I i byla to dla mnie seria wyjatkowa, ale to co zrobili w tym przypadku wola o pomste. Totalnie sknocone AI i to zarowno w bitwie jak i na mapie kampanii, do tego slabe UI, zepsuty rozwoj postaci, tura przeciwnika, ktora na moim wymaksowanym sprzecie trwa okolo 3 minuty ? W tej chwili ta gra zasluguje co najwyzej na 3-4, mozna miec nadzieje, ze pare elementow poprawia i gra po licznych patch'ach dobije do 7, ale 9.5 to naprawde niezrozumiale.

18.09.2013 10:05
odpowiedz
homeini
2
Junior

Dobra, jak tak zjechalem gre w poprzednim komentarzu, to wypadaloby napisac cos o megaupdate wczorajszym. Odpalilem nowa gre. A tam zmiany ... zmiany .... zmiany:
1) Wczesniej nikt nie wypowiadal wojny, teraz robia to wszyscy. Dokladnie, oprocz jednego sojusznika, ktorego mialem, wojne wypowiedzieli mi wszyscy pozostali sasiedzi ... i sasiedzi sasiadow ... i jeszcze ich sasiedzi ;) ale jest juz poprawa, bo gra nie jest tak latwa jak wczesniej.
2) Tura komputera, troche to zoptymalizowali, wydaje mi sie, ze okolo 3-4 razy krocej czeka sie na swoja ture.
3) Przez ~20 tur nikt mi nie zwariowal, tylko jedna negatywna cecha sie pojawila u jednego z 3 wodzow, no chyba ze wariowanie to domena Rzymian
4) Przez ~20 tur nie musialem wymieniac wodzow w armiach, przed updatem trzeba by to bylo zrobic 2-3 krotnie w kazdej armii
Jest postep jezeli chodzi o gre na mapie kampanii, a zapowiadaja kolejny update, moze teraz poprawia AI w bitwie, bo nadal komputer w bitwach glupieje.
Sytuacja 1: Jak atakowalem miasto to ustawilem 2 oddzialy wlocznikow w srodku, lucznikow po bokach a oszczepnikow za wlocznikami, komputer mial wiecej oddzialow do walki wrecz ode mnie i zadnego strzelania. Jego oddzialy do walki wrecz podbiegaly pod moje szeregi, zbieraly ostrzal, po czym zawracaly. I tak w kolko.
Sytuacja 2: Kolejna walka, zajmowalem osade, chcialem sprawdzic czy bug polegajacy na bezkrwawym zajmowaniu osad nadal wystepuje. Podjechalem jednostka kawalerii pod flage na srodku osady i po jakiejs minucie, nie niepokojony przez obroncow wygralem walke.

22.09.2013 23:22
odpowiedz
D'P'G
73
Pretorianin
25.09.2013 09:21
odpowiedz
MANOLITO
137
Senator

Asmodeusz, bardzo ci polecam ten filmik, zaczyna się 7:50

http://www.youtube.com/watch?v=XgU7hqX0KAQ&t=7m48snot

28.09.2013 20:14
odpowiedz
anymous
68
Generał

Za brak wsparcia dla moderów gra powinna mieć -1.0 punka. Sorry ale takie akcje twórców zabiją ta serie powoli.

29.01.2014 11:23
odpowiedz
Zoltarianie
3
Junior

Jakim cudem to coś ma tutaj ocenę 9.5?

03.07.2014 01:54
odpowiedz
.:Jj:.
79
New Order      Evil Dust

.

29.07.2014 01:43
odpowiedz
Nolifer
80
The Highest

Jak dopiero po roku czas gra wychodzi na prostą to ciekawe jakim cudem w dniu premiery albo blisko jej premiery dostała ocenę 9.5? Oj Panie Asmodeuszu :)

29.07.2014 18:47
odpowiedz
ahafan
8
Legionista

Cześć wszystkim. Pytanie - czy dodali frakcję Getów przy jakiejś ostatniej aktualizacji? Odpaliłem kompa po długim okresie bez grania, władowało się kilka patchy i widzę, że grywalną frakcją są Getowie - na północ od Macedonii. Nie ma co prawda żadnych opisów przy ekranie początkowym, co jest dziwne, ale w sumie, może to jakiś bug, a frakcja jest normalnie grywalna.

Co o tym sądzicie?

14.10.2014 12:29
odpowiedz
Rewo
66
Generał
7.0

Jak w dniu premiery ta gra mogła dostać 9,5 jest poza zasięgiem mojego rozumu, nawet teraz, po wszystkich patchach i usprawnieniach, 8 - 8,5 to najwięcej ile się należy, jak dla mnie jeden ze słabszych TW, z fatalną wersją na starcie.

20.05.2015 16:48
odpowiedz
kubilaj2
6
Junior

Według mnie, o ile ta gra od strony bitewnej prezentuje się mega(poza błędami AI, brak krwi mnie akurat nie przeszkadza) to od strony kampanijnej... Creative Assembly totalnie zwaliło sprawę. Na moim HP(który ma co prawda cztery lata, ale nadal dobrze działa) tura przeciwnika wczytuje się... 5 minut!

23.07.2015 23:39
odpowiedz
Filole2000
1
Junior

Apel do wszystkich osób które czytają te komentarze a nie grały jeszcze w Rome II.
Gra jest już w 100% grywalna. Stała się wymagająca a poziom b, trudny i legendarny są porównywalne z tymi jakie oferował Shogun 2. Gra dodaje wiele ciekawych opcji do serii Total war związanych np. z poruszaniem się armii oraz rozbudową imperium. Dyplomacja stoi już na wysokości zadania a grafika jest obłędna. Można grę nabyć tylko w edycji cesarskiej która oprócz tego co napisałem wyżej dodatkową kampanię "imperator August" oraz inne "frakcyjne" DLC. Naprawdę polecam, mnóstwo świetnej zabawy i nierzadko wymagającej. Grając Rzymem można poczuć tą potęgę, gdy będziemy już mogli werbować wyposażonych w Lorici Segmentaty Legionistów. Dyszka od fana Total Warów i historii Rzymu :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze