Layers of Fear PC

Kolejna produkcja polskiego studia Bloober Team, tym razem będąca psychodelicznym horrorem. Podczas zabawy wcielamy się w obłąkanego malarza, starającego się dokończyć pracę nad dziełem swojego życia. Rozgrywka opiera się na przemierzaniu kolejnych lokacji domu, który zmienia się pod wpływem wizji artysty.

Przygodowe, FPP, horror, polskie, indie, XIX wiek.

Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307682Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307681Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307680Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307679Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307678Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307677Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307676Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307675Layers of Fear - screen - 2015-09-21 - 307674

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Layers of Fear | PC

16lutego2016

16lutego2016

premiera PL

PC Windows
Okładka Layers of Fear (PC)
Layers of Fear

Layers of Fear to pierwszoosobowy horror opracowany przez krakowski zespół Bloober Team (znany z takich projektów jak A-Men 2 i BRAWL) z myślą o PC Windows. Produkcja zderza ze sobą tematykę szaleństwa oraz malarstwa, tworząc psychodeliczne, przepełnione ciężkim klimatem doświadczenie. Twórcy łączą zabiegi charakterystyczne dla klasycznych, filmowych przedstawicieli gatunku z rozwiązaniami przywodzącymi na myśl serię Amnesia, a także gry Antichamber, Dear Esther czy Gone Home.

Fabuła

W grze wcielamy się w postać malarza żyjącego w XIX wieku i pragnącego ukończyć swoje wielkie dzieło. Bohater boryka się jednak z problemami psychicznymi, przez co przemierzanie jego posiadłości – w celu odnalezienia odpowiednich składników pozwalających stworzyć malarskie magnum opus – szybko staje się chaotyczną i niezrozumiałą podróżą przez umysł artysty, podczas której poznajemy historię protagonisty, jego rodziny, a także zgłębiamy szczegóły wydarzeń mających miejsce w przeszłości. Opowieść nie jest zatem liniowa, zaś pojęcie o jej przebiegu daje nam obserwacja zachodzących na terenie domu zjawisk, lektura porozrzucanych po rezydencji notatek czy słuchanie wspomnień bohatera.

Mechanika

Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, zaś gra opiera się na eksplorowaniu poszczególnych rejonów posiadłości i wchodzeniu w interakcje z różnymi obiektami. System ten przypomina rozwiązanie zastosowane w Amnesii: Mrocznym Obłędzie, kierując naszymi poczynaniami tak, by mały cel (jak otwarcie drzwi za pomocą klucza) stanowił pretekst do odbycia dłuższej, wypełnionej zjawiskami paranormalnymi podróży. Bloober Team postarało się też o urozmaicenia w postaci małych sekwencji logicznych oraz zręcznościowych, które od czasu do czasu staną na naszej drodze, czyniąc przeprawę bardziej różnorodną.

Podczas rozgrywki na PC Windows możemy używać wielu przedmiotów (fortepiany, łańcuchy, dźwignie, włączniki), otwierać szafki, komody czy drzwi, a także czytać pozostawione tu i ówdzie materiały. Gra nie pozwala używać broni ani innych środków obrony przed niebezpieczeństwami i nie operuje żadnymi wskaźnikami (np. zdrowia psychicznego), umożliwia jednak podjęcie konfrontacji z nękającymi bohatera przywidzeniami, co może doprowadzić do swego rodzaju „śmierci”. Napięcie stopniowo budują wyskakujące czasem znikąd straszaki. Tempa rozgrywce nadaje również dynamicznie zmieniające się otoczenie, którego wygląd, stan i rozplanowanie ulega bezustannie niezgodnym z prawami logiki przemianom, niejednokrotnie zmuszając nas do zweryfikowania kierunku, w którym chcemy podążać.

Oprawa audiowizualna

Layers of Fear na PC Windows korzysta z silnika Unity 3D, którego potencjał został wykorzystany, by stworzyć szczegółowe, bogate w detale lokacje. Celem zagęszczenia atmosfery produkcji, twórcy oddali do dyspozycji gracza sieć niezbyt obszernych pomieszczeń i wąskich korytarzy, umiejętnie operując obecnym w nich stonowanym oświetleniem czy stosując odpowiednie nasycenie barw. Posiadłość bohatera – imponująco rozległy budynek utrzymany w stylu wiktoriańskim – wypełniona jest niepokojącymi obrazami, z których większość namalowana została specjalnie na potrzeby gry. Silnik pokazuje swoje możliwości szczególnie w momentach, gdy poszczególne pomieszczenia – wskutek halucynacji artysty – zniekształcają się lub przestają podlegać prawom fizyki, czemu często towarzyszy bogactwo efektów cząsteczkowych czy sugestywnych filtrów.

Odpowiedni nastrój zapewnia również towarzysząca eksploracji ścieżka dźwiękowa, wypełniona po brzegi muzyką klasyczną. Oprócz niej usłyszeć można charakterystyczne przygrywki na fortepianie czy pochodzące z ery gramofonowej utwory rozrywkowe.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.31 / 10 na podstawie 597 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.4 / 10 na podstawie 180 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Layers of Fear

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe Layers of Fear

Rekomendowane: Intel Core i5 3470 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce 660 Ti lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7
Minimalne: Intel Core 2 Quad Q8400 2.66 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 Ti lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Layers of Fear - polskiej odpowiedzi na grywalny zwiastun Silent Hills

Recenzja 14 lutego 2016, 15:58

Od horroru wymaga się tego, żeby dobrze straszył. Layers of Fear od początku wprowadza intrygującą atmosferę i przez pierwsze kilkadziesiąt minut zabawy kilka razy umiejętnie udało się grze wywołać u mnie gęsią skórkę. Tak jednak dzieje się do czasu, kiedy uświadomimy sobie, że wszystkie chwile grozy wywoływane są przez cały czas jedynie za pomocą jednego środka. Chodzi oczywiście o tzw. „jump scare’y”. Najczęściej w akompaniamencie głośnego dźwięku następuje na ekranie gwałtowny ruch, którego zadaniem jest przestraszenie gracza. Nie czuję się specjalistą od tego zagadnienia, ale wydaje mi się, że można użyć wielu innych środków wyrazu, aby wywołać uczucie strachu. Zdaję sobie jednocześnie sprawę, że w grze wideo, w której mamy pełną kontrolę nad postacią, a oprawie graficznej wciąż jeszcze daleko do filmowego realizmu, może to być bardzo trudne. „Jump scare” jest więc najbardziej prymitywnym zabiegiem, ale jednocześnie najskuteczniejszym. Jednak kiedy uświadomimy sobie, że twórcy nie są nas w żaden inny sposób zaskoczyć, a my za każdym nowym zakrętem oczekujemy kolejnego „bu!”, zjawisko powszednieje i przestaje przynosić pożądany efekt. Przynajmniej tak było w moim przypadku.

Komentarze Czytelników (97)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.02.2016 13:17
odpowiedz
AlkoPc
42
Pretorianin
8.0

Jestem zadowolony z zakupu gry i przyznaję, że czuję potencjał na coś jeszcze lepszego. Dobra robota Bloober Team!

26.02.2016 22:15
odpowiedz
Mieszkopol
18
Legionista
9.0

Mroczna atmosfera, gra straszy i robi to dobrze, mimo iż przez prawie całą grę widzimy drewniane podłogi, ściany i meble Lay's or Beer potrafi dodać do tego mnóstwo dobrych scen aranżujących otoczenie niczym z Incepcji. Gra jest krótka ale to jest jej plusem nie ma tu niepotrzebnego wydłużania gry, jest historia i koniec. No i oczywiście wszechobecne obrazy, niektóre potrafią przestraszyć bardziej niż niejeden horror, wszechobecna sztuka to kolejny atut gry, mamy wiele znanych i cenionych dzieł przeniesionych z naszej rzeczywistości do tejże gry. Jest dużo podobieństw do dema gry P.T (Silent Hills), kto grał ten wie. Mocny kandydat do horrora roku. Polecam miłośnikom Outlastów.

27.02.2016 11:29
odpowiedz
paul181818
35
Generał

skąd pobrać demo layers of fear?

27.02.2016 12:32
odpowiedz
Hydro2
110
Senator

Grałem wczoraj w nocy w LoF na 700 calowym ekranie - ludzie - przecież na Oculusa (zaznaczam) nie wyszła w historii gier lepsza gra. Przecież jak ja to puszczę ludziom to przeniose ich do innego świata. Będe musiał przestrzegać innych, że to, co zobaczą zmieni ich życie :D Żeby było ciekawiej, pokazówki będe robił późnym wieczorem "zamykając" śmiałka w pokoju. Zastanawiam się jednak, czy od razu pokazywać ta grę, czy poczekać na Oculus Touch, pod którego widac, że gra jest stworzona, jak żadna, która do tej pory się nie pojawiła, no, z wyjątkiem SOMA'y, ale o ile SOMA była ekstra i na nią czekałem, tak na ten tytuł w ogóle nie czekałem, a okazał sie duuuużo lepszy. Przechodząc grę jednak nie mogłem się nią nacieszyć gdyż .... cały czas myślałem o niej pod kątem pokazówki znajomym na Oculusie i o ile nawet zdarzyło mi się przestraszyć, to bardziej skupiłem się na tym, że powiem: k...a, nie mogę się doczekać kiedy ona/on akurat ten moment zobaczy na Rifcie, ale oprócz samego Rifta, widać, że Oculus Touch jest niezbędny, a tego pewnie szybko się nie doczekam. Właśnie, kiedy dokładna premiera ? Skoro Rift będzie w czerwcu, to czy jest choć cień szansy na lipiec z Touchem ? Co do samej gry ? Ode mnie 9. Byłoby 10, ale bez Rifta nie ma po prostu ona sensu, ale ma to dobrą stronę: kiedy osoba, której będę pokazywał ją na Rifcie się zgubi, to by się do gry nie zraziła, będę umiał jej powiedzieć, gdzie dalej iść, czytaj - pomóc jej padem, nakierować ją. Najlepsze jednak będzie to, że nie będę takiej osobie zabierał pada, tylko nagle on(a) ... sam zacznie chodzić za moją pomocą, co dodatkowo wprowadzi jego/ją w schizę :D
Dzisiaj mało która gra w ogóle robi na mnie wrażenie, a to jest horror, na który czekałem całe 36 (bez tygodnia) lat, ale tylko i wyłącznie na Rifcie :) Od tej gry zaczynam pokazówkę :)

post wyedytowany przez Hydro2 2016-02-27 12:54:22
28.02.2016 11:52
odpowiedz
ErzaScarlet
21
Chorąży
8.0

No właśnie gierkę przeszedłem ;-) bardzo mi się podobała chociaż liczyłem na lepsze zakończenie ;-) zasługuje na mocne 8.

28.02.2016 21:53
odpowiedz
T20
44
Pretorianin
8.0

Gra jest bardzo fajna i klimatyczna, jednak uważam że twórcy powinni dodać do niej elementy typowe dla przygodówek.
Rozwiązywanie zagadek w takim psychodelicznym świecie byłoby świetnym przeżyciem.
Początkowe szukanie kodu do kłódki fajnie zapowiadało właśnie taki gameplay, ale później jedyne co mamy do roboty to chodzenie, czytanie kartek i otwieranie drzwi.
Oczywiście nie ma w tym nic złego, tylko przez brak innych rzeczy do roboty gra wydaje się pusta.
Finał niestety mnie nie zadowolił. Liczyłam na coś głębszego.
Ogólnie polecam. Grafika i muzyka to wysoka półka :) Dobrze się bawiłam tylko szkoda że tak krótko.

11.03.2016 17:23
1
odpowiedz
sawseb
1
Junior

Wkurza mnie to że dużo polskich gier, jest z dubbingiem angielskim i polskimi napisami czysty bez sens, powinno być odwrotnie

11.03.2016 17:25
odpowiedz
sawseb
1
Junior

nawet nie chciało im sie cytatów przetłumaczyc, porażka

11.03.2016 17:31
odpowiedz
JackWhisky
2
Junior
9.0

Bardzo przyzwoita produkcja. Ukończyłem grę i choć czułem lekki niedosyt bo sama gra nie jest bardzo długa, nie żałowałem ani złotówki. Między innymi właśnie dzięki takim produkcjom już niedługo gracze z całego świata będą chwalić i chętniej sięgać po polskie produkcje. Brawo Bloober Team!

13.03.2016 00:49
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cre‹A›ToR
26
Konsul
6.0

Szału to generalnie nie ma,początek fajny pierwsze notatki też ale później po prostu jest coraz gorzej gra kłóci się sama ze sobą
SPOILER Główny Bohater, gdy czyta jak ktoś w liście twierdzi że jego obraz jest brzydki i bezwartościowy twierdzi że tamten człowiek jest idiotą a on sam jest bezbłędnym malarzem a dalej w grze podczas sceny gdy znajdujemy kaganiec twierdzi że jest słabym malarzem.... SPOILER END
W dodatku po około 30% gry notatki są bardzo rzadkie a jak już jakieś będą to są bezwartościowe i nic nie wznoszą do opisu bohatera

A teraz o fabule bo wiele spraw jest tak dziwacznie przedstawionych i w związku z tym mam pytania
1.Czy główny bohater miał córkę i jeszcze żona miała mu urodzić drugie dziecko?? Bo gdy czytamy list od prawnika ten pisze w nim na końcu że mają 50% szans na wygranie sprawy o prawa do opieki nad córką
2.O co chodziło ze sceną z zakrwawionym nożem?? Bo gdy go oglądamy malarz mówi coś w stylu "coś ty zrobiła dlaczego" chodzi o to że ta córka zabiła swoją matkę albo na odwrót??

A teraz napiszę jak ja interpretuję fabułę i byłbym wdzięczny gdyby ktoś wykrył błędy i mnie poprawił.

spoiler start


Jest sobie rodzina mąż,żona w ciąży,córka pewnego dnia wybucha pożar w którym udział brała żona bohatera,jej twarz zostaje poważnie oparzona co przekłada się na to że wygląda o wiele brzydziej,po tym wydarzeniu główny bohater zamyka się w swojej pracowni i cały czas maluję a z rodziną porozumiewa się przez listy później córka nie wiadomo z jakiego powodu zabija swoją matkę(scena z zakrwawionym nożem ) (z samą córką nie wiadomo co wtedy się dzieje bo nie jest to wytłumaczone albo to przeoczyłem ale wątpię)główny bohater po tym wydarzeniu doznaje szoku w efekcie czego wystąpiła u niego schizofrenia dalej próbuje namalować swoją żonę,i maluje ją tak jak wyglądała przed wypadkiem ale przez tą chorobę nie może jej zobaczyć tak jak wyglądała przed tym wypadkiem a sugeruje to końcówka w której nasz malarz dobrze ją namalował ale choroba zmieniła mu ten obraz na wygląd żony po wypadku, po tym wydarzeniu on myśli że źle go namalował i wyrzuca go do pozostałych ale jak dalej gramy to mamy możliwość wrócić do tego pomieszczenia gdzie były te obrazy i wtedy wyglądają na te sprzed wypadku tylko że my gracze to widzimy a główny bohater nie i dalej próbuje namalować swoją żonę i tak będzie się kręciło to błędne koło

spoiler stop


a teraz wymienię + i - gry
na +
+Całkiem dobra grafika
+Muzyka
+Czasami Lokacje
+Klimat przez pierwszą godzinę
+Krótka
+Notatki i fabuła przez pierwsze 30% gry

na -
-Symulator otwierania drzwi
-Na początku zachwyt ale im dalej tym gorzej i klimat zaczyna gdzieś pryskać
-po 30% gry mniej notatek i fabuła zepchnięta na dalszy tor a zamiast niej mamy jakieś wymyślane bzdury
-Po 2 Jumpscerach przestaje straszyć a staje się nużąca i przewidywalna
-Wiele razy widać te same kopiowane obrazy
-Optymalizacja
-W grze nie ma wyjaśnione wszystkich kwestii odnośnie fabuły a czasami ma się wrażenie że gra sama się w niej gubi co jest skandaliczne jak na tak krótką grę

6/10
Wydaje mi się że osoby lubiące horrory się zawiodą tak jak ja

13.03.2016 13:38
odpowiedz
hukkk
8
Junior

Jesli ktos lubi horrory, ale nie te potworozombie to gra mu sie spodoba, a propo fabuly, gdyby nie spojler wyzej ja nadal nie wiedzialbym o co w tej grze chodzilo

15.03.2016 17:33
odpowiedz
szym25
2
Junior

czy ktoś może pomóc?
Mam steam key do tej gry , ale nie mogę jej uruchomić, pojawia się komunikat: too many threads. Pojęcia nie mam o co chodzi. Z góry dzięki.

16.03.2016 09:13
odpowiedz
1 odpowiedź
szym25
2
Junior

Problem rozwiązany.

29.03.2016 10:53
odpowiedz
2 odpowiedzi
czader--master
7
Generał
5.0

Dla mnie straszna słabizna, nie czuję żadnego klimatu, ani strachu, po prostu łażenie w kółko, symulator zamkniętych drzwi, słabo budowane napięcie.

31.03.2016 20:48
odpowiedz
hinson
56
Konsul

Też uważam że gra jest dość słaba i można ją nazwać symulatorem otwierania i zamykania drzwi. Na początku może i jest to ciekawe ale z czasem zaczyna nudzić coraz bardziej i bardziej i zamiast się bać zacząłem ziewać.
Grafika jest jeszcze ok, ale czuć tu niski budżet. Kolejny FPP gdzie postać nie ma rąk, spojrzy się na dół nie ma nóg. Normalnie sterujemy duchem a nie człowiekiem. No ale pewnie dodanie chociaż rąk było, zbyt skomplikowane dla twórców i kosztowałoby to więcej pracy i pieniędzy. No bo przecież żeby odebrać telefon musiałoby całą rękę widać, a nie tylko pojawiający się znaczek ręki, że można wejść z przedmiotem w reakcję. Nie lubię takiego czegoś i uważam, że taka reakcja z przedmiotami powinna być już przeszłością.

post wyedytowany przez hinson 2016-03-31 20:50:03
31.03.2016 21:58
odpowiedz
Hydro2
110
Senator

Dlatego mówię panowie - Rift lub Vive i zmieniacie zdanie o grze :)

10.04.2016 11:26
odpowiedz
deetau
6
Legionista
9.0

Nie lubie tego typu gier ale w ta gralo mi sie przyjemnie.Co prawda troche krotka i multum drzwi do otwarcia ale dla mnie 9.0

14.04.2016 14:45
odpowiedz
PeaceGuard
19
Chorąży
8.0

Grało się całkiem przyjemnie, aczkolwiek to niewątpliwie gra z gatunku coraz to popularniejszych produkcji o ograniczonej funkcjonalności. Dlatego też pomimo wspaniałej warstwy wizualnej i niewątpliwie wysokiej jakości motywów artystycznych, można mieć pretensje o długość (czy też raczej krótkość) gry, o właśnie funkcjonalność ograniczoną do rozglądania się dookoła i otwierania drzwi i szafek (można poczuć się w sporej mierze jak w AntiChamber). Fani horrorów zapewne zgodzą się, że poziom "straszności" gry jest stosunkowo niewielki. Z kolei fabularnie, choć jest nieźle, i gra pozwala zgłębić ciekawą historię, w szczególności jeśli pozbiera się wszystkie elementy interaktywne, a i sprawdzi wszystkie trzy zakończenia, grze brak trochę klarowności.. choć mam ułożoną w głowie historię, która rozegrała się w życiu naszego bohatera, to kilka szczegółów mimo starań w grze, a także zgłębieniu forów poza grą, wciąż mi umyka.
Ostatecznie to solidna produkcja, w którą powinien zagrać na pewno każdy fan sztuki, każdy fan gore oraz Ci preferujący gry o minimalistycznej funkcjonalności. Satysfakcjonująca, ale nie idealna.

07.05.2016 17:59
odpowiedz
1 odpowiedź
Arimael
5
Junior

Kupilem gre i czuje sie oszukany. Polska wersja a wszystkie notatki po angielsku ?

24.05.2016 11:20
odpowiedz
wingb
1
Junior

Gra ma kilka zakończeń, jeżeli ktoś miał że twarz żony zmieniła się na tą po pożarze to miął złe zakończenie. Co do notatek i cytatów to wszystkie są przetłumaczone na polski, wystarczy kliknąć lupkę..

post wyedytowany przez wingb 2016-05-24 11:22:59
25.05.2016 00:44
odpowiedz
ashanazai
36
Centurion
8.0

wreszcie ukończyłem grę po raz trzeci - niestety mimo starań nie udało mi się uzyskać zakończenia "żony z dzieckiem".
Początkowo gra mnie lekko denerwowała bo miałem wrażenie że jest to symulator otwierania drzwi i szafek. Lecz przy drugim podejściu do tej gry, wczuciu się w klimat i niezłą muzyczkę - gra zyskuje o wiele więcej. Nawet grając po raz trzeci gra potrafiła nieraz przestraszyć (np."don't look back - takie proste lecz jakże podchwytliwe :) Gra warta zagrania, lecz trzeba się wczuć w tą grę a nie podchodzić do gry z zadaniem szukania błędów (początkowo też tak podszedłem... ).

25.05.2016 02:25
odpowiedz
ashanazai
36
Centurion

trzecie zakończenie - to z dzieckiem - też zaliczone. Trochę się nagrałem, ale warto było :)

25.05.2016 09:29
odpowiedz
1 odpowiedź
Hydro2
110
Senator

Optymalizacja minus? Że co proszę? Gra chodzi płynnie na med high na c2d i 8800gtx czyli 10 letnich podzespołach a wygląda lepiej niż wiele dzisiejszych gier. Optumalizacja minus, lol

28.05.2016 23:16
odpowiedz
Tomallus
3
Junior
7.0

Dobra gra, jak kogoś stać żeby kupić sobie grę na popołudnie, to polecam. Jak stanieje do 15 zł (bo tyle jest warta) też kupię, bo naprawdę 15 zł jest warta.

29.07.2016 08:51
odpowiedz
geohound
48
Pretorianin
6.5

W sumie... nie wiem, czy skończyłem grę. Odkryłem sześć elementów potrzebnych przy obrazie, namalowałem babkę poprawnie, ale zaczęła się przemieniać w tą poparzoną (miniaturka drugiego trailera), obudziłem się ponownie w domu, w pokoju z brzydkimi obrazami babka wyglądała już ok, przeczytałem creditsy w książce leżącej na piętrze na kanapie i... snułem się po domu bez celu.

Mechanika gry świetna, umysły twórców pewnie równie zdewastowane jak głównej postaci, muzyka doskonała, grafika... ładna, ale gdzieniegdzie tanie efekty (mokre powierzchnie), zerowy antyaliasing. Potrafiła przestraszyć, ale nierówno - pierwsze 3 rozdziały klimatem, a ostatnie trzy durnymi powtarzalnymi jumpscareami, niepotrzebne to i nieciekawe. Optymalizacja faktycznie leży - były miejsca, które stale traciły masę klatek.

12.10.2016 17:39
odpowiedz
1 odpowiedź
Rengar
4
Legionista

Moim zdanie jest to jedna z najlepszych gier horror i do tego stworzona przez polskie studio. Tylko szkoda, że taka krótka.

17.12.2016 22:42
odpowiedz
drenz
40
Generał
6.5

Dobra gra przygodowa. Fenomenalny, nastrojowy początek, gdzie atmosfera niepokoju grała pierwsze skrzypce. Jednak od połowy wszystko zaczyna się psuć - historia praktycznie nie stanowi już tajemnicy, pojawia się więcej jump scarów, które nie robią w ogóle wrażenia. Co do zakończenia to odniosłem wrażenie, że sami twórcy się w tym pogubili (Jest nawet bodajże błąd - Spojler - antagonista sobie odciął palca, ale jakoś i tak ma podczas zakończenia wszystkie). Gdyby była dłuższa to bym jej nie ukończył, więc dobrze, że trwała te 4 godziny. Na duże uznanie zasługuje oprawa audiowizualna - graficy, concept artyści i dźwiękowiec/muzyk postarali się. Voice acting przeciętny. Nie pasował mi głos Erika Braa do bohatera. W każdym bądź razie to moja druga wizyta w opuszczonym domostwie na przestrzeni kilku dni - wcześniej ogrywałem House of Caravan, który jest typową grą przygodową gdzie odszukujemy również notatki i rozwiązujemy prymitywne zagadki, ale miało bardziej subtelną narrację i skromniejszy budżet :)

post wyedytowany przez drenz 2016-12-17 22:43:02
28.02.2017 22:31
odpowiedz
Ghost2P
83
Still Alive
6.5

W Vr ta gra by zyskala i to dosc znaczenie.
Ogolnie jest to dosc przcietna produkcja, niedorastajaca do piet Amnesii Dark Decent, ale gra sie w to i tak niezle.
Strachu co prawda nie ma wcale (no bo niby jak ma byc jak nikt nie moze nas zabic?), ale to tez moze kwestia tego, ze po RE7 nic nie bedzie juz takie samo :D
Historia nie jest w sumie tez najgorsza, ale daleko do zachwytu..

Propsy za dzwiek i jak na budzetowa gre grafike

Edit Co do optymalizacji.. Generalnie nie sprawdzalem ile mam klatek w grze. Dopiero przy samym koncu odpalilem frapsa i bylo 60 klatek, ale akurat w pewnym miejscu mialem wyrazny spadek i na 10 sekund zjechalo mi do 40.
Jak na taka grafike i moja karte za 3 klocki.. Slabo
Z drugiej strony identycznie ostatnio mialem w Infinite Warfare, ktore tez grafika nie grzeszylo ;F

post wyedytowany przez Ghost2P 2017-02-28 22:35:56
06.05.2017 11:29
odpowiedz
jebcy
1
Junior

Cześć, przed chwią nagrałem nowy film na mój kanał w Layers of Fear, ocenicie? [link]

01.06.2017 13:23
odpowiedz
Karmeleon
1
Junior

Niezły, aczkolwiek króciutki horror z kilkoma ciekawymi pomysłami takimi jak budowa lokacji czy mechanika "żyjących" obrazów. Mimo wszystko ciągle mało w tym gry, rozgrywka polega na chodzeniu do przodu i oglądaniu oskryptowanych wydarzeń oraz kilka prostych zagadek. Za kilka euro można kupić jeśli trafi się jakaś przecena, drożej moim zdaniem nie warto.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze