Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Assassin's Creed Origins PC

Assassin's Creed: Empire

Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii Assassin's Creed, będąca prequelem całego cyklu i przenosząca graczy w najodleglejsze jak dotąd czasy starożytnego Egiptu. W trakcie zabawy wcielamy się w postać Bayeka - nubijskiego wojownika, a zarazem jednego z założycieli bractwa tytułowych Asasynów.

Akcji, TPP, science fiction, skradanki, sandbox, starożytność, Egipt, przygodowe gry akcji.

Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-31 - 358301Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-31 - 358300Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-31 - 358299Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-31 - 358298Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-31 - 358297Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-11 - 357298Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-11 - 357297Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-11 - 357296Assassin's Creed Origins - screen - 2017-10-11 - 357295

Ubisoft | producent

Ubisoft | wydawca

Ubisoft GmbH | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Assassin's Creed Origins | PC

27października2017

27października2017

premiera PL

27października2017

Steam

PC Windows
Okładka Assassin's Creed Origins (PC)
Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed: Origins to kolejna odsłona bestsellerowego cyklu gier akcji z otwartym światem, nad którą pieczę sprawowało wewnętrzne studio firmy Ubisoft, z siedzibą w kanadyjskim Montrealu. Produkcja stanowi swego rodzaju nowe otwarcie dla serii, wprowadzając szereg zmian, usprawnień i zupełnie nowych rozwiązań w mechanice rozgrywki oraz w konstrukcji fabuły. Jednocześnie jest pierwszą jej częścią, której akcja została osadzona w starożytności. Opisywana pozycja została wydana na wielu platformach – na ich liście pojawia się PC Windows. To właśnie wersja na komputery osobiste może się pochwalić najwyższej jakości oprawą graficzną – pecetowi gracze jako jedyni mogą się cieszyć z rozgrywki w natywnej rozdzielczości 4K.

Fabuła

Akcja Assassin’s Creed: Origins toczy się w starożytnym Egipcie, gdzie swoje początki miało bractwo tytułowych Asasynów. Za powstaniem owego ugrupowania stała intryga, którą gracze poznają w toku przygody, wcielając się w Bayeka z Siwy. Bohater był jednym z nubijskich wojowników, którzy przez wieki służyli faraonom jako agenci i elitarni stróże prawa. On i jemu podobni żołnierze stali się jednak reliktem przeszłości, kiedy do głosu zaczęły dochodzić greckie wpływy wprowadzane przez dynastię Ptolemeuszy – w obliczu zmian protagoniście nie pozostało nic innego, jak dostosować się do nowych realiów.

Podobnie jak miało to miejsce w większości wcześniejszych gier z serii, oprócz wątku historycznego w opisywanej produkcji pojawiają się epizody osadzone w czasach współczesnych. Gracz odkrywa w nich kolejne tajemnice firmy Abstergo Industries, będącej jedynie przykrywką dla działalności zwaśnionego z Asasynami zakonu Templariuszy.

Mechanika

Assassin's Creed: Origins na platformie PC Windows oddaje w nasze ręce rozległy, otwarty świat dorównujący pod względem rozmiarów obszarowi z Assassin's Creed IV: Black Flag. Kraina obejmuje miasta (pokroju Gizy, w której można znaleźć Piramidy i Sfinksa), mniejsze i większe oazy (jak Fajum i Siwa) oraz Deltę Nilu. Tym razem mapa nie została podzielona na mniejsze sektory doczytywane w toku przygody; dotyczy to również rzecznego dna, gdzie można znaleźć podwodne ruiny i wraki zatopionych statków. Istotną rolę odgrywa więc eksploracja, którą uskuteczniamy zarówno na piechotę (po raz kolejny możemy skorzystać z systemu freeruningu, dzięki któremu protagonista wspina się na elementy otoczenia i przeskakuje po nich w zręczny, parkourowy sposób), jak i na grzbiecie wierzchowca – konia lub wielbłąda, które można przyzwać do siebie gwizdnięciem. Oprócz tego w toku przygody możemy powozić rydwanem lub podróżować na pokładzie łodzi.

Świat gry zamieszkują nie tylko dzikie zwierzęta (które Bayek może oswajać i jeśli zajdzie taka potrzeba, wykorzystać jako wsparcie w walce), lecz także postacie neutralne (po raz pierwszy w historii serii ich życie jest podporządkowane cyklowi dnia i nocy oraz indywidualnemu terminarzowi obowiązków). To właśnie od NPC-ów przyjmujemy zadania fabularne i misje poboczne, będące motorem gry. W porównaniu ze zleceniami, jakich podejmowaliśmy się we wcześniejszych grach z serii, questy mają o wiele bardziej otwartą strukturę.

Kolejne zmiany objęły system walki. Autorzy zrezygnowali ze schematu opartego na wyprowadzaniu widowiskowych kontr na rzecz stosowania uników i blokowania ataków tarczą oraz wykorzystywania momentów, kiedy przeciwnicy odsłaniają się na ciosy. Ponadto ataki podzielono na dwie kategorie – lekkie wykorzystujemy przede wszystkim podczas potyczek ze słabszymi oponentami, z kolei stosowanie ciężkich jest jednym ze sposobów na pokonanie opancerzonych wrogów (tyczy się to również bossów). Dodatkowo po naładowaniu specjalnego paska adrenaliny Bayek może wyprowadzić niszczycielski atak zdolny powalić nawet najpotężniejszego oponenta. Na podorędziu bohatera znajdują się zróżnicowane narzędzia mordu – z przeciwnikami radzimy sobie zarówno w zwarciu, przy użyciu broni białej (topory, kije, miecze, sztylety, maczugi), jak i dystansowej (kilka rodzajów łuków); wzorem wcześniejszych odsłon cyklu, oponentów można eliminować również z zaskoczenia, przy użyciu ukrytego ostrza, oraz wykorzystywać wymyślne gadżety pokroju bomb dymnych. Należy też wspomnieć, że elementy ekwipunku można ulepszać w oparciu o rozbudowany system craftingu.

Wyraźnie zarysowane elementy RPG obejmują także rozwój postaci. W toku przygody zdobywamy doświadczenie i awansujemy na kolejne poziomy, a pozyskane punkty zdolności wydajemy na zakup skilli ulokowanych na rozbudowanym drzewku. Umiejętności podzielono na trzy grupy odpowiadające preferowanemu stylowi zabawy: Master Warrior obejmuje talenty dotyczące walki w zwarciu; Master Hunter pozwala opanować korzystanie z łuku i cichą eliminację wrogów; Master Seer z kolei dotyczy narzędzi wykorzystywanych przez Bayeka i manipulacji środowiskiem. Niejako ponad nimi stoi Senu, czyli oswojony orzeł, a zarazem wierna towarzyszka prowadzonego do boju herosa. Ptaka posyłamy na niezbyt odległe zwiady (co pozwala zapoznać się z topografią terenu i pozycjami zajmowanymi przez przeciwników), a rozwijając jego zdolności, gwarantujemy sobie możliwość oznaczania wypatrzonych przez niego adwersarzy, a nawet odwracania ich uwagi.

Kwestie techniczne

Assassin's Creed: Origins działa w oparciu o technologię AnvilNext 2.0 – nowa wersja rozwijanego przez twórców silnika pozwoliła na poprawę jakości oprawy graficznej; uwagę przykuwa zarówno pełne detali otoczenie, jak i bogato animowane postacie. Standardowo dla serii, w przygodzie towarzyszy nam klimatyczny soundtrack.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.4 / 10 na podstawie 206 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.5 / 10 na podstawie 978 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Assassin's Creed Origins

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Assassin's Creed Origins

Rekomendowane: Intel Core i7 3770 3.4 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 760/Radeon R9 280X lub lepsza, Windows 7/8/10
Minimalne: Intel Core i5 2400 3.1 GHz/AMD FX-6350 3.9 GHz , 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon R9 270 lub lepsza, Windows 7/8.1/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL702ZC Ryzen

Procesor: Procesor AMD® Ryzen™ 7 1700
Pamięć: 2 x SO-DIMM, do 32 GB SDRAM
Grafika: AMD AMD Radeon™ RX580 , z 4GB, VRAM
Wyświetlacz: 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | 17.3" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z 178° szerokim kątem widzenia | z IPS Technology oraz Freesync
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 M.2 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji

Przed premierą 4 października 2017, 18:00

Kombinacja miecz plus tarcza okazuje się dość uniwersalna i rozprawimy się w ten sposób z większością przeciwników, ale jeśli jesteśmy otoczeni, warto postawić na włócznię, która zadaje obrażenia obszarowe, natomiast w starciach z powolnymi i odpornymi wrogami przydadzą się niezwykle szybkie dwa miecze. Jednocześnie można tu wpaść w pułapkę – w jednej z walk znalazłem się oko w oko z silnym przeciwnikiem z tarczą, więc uznałem, że ciężka broń obuchowa pozwoli mi go łatwiej pokonać. Przekonałem się jednak, że ten oręż jest zbyt wolny, bo choć pierwszym ciężkim ciosem odsuwałem tarczę wroga, odzyskiwał on równowagę, nim Bayek trafił drugi raz. Weterani serii będą niewątpliwie musieli przyzwyczaić się do takiego działania broni, jest to jednak krok naprzód, który wprowadza do potyczek niewystępujące wcześniej w Assassin’s Creed rozwiązanie.

Komentarze Czytelników (837)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.10.2017 23:17
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
bisfhcrew
93
Que pasa?

Zazwyczaj w grach robiłem zdjęcia samochodom. Widzę że w AC tryb fotograficzny bardzo przypomina ten z forzy.

12.11.2017 13:18
odpowiedz
2 odpowiedzi
Yarpen z Morii
14
missing gamer
12.11.2017 14:39
odpowiedz
DupciN
12
Legionista

Zgadzam się z wszystkimi opiniami dotyczącej zadań zarówno pobocznych jak i tych głownych.50h na liczniku i nagle gra zacząła mnie strasznie męczyć... Uważam jak na razie wątek głowny za tragiczny jestem gdzieś dalej niż w połowie .Scenki reżyserowane są tragiczne,animacje w dialogach to jest żart do unity pod tym wzgledem nie ma startu.Brak tu fantazji i lekkosci znanej z black flag,misje są monotonne i jest wałkowany jeden schemat,a zwroty akcji są żałosne.Aktywnosci poboczne bawią przez okolo 30h potem gra jest mega mecząca po 35 poziomie zadnego wyzwania.Zsychronizowalem cala mape i koncze zabawe w aktywnosci poboczne mialem robic platyne ale daruje sobie.Nie sadze że fabula mnie zaskoczy wiec stawiam głowną fabule w origins na rowni z unity czyli jeden z gorsszych assasynow fabularnie.Za to widoki w grze... Powiem szczerze że gra wygląda olśniewająco to jak ubi wykreował świat nie miesci mi sie w głowie arcydzielo.Tak sie zacząlem zastanawiać i największą przyjemnosć odkrylem w podziwianiu widokow pod innymi wzgledami jest regres moim zdaniem.Rozwoj postaci jest do bani wiekszosc umiejetnosci jest pasywna wiec to co zobaczymy za 1 razem takie pozostanie, no dobra niech bedzie te parowanie i inne badziewia.System walki uważam za sredni wyzwania zadnego naciskasz lekki atak i od czasu do czasu silny i ot filozofia.Najbardziej mnie boli brak widowiskowosci walki finiszerow na kazda bron jest 5 sa one bardzo podobne co skutkuje mega schematyczna walka po 15 h znasz wszytko na pamiec.Obejrzalem sobie zlepek walki z assassina 3 i jest niebo a ziemia.Miała być rewolucja wyszła elektroniczna podróz po egipcie do Horizona i Wieska nowy asssayn nie ma startu.

12.11.2017 17:40
odpowiedz
2 odpowiedzi
Damianus36
37
Centurion
1.0

Jak dla mnie nudna ta gra w porównaniu z batman origins

12.11.2017 19:06
odpowiedz
1 odpowiedź
Jascha
1
Junior

Mi na razie gra bardzo się podoba i sprawia sporo frajdy. Wizualnie prezentuje się świetnie. Mapa jest olbrzymia i różnorodna. Zupełnie nowy system walki, po przyzwyczajeniu - jest całkiem ok (choć brakuje mi kontr znanych z poprzednich części i moim zdaniem powinny być dostępne po naładowaniu paska adrenaliny, zamiast przełamania).

Dobija mnie tylko jedna rzecz. Bardzo często, w przypadku rozpoczęcia walki w trybie wolnej eksploracji, w miejscu które nie jest jakoś odizolowane, do potyczki włącza mi się pierdylion innych kierowników, którzy zupełnym przypadkiem tylko przechodzili obok "z tragarzami". Naprawdę strasznie to irytujące się robi, bo nie można normalnie zakończyć takiego pojedynku, tylko cały czas pojawiają się kolejne konne patrole. Też tak macie?

post wyedytowany przez Jascha 2017-11-12 19:06:55
12.11.2017 23:51
odpowiedz
baso
48
Generał

Siemanko. Odkryłem wszystkie kamienne kręgi i pod sfinksem bylem aby odebrać zbroje, nie miałem wtedy 50 szkieł piaska. Zdobyłem je teraz i nie mogę włączyć mechanizmu? Dlaczego wszystko wczesniej dobrze działało

13.11.2017 20:21
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tomasch20
1
Junior

Witam, mam poważne pytanie: czy asasyn mi pójdzie na moim komputerku? - tylko darujcie sobie hejty na moje części :P

Intel core 2quad q9650 4x3.0Ghz
8GB RAM DDR2 800Mhz
geforce gtx 650ti 2gb
Płyta jakaś tam fabryczna od Della xD

14.11.2017 00:01
odpowiedz
Zawodowiec_M
79
Konsul

Czy macie problemy z synchronizacją zapisu w chmurze na uplay? Mi wyskakuje po każdej grze komunikat, że się nie udało.

14.11.2017 03:48
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
106
Alekde

Świetna gra z bólem serca ją kończyłem : wszystko zrobione all w tym areny/wyścigi wszystkie 126 questów. Wiem że nie jestem tutaj pierwszą osobą która to zrobiła, ale fajnie było wbić calaka :) Ta gra po prostu na to zasługiwała. Całość zajęła mi 103 godziny.

14.11.2017 03:49
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
106
Alekde

steam :)

14.11.2017 04:06
2
odpowiedz
NEMROK19
98
Senator
7.0

Jestem już pod koniec rozgrywki ok 50h na liczniku, gra pod koniec zaczyna już trochę męczyć i być powtarzalna, jak dla mnie gra jest na jednorazowe przejście, widać że tworcy wzorowali wiele pomysłów z Wiedzmina, ale niestety do W3 to jest bardzooo.. daleko, najbardziej co raziło mnie w oczy to słabe dialogi w misjach pobocznych i animacje postaci podczas rozmów, postacie strasznie sztywne, zero ekspresji (dialog czytany z kartki)

14.11.2017 14:23
odpowiedz
4 odpowiedzi
Lord .
35
Generał

Czy udało się komuś wylosować jednorożca z tych skrzynek od Redy?

post wyedytowany przez Lord . 2017-11-14 14:25:02
14.11.2017 14:50
odpowiedz
Proteus94
1
Legionista

Gram sobie od wczoraj, na liczniku ok 11h, według UPlay'a zrobione prawie 25% zawartości.

No muszę przyznać, że póki co jest naprawdę pysznie - bardzo fajnie zaprojektowana gra, masa przyjemnych aktywności i przede wszystkim tony klimatu. Pozytyw :))

14.11.2017 18:57
odpowiedz
Yarpen z Morii
14
missing gamer

Nie wiem jaki jest droprate outfitów od Redy ale kupiłem już u niego mase skrzynek (i codziennie robie daily) i za kazdym razem dostaje broń.

14.11.2017 19:12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Proteus94
1
Legionista

A jak to jest z próbami bogów? Anubis wyskoczył jako czasówka ale nie mogłem go zrobić bo miałem za niski level.

14.11.2017 22:33
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lateralus
64
Last Of The Wilds
9.0

15.11.2017 11:30
odpowiedz
5 odpowiedzi
Lord .
35
Generał

błąd w matriksie

17.11.2017 16:27
odpowiedz
2 odpowiedzi
Lateralus
64
Last Of The Wilds

Na jakim poziomie sięgneliście już poziomu łowcy na 20 lvl-u by go jakoś móc pokonać? Jaki lvl, jakie wyposażenie? Ja na 17 lvl-u na 2-3 strzały.

Generalnie dużo tych łowców? Jak pokonamy wszystkich to już ich nie będzie? Jak nie bedzie ich to troche szkoda bo dobrze jest jak jest się zaszczutym. I gra zrobi sie nudna.

17.11.2017 16:51
odpowiedz
1 odpowiedź
Lateralus
64
Last Of The Wilds

A jest jakiś patent na reset ich, reset posterunków z kapitanami etc? Gram na najwyższym poziomie i faktycznie, tak max 2 lvl-e większe od naszego są do sięgniecia. To co na moim poziomie to już na strzałą biorę. Najlepsze to, jakiś "ptok" z "czaszką" podleciał raz i po mnie.... Troche to slabe z tymi lvl-ami.

18.11.2017 11:26
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 11:27
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 11:27
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 11:30
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 11:31
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 11:31
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 11:32
odpowiedz
Lateralus
64
Last Of The Wilds

18.11.2017 13:03
odpowiedz
6 odpowiedzi
Lord .
35
Generał

Mogli by wreszcie poprawić jakość odległych tekstur bo niestety ale jest to widoczne ;/
Szczególnie podczas robienia screenów na zbliżeniach.

18.11.2017 15:36
odpowiedz
Bukary
150
Senator

Tyle godzin za mną, a ciągle jakieś nowe zadania znajduję przypadkiem. Ile ich jest wszystkich? 127?

18.11.2017 20:26
odpowiedz
1 odpowiedź
Bukary
150
Senator

Czasami wydaje się, że już wszystko w tej grze widziałeś. A czasami jednak znów jakiś widok zapiera dech w piersiach... ;)

18.11.2017 21:35
odpowiedz
4 odpowiedzi
Lateralus
64
Last Of The Wilds

Bukary Ty chyba to w 4K grasz? U mnie na 2K takich tekstur nie ma na full.

19.11.2017 19:35
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Bukary
150
Senator
8.5

No i to chyba koniec mojej przygody z "Origins". 90 godzin na liczniku. 100000 km przewalone na koniu. Sądzę, że wszystkie znaki zapytania odsłoniłem. Mam 135 tys. w sakiewce i nie wiem za bardzo, na co wydać tę fortunę.

Zostało jeszcze oswojenie kilku zwierząt i... żegnaj, Bayeku.

Grało się znakomicie (chyba najprzyjemniej od czasów "Wiedźmina 3"), chociaż "Origins" ma wiele wad. Ostateczna ocena 8.5/10.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze