DiRT 4 PC

Kolejna odsłona popularnej serii gier samochodowych, kładących nacisk na off-roadowe zmagania. Produkcja oferuje szeroki wachlarz pojazdów i dyscyplin, a największą wprowadzoną w niej nowością jest Your Stage – specjalny system pozwalający na tworzenie własnych tras.

Wyścigi, off-road, samochody, multiplayer, rajdy.

DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347191DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347190DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347189DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347188DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347187DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347186DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347185DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347184DiRT 4 - screen - 2017-06-06 - 347183

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry DiRT 4 | PC

9czerwca2017

9czerwca2017

premiera PL

9czerwca2017

Steam

PC Windows
Okładka DiRT 4 (PC)
DiRT 4

DiRT 4, opracowany przez studio Codemasters Software, jest kolejną odsłoną popularnego cyklu gier samochodowych, zapoczątkowanego w 2007 roku przez Colin McRae: DiRT. Tytuł stanowi naturalne rozwinięcie pomysłów znanych z poprzedników, jednak może się również pochwalić pokaźną liczbą nowych elementów, na czele z licencją FIA World Rallycross Championship oraz rozbudowanymi możliwościami zarządzania zespołem inżynierów, jakie czekają na sprawdzenie w trybie kariery. Omawiana tutaj produkcja trafiła między innymi na komputery osobiste; warto nadmienić, że reprezentowana przez nią marka jest duchowym spadkobiercą kultowego Colin McRae Rally.

Mechanika

W DiRT 4 zasiadamy za kierownicami ponad pięćdziesięciu samochodów, biorąc udział w kilku rodzajach mistrzostw. Nadrzędną rolę odgrywają rajdy organizowane na terenie Szwecji, Michigan, Walii, Hiszpanii oraz Australii. To właśnie w ich trakcie przychodzi nam pokierować zarówno klasykami pokroju Audi Sport Quattro S1 E2 czy legendarnego Mitsubishi Lancer Evolution VI, jak i nowymi autami, na czele z Fordem Fiestą R5. Ponadto, w grze pojawia się znany z wcześniejszych produkcji tryb Landrush, w którym gracze mogą zasiąść w fotelu kierowcy lekkich i zwrotnych Pro Buggy, ciężarówek klasy Pro-2 i Pro-4, a także Crosskartów, by walczyć o zwycięstwo w Nevadzie, Meksyku i Kalifornii. Największą nowością jest jednak licencja FIA World Rallycross Championship – dedykowany rallycrossowi wariant zawodów pozwala uczestniczyć w bezpośredniej rywalizacji na torach w Lydden Hill, Montalegre, Hell, Holjes oraz Lohéac Bretagne. Dopełnienie całości stanowi tak zwany Joyride, gdzie można wyszaleć się w ramach rozmaitych wyzwań – od czasowych, aż po niszczenie obiektów.

Tytuł czerpie garściami zarówno z głównych, typowo zręcznościowych odsłon cyklu, jak i ze skoncentrowanego na realizmie DiRT Rally. Z tego ostatniego zaczerpnięto zaawansowany model zniszczeń oraz rozbudowany system mechanicznych uszkodzeń pojazdu. Jeśli w trakcie jazdy zdarzy nam się poważnie zdemolować nasze cztery kółka, po jego zakończeniu nie pozostanie nam nic innego, jak zdać się na łaskę współpracujących z nami inżynierów. Im lepszych (a przy tym droższych) specjalistów zatrudnimy, tym lepiej poradzą sobie z przygotowaniem auta do ponownego startu – warto bowiem pamiętać, że pomiędzy poszczególnymi odcinkami dysponujemy ściśle ograniczonym czasem, jaki możemy przeznaczyć na ewentualne naprawy. W grze nie zabrakło również szerokiego wachlarza opcji związanych z tuningiem – ustawienia wybranego samochodu możemy dostosować do indywidualnych preferencji bądź warunków panujących na danym torze.

Tryby gry

W DiRT 4 na platformie PC Windows znalazły się zróżnicowane warianty rozgrywki. Podstawowym jest tryb Kariery, gdzie tworzymy własnego kierowcę, a w miarę odnoszonych sukcesów pozyskujemy kolejnych sponsorów i budujemy coraz lepszy i wydajniejszy zespół. Oprócz tego, tytuł oferuje oparty na rywalizacji tryb multiplayer, a jego uzupełnienie stanowią dzienne, tygodniowe i miesięczne wyzwania. Nad całością czuwa usługa RaceNet – w jej ramach organizowane są internetowe ligi i turnieje. System czuwa również nad sieciowymi rankingami, na których gracze mogą pochwalić się swoimi wynikami.

Ponadto, w grze zaimplementowano specjalny moduł zwany Your Stage, pozwalający na tworzenie własnych tras w prosty i intuicyjny sposób – swoimi dziełami możemy dzielić się z innymi zawodnikami, a nawet rywalizować o lepszy wynik czasowy.

Kwestie techniczne

DiRT 4 działa w oparciu o technologię Ego, która napędzała poprzednie odsłony cyklu – twórcy poddali ją jednak modyfikacjom, co pozwoliło na wykorzystanie możliwości nowoczesnych komputerów i konsol. Dzięki temu trójwymiarowa oprawa graficzna prezentuje się naprawdę dobrze – modele samochodów odwzorowano z dbałością o detale, a otoczenie jest bogate w szczegóły. Całości dopełnia wysokiej jakości ścieżka dźwiękowa, na czele z realistycznymi dźwiękami silników i odgłosami szalejących na szutrze „rajdówek”.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7.8 / 10 na podstawie 56 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 80 głosów czytelników.

Gry podobne do DiRT 4

Klasyfikacja PEGI DiRT 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe DiRT 4

Rekomendowane: Intel Core i5 4690 3.5 GHz/AMD FX 8120 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780/Radeon R9 390 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3220 3.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 440/Radeon HD 5570 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Nowe sterowniki Nvidii z ulepszeniami dla DiRT 4 i Nex Machina
Nowe sterowniki Nvidii z ulepszeniami dla DiRT 4 i Nex Machina

wiadomość10 czerwca 2017

Firma Nvidia wypuściła nową wersję sterowników dla kart GeForce. Drivery oznaczone są numerem 382.53 WHQL, a ich zainstalowanie skutkuje lepszą wydajnością w takich tytułach jak DiRT 4 oraz Nex Machina. Poprawiono również optymalizację dla kilku pozycji przy korzystaniu z technologii SLI oraz 3D Vision.

Nowe sterowniki Radeon Software ze wsparciem dla DiRT 4 oraz Prey
Nowe sterowniki Radeon Software ze wsparciem dla DiRT 4 oraz Prey

wiadomość9 czerwca 2017

Firma AMD wypuściła nową wersję sterowników Radeon Software, oznaczoną numerem 17.6.1. Podnoszą one wydajność kart grafiki w grach DiRT 4 oraz Prey, a także naprawiają kilka większych błędów.

DiRT 4 równie udany, co DiRT Rally (przegląd recenzji)
DiRT 4 równie udany, co DiRT Rally (przegląd recenzji)

wiadomość6 czerwca 2017

W sieci pojawiły się pierwsze recenzje gry rajdowej DiRT 4. Wynika z nich, że studio Codemasters Software stanęło na wysokości zadania i stworzyło grę równie udaną, co DiRT Rally z 2015 roku.

DiRT 4 oficjalnie zapowiedziane
DiRT 4 oficjalnie zapowiedziane

wiadomość26 stycznia 2017

DiRT Rally nie było ostatnim słowem zespołu Codemasters w temacie off-roadowych wyścigów. Ekipa oficjalnie zapowiedziała pełnoprawną czwartą odsłonę cyklu, która zadebiutuje jeszcze przed wakacjami.

Komentarze Czytelników (312)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.06.2017 12:19
odpowiedz
1 odpowiedź
kris2218
8
Centurion

Za dużo tytułow w tym roku :P Nowe odsłony fify i pesa, cod ww2, może nfs

17.06.2017 13:31
odpowiedz
kris2218
8
Centurion

Forza droga jest wiec...na razie nie

17.06.2017 17:15
odpowiedz
2 odpowiedzi
haremb
8
Junior
6.0

Dirt 4 jest naprawdę nudny, z grafiką na max wygląda jak gra z 2011 roku.
Tylko Dirt 2 wyszedł idealnie z charakterem.
Mnie tam działa Dirt 4 na 120 FPS w Full hd nie podłączałem do swojego 4K.
Ale przy i5 6600K, Gtx 1060-6 GB i SSD na M.2 Evo 960 3GB/s
Gra szaleje bez problemu na Ultra.
Oceniam nisko bo całość wyszła marnie, słabe elementy zniszczeń, fizyka jazdy średnia, grafika jak na 2017 rok to jest dramat; powinny wyraźnie liście spadać z drzewa i zwierzęta jakieś, aa postacie z widowni są jakby narysowane w paincie.
6/10

17.06.2017 18:56
odpowiedz
kris2218
8
Centurion

Nawet GTX 1080 Ti nie ma 120 fps a co dopiero 1060 hmmm ściema niezła :D

17.06.2017 19:12
odpowiedz
vito74m
34
Konsul

MAŁY TRIK W CELU POPRAWY WYDAJNOŚCI JAK KTOŚ MA PROBLEMY

Proszę przeczytać uważnie.

tam gdzie gra ma pliki użytkownika:
Szukacie sobie folderu "hardwaresettings"
I teraz tak co możecie tam wyłączyć, czego nie ma w opcjach panelu gry...
[ <directx forcedx10="false" ></directx> ] zamiast false wpisać true i będzie Wam działać w dx 10 a nie dx 11
*[ <particles enabled="true" wind="true" dynamicRes="false" lowResScalar="2" nearFadeBias="0" ></particles> ]* wind= "true" zmienić na wind="false" <<< zatrzyma to efekty animacji wiatru...
*[ <cloth enabled="true" tessellation="true" ></cloth> ]* teselacje zmienić true na false
[ <objects lod="1.02" maxlod="0" stones="true" ></objects> ] stones z true na false <<< wyłączy kamienie/głazy w oddali.
*[ <water update="true" detail="3" scale="2" drawallobjects="true" tessellation="true" ></water> ]* teselacje z true na false (chodzi o powierzchnię wody)
[ <motion_blur enabled="true" ></motion_blur> ] z true na false <<< zniweluje rozświetlanie ruchomych jasnych pixeli (troszkę przyciemni Wam obraz)
**[ <physics environmentalDamage="true" vehicleDamage="true" ></physics> ]** pierwsze true to fizyka otoczenia a 2 to fizyka uszkodzeń pojazdu, jak już to proponuję ( environmentalDamage="true") z true na false.
**[ <oculus enabled="true" headMovement="true" chromatic="true" timeWarp="true" vignette="true" overdrive="true" convergence="1.0" verticalOrientation="0.66" orientationLock="false" ></oculus> ]** tutaj proponuję Wam zmienić 2 opcje, ( vignette="true") z true na false oraz (chromatic="true") z true na false <<< pierwsza opcja to zaciemnienie krawędzi ekranu w celu uzyskania fx kinowego i skupienia uwagi na centrum wyśw obrazu, 2 aberracja chromatyczna to metaliczny błękit/poświata na jasnych (z połyskiem) obiektach ośw. przez źródło mocnego światła (słońce/ światła w pojeździe)

Gwiazdki dałem przy opcjach od których bym na waszym msc zaczął...im więcej tym bardziej polecam od tego zacząć.

Powodzenia i miłej zabawy.
P.S. w tym samym pliku można troszkę zwiekszyć zasięg szczegółowości detali itd, ale to rylko dla grafik rx 480/580 i nv gtx 1080...
Poza tym w sterowniku powinna być opcja dotycząca jakości filtrowania tekstur (nie anizo czy aa) tam zwykle jest 3 opcje do wyboru (szybka standard i wysoka <<< jakość) dać szybka...
Teselację można w sterownikach przed wyłączeniem w grze potestować i zmniejszyć próbkowanie np do x16 czy x8, powinno pomóc...
Do edycji zalecam "notepad++"

post wyedytowany przez vito74m 2017-06-17 19:23:19
17.06.2017 23:29
odpowiedz
5 odpowiedzi
kris2218
8
Centurion

Nic nie trzeba ruszać w tym pliku. Wystarczy ustawić profil ultra i zmienić :
- jakość cieni z ultra na wysokie
- kibice z ultra na średnie
Resztę zostawiamy łącznie z msaa x4. Efekt? +15-20 kl/s i stabilne 60 fps na każdej trasie w każdym trybie w każdych warunkach pogodowych

18.06.2017 10:57
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
Mageage
31
Centurion

Nie polecam nikomu kto szuka symulacji, sam od razu odpaliłem ten tryb i wyłączyłem wszystkie asysty. Fizyka jazdy jest spartaczona szczególnie na szutrach, asfalty trochę lepsze. Mam nadzieję, że wypuszczą jakiś update albo powstanie mod, który to poprawi. Samochody zachowują się nieprzewidywalnie, raz przyczepność jest nienaturalnie duża, raz auto momentalnie staje bokiem. Żeby płynnie przejechać nawrót na szutrowym odcinku trzeba się nieźle nagimanstykować bo samochód wciąż łapie przyczepność jakby wgryzał się w ziemie. W DR wyglądało to lepiej, a miała być poprawa, nie mówię nawet o RBR bo tutaj obie części nie mają podejścia. Może w przyszłym roku wyjdzie DiRT Rally 2 i porządnie podejdą do tematu symulacji. Swoją drogą, polityka raz na dwa lata DiRT "X" z Kenem Blockiem, buggies i tym wszystkim dla mas i raz na dwa lata symulacyjny Dirt Rally "X" skupiony na rajdach dla zapaleńców byłaby cudowna. Wracając generowane odcinki są strasznie powtarzalne no i 5 państw to jakiś żart. Tyle jeśli chodzi o rajdy, reszty jeszcze nie próbowałem bo średnio mnie interesuje.

18.06.2017 11:59
odpowiedz
4 odpowiedzi
vito74m
34
Konsul

Tak właśnie mi się wydaje;)
W takiej o jakiej Ty czytasz w necie:D
Potem "dotykasz" jej w grach i snujesz wywody o rzeczywistości na podstawie wniosków sprzed PCta;)
P.S
dzięki za poprawkę 'ż" :D
Tak właśnie mam:)
(rzeczywistość, czasami rzeczy) czasem piszę przez ż, nie wiem czemu:)
Jak popatrzę, to poprawię, a jak nie to inni poprawiają:D

post wyedytowany przez vito74m 2017-06-18 12:06:31
18.06.2017 12:11
odpowiedz
1 odpowiedź
kris2218
8
Centurion

Dopóki nie naprawią gry to najlepszych kompromisem dla komputerów intel+gtx jest zmniejszenie o oczko cieni i o 2 oczka kibiców. Uzyskujemy 60 fps a tracimy bardzo mało na jakości

18.06.2017 17:57
odpowiedz
2 odpowiedzi
kris2218
8
Centurion

Tz na i7 6700k jest 40 fps i na i3 6100 też. Z kolei na odpowiednku i7 czyli ryzen7 już jest 70 fps. Coś jest nie tak. To samo karty. W tym samym przedziale cenowym jest duża przewaga radeonów nad geforcami liczona w 15-20 fps na dzień dobry. Zaczyna sie mówić o czymś bardzo dziwnym. Jak to możliwe że i procesory intela i karty geforce będące odpowiednikami dla amd nie dają sobie w ogóle rady z gra a amd działa świetnie.

post wyedytowany przez kris2218 2017-06-18 18:06:11
18.06.2017 18:17
1
odpowiedz
1 odpowiedź
mgr. Kuba
69
-
7.0

Jest takie powiedzonko, jak coś jest do wszystkiego to znaczy że jest do niczego. I taki właśnie jest trochę z Dirt 4.

W punktach:
- System jazdy jest gorszy niż w Dirt Rally a same samochody zachowują się nieprzewidywalnie, potwierdzam. Auto staje bokiem zupełnie nieracjonalnie. Ponadto lekkie muśniecie czegoś na boku trasy często kończy się spektakularnym dachowaniem.
- System uszkodzeń jest zły, potężne uderzenie w ściane kończy się lekko pogiętą maską i odpadnięciem zderzaka.
- Kariera jest źle zrobiona. Sezony w rajdach jak w Dirt Rally podobały mi się dużo bardziej niż cykl różnych imprez w 4kategoriach po parę wydarzeń. Przez co jak jedziesz wydarzenie rajdowe gdzie musisz przejechać 2odcinki w Australii i dwa odcinki w USA to żeby wygrać całe wydarzenie to musisz wygrywać każdy odcinek. Nie możesz popełnić błędu na jednym odcinku i go nie wygrać bo na odrobienie czasu zostanie Ci tylko drugi odcinek. Za pewne później te wydarzenia są dłuższe, aczkolwiek na pewno nie aż tak. I to jest właśnie ta próba zrobienia gry dla fanów DR i D3 która nie wychodzi dobrze.
- Zakładanie własnego teamu jest całkiem spoko, szkoda tylko że opcja malowania samochodu jest tak cholernie uboga że właściwie nie ma to sensu. Zaledwie 8brzydkich wzorów do wyboru podzielonych na 4różne fragmenty do pokolorowania. Wzory brzydkie i jest ich mało, żadnych dodatkowych naklejek, no bieda. Dodatkowo system wybierania kolorów jest okropny, 3suwaki, kolor, nasycenie i jasność, przez co nie da się na szybko wybrać czarnego i białego, trzeba przesuwać te durne suwaki.
- Rozwój własnego teamu jest również bezsensowny, w sensie, jestem w połowię gry a poza powiększeniem garażu nie zbudowałem nic i w ogóle nie czuje potrzeby tego robić. Tak samo jak nie zatrudniłem dotąd nikogo więcej ani nikogo innego niż tych ludzi co na początku. No więc po co ten rozwój skoro jest niepotrzebny..?
- Zaledwie pięć rajdów to kpina. W DR był jeden więcej i to też oczywiście było mało no ale wydać nowszą grę i dać w niej mniej zawartości? W ogóle bym się nie obraził jakby w D4 dodali te same rajdy które były w DR plus tą Hiszpanie, USA, Walię i Australię z D4 no a tak to mam wrażenie że gram w pół produkt.
- Brak zaprojektowanych tras przez twórców do wyboru jest również kiepskim pomysłem. Generator tras byłby fajny ale jako dodatek, parę zaprojektowanych tras, do tego generator i było by super. Ale nie...
- Fajnie że jest arena do swobodnej zabawy ale jest mniejsza i mniej ciekawa niż w D3. Ponad to wszystkie wyzwania w trybie przejażdżki polegają na zbijaniu bloków i na czasówkach. Wyzwań jest bardzo dużo ale tylko dwa rodzaje, no bieda.
- Pojazdów niby dużo ale jednak wiele mi brakuje, wciąż nie ma żadnej Toyoty, kilku rajdówek z DR nie ma już w D4.
- Na plus to fajnie że jest szkółka jazdy
- Fajnie że gra jest w pełni po polsku

I generalnie to nie jest zła gra. Na pewno jest dziwna i to że jest próbą połączenia gry dla fanów D3 i DR czyni z nią grę gdzie fani Dirta 3 będą z niej nie zadowoleni bo jest za dużo rajdów i za mało zabawy względem D3 właśnie, jest tez za mało efektowna, wariacja na temat rallycrosu w D3 była duża bardziej efektowna i zabawowa niż licencjonowany rallycros w D4. A zaś fani Dirta Rally tez nie będą zadowoleni bo kariera jest do dupy, zamiast pełnych rajdów i sezonów mamy tutaj krótkie wydarzenia. Powrócił durny landrush. I nie jest to aż tak bardzo wymagająca skupienia gra. Ja gram na symulacji bez żadnych asyst padem od Xboxa One.

post wyedytowany przez mgr. Kuba 2017-06-18 18:27:27
18.06.2017 22:40
odpowiedz
2 odpowiedzi
kris2218
8
Centurion

Vito za jakiś czas okaże się kto miał racje uzasadniając tak słabe działanie gry na kompach intel+nvidia. Skopany kod gry lub sterownik. Twoja teoria o wielowątkowości w dirt 4 i słabości i5 jest... wyssana z palca spowodowana sympatią do marki amd :)
Bez obrazy :)

post wyedytowany przez kris2218 2017-06-18 22:46:03
19.06.2017 17:25
odpowiedz
1 odpowiedź
Fizzly Pizzly
11
Konsul

Jedziemy panowie! A nie rozprawiacie nad wyzszoscia kilkudziesieciu klatek na sekunde.

post wyedytowany przez Fizzly Pizzly 2017-06-19 17:26:04
19.06.2017 18:18
odpowiedz
kris2218
8
Centurion

Nie sprawdzałem właśnie.

20.06.2017 10:51
odpowiedz
niebieski93
3
Junior
8.5

Jak dla mnie najlepszy Dirt. Model jazdy, fizyka, realizm ,muzyka. Jedynie graficznie odstaje od takiego DirtaRally. Co do optymalizacji to na moim i5 4460 i r9 280 dziala miodzio. Stale 60 fps w full hd przy ustawieniach high i Msa x2.

post wyedytowany przez niebieski93 2017-06-20 10:53:21
20.06.2017 18:53
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lukdirt
50
Konsul

Wiecie może, co trzeba ustawić w opcjach, aby podczas deszczowej pogody były widoczne krople deszczu na szybach? Bo wcześniej ustawiłem ustawienia cieniowania na niskie i miałem krople na szybach i karoseriach, a dziś nagle odpalam grę i podczas deszczowej pogody szyby są czyste, jakby nic nie padało. Wiecie może jak z powrotem włączyć krople deszczu?

20.06.2017 22:17
odpowiedz
1 odpowiedź
Lukdirt
50
Konsul

A oto moja jazda w jesiennym Michigan -
https://www.youtube.com/watch?v=WkfY9_7J3dU

24.06.2017 13:34
odpowiedz
5 odpowiedzi
kris2218
8
Centurion

Ostatnio była aktualizacja ale nie ma poprawy wydajności niestety. U was coś się zmieniło?

24.06.2017 15:10
odpowiedz
EvolvedForever
11
Pretorianin
7.0

Jakoś Dirt Rally lepiej mi przypadło do gustu, model jazdy był lepszy a same samochody nie zachowywały się tak nie przewidywalne. Lekkie wjechanie na brzeg trasy czy muśniecie lekko czegoś kończy się potężnym dachowaniem, czegoś takiego nie powinno być bo to oznacza restart trasy.
Graficznie jest średnio jak na PC, zresztą każda rajdówka nie jest zbyt ładna graficznie. Tras jest mało, choć więcej niż poprzednio ale i tak nie jest ich gigantycznie dużo, większość tras się powtarza. Ludzie narzekają na optymalizację w połączeniu Intel+Nvidiia , na AMD+ Nvidia gra w większości czasu trzyma 50-60 klatek na maksymalnych, więc jest git.
Gra w pełni po polsku co jest na plus, oraz kilka dodatkowych trybów które tylko dopełniają grę.
Zakładanie jak i ulepszanie własnego teamu w moim odczuciu jest kompletnie niepotrzebny, bo nie czuje potrzeby bu to robić, więc po co on? Typowa zapchaj dziura A naklejki na auta czy kolory to normalnie bieda, naklejki są brzydkie a kolory to 3 durne suwaki które ustawiamy wg. naszego uznania. Samochodów jest dość sporo ale trochę też brakuje.

Gra zła nie jest, jest dobra ale lepiej bawiłam się w DR a przy 3'ce nie ma porównania. Nie wydaje mi się oby następna część była lepsza od tej, ale kto wie. Gra nie jest trudna i nie wymaga tak wielkiego skupienia, ale restart trasy będzie się zdarzał przez dziwne zachowanie pojazdu.

25.06.2017 02:40
odpowiedz
1 odpowiedź
Leo Messi l33t
23
Legionista
8.5

Brak możliwości zresetowania pojazdu kiedy sie chce jest pierd0lonym nieporozumieniem

26.06.2017 03:03
odpowiedz
2 odpowiedzi
Leo Messi l33t
23
Legionista

Niemasz co robic o 7 w niedziele tylko odpisywać na komentarze na golu?

28.06.2017 19:47
odpowiedz
7 odpowiedzi
kris2218
8
Centurion

Vito. Jak masz tak super fajny komputer to uruchom Get Even hahaha. Zobaczysz co to spadki fps. Ta gra ma problemy na radeonach i ryzenach. Ryzen 1700 jest na poziomie i3 hahahahha a RX 480 8GB na poziomie na poziomie GTX 1050 2GB :)

post wyedytowany przez kris2218 2017-06-28 19:52:05
28.06.2017 23:37
odpowiedz
lulos
13
Legionista
9.5

1 wrażenia są take
nigdy w tą serie nie grałem i mi sie podoba
grafika rewelacyjna
kariera świetna i tryb multiplayer
no model jazdy jest taki se ale moze lepiej sie gra na kierownicy lub na padzie moja próba była na klawie więc kto co lubi
GRĘ POLECAM jest fajna zabawa daje 9,5/10

07.07.2017 23:05
odpowiedz
Arrrp21
5
Junior
8.0

Generalnie solidna giera, ale miałem nieco większe oczekiwania. Od razu powiem, że wcześniej grałem w DiRTa 3, który bardzo mi się podobał, w Rally nie grałem, ze względu, że nie mam kierownicy ani pada i od zawsze jestem graczem klawiaturowym. Odnalazłem zatem również w DiRTcie 4 sporo zabawy, jazda po prostu sprawia frajdę, a podziwianie widoków lokacji również jest bardzo przyjemne, jednak tutaj właśnie na myśl się nasuwa, że mogło to jeszcze lepiej wyglądać. Grafika moim zdaniem jak na 2017 rok mogła być lepsza, zwłaszcza drzewa. Tras jest dużo, ale 5 państw to kategorycznie za mało, powinno być co najmniej 7-8, gdyż po dłuższym czasie ma się wrażenie że jeździ się po tym samym. Jeśli chodzi o jazdę to chcieli połączyć DiRTa 3 i Rally no i jakoś to wyszło, mi się to podoba, ale z powyższych opinii można wyczytać, że fani Rally nie będą zadowoleni. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, że auto zachowuje się co najmniej dziwnie, zwłaszcza w Szwecji, gdzie muśnięcie zaspy śnieżnej kończy się spektakularnym dachowaniem, tak jakby auto ważyło 100 kg. Muzyka jest bardzo przyjemna, co idzie na plus, a także pełna polska wersja. Jakoś w grze tego typu jest mi przyjemnie, gdy słyszę polskiego pilota. Stwarza to wrażenie, że mamy u swego boku bliskiego nam kompana i ogólnie polską załogę na międzynarodowych zawodach. Dobra gra, choć mogłaby być tańsza.

09.07.2017 12:42
odpowiedz
mubio1888
34
Konsul
8.5

Gra jest dobra ale brakuje mi zawartości tak jak w dirt rally, 5 rajdowych krajów to zdecydowanie za mało, raz tyle powinno być przynajmniej, kilka samochodów więcej do rajdów też by nie zaszkodziło, nie rozumiem trochę codemasters ludzie już od dirta rally narzekali że jest mało zawartości, szczególnie tras a oni dalej idą tą samą drogą, coś wywalą a jakieś 2 nowe kraje dodadzą i nic się nie zmienia, dalej mało tras a według nich jest git, i tak co roku będą nowego dirta klepać, wywalą kilka aut, dodadzą kilka nowych, parę tras wywalą, z 2 nowe dodadzą i liczba ta ciągle będzie stała w miejscu, zamiast zrobić porządnego dirta z dużą ilością krajów aby gra się tak szybko nie nudziła to nie, pograsz trochę i te wszystkie odcinki z każdego z 5 krajów znasz na pamięć, może jeszcze będzie do czwórki jakieś dlc ale wątpie, do dirta rally nie wydali to do czwórki też raczej nie będzie

19.07.2017 22:19
odpowiedz
1 odpowiedź
mateo91g
70
Konsul

Chyba najlepsza część Dirt. Gra się w nią świetnie. W porównaniu do Dirt 3 to Dirt 4 jest pod każdym względem lepsze. W porównaniu do Dirt Rally, jest mniej hardkorowy - samochód trudniej uszkodzić, za restarty wyścigów nie jesteśmy karani finansowo, kary czasowe za powrót na trasę są mniejsze oraz najniższy poziom trudności przeciwników jest zdecydowanie prostszy. Jeśli chodzi realizm i model jazdy, to mamy dwa tryby do wyboru - symulacyjny i zręcznościowy (nazywany "gracz"). W trybie symulacyjnym pojazdy prowadzą się równie realistycznie i trudno jak w Dirt Rally, ale sterowanie jest "ostrzejsze" (silniej i szybciej reagują na skręt i gaz). Natomiast w trybie "gracz" samochody prowadzą się bardzo prosto i praktycznie są przyklejone do trasy - można z powodzeniem grać nawet na klawiaturze. Niestety brakuje czegoś pomiędzy trybem "gracz" a symulacyjnym. Wg moich odczuć, w przypadku rajdów i samochodów z napędem na przód śmiało można jeździć w trybie symulacyjnym na padzie, natomiast w przypadku mocniejszych samochodów z napędem na tył lub na 4 koła pojawiają się już poważne problemy z opanowaniem aut - tutaj zalecana jest kierownica - na padzie gra się trudno i nieprecyzyjnie, a jeżdżąc takimi bestiami jak samochody grupy B, na padzie jest to męczarnia i ciągle zaliczanie pobocza, tutaj niezbędna jest już kierownica z force feedbackiem i wysokie umiejętności. Czyli w przypadku trybu symulacyjnego pod tym względem jest tak samo jak w Dirt Rally. W trybach rally cross i land rush nawet tymi mocnymi samochodami można pomęczyć się w trybie symulacyjnym - jest w tych wyścigach dużo mniej zakrętów, więc trasy można nauczyć się i nie popełniać błędów, które to błędy w rajdzie skończyły by się zwiedzaniem pobocza. Standardowo takie systemy jak kontrola trakcji i kontrola stabilizacji w grze rajdowej psują odczucia z gry i przeszkadzają, więc moim zdaniem nie mają sensu. Kolejna kwestia - trasy rajdów są generowane losowo, przez co poziom trudności przeciwników jest bardzo nierówny - niektóre rajdy bez problemu wygramy na poziomie np. trudnym, inne na tym poziomie będą nie do wygrania.
Podsumowując:
+ chyba najlepsza gra rajdowa na rynku;
+ ładna grafika;
+ 4 tryby gry: rajdy zwykłe, rajdy historyczne, rally cross i land rush;
+ tryb symulacyjny równie hardkorowy jak w Dirt Rally (do rajdów i samochodów z napędem na tył i 4x4 zalecana kierownica, do gruby B kierownica z force feedbackiem niezbędna), a tryb "gracz" jest bardzo prosty...
- więc przydało by się coś pomiędzy trybem symulacyjnym a "gracz";
- mało lokacji i dość mało zawartości;
- nierówny poziom trudności przeciwników.

post wyedytowany przez mateo91g 2017-07-19 22:34:35
22.07.2017 15:14
odpowiedz
1 odpowiedź
rayel
8
Legionista
6.0

Dobra grafika? To wygląda jak coś sprzed 10 lat, zobaczcie jak wygląda taki NFS na frostbite, a potem porównajcie z tym gdzie drzewa na ultra wyglądają jak kwadraty. i jeszcze klatkować potrafi no niesamowite. a co do samej gry, to fizyka kiepska spodziewałem się czegoś lepszego, a nie zahaczenie o lekki krzak i prędkość spada ze 100kmh na 15 serio? Lekkie zahaczenie o zaspę a auto robi fikołki po 5 razy jakby mnie tir uderzył. Jak są ostre zakręty na żwirze czy śniegu to auto po prostu jedzie w bok jak na lodzie i za nic nie może się z tego wyciągnąć, mimo awd i sporej mocy. Jak się troche poprzestawia to i tamto to się da jeździć, ale za kija to nie jest realistyczne. Poziom przeciwników też powalony równo, jeden odcinek przewaga 40 sekund, a drugi strata 20 i co ciekawe na takiej prostej przy max prędkości traci się najwięcej jakby przeciwnik jechał ze 300, chyba coś im nie poszło napisanie doganiania. A tryb symulacji czy taki dobry też bym nie powiedział, jak auto się na betonie całe przechyla i ślizga jak autobus to ja dziekuję za taką "symulacje". Nie wiem kto te gry tworzy, ale nie ma żadnego pojęcia o rajdach, fizyce i całej reszcie.

31.07.2017 13:41
odpowiedz
1 odpowiedź
Dovah
38
Centurion
0.0

Dość.

Mam płacić 160 zł za jakich chujowy port z konsoli? Po odpaleniu gry chce widzieć MENU GŁÓWNE z opcjami, nie jakiś kurwa pół godzinny tutorial.

1. Menu główne 2. Benchmark w opcjach.

Dopóki się nie nauczą to 0.0 i refound.

Ps. Jak odpaliłem to myślałem, że mi włączyło na niskich. Sprawdzam opcje: wszystko "Ultra". To by było na tyle jeśli chodzi o grafikę.

post wyedytowany przez Dovah 2017-07-31 13:43:06
31.07.2017 19:13
odpowiedz
1 odpowiedź
mateo91g
70
Konsul

+ chyba najlepsza gra rajdowa na rynku,
+ 4 tryby gry: rajdy zwykłe, rajdy historyczne, rally cross i land rush,
+ dwa modele prowadzenia się samochodów,
+ realistycznie prowadzące się samochody w modelu symulacyjnym,
+ gra nie jest tak bezwzględnie hardkorowa i irytująca jak Dirt Rally (samochód trudniej uszkodzić - szczególnie opony które nie pękają od byle uderzenia, za restarty wyścigów nie jesteśmy karani finansowo, kary czasowe za powrót na trasę są dużo mniejsze, poziomy trudności przeciwników są zdecydowanie prostsze),
+ można włączyć ala ABS, kontrolę trakcji, kontrolę stabilizacji i dobrze bawić się na padzie w trybie symulacyjnym nawet najtrudniejszym autem (nie należy ustawiać ich na więcej niż 3),
+ dla początkujących jest zręcznościowy model jazdy: "gracz", który jest bardzo prosty...
- ...tak bardzo, że auta są przyklejone do trasy i prowadzą się jak po sznurku, więc nie ma w tym trybie zabawy,
- mało lokacji i dość mało zawartości,
- nierówny poziom trudności przeciwników i brak możliwości jego zmiany w trakcie zawodów,
- robienie wielu wyścigów kwalifikacyjnych w w późnych rally crossach - po 4 wyścigu kwalifikacyjnym mamy już tego dość.

post wyedytowany przez mateo91g 2017-07-31 19:21:06
07.08.2017 00:59
odpowiedz
Fizzly Pizzly
11
Konsul

Nareszcie rozpoczal sie proces modowania DiRT 4. Madre glowy znalazly w koncu sosob na edycje plikow NEFS. Po prawej moje pierwsze malowanie.

Zapraszam na moja WWW i do grupy Steam:
http://dirt-lounge.wixsite.com/dirt
http://steamcommunity.com/groups/dirt_lounge

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze