ocena redakcji
5.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Recenzja gry Impire - Dungeon Keeper doczekał się kolejnego, przeciętnego klona

Paradox Interactive chciało zdetronizować Dungeon Keepera, ale przegrało sromotnie. Impire upadło niczym Lucyfer z niebios - szybko i z niemałym hukiem.

19 lutego 2013Czarny (gry-online.pl) 5.5/10
• strony: 123
PLUSY:
  • przejrzyste zasady;
  • niezgorsza oprawa;
  • długa kampania;
  • odniesienia do popkultury i historii;
MINUSY:
  • powtarzalność rozgrywki;
  • niewygodny interfejs;
  • błędy i wadliwa sztuczna inteligencja;
  • nieprzemyślane i irytujące rozwiązania w mechanice;
  • zmarnowany potencjał.

Pierwszy Dungeon Keeper był na tyle wyjątkowym doznaniem, że doczekał się gromady wiernych naśladowców. Niestety, jak to zwykle bywa, powstające klony okazaywały się średnio udane: czy to w postaci średniawego Evil Genius, czy też wyjątkowo kiepskiego Dungeons. Nawet niezgorszy Overlord nie zdołał przełamać tej klątwy – wszystkie tytuły nawiązujące do demonicznego przedstawiciela klasyki okazały się co najwyżej „niezłe” (w każdym znaczeniu tego słowa). Wydane właśnie Impire również wpisuje się w tę niechlubną tradycję – jest klonem odtwórczym i nadzwyczaj wadliwym.

Magija w teorii i praktyce

Podczas zabawy wcielamy się w demona Baala, który został przywołany przez niezbyt rozgarniętego okultystę. W trakcie magicznego rytuału potwór utracił większość mocy, przez co zamienił się w pociesznego chochlika. Co zaskakujące, jedynym sposobem na odzyskanie dawnej potęgi jest czynienie jak największego zła. Co za tym idzie, rogaty sprzymierza się z makiawelicznym czarownikiem, tym samym pakując się w nie lada kabałę (nie mylić z Kabałą).

Tryb zarządzania wydaje się przejrzysty, ale ma poważne ograniczenia. - 2013-02-19
Tryb zarządzania wydaje się przejrzysty, ale ma poważne ograniczenia.
Recenzja gry Impire - Dungeon Keeper doczekał się kolejnego, przeciętnego klona - ilustracja #2

Dungeon Keeper to jedna z najbardziej oczekiwanych gier firmy Bullfrog w całej jej historii. Premiera powstającego aż trzy lata produktu była wielokrotnie przekładana – na szczęście efekt końcowy wynagrodził przedłużające się oczekiwanie. Znakomita strategia czasu rzeczywistego, podlana dużą dawką humoru, spotkała się ze sporym uznaniem, zarówno ze strony recenzentów, jak i fanów RTS-ów. Warto w tym miejscu nadmienić, że Dungeon Keeper doczekało się polskiej wersji językowej, co w tamtych czasach nie zdarzało się zbyt często. Sukces gry zachęcił twórców do stworzenia sequela – ten trafił do sklepów w 1999 roku i spotkał się z równie ciepłym przyjęciem, co pamiętny pierwowzór. Dziś Dungeon Keeper żyje w wersji online, ale produkt dostępny jest wyłącznie na rynku azjatyckim.

Fabuła jest dość pokrętna i niekoniecznie sensowna, niemniej cechuje ją spora dawka poczucia humoru. Co rusz natrafiamy na zabawne nawiązania do świata okultyzmu i magii, a podczas wykonywania poszczególnych misji trudno nie dostrzec inspiracji słynnymi dziełami popkultury. Wypada przy tym wspomnieć, że żarty mają tu dość nierówny poziom – niektóre są całkiem błyskotliwe, ale większość jest okrutnie infantylna. Ocena tego aspektu gry to jednak niełatwa sprawa – wszystko zależy od gustu gracza. Być może młodsi użytkownicy uznają dowcipy Baala za zabawne, ale ja się od nich odbiłem.

A o co chodzi w samej grze? O to samo, co we wszystkich produkcjach tego typu – budujemy mroczne kazamaty, sprowadzamy do nich coraz potężniejsze potwory, tworzymy kolejne komnaty i walczymy z drużynami nieodmiennie heroicznych śmiałków. Tak się jednak składa, że diabeł (!) tkwi w szczegółach. Twórcy postanowili wprowadzić do zabawy kilka nowych elementów, które miały urozmaicić rozgrywkę i uczynić ją przystępniejszą. Wyszło bardzo przeciętnie, co najlepiej widać na przykładzie surowców. Nie wydobywa się ich bowiem ze złóż (jak np. w Dungeon Keeperze), lecz otrzymuje podczas napadów na ludzkie wioski. Ekonomia, która na papierze wydaje się innowacyjna, szybko pokazuje swe wtórne oblicze – zamiast posyłać miniony do źródeł złota, wysyłamy zbrojne watahy do osad na powierzchni (jest to całkowicie nieinteraktywna czynność). Różnica jest więc niewielka i w dodatku irytująca – część sił zbrojnych musimy bowiem przeznaczać do zajęcia wyjątkowo nudnego i wymagającego nieustannej uwagi.

Zwiastun filmowy Impire, opublikowany na okazję premiery gry.

Zwiastun filmowy Impire, opublikowany na okazję premiery gry. [1:00]

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Kozacy 3 – kulą w płot

Recenzja gry Kozacy 3 – kulą w płot

W dźwiękach piszczałek i huku armat wracają Kozacy. Niestety, trzecia odsłona ukochanej nad Wisłą serii to tylko odświeżona „jedynka” – z tymi samymi zaletami i wadami, co szesnaście lat temu.  recenzja gry

Recenzja gry Stronghold Legends: Steam Edition – legendarnej klapy druga odsłona

Recenzja gry Stronghold Legends: Steam Edition – legendarnej klapy druga odsłona

Remastery kojarzą się z odnawianiem arcydzieł, z których przystępniejszą wersją mogą zaznajomić się nowi gracze. Ze Stronghold Legends jest jednak inaczej – bo nie mówimy ani o arcydziele, ani dobrym gry odświeżeniu.  recenzja gry

Sid Meier's Civilization V - recenzja gry

Sid Meier's Civilization V - recenzja gry

Mimo blisko dwudziestu lat na karku królowa strategii potwierdza, że znajduje się w wyśmienitej formie. Ryzyko kolejnego wybuchu epidemii Jeszcze Jednej Tury bardzo prawdopodobne.  recenzja gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Impire - screen - 2013-02-27 - 256679Impire - screen - 2013-02-27 - 256678Impire - screen - 2013-02-27 - 256677Impire - screen - 2013-02-27 - 256676Impire - screen - 2013-02-27 - 256675Impire - screen - 2013-02-27 - 256674Impire - screen - 2013-02-27 - 256673Impire - screen - 2013-02-27 - 256672Impire - screen - 2013-02-27 - 256671Impire - screen - 2013-02-27 - 256670
The Settlers Online

The Settlers Online

Zagraj za Darmo!

Anno Online

Anno Online

Zagraj za Darmo!

Sid Meier’s Civilization VI Digital Deluxe PL - PC - 299,90 zł

kup w sklepie

PC 299,90 zł

Sid Meier’s Civilization VI PL + BONUS! - PC - 199,90 zł

kup w sklepie

PC 199,90 zł

Might & Magic Heroes VII – Trial by Fire - PC - 119,90 zł

kup w sklepie

PC 119,90 zł

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.02.2013 15:23
Nikow1987
59
Centurion

Dobra recenzja. Szybko podsumowała tytuł ze zmarnowanym potencjałem. Pierwsze wrażenie super, później monotonia zabija... aż do odinstalowania. Przejdźcie się do Yuena z tym tekstem, bo się zachwycał w swoim ostatnim materiale ;)

19.02.2013 19:30
odpowiedz
ElMundo.
48
Mr Lazy

Ja pograłem ze trzy godziny i mi się podobało - mając w pamięci doświadczenia z Dungeons Impire jak dla mnie plasuje się półkę wyżej - może humor nie jest najwyższych lotów, ale kampania rzeczywiście, tak jak piszesz zresztą, jest naprawdę wporzo, a na razie nie przydarzyły mi się żadne bugi. Fakt, narzucony z góry rozmiar pomieszczeń trochę utrudnia planowanie lochów, ale z drugiej strony tryb zarządzania to naprawdę świetny pomysł, a ja osobiście z interfejsem nie miałem znowu aż tak dużych problemów, no ale może to kwestia przyzwyczajenia. Znając Paradoksa to jeszcze ze dwie, trzy łatki i jak ktoś lubi te klimaty, to można jak najbardziej spróbować (a gra zapewne prędko wyląduje na jakimś Daily Dealu na Steamie czy innej platformie elektronicznej dystrybucji).

19.02.2013 19:36
odpowiedz
Matt
166
I Am The Night

Warto w tym miejscu nadmienić, że Dungeon Keeper doczekao się polskiej wersji językowe, co w tamtych czasach nie zdarzało się zbyt często.

fix it

19.02.2013 22:35
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

Grałem w Dungeon Keepery, mam Dungeons, Overlord, Evil Genius a teraz również Impire. Nijak się z recenzją zgodzić nie mogę. Błędy etc? Ok są ale GDZIE ICH NIE MA? Ta produkcja zadowoli się o niebo mniejszymi patchami niż Diablo 3/Starcraft 2/Battlefield 3 i wiele, wiele innych.

Narzekanie na monotonię w tym RTSie? To ja poproszę o informacje CO CIEKAWEGO robimy w w/w tytułach AAA. Jak mnie pamięć nie myli(mam każdą z nich) we wszystkich robimy TO SAMO i TAK SAMO. Ok, strzelanka to strzelanka ale pozostałe 2? Każdy kto spędził choć godzinę w Starcrafcie 2, wie, że tam NIE MA MOWY o innowacyjności. Diablo 3 nie skomentuję, bo aż smutno się robi.

Nie wiem czy recenzent wpadł na ten tajny panel ale w zakładce oddziałów można nakazać oddziałom PATROLOWAĆ teren i wtedy niszczą każdą napotkaną drabinę. W trybie wartowniczym faktycznie atakują tylko bohaterów ale co z tego? W wielu RTSach są opcje nakazania oddziałom bezczynnie stać i jakoś nikt się nie czepia...

Komnaty z góry narzucone to może i jakieś uproszczenie ale teraz porównajcie wygląd tych z Impire a Dungeon Keepera. Czy na prawdę ktoś budowałby 2x większe np. kuchnie? PO CO? twórcy dają nam minimalny możliwy rozmiar, którego i tak by używali gracze(optymalizacja powierzchni) W Diablo zabrano nam nawet możliwość identyfikowania itemków, system potionów zastąpiono automatem a do tego postać sama lvluje i jakoś narzekań w recenzjach mało.

Ataki bohaterów są tak samo "nudne" jak w Dungeon Keeperze. Ale o tym już nikt nie pamięta.

Podsumowując. Gra ma bugi i niedoróbki(twórcy zbierają listę uwag graczy i już robią patch, czego nie doczekamy się w Diablo etc.) ale mimo to jest grą DOBRĄ i jak dotąd najlepszą tego typu na rynku.

Recenzent ewidentnie grać w takie gry NIE UMIE i nie przysiadł na poważnie do rozgrywki. Nie wspomniał nawet o tym, że multi jest w fazie BETA(wielki znak drogowy nad guzikiem rozgrywki). Jakby tak siadł an tyłku i przeanalizował na nowo Dungeon Keepera to by się zdziwił z tego czym faktycznie jest ta legenda. Podobnie "otworzył oczy" Baldur's Gate Enchanced ale do jego wydania każdy się Baldurem jarał.

Przykre, że ani jeden portal nie ma jaj aby uczciwie recenzować. Gry słabe i wtórne a przy tym monotonne mają wysokie oceny "bo to jednak Diablo, Starcraft, Crisis, God of War" a jak ktoś się stara to łomot, bo są rzeczy wymagające korekty. To W DUŻEJ MIERZE WASZA WINA DRODZY RECENZENCI, że gramy w kółko to samo. Nie mając odwagi skrytykować odgrzewanego kotleta wpychacie w jego ramiona czytelników.

20.02.2013 04:03
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

edit: tak teraz przeglądam ponownie i o opcji kooperacji TEŻ recenzent nie napisał. Ah ta rzetelność :)

20.02.2013 08:33
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet

Tylko, że ta gra jest monotonna do bólu i ma micromanagement przesadzony.

Schemat misji (każdej)
1. budujesz każdy shit
2. zdobywasz 10+50+150 skarbów bo bez tego nie kupisz squadów <bez tego nie pograsz
3. rzucasz squadami na lewo i prawo klikając jak oszalały
4. wygrywasz

AD3
1) mniej slotów w składach niż populacji lochu a zarządzanie wolnymi to katorga bo nie wyświetlają się w trybie zarządzania + nie można ich zaznaczyć więcej niż 1 klikając z shiftem czy czymkolwiek, tylko przeciągając kursor.
2) zero kolejkowania, każdy squad musi osobno być kliknięty do pojedzenia, potrenowania wtedy gdy poprzednia skończyła bo nie zadziała, każda jednostka OSOBNO musi być klikana i ulepszana
3) musisz mieć wszystkie squady, żeby móc nimi teleportować walka>obrona bazy>kuchnia>walka i tak w kółko. Nie można bronić się wolnymi strzelcami bo ani ich nie wytrenujesz bo ci ręka od klikania odpadnie ani sobie po podjedzą bo mając więcej niż 4 potworki w kuchni nie pojesz innymi aż nie poklikasz, wyprowadzisz i wprowadzisz (a to bez grup i zaznaczania multi z shiftem)
4) twoje squady muszą być w pełnej sile bojowej oraz wszystkie kupą by skutecznie robiły misję + broniły bazy. Co się wiąże z ciągłą teleportacją.

TL;DR
Ta gra jest słaba bo nie zarządza lochem jak można się było domyślać, tylko testuje nasze micro w teleportowaniu się squadami z misji do obrony kuchni i tak w kółko.

20.02.2013 09:22
odpowiedz
nagytow
130
Firestarter

[4] Lailonn Jak ta gra bedzie miala sprzedaz jak Diablo, Starcraft, Crisis, God of War to bedziesz mogl narzekac :P Wszystkie wady probujesz przerabiac na zalety na zasadzie "tego nie ma? przeciez i tak nikt by tego nie uzywal". Niestety to nie dziala.

20.02.2013 09:27
odpowiedz
Raistand
82
Legend

Ale się czepiacie bety od Paradoxa.

Za miesiąc będzie -75% off i wtedy się kupi.

20.02.2013 17:50
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

@M@rine każdy RTS jest schematyczny, taki gatunek. Nikt nigdzie nie obiecał ci, ze to gra ekonomiczna o budowie lochów a właśnie RTS. Ponadto twórcy udostępniali gameplaye przed i po premierze. Nie rozumiem skąd to zaskoczenie zawartością? Oficjalnie nawet mówili,że to NIE następca Dungeon Keepera.

Więc ta gra nie jest słaba, bo nie zarządzasz lochem tylko gracze jak Ty są słabi, bo nie czytają co kupują*

*założę się, że 70% narzekaczy ma pirata :)

20.02.2013 17:58
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

@nagytow a to wskaźnikiem jakości jest sprzedaż? Noo to pora zburzyć filharmonie, opery, teatry i zaprzestać produkcji 90% filmów, bo lepiej sprzedaje się Madagaskar 10 i Shrek 17 poganiane Oszukać Przeznaczenie 21.

Nie próbuje przerabiać żadnych wad na zalety ale nie podoba mi się, że jak tytuł AAA ma spieprzone coś, to każdy i tak dostaje ślinotoku na sam widok a mniej znani twórcy dostają za to łomot. Powinno być na odwrót. Studio jak Blizzard po 5-10 latach robienia Diablo 3 w setki osób spieprzyli grę na całego. Ale to Diablo to ocena musi być wysoka, nie? Dowodem na brak jakości pomimo ocen jest społeczność. Starcraft 1 dalej króluje tak jak i CS 1.6 etc.

Ponadto nie podoba mi się niekompetencja recenzenta, który zapomniał o trybie kooperacji(chyba jedyny tytuł w tym gatunku) i fakcie, że multi jest w fazie BETA i ocenianie go na dzień dzisiejszy bez choćby wspomnienia o tym jest nie fair.

Jakimś trafem bardzo wiele osób cieszy się grą. Jest tania(56zł na alledrogo) i będzie rozwijana. Już dzisiaj jest lepszej jakości niż Diablo 3 w dniu premiery - a kosztowało 200zł.

ps. Czepiam się Blizzarda bo tam ładnie widać podlizywanie się recenzentów bogatym i znanym studiom. Realnie jednak bardziej zgnoić mogę Guild Wars 2, który jest GNIOTEM i nikt już o tej grze nie pamięta a noty były równie wysokie i fałszywe(mogę referat o tym napisać)

20.02.2013 18:37
odpowiedz
inc09nito
18
Centurion

Znajomy próbował i jest z gry zadowolony. I ja bym może też zagrał, ale niestety nie trawię Steama..

20.02.2013 18:58
odpowiedz
nagytow
130
Firestarter

[10] Lailonn Gry i wiele innych rzeczy robi sie dla pieniedzy. Wydaje sie to, czego oczekuja gracze.

Czy na prawdę ktoś budowałby 2x większe np. kuchnie? PO CO? twórcy dają nam minimalny możliwy rozmiar, którego i tak by używali gracze
A skad ty wiesz co i jak bym uzywal? :P

20.02.2013 19:23
odpowiedz
wata_PL
131
Ogniomistrz

gra dobra ale po 1 dniu juz nudno robimy tak jak ktos napisał wyzej 1 2 3 4 skład dajemy do kazdego heala ulepszamy im zbroje i konczymy kazda misje zero problemów

20.02.2013 21:11
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

@nagytow rozumiem, że byłbyś tak cwany, że robiłbyś 2-3x większe pomieszczenia niż to ma sens tylko aby mieć? To ja proponuję abyś w domu miał łóżko klasyczne ale z ramą o grubości metr w każdą stronę. Rama korzyści żadnych nie da, ale skoro można mieć aby mieć...

Ps. Właśnie wydano patcha do gry a pod koniec tygodnia ma być kolejny. Tak szybkiego reagowania na prośby graczy nie ma NIKT. Oprócz crashy poprawiono na życzenie graczy system karmienia. Teraz gdy oddział jest bierny, regeneruje wskaźnik agresji do 50%. Chcecie 100% to już musicie karmić.

Ponadto analizują jak poprawić system drabin, choć ja tam z nim problemu nie mam.

Co do łatwości gry, to można zmienić poziom na wyższy. Ponadto nie zgodzę się, że 1 zestaw squadu gwarantuje wygraną. Mam rozegrane 10h i wciąż odnajduję kombinacje z fajnymi i przydatnymi bonusami - zależnie od składu drużyny ma on różne speciale.

20.02.2013 21:21
odpowiedz
nagytow
130
Firestarter

[14] Lailonn Nie wiem, w DK wieksze pomieszczenie to wiecej bonusow (np wiekszy kurnik = wiecej kurczakow = wiecej jedzenia dla potworow). Poza tym mozna bylo budowac pomieszczenia o dziwnych ukladach, niekoniecznie standardowe kwadraty, co pewnie tu nie przejdzie. Co by nie bylo jest to ograniczenie w stosunku do gry sprzed niemal 16 lat.

Skonczmy ta dyskusje, bo naprawde glupio sie czuje bazujac na samych recenzjach. Ciesze sie, ze gra ci sie podoba, to znaczy, ze wydatek sie oplacil. Ja poczekam az bedzie kosztowac z 15zl i tez sprobuje :)

21.02.2013 13:30
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@ Lailonn

Wybacz, że odpisuję dopiero teraz, ale byłem przez jakiś czas offline. A teraz ad rem:

Tryb kooperacji był chociażby w Dawn of War II - to żadna nowość i naprawdę nie ma się czym zachwycać. Poza tym recenzja musi być zwięzła i czytelna - opisałem w niej jedynie te elementy, które uznałem za najistotniejsze (to nie poradnik, w którym autor rozwodzi się nad wyższością Overlordów nad Scoutami).

Co do oceniania multi - gra trafiła na rynek i jeśli ktoś ją kupuje, to otrzymuje ją jako całość. Wypuszczanie niegotowego projektu (a tylko tak można nazwać grę, w której multi jest Betą) to bardzo kiepskie zagranie. Wynik? Oceniłem to, co otrzymują gracze w dniu premiery - czyli coś wybrakowanego i nieprzemyślanego.

Patchowanie - Paradox słynie z tego, że wypuszcza bardzo duże ilości poprawek - zwłaszcza w chwili po premierze. Spójrz chociażby na Crusader Kings II :). Sam jestem fanbojem tego studia, więc moje oczekiwania wobec ich nowego dzieła były bardzo wysokie. Niestety, nie podołali im w żadnym zakresie.

Kończąc: jeśli gra Ci się podoba, to spoko. W końcu dostała 5,5/10, a nie 1/10 - czyli jest średniakiem, a nie totalnym crapem :). Mogłaby być znacznie lepsza, ale tonie pod nawałą wad - lepiej już wrócić do Dungeon Keepera, którego serdecznie Ci polecam. :)

21.02.2013 15:41
odpowiedz
Nomancs
5
Legionista

Gra nudna, brakuje mi fortyfikowania lochu (niby pułapki są, ale co z umacnianiem ścian, drzwiami, czy przejmowaniem "podłogi" jak to było w DK?), planowania wielkości pomieszczeń (gra wymusza posiadanie zazwyczaj jednego pomieszczenia danego typu o ściśle określonym kształcie), skarby są praktycznie bezużyteczne (nawet jednostkom się nie płaci), lista stworów jak dla mnie bardzo uboga, a same stwory mają znikome wymagania ograniczające się do jednego budynku (a gdzie leża stworów?!). Jak dla mnie - Impire to DK bez większości opcji.

21.02.2013 23:14
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

@Czarny nie traktuj moich postów jako osobistego ataku, trafiło na Ciebie ale wiele ostatnio recenzji ma braki.

Dawn of War to zupełnie inny typ gry, więc jak najbardziej Co-op w Impire warty CHOCIAŻBY WSPOMNIENIA.

Zgoda, że gra jest w danym stanie wydawana i jak oceniamy jako taką, to proszę o korektę ocen gier Magicka(TOTALNIE NIEGRYWALNA w momencie wydania), Wiedźmin 1 oraz 2, Guild Wars 2, Diablo 3, Battlefield 3 i setek innych.

Każdy wie, że Paradox ma te setki patchy ale MA a u innych wydawców to nie jest takie pewne.

Przekaż chłopakom z redakcji, że pora by wyhodowali przysłowiowe jaja. Wychwalanie Guild Warsa 2 gdy ja w dzień-dwa wyłapałem taką ilość błędów i braków, że głowa boli albo Diablo 3, który oprócz mega zabugowania nie miał części contentu to kpina.

A sama recenzja i jej grzechy?:
a)nie wspominająca o istnieniu coopa(funkcjonalność)
b)brak info o becie multiplayera(informacje oficjalne od twórcy, więc to nie jakaś tajemnica gdzie klient poznaje ją po zainstalowaniu)
c)pominięcie systemu specjalnych ciosów oddziałów. O ile pamiętam ma być niby aż 300, bo to istotny element gry ale co tam!
d)brak informacji o możliwości kontrolowania zachowania AI(w momencie gdy krytykuje się jej działanie, a ewidentnie grało tylko trybie wartowniczym)
e)porównywanie do mechaniki DK jakby to miał być następca a NIKT NIGDZIE tego nie obiecywał! Ba! Mówiono, że to coś innego!
f)zignorowanie zapowiedzi developerów iż lada dzień będzie patch(z góry podali nad czym pracują). W efekcie w dzień po publikacji recenzji zniknęła masa bugów a ponadto zmieniono np. system karmienia...

Serio nie masz nic sobie do zarzucenia?

Zobacz na komentarz Nomancs'a. Gość(nie on jeden) na siłę szuka w tej grze kontynuacji DK i wręcz krytykuje brak mechanik jakie w klasyku były. To tak jakby ktoś grając w CoDa narzekał, że gra do dupy, bo nie ma pojazdów jak w BF3 i dużej mapy. A KTO KURNA POWIEDZIAŁ, ŻE BĘDZIE? To zupełnie inna gra!

22.02.2013 01:02
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@ Lailonn

1. Coop - serwery na ogół świecą pustkami, raz na kilka minut pojawia się jakiś straceniec, który chce spróbować swych sił. I to na kilka dni po premierze!
2. Mogłem w sumie napisać, że multi jest w fazie beta - byłby to dodatkowy minus. Ani na Steamie ani na stronie gry nie znalazłem o tym informacji, więc Paradox "oszukał" klientów (dostają niepełny produkt, a dowiadują się o tym po zakupie).
3. 300 ciosów? Znalazłem kilkanaście, a ich znaczenie jest dyskusyjne (już ważniejsze są pupile)
4. AI: no tak - bo potwory mogą podążać za bohaterem albo patrolować teren. To nie jest ficzer na miarę XXI wieku, chyba sam przyznasz? Tym bardziej, że w tych trybach AI również posysa: maszkary nadal atakują niewłaściwych przeciwników i lekceważą drabiny.
5. DK stworzyło gatunek i jest jego wzorcowym przedstawicielem, więc porównania są oczywiste. To jak nie odwoływać się do Diablo przy hack'n'slashach :)
6. Każdy deweloper tak mówi, a rzeczywistość jest różna. Chciałbyś, żebyśmy przy każdej recenzji zawyżali oceny, bo "deweloper obiecał poprawę"?

BTW: zauważ, że poza Tobą praktycznie nikt nie próbuje bronić tej gry, za to pojawiło się kilka głosów negatywnych. To chyba daje do myślenia? Nie traktuj tego jako osobistego przytyku - po prostu zwracam na to uwagę, bo może bronisz straconej sprawy.

22.02.2013 23:07
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

@Miszcz

Powtarzałem ale chyba za mało. Ja nie bronię oceny gry. Zgadzam się z notą 6-7/10. Nie podoba mi się jednak wydźwięk recenzji i braki merytoryczne. O dziwo w głośnych tytułach takie same braki pojawiają się tylko na korzyść gry.

Recenzja GW2? Dziwnym trafem nie ma informacji o tym, że gra nastawiona na wielkie walki WvWvW ma engine, który nie pozwala wyświetlić ilości graczy jaka bierze udział w bitwach i w efekcie dostajemy ciosy z nieba. O braku jakiejkolwiek organizacji walki etc też nie mówiono.

Monotonia i nuda w Impire? A gdzie jest oryginalność i nowatorstwo questów GW2? gram w MMO od wydania Ultimy Online i nie ma tam NIC nowego w questach ale i tak zachwalaliście 'innowacyjność".

Powtarzalność barykad etc w Diablo 3, automatyczny rozwój postaci, potionki wyjadaczce z potworów itp. a mimo to zarzutów o nudę i monotonie brak - tylko gracze mają jaja by to komentować.

Komentarze graczy na metacritics:
GW2 - około 200 na 800 negatywnych, około 100 neutralnych.
Diablo 3 - około 3000 na 4500 negatywnych, około 300 neutralnych.

Diablo 3 ma ocenę od graczy 3,8/10 !!! Ale i tak tak Wasza redakcja jak i masa innych tchórzliwych portali dawało noty 8-10/10 i właśnie to co tak pięknie i dobitnie widać na przykładzie Diablo 3 KRYTYKUJĘ.

23.02.2013 02:56
odpowiedz
Nomancs
5
Legionista

@Lailonn
Impire JEST klonem DK. Mam pełne prawo porównywać obie gry. Po ponad 15 latach człowiek spodziewałby się czegoś więcej, a nie starej wersji, okrojonej z ponad dwóch trzecich opcji, tylko w ładniejszej oprawie. Gry powinny iść do przodu a nie wstecz. I GRA MOŻE MI SIĘ NIE PODOBAĆ, MAM TEŻ PRAWO PORÓWNYWAĆ, OCENIAĆ I KOMENTOWAĆ. Impire dałbym maks 3/10. Dziękuję.

23.02.2013 18:10
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

No to według tej logiki wszystko jest klonem czegoś. Zawsze gdzieś był pierwszy rpg, pierwszy rts itd. Jest to uproszczenie dla ułomnych ludzi ale jestem tolerancyjny i MASZ PRAWO takim być.

Porównywać i komentować może każdy ale co innego mówić, że np. DK komuś podobał się bardziej a co innego, krytykować jako słabego następcę. CoD nie jest następcą BF a inną grą (mi się mniej podoba). To jest logiczne i sensowne komentowanie a nie "CoD jest słabym następcą BFa"

ps. Podlinkuj proszę swoje konto steam z ilością rozegranych godzin, bo coś czuję ,że rozmawiam z piratem, co gry nawet nie ma :)

23.02.2013 23:09
odpowiedz
Nomancs
5
Legionista

@Lailonn
Nie wiem czy wiesz, ale prawa do obrażania ludzi nie masz, jednak skoro się upierasz - porównywanie DK i Impire to jak porównywanie owczarka niemieckiego i bernardyna - oba psy MOŻNA PORÓWNAĆ (taka metafora, jak to nazwałeś "uproszczenie dla ułomnych ludzi"). To nic, że nikt się z Tobą nie zgadza, musisz być przeciw - ale nie przejmuj się, z wiekiem to mija, pewnie koło 19tki. Po Twoich postach wnioskuję, że jesteś zwykłym trollem, więc nie, nie podam Ci nic, byś mi nie trollował podczas grania (po poziomie Twoich wypowiedzi nie chcę mieć z Tobą nic do czynienia). W grę grałem, więc czegokolwiek byś nie napisał, mam prawo do opinii. Ewidentnie nie grałeś w DK, bo widziałbyś, że obie gry są IDENTYCZNE, jedynie jedna z nich (Impire), nie ma kilku opcji jakie ma DK. Jest jej UPROSZCZONYM klonem. To tak jak oceniać Command & Conquer robione przez Westwood, a te robione przez EA (dla twojego info, programiści z westwood zostali zwolnieni, nie przeszli do EA). Skoro recenzja jest kiepska to czemu nie wrzucono twojej? Oh, nie zatrudniono cię, recenzja była za słaba? Jak zwykle, wiesz lepiej niż ludzie zajmujący się tym na co dzień, prawda domorosły specjalisto od wszystkiego? Odpuszczam tej wyprawie na mielizny intelektualne.

23.02.2013 23:57
odpowiedz
Lailonn
11
Legionista

Heh czyli potwierdziłeś moje przypuszczenia. Inna sprawa, że znalazłem twoje konto Steam ;) Gry NIE MASZ a komentujesz jak mistrz ceremonii. Do tego jesteś żałosnym piratem. Z wiekiem wyrośniesz :)

Impire jest klonem DK bo dzieli je niemal wszystko, a łączy fakt bycia złym władcą podziemi :D

24.02.2013 00:22
odpowiedz
Nomancs
5
Legionista

Niesamowite, a może jednak mam? Ładnie to tak publicznie kłamać? Z mojej strony eot, widzę że napiszesz wszystko, byleby było po Twojemu. Ciebie nikt nie przekona iż czarne jest czarne, a białe jest białe - oddaję Ci prym, trolluj do woli, ale beze mnie na widowni.

05.03.2013 11:45
odpowiedz
Nolifer
85
The Highest

Gra wcale nie jest aż tak zła , przynajmniej próbuje jakoś odświeżyć wizerunek Dungeon Keeper'a po wielu failach jakie wyszły

11.04.2013 15:01
odpowiedz
malfix
77
NooB

Nie jest tak zła mówisz? ja sobie gram własnie, ale raczej nie planuje zakupu

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze