Darkwood [PC]

Darkwood to opracowana przez warszawski zespół Acid Wizard gra typu survival horror, łącząca elementy zręcznościówki, przygodówki i RPG. Gracz w czasie dnia eksploruje świat i gromadzi surowce, a w nocy odpiera ataki potworów.

wersja językowa:
polska i angielska

Darkwood data premiery gry na PC:

24 lipca 2013 ( premiera w ramach wczesnego dostępu )

24 lipca 2013 ( gra dostępna dla Polski )

gry podobne do Darkwood:

Dead Island
Project Zomboid
Sang-Froid: Tales of Werewolves

Akcji, survival horror, survival, polskie, top-down, indie, crafting

Darkwood to survival horror, w którym akcja ukazana jest z perspektywy lotu ptaka. Jest to pierwsza komercyjna produkcja polskiego studia Acid Wizard.

Rozgrywka podzielona została na dwa etapy. W ciągu nocy musimy bronić nasz dom przed siłami ciemności. Natomiast w trakcie dnia udajemy się eksplorować pobliski las w poszukiwaniu surowców i materiałów umożliwiających skuteczne odparcie wrogów po zmroku. Kontakty z nadludzkimi istotami nie pozostają bez wpływu na psychikę bohatera. Z czasem zaczyna on pogrążać się w szaleństwie i coraz trudniej jest mu stwierdzić, co jest prawdą, a co jedynie obłąkaną halucynacją.

Darkwood jest survival horrorem rozgrywanym w proceduralnie generowanym świecie o otwartej strukturze. Całość jest bardzo wymagająca, a gracz nigdy nie jest prowadzony za rączkę. Zamiast tego przeżycie nie jest łatwym zadaniem i wymaga zarówno dobrego refleksu, jak i umiejętności szybkiego adaptowania się do zmieniających się warunków. Jeśli zginiemy, wszystkie zapisane stany gry zostają skasowane. Nie znaczy to jednak, że kolejną rozgrywkę rozpoczniemy od zera. Zamiast tego niektóre dokonania z poprzedniej sesji przejdą do kolejnego wcielenia naszego bohatera.

Opracowany przez autorów silnik za każdym razem generuje inny układ mapy i zapełnia ją świeżymi wydarzeniami. Rozgrywkę wzbogacają elementy RPG. Z czasem nasz bohater zyskiwać będzie nowe umiejętności, które pomogą mu w przeżyciu. Ponadto dostępny jest również system rzemiosła. Za jego pomocą tworzymy nowe przedmioty, wzmacniamy zabezpieczenia domu, budujemy barykady, konstruujemy pułapki oraz ulepszamy posiadane przedmioty.

Tryb gry: single player  
Oczekiwania czytelników: 8.8 / 10 na podstawie 145 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP2)/Vista/7/8

Testujemy Darkwood - ilu Polaków trzeba, żeby wyczarować świetny survival horror?

Testujemy Darkwood - ilu Polaków trzeba, żeby wyczarować świetny survival horror? (PC)

"Darkwood podchodzi w dość interesujący sposób do kwestii eksploracji. Gracz otrzymuje bowiem mapę, ale nie jest na niej zaznaczony. W praktyce musimy więc poruszać się na wyczucie, korzystając z różnych punktów odniesienia – przewalonego drzewa, zepsutego traktora, czy domu zamieszkałego przez jakąś postać. Takie charakterystyczne miejsca zostają naniesione na płótno. Świetnym uzupełnieniem tej koncepcji jest to, w jaki sposób napotkane istoty wskazują nam miejsce, do którego powinniśmy się udać (zwykle możemy je pytać o pewne przedmioty, np. zdjęcie). „Moje obozowisko jest rzut kamieniem na północ” - usłyszałem od człowieka-wilka, u którego można wymieniać wybrane przedmioty. Takie akcenty świetnie budują klimat eksploracji i prawdziwości świata gry – to miejsce, w którym błądzimy po omacku. Każdorazowo mapa jest losowa, więc zmienia się układ poszczególnych ciekawych miejscówek."  więcej

Samiec Alfa #21 – testujemy Darkwood, survival horror prosto z Polski

Samiec Alfa #21 – testujemy Darkwood, survival horror prosto z Polski [13:48]

Las, którzy pochłania ludzi – eksploracją, walką i świetnym wykonaniem. Darkwood to polski survival horror, tworzony przez trzyosobową ekipę ze studia Acid Wizards. Po widowiskowych zwiastunach i zbiórce społecznościowej przyszła pora na konkrety. Testujemy wciąż świeżą wczesną wersję gry, w której zawarto najważniejsze funkcje. Wygląda to... mrocznie i bardzo obiecująco.

1:31

Video Darkwood

alpha gameplay

0:53

Video Darkwood

Early Access trailer

3:28

Video Darkwood

pre-alpha gameplay

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Zagraj za Darmo!

War Thunder

War Thunder

Zagraj za Darmo!

Worms W.M.D (PC) DIGITAL - PC - 79,90 zł

kup w sklepie

PC 79,90 zł

Batman: Arkham Knight Premium Edition - PC - 198,90 zł

kup w sklepie

PC 198,90 zł

Total War: WARHAMMER - PC - 164,50 zł

kup w sklepie

PC 164,50 zł

15 graczy poleca tę grę. Ostatnio:

LukyLuke

McLovin

sekret_mnicha

Rodrrik

koreten

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.03.2013 19:30
Dajredo
4
Legionista
9.0

Gra zapowiada się naprawdę ciekawie, oby wyszła jak najszybciej :P

18.03.2013 19:32
odpowiedz
Czader-Master
31
Generał

Pewnie kolejny gniot w stylu Uprising 44.

22.03.2013 20:58
odpowiedz
Naccon
3
Legionista

Gra zapowiada się znakomicie. Fajnie, że chłopaki z tego studia są Polakami, oby im się powiodło. Jak tylko zaczną akcje na indiegogo, wpłacę kasę na rzecz tej gry.

24.04.2014 17:11
odpowiedz
Lans_Tartare
41
Pretorianin

Jako że wyszedł nowy teaser to się nim podzielę:

https://www.youtube.com/watch?v=Ojd5CUZzjvk

Nowe screeny są natomiast dostępne pod:

http://www.darkwoodgame.com/presskit/

25.05.2014 09:41
odpowiedz
Sir Xan
61
Senator
9.0

Gra godna uwagi i muszę to zagrać. :)

05.06.2014 16:33
odpowiedz
kain_pl
38
Konsul

Tak patrze na ta produkcje i pytanie sie nasuwa...jakim walem dopiero gra na 2015 rok skoro to indie gniot a nie produkcja AAA...serio ona powinna wyjsc dawno a przedłuzaja nie wiem po co

26.07.2014 16:48
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Piszę te słowa gdy dostępna jest alpha 1.1 i jestem zadowolony z jakości produktu już teraz. Nie wiem jak później ale po kilku dobrych godzinach gry, rozgrywka jest trudna i naprawdę survivalowa. Ginie się gęsto i często, jeden błąd i nas nie ma. Cieszy losowo generowana mapa i przedmioty ( chociaż nie wszystkie ).

Sama historia to absolutna niewiadoma, a wszystko pochłania surrealistyczna, schizofreniczna otoczka. Jestem na etapie wykonywania pewnych zadań dla odrealnionych NPC-ów. Bieganie po lesie od lokacji do lokacji, zbieranie różnorakich fantów, wytwórstwo przedmiotów , a w nocy obrona we własnym domku ( trzeba do niego wracać o zmierzchu, inaczej zginiemy ). Barykadowanie okien i zastawianie pułapek. Sporo smaczków i zależności.

Więcej, może napiszę gdy przemagluję dokładnie cała alphę.

29.07.2014 11:46
odpowiedz
freedommen
55
Pretorianin

Kain_pl-----> JHed w swoim programie Samiec Alfa powiedział jaki jest powód tak długiego tworzenia gry. Pierwszy to była zbiórka na tą grę. Drugi to grę tworzą 3 osoby z warszawy. :) a nie 200 jak przy tytułach AAA :)

29.07.2014 21:45
odpowiedz
Ruston
31
Shodan
6.0

Zagrałbym w coś takiego ale nazywanie tego horrorem jest nie na miejscu .. bo gdzie tu horror.
Jeśli już łączymy survival horror + akcja + elementy rpg to musi być to też widok FPP/TPP.
Oczywiście to tylko moje zdanie. Od razu 2x lepszy klimat ..

Trzeba czekać końca bo pomysł na grę całkiem niezły choć nie podoba mi się to co pisałem wyżej no ale cóż .. myślę, że to będzie dosyć przeciętna gra.
No i nie oceniajcie gry wysoko JUŻ TERAZ tylko dlatego, że robią ją Polacy. Wiadomo trzeba wspierać takie produkcje ale już nie raz nas to zawiodło.

30.07.2014 17:47
odpowiedz
dm1605
17
Chorąży

Gra ma klimat grozy i wcale nie musi być zrobiona w widoku FPP/TPP, wystarczy użyć trochę wyobraźni. Muzyka, odgłosy naprawdę wpływają na wytworzenie atmosfery niepokoju. Do tego niech zrobią z tego dobry, grywalny surwiwal i giera będzie super.

06.08.2014 02:51
odpowiedz
foxhound511
7
Legionista

"Survival horror z akcją prezentowaną z perspektywy lotu ptaka (top-down)" - Ciekawe określenie na zwykłą gre 2d ;d

06.08.2014 03:14
odpowiedz
Plokmijn
0
Centurion

[9]
Musi byc widok FPP/TPP aby byl dobry horror?
*ekhem* Silent Hill

Co do samej gry to mam srednie oczekiwania, ta gra wyglada zwyczajnie, a "zwyczajnych" gier mamy juz wystarczajaca, czas na cos nowego

26.02.2015 01:11
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Minęło trochę czasu i mamy alphę 3.1. Nie grałem w 2.0, więc dla mnie sporo zmian. Największa to o wiele większy teren podzielony na trzy strefy. Słyszałem, że przez to dochodzi do trochę niezbalansowanych sytuacji, ale jeszcze za mało grałem by coś takiego zaobserwować. Na pewno przez większy obszar jeszcze trudniejsze i frustrujące są powroty do swojego schronienia. Czas szybko leci, człowiek mało co odkrył a już musi wracać przed zmierzchem.
Urozmaicili trochę noce które w wersji 1.0 były bardzo drętwe. Praktycznie nie możemy już siedzieć po ciemku w kącie, zabarykadowani regałem. Raz, że po dłuższym czasie w całkowitych ciemnościach pojawiają się duchy i spada nam hp. Dwa, że losowo na krótką chwilę w pokojach pojawiają się grzyby z których ekstraktujemy esencję, dzięki której wybieramy nowe umiejętności (pozytywne i negatywne). Dobrze więc chodzić po pomieszczeniach i patrzyć czy coś gdzieś nie wyrosło. Mamy teraz różne rodzaje grzybków, które dodatkowo w ekwipunku gniją po czasie. W lasach już nie rosną, dlatego kluczowe jest zbieranie ich właśnie podczas nocki.
Sami przeciwnicy w nocy już tak wrednie się nie dobijają do domku i bardziej ich ataki zależą od naszego hałasowania czy podchodzenia do okien.
Ogólnie produkcja została uproszczona (mniej rywali, bardziej wytrzymałe bronie) co moim zdaniem jest dobrym krokiem (hardcorowcy mogą sobie włączyć permanentną śmierć), alpha 1.0 była bardzo trudna. Nadal nie jest łatwo ale moim zdaniem bardziej sprawiedliwie. Po zgonie nie tracimy już wszystkiego, można dobiec do swojego ekwipunku tam gdzie zginęliśmy. Kolejne dobre rozwiązanie.
Idzie w dobrym kierunku, praktycznie każda zmiana na plus (dodali także przydomowy tartak, w lesie nie znajdujemy już desek a pniaczki które trzeba dopiero przerobić). Nadal jednak mój główny zarzut dotyczy powracania w nocy do schronienia. Brzmi intrygująco , ale w praktyce irytują nas te ciągłe powroty i wstrzymana eksploracja. Chociaż sama noc jest ciekawsza (patrz wyżej) to i tak przegrywa atrakcyjnością z samodzielną eksploracją za dnia. Chyba jedyne tutaj sensowniejsze rozwiązanie to wydłużenie dnia. Czas teraz za szybko leci.
Ogólnie to nadal polecam, tym bardziej, że na allegro powinny być nadal wiarygodne klucze za 40zł. Sądzę, że alphę 3.1 przemagluję już na wskroś.

21.03.2015 12:38
odpowiedz
djmaciek
116
Pretorianin

jak dla mnie przyszłośc tej gry pozostaje pod dużym znakiem zapytania... pomimo że gra jakościowo rokowała naprawdę dobrze, to czas na jej ukończenie już dawno przegapiono... pierwotnie zakładano marzec 2015, obecnie mamy niemal dwa lata developmentu, a poprawki sięgają nie dalej niż samej mechaniki gry, a gra dostaję kolejny numer alphy... ile można czekać?

25.09.2015 19:39
odpowiedz
Wonder_Boy
30
Konsul

Od pewnego czasu jest już Alpha 6. Nie grałem od czasu 3.1 ale czytając listę zmian, mój post [13] trochę się zdezaktualizował. Noce ponoć się zmieniły i mają wtedy miejsce różnorakie, losowe zdarzenia. Poczekam do kolejnej wersji, powinna być niedługo i wtedy ostro przemagluję.

27.01.2016 20:29
odpowiedz
bishop12345
1
Junior

gierka godna polecenia lecz narazie jest w fazie wczesnego dostępu.Miejmy nadzieje że grę nie spotkają 'problemy finansowe' i że wyjdzie jak najszybciej z early access...

22.03.2016 14:25
-1
odpowiedz
BracoForOne
8
Konsul
5.0

dno !

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze