Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Darkwood PC

Darkwood to opracowana przez warszawski zespół Acid Wizard gra typu survival horror, łącząca elementy zręcznościówki, przygodówki i RPG. Gracz w czasie dnia eksploruje świat i gromadzi surowce, a w nocy odpiera ataki potworów.

Akcji, survival horror, survival, polskie, top-down, indie, crafting.

Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354486Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354485Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354484Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354483Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354482Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354481Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354480Darkwood - screen - 2017-09-01 - 354479Darkwood - screen - 2014-04-23 - 281395

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Darkwood | PC

24lipca2014

wczesny dostęp

17sierpnia2017

17sierpnia2017

Steam

PC Windows
Okładka Darkwood (PC)
Darkwood

Darkwood to survival horror, w którym akcja ukazana jest z perspektywy lotu ptaka. Jest to pierwsza komercyjna produkcja polskiego studia Acid Wizard.

Rozgrywka podzielona została na dwa etapy. W ciągu nocy musimy bronić nasz dom przed siłami ciemności. Natomiast w trakcie dnia udajemy się eksplorować pobliski las w poszukiwaniu surowców i materiałów umożliwiających skuteczne odparcie wrogów po zmroku. Kontakty z nadludzkimi istotami nie pozostają bez wpływu na psychikę bohatera. Z czasem zaczyna on pogrążać się w szaleństwie i coraz trudniej jest mu stwierdzić, co jest prawdą, a co jedynie obłąkaną halucynacją.

Darkwood jest survival horrorem rozgrywanym w proceduralnie generowanym świecie o otwartej strukturze. Całość jest bardzo wymagająca, a gracz nigdy nie jest prowadzony za rączkę. Zamiast tego przeżycie nie jest łatwym zadaniem i wymaga zarówno dobrego refleksu, jak i umiejętności szybkiego adaptowania się do zmieniających się warunków. Jeśli zginiemy, wszystkie zapisane stany gry zostają skasowane. Nie znaczy to jednak, że kolejną rozgrywkę rozpoczniemy od zera. Zamiast tego niektóre dokonania z poprzedniej sesji przejdą do kolejnego wcielenia naszego bohatera.

Opracowany przez autorów silnik za każdym razem generuje inny układ mapy i zapełnia ją świeżymi wydarzeniami. Rozgrywkę wzbogacają elementy RPG. Z czasem nasz bohater zyskiwać będzie nowe umiejętności, które pomogą mu w przeżyciu. Ponadto dostępny jest również system rzemiosła. Za jego pomocą tworzymy nowe przedmioty, wzmacniamy zabezpieczenia domu, budujemy barykady, konstruujemy pułapki oraz ulepszamy posiadane przedmioty.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.8 / 10 na podstawie 155 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Darkwood

16+

Wymagania sprzętowe Darkwood

Rekomendowane: Intel Core i3 3 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 6 GB HDD, Windows 10 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 6 GB HDD, Windows Vista

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Testujemy Darkwood - ilu Polaków trzeba, żeby wyczarować świetny survival horror?

Przed premierą 27 lipca 2014, 13:15

Darkwood podchodzi w dość interesujący sposób do kwestii eksploracji. Gracz otrzymuje bowiem mapę, ale nie jest na niej zaznaczony. W praktyce musimy więc poruszać się na wyczucie, korzystając z różnych punktów odniesienia – przewalonego drzewa, zepsutego traktora, czy domu zamieszkałego przez jakąś postać. Takie charakterystyczne miejsca zostają naniesione na płótno. Świetnym uzupełnieniem tej koncepcji jest to, w jaki sposób napotkane istoty wskazują nam miejsce, do którego powinniśmy się udać (zwykle możemy je pytać o pewne przedmioty, np. zdjęcie). „Moje obozowisko jest rzut kamieniem na północ” - usłyszałem od człowieka-wilka, u którego można wymieniać wybrane przedmioty. Takie akcenty świetnie budują klimat eksploracji i prawdziwości świata gry – to miejsce, w którym błądzimy po omacku. Każdorazowo mapa jest losowa, więc zmienia się układ poszczególnych ciekawych miejscówek.

Komentarze Czytelników (35)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.03.2013 19:30
Dajredo
4
Legionista
9.0

Gra zapowiada się naprawdę ciekawie, oby wyszła jak najszybciej :P

18.03.2013 19:32
odpowiedz
Czader-Master
31
Generał

Pewnie kolejny gniot w stylu Uprising 44.

22.03.2013 20:58
odpowiedz
Naccon
3
Legionista

Gra zapowiada się znakomicie. Fajnie, że chłopaki z tego studia są Polakami, oby im się powiodło. Jak tylko zaczną akcje na indiegogo, wpłacę kasę na rzecz tej gry.

24.04.2014 17:11
1
odpowiedz
Lans_Tartare
41
Pretorianin

Jako że wyszedł nowy teaser to się nim podzielę:

https://www.youtube.com/watch?v=Ojd5CUZzjvk

Nowe screeny są natomiast dostępne pod:

http://www.darkwoodgame.com/presskit/

25.05.2014 09:41
odpowiedz
Sir Xan
75
Senator
9.0

Gra godna uwagi i muszę to zagrać. :)

05.06.2014 16:33
odpowiedz
kain_pl
51
Generał

Tak patrze na ta produkcje i pytanie sie nasuwa...jakim walem dopiero gra na 2015 rok skoro to indie gniot a nie produkcja AAA...serio ona powinna wyjsc dawno a przedłuzaja nie wiem po co

26.07.2014 16:48
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Piszę te słowa gdy dostępna jest alpha 1.1 i jestem zadowolony z jakości produktu już teraz. Nie wiem jak później ale po kilku dobrych godzinach gry, rozgrywka jest trudna i naprawdę survivalowa. Ginie się gęsto i często, jeden błąd i nas nie ma. Cieszy losowo generowana mapa i przedmioty ( chociaż nie wszystkie ).

Sama historia to absolutna niewiadoma, a wszystko pochłania surrealistyczna, schizofreniczna otoczka. Jestem na etapie wykonywania pewnych zadań dla odrealnionych NPC-ów. Bieganie po lesie od lokacji do lokacji, zbieranie różnorakich fantów, wytwórstwo przedmiotów , a w nocy obrona we własnym domku ( trzeba do niego wracać o zmierzchu, inaczej zginiemy ). Barykadowanie okien i zastawianie pułapek. Sporo smaczków i zależności.

Więcej, może napiszę gdy przemagluję dokładnie cała alphę.

29.07.2014 11:46
odpowiedz
freedommen
61
Pretorianin

Kain_pl-----> JHed w swoim programie Samiec Alfa powiedział jaki jest powód tak długiego tworzenia gry. Pierwszy to była zbiórka na tą grę. Drugi to grę tworzą 3 osoby z warszawy. :) a nie 200 jak przy tytułach AAA :)

29.07.2014 21:45
odpowiedz
Ruston
36
Shodan
6.0

Zagrałbym w coś takiego ale nazywanie tego horrorem jest nie na miejscu .. bo gdzie tu horror.
Jeśli już łączymy survival horror + akcja + elementy rpg to musi być to też widok FPP/TPP.
Oczywiście to tylko moje zdanie. Od razu 2x lepszy klimat ..

Trzeba czekać końca bo pomysł na grę całkiem niezły choć nie podoba mi się to co pisałem wyżej no ale cóż .. myślę, że to będzie dosyć przeciętna gra.
No i nie oceniajcie gry wysoko JUŻ TERAZ tylko dlatego, że robią ją Polacy. Wiadomo trzeba wspierać takie produkcje ale już nie raz nas to zawiodło.

30.07.2014 17:47
odpowiedz
dm1605
19
Chorąży

Gra ma klimat grozy i wcale nie musi być zrobiona w widoku FPP/TPP, wystarczy użyć trochę wyobraźni. Muzyka, odgłosy naprawdę wpływają na wytworzenie atmosfery niepokoju. Do tego niech zrobią z tego dobry, grywalny surwiwal i giera będzie super.

06.08.2014 02:51
odpowiedz
1 odpowiedź
foxhound511
7
Legionista

"Survival horror z akcją prezentowaną z perspektywy lotu ptaka (top-down)" - Ciekawe określenie na zwykłą gre 2d ;d

06.08.2014 03:14
odpowiedz
Plokmijn
0
Centurion

[9]
Musi byc widok FPP/TPP aby byl dobry horror?
*ekhem* Silent Hill

Co do samej gry to mam srednie oczekiwania, ta gra wyglada zwyczajnie, a "zwyczajnych" gier mamy juz wystarczajaca, czas na cos nowego

26.02.2015 01:11
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Minęło trochę czasu i mamy alphę 3.1. Nie grałem w 2.0, więc dla mnie sporo zmian. Największa to o wiele większy teren podzielony na trzy strefy. Słyszałem, że przez to dochodzi do trochę niezbalansowanych sytuacji, ale jeszcze za mało grałem by coś takiego zaobserwować. Na pewno przez większy obszar jeszcze trudniejsze i frustrujące są powroty do swojego schronienia. Czas szybko leci, człowiek mało co odkrył a już musi wracać przed zmierzchem.
Urozmaicili trochę noce które w wersji 1.0 były bardzo drętwe. Praktycznie nie możemy już siedzieć po ciemku w kącie, zabarykadowani regałem. Raz, że po dłuższym czasie w całkowitych ciemnościach pojawiają się duchy i spada nam hp. Dwa, że losowo na krótką chwilę w pokojach pojawiają się grzyby z których ekstraktujemy esencję, dzięki której wybieramy nowe umiejętności (pozytywne i negatywne). Dobrze więc chodzić po pomieszczeniach i patrzyć czy coś gdzieś nie wyrosło. Mamy teraz różne rodzaje grzybków, które dodatkowo w ekwipunku gniją po czasie. W lasach już nie rosną, dlatego kluczowe jest zbieranie ich właśnie podczas nocki.
Sami przeciwnicy w nocy już tak wrednie się nie dobijają do domku i bardziej ich ataki zależą od naszego hałasowania czy podchodzenia do okien.
Ogólnie produkcja została uproszczona (mniej rywali, bardziej wytrzymałe bronie) co moim zdaniem jest dobrym krokiem (hardcorowcy mogą sobie włączyć permanentną śmierć), alpha 1.0 była bardzo trudna. Nadal nie jest łatwo ale moim zdaniem bardziej sprawiedliwie. Po zgonie nie tracimy już wszystkiego, można dobiec do swojego ekwipunku tam gdzie zginęliśmy. Kolejne dobre rozwiązanie.
Idzie w dobrym kierunku, praktycznie każda zmiana na plus (dodali także przydomowy tartak, w lesie nie znajdujemy już desek a pniaczki które trzeba dopiero przerobić). Nadal jednak mój główny zarzut dotyczy powracania w nocy do schronienia. Brzmi intrygująco , ale w praktyce irytują nas te ciągłe powroty i wstrzymana eksploracja. Chociaż sama noc jest ciekawsza (patrz wyżej) to i tak przegrywa atrakcyjnością z samodzielną eksploracją za dnia. Chyba jedyne tutaj sensowniejsze rozwiązanie to wydłużenie dnia. Czas teraz za szybko leci.
Ogólnie to nadal polecam, tym bardziej, że na allegro powinny być nadal wiarygodne klucze za 40zł. Sądzę, że alphę 3.1 przemagluję już na wskroś.

21.03.2015 12:38
odpowiedz
1 odpowiedź
djmaciek
118
Pretorianin

jak dla mnie przyszłośc tej gry pozostaje pod dużym znakiem zapytania... pomimo że gra jakościowo rokowała naprawdę dobrze, to czas na jej ukończenie już dawno przegapiono... pierwotnie zakładano marzec 2015, obecnie mamy niemal dwa lata developmentu, a poprawki sięgają nie dalej niż samej mechaniki gry, a gra dostaję kolejny numer alphy... ile można czekać?

25.09.2015 19:39
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Od pewnego czasu jest już Alpha 6. Nie grałem od czasu 3.1 ale czytając listę zmian, mój post [13] trochę się zdezaktualizował. Noce ponoć się zmieniły i mają wtedy miejsce różnorakie, losowe zdarzenia. Poczekam do kolejnej wersji, powinna być niedługo i wtedy ostro przemagluję.

27.01.2016 20:29
odpowiedz
1 odpowiedź
bishop12345
3
Junior

gierka godna polecenia lecz narazie jest w fazie wczesnego dostępu.Miejmy nadzieje że grę nie spotkają 'problemy finansowe' i że wyjdzie jak najszybciej z early access...

22.03.2016 14:25
odpowiedz
2 odpowiedzi
BracoForOne
8
Konsul
5.0

dno !

30.12.2016 10:44
odpowiedz
Bulo82
13
Centurion
8.5

błąd w opisie
zamiast "(...) to opracowana przez warszawski zespół Acid Wizard gra typu (...)" powinno być "(...) to opracowywana przez warszawski zespół Acid Wizard gra typu (...)" lub "(...) to gra typu (...) nad którą dopiero pracuje warszawski zespół Acid Wizard".

29.06.2017 23:20
odpowiedz
Seabool
3
Legionista
7.5

Gra w fazie Early Access jest już na prawdę na całkiem wysokim poziomie. Pozostaje czekać na premierę.

16.08.2017 22:40
odpowiedz
Selen
14
Centurion

Właśnie obejrzałem sobie filmik z Headem, a tam "No oni planują popracować jeszcze nad tą grą z rok, powinno pojawić się gdzieś w 2015 roku", fajnie że mamy 2017, blisko 2018 :)

17.08.2017 20:42
odpowiedz
radonix
92
Konsul

Ponoć dzisiaj jest dzień premiery (?).
Oby.

18.08.2017 15:46
odpowiedz
Psychosocial
67
SlipknoT

Wygląda jak mission impossible z pegasusa.

23.08.2017 14:18
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir Xan
75
Senator

Zalety:
- klimat i grozy (niektóre momenty naprawdę potrafią wzbudzić niepokój i przestraszyć)
- fabuła i interesujące postaci
- satysfakcjonująca eksploracja
- przetrwanie, crafting i system umiejętności (elementy RPG)
- przeciwnicy
- dom i noc
- niezła grafika
- grywalność!!!

Wady:
- mogłoby być dłuższy (CHCĘ TO WIĘCEJ!)
- dla niektórzy - sterowanie i interfejs (ale da się szybko opanować i grać bez stresu)
- dla niektórzy - widok z góry i grafika

Krótko mówiąc, Darkwood to prawdziwa perełka i trzeba to zagrać! Szkoda, że mało osób pisali o Darkwood, bo takie gry nigdy nie za wiele.

Ocena: 9+/10

post wyedytowany przez Sir Xan 2017-08-23 14:57:15
26.08.2017 12:21
1
odpowiedz
Barklo
40
Centurion
8.5

Rewelacyjny survival horror , dawno takiej gry nie było , wciąg jak diabli , wymagająca i trudna . Pomimo że grafika nie jest wysokich lotów , nadrabia klimatem grozy i grywalnością . Gra łączy elementy craftingu i ciekawej eksploracji i niepewności do tego dochodzi element RPG takie jak zdobywanie umiejętności . Zapraszam na gameplaya https://www.youtube.com/watch?v=fkwIW3PrPc4

11.09.2017 18:49
odpowiedz
radonix
92
Konsul
8.5

Świetne oceny na Steam, świetne na stronach Metacritic. Czegóż chcieć więcej?
Pozostaje trzymać kciuki za polskich twórców.

PS.: gra w wersji finalnej doczekała się już 3-go update'u.

18.09.2017 11:53
odpowiedz
Jarek1233
6
Junior
8.5

Świetna gra, nie spodziewałem się aż tak wciągającej produkcji.

25.09.2017 14:59
odpowiedz
mrsz
2
Junior
10

Zastanawiałem się nad wadami tej produkcji i ciężko coś wymyślić. Jedyne co się samo nasuwa to że jest zbyt straszny. O ile początek był dla mnie w sam raz, to od połowy gry klimat mnie na tyle przytłaczał, że musiałem się zmuszać do gry do póki się nie przyzwyczaiłem. No ale nie mogę dać za to minusa grze typu horror :). Co najlepsze, gra wydaje się mieć wiele ścieżek, więc na jednej rozgrywce się nie skończy. Za drugim razem na pewno wszystko zrobię inaczej i zobaczę efekt. Ale to za jakiś czas.

Plusy produkcji:
- Świat i fabuła. Majstersztyk: W końcu coś nowego, a nie tylko zombie.
- Mnóstwo tajemnic: Skończyłem grę i nadal mam w głowie mnóstwo pytań. Na część pewnie nawet odpowiedź znają tylko twórcy. I o to chodzi. Ileż można grać w coś gdzie główny przeciwnik zdradza swój plan od A do Z żeby przypadkiem gracz nie musiał chwilę pomyśleć.
- Bez ułatwień: Mapa nabazgrana na kawałku papieru bez pokazanej pozycji gracza, brak jawnie spisanych zadań, brak jakichkolwiek statystyk w grze! (no bo ile ataku ma niby łopata z castoramy?). Tego mi brakowało w czasach gdzie każda gra ma minimapę i prowadzi za rączkę do celu.
- Łamanie standardów: W innych grach jeżeli masz zabić starą i schorowaną osobę, to najpewniej zmieni się w demona albo coś w tym rodzaju i będzie to bos. Tutaj wystarczy jeden cios w plecy. Jedyne co jest w tym trudne to rozmyślanie czy na pewno dobrze zrobiłeś.
- Grafika: Ona nie jest zła. Ona jest specyficzna. Zrobiona na pikslozę, ale widać że nie jest to standardowy indyk tylko każda rzecz jest starannie narysowana. Rzeczy się nie powtarzają i posuwając się w rozgrywce cały czas spotykamy nowe elementy.
- Straszny klimat: Tutaj nic nie wyskakuje żeby przestraszyć na chwilę, a później długo długo nudy. Muzyka, gra światłem, odgłosy, nieznane rzeczy - to wszystko składa się na niesamowity klimat. Ciężki i trudny, ale wyjątkowy i warty poznania. Czasem miałem go dość, ale na szczęście ciekawość pokonała strach.
- Crafting: W końcu zrobiony poprawnie. Nie jest to opcja, jak w wielu grach, ale jest bardzo uproszczony. Zrobisz niewiele rzeczy, ale każda jest przydatna.

Od jakiegoś czasu zastawiałem się czy ja po prostu się starzeję i gry mnie już tak nie kręcą, czy to same gry są kiepskie. I ta gra dowiodła że nadal są produkcje od których ciężko się odciągnąć. Cały ten śmieciowy AAA, robiony pod ludzi którzy nie chcą się męczyć z szukaniem rozwiązań tylko wszystko chcą mieć na tacy zaniża poziom.
Kupienie tej gry to najlepiej wydane 14 euro w tym roku. Przejechałem się na Mass Efekt Andromeda czy Planet Coaster, ale tutaj nie żałuje żadnego centa. Gorąco polecam i liczę że twórcy zarobią tyle żeby stwierdzić że opłaca im się dalej tworzyć. Czarodziej na kwasie rządzi :).

14.10.2017 22:13
odpowiedz
Dylexan
13
Chorąży

Nie będę oceniać bo to jest gra typu horror, ale dla mnie ogromny minus to zbyt straszny i ciężki klimat. W gry lubię grać żeby się rozluźnić a nie spinać i przeżywać. Liczyłem na bardziej survival niż horror dlatego tytuł dla mnie niegrywalny a szkoda bo gra nie jest prosta i nie prowadzi za rączkę co się szanuje, wystarczyło zrobić nieco lżejszy klimat no ale wszystkim się nie dogodzi. Cóż, szkoda bo liczyłem że trochę sobie pogram.

post wyedytowany przez Dylexan 2017-10-14 22:15:40
21.10.2017 18:57
odpowiedz
diabolo777
9
Legionista

Sporo zajmuje na dysku...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze