World of Tanks [PC]

World of Tanks to wyprodukowana i wydana przez studio Wargaming.net sieciowa gra akcji, w której gracze mają okazję dowodzić rozmaitymi rodzajami czołgów. Rozgrywka łączy elementy zręcznościowe, symulacyjne oraz taktyczne. Twórcy zadbali o wysoki realizm modeli dostępnych pojazdów oraz widowiskowe starcia, w których uczestniczyć może nawet kilkadziesiąt czołgów. Alias: WoT.

wersja językowa:
polska i angielska

World of Tanks data premiery gry na PC:

12 sierpnia 2010 ( światowa data premiery )

12 kwietnia 2011 ( data wydania w Polsce )

12 kwietnia 2011 ( premiera w USA )

gry podobne do World of Tanks:

Armored Warfare
Crossout
WWII Battle Tanks: T-34 vs. Tiger
Zagraj za Darmo

Symulacje, czołgi, zagraj za darmo, multiplayer, kooperacja, strzelanki

World of Tanks to dystrybuowana w modelu free-to-play strzelanina MMO, w której gracze walczą ze sobą zasiadając w kokpitach tytułowych czołgów. Za powstanie gry odpowiada chicagowski oddział studia Wargaming.net, znanego wcześniej za sprawą takich gier, jak Order of War czy seria Massive Assault. Pierwsza wersja gry pojawiła się wiosną 2011 roku na komputerach PC, jednak wobec ogromnego sukcesu przygotowano także edycje konsolowe, dostępne na platformach siódmej i ósmej generacji. W późniejszym czasie powstała również nieco uproszczona odsłona mobilna World of Tanks Blitz oraz łączące elementy strategii i gry karcianej World of Tanks Generals.

Mechanika

Istotę rozgrywki w World of Tanks na platformie PC Windows stanowią starcia pomiędzy graczami, mające postać krótkich minikampanii oraz turniejów, jak również pojedynczych bitew, toczonych w jednym z szerokiej gamy trybów rozgrywki. Akcja gry ukazana jest z perspektywy trzecioosobowej, a fundament stanowi tu symulacja, uzupełniona elementami akcji, strategii oraz RPG. Produkcja studia Wargaming.net oferuje graczom możliwość pokierowania jednym z ponad 300 czołgów i pojazdów opancerzonych (w pierwotnej wersji ok. 150), pochodzących z różnych okresów historycznych – od czasów I wojny światowej aż po okres tzw. zimnej wojny. Poszczególne maszyny pochodzić mogą z kilku różnych krajów (Stany Zjednoczone, ZSRR, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Japonia i Chiny) i podzielone zostały pięć głównych klas: czołgi lekkie, średnie i ciężkie, niszczyciele czołgów oraz działa samobieżne. Każdy z nich przypisany został ponadto do jednego z dziesięciu poziomów (ang. tier), określających stopień zaawansowania pojazdu.

Przystępując do rozgrywki, otrzymujemy do dyspozycji wyłącznie pojazdy pierwszego poziomu, zaś dostęp do kolejnych, poukładanych w oddzielne dla każdego państwa drzewka technologiczne, uzyskujemy wraz z postępami rozgrywki i zdobywaniem doświadczenia. Ponadto, za zarabiane podczas zabawy kredyty możemy kupować szereg ulepszeń, obejmujących np. silnik, wieżyczkę, podwozie, działo oraz system radiowy. Co ciekawe, wszystkie one mają swoje historyczne uzasadnienie i istniały jako prototypy lub zostały wprowadzone w rzeczywistości. Nabywać możemy także masę przydatnych gadżetów, takich jak kamuflaż, nowoczesne systemy naprowadzania, zestawy naprawcze czy apteczki, za pomocą których możemy leczyć rannych członków załogi. Warto także odnotować, że wraz z postępami rozgrywki doświadczenie zdobywa także załoga naszego czołgu, co przekłada się także na jej wydajność na placu boju.

Tryby gry

Produkcja studia Wargaming.net oferuje niezwykle szeroką gamę trybów rozgrywki, a wraz z kolejnymi aktualizacjami gry dołączają do nich także nowe. Wśród najważniejszych wariantów zabawy wyróżnić należy przede wszystkim bitwę losową, bitwę zespołową, wojnę klanów, kompanię, szturm czy tryb twierdzy. W poszczególnych bitwach biorą ścierają się dwa 15-osobowe zespoły, a mogą się one składać z 2 lub 3-osobowych plutonów. Jak na rasową grę MMO przystało, w World of Tanks nie zabrakło także możliwości stworzenia bądź dołączenia do klanu (max. 100 graczy) oraz międzyklanowej rywalizacji o zdobyte tereny na mapie świata.

Kwestie techniczne

World of Tanks na platformie PC Windows wykorzystuje możliwości silnika BigWorld Technology, zmodyfikowanego na potrzeby produkcji przez studio Wargaming.net. Dzięki wysokiej jakości oprawie graficznej oraz oparciu rozgrywki na mechanice symulatora, podczas zabawy możemy poczuć się jak prawdziwy dowódca czołgu. Na wyróżnienie zasługuje także zastosowany w grze, zaawansowany model zniszczeń. Zależy on od wielu czynników, takich jak kąt uderzenia pocisku, grubość pancerza itp., a obliczanie możliwości penetracji, uszkodzeń poszczególnych modułów oraz obrażeń odnoszonych przez załogę zachodzi przy wykorzystaniu wartości procentowych.

Dodatkowe informacje

World of Tanks wyróżniony została szeregiem nagród branżowych, m.in. za najbardziej innowacyjną produkcję targów E3 w 2010 roku oraz nagrodę Golden Joystick Award za najlepszą grę MMO roku 2012. Ponadto gra została wpisana do Księgi Rekordów Guinessa za największą ilość graczy, zalogowanych w tym samym momencie na jednym serwerze gry MMO. 21 stycznia 2013 roku na jednym z rosyjskich serwerów zalogowane było jednocześnie 190 541 graczy.

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 7.2 / 10 na podstawie 7094 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 110 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo 3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB RAM (GeForce 9800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP/Vista/7

World of Tanks - recenzja gry

World of Tanks - recenzja gry (PC)

"Prawdopodobnie z tego powodu wprowadzono do starć element przejmowania terenu – bitwę można wygrać nie tylko poprzez eliminację wszystkich wrogów, ale i zajęcie ich bazy. Ta zwykle jest całkowicie odsłonięta i łatwo zginąć podczas jej pilnowania czy szturmowania – z drugiej strony, zupełne jej opuszczenie przez obrońców z pewnością poskutkuje ich klęską. Coś za coś."  więcej

E3: Gramy w World of Tanks na Xboksa 360

E3: Gramy w World of Tanks na Xboksa 360 [5:16]

Historia gąsienic i drążków. Free-to-playowy gigant jakim jest World of Tanks jeszcze w tym roku zadebiutuje na Xboksie 360. Na targach E3 sprawdzamy, czy pad i czołg tworzą zgraną parę.

5:51

Video World of Tanks

Prezentacja aktualizacji v.9.14 (PL)

1:12

Video World of Tanks

aktualizacja 8.9 - teaser

9:58

Video World of Tanks

zmiany w grze w roku 2014 (PL)

Star Conflict

Star Conflict

Zagraj za Darmo!

Elvenar

Elvenar

Zagraj za Darmo!

Cities XXL - PC - 71,90 zł

kup w sklepie

PC 71,90 zł

Trainz: Nowa Era - PC - 87,90 zł

kup w sklepie

PC 87,90 zł

The Sims 4 - Witaj w Pracy PL - PC - 99,90 zł

kup w sklepie

PC 99,90 zł

Komentarze Czytelników (945)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
10.01.2016 19:35
odpowiedz
piccolo18
1
Junior

Jeszcze rok, dwa temu moja ocena - 7-8. Teraz, po ostatnich aktualizacjach i totalnie skopanym MM - 0.

10.01.2016 19:47
odpowiedz
piccolo18
1
Junior

Ogółem grałem ok. 4 lat. Ponad 35k bitew na 2 kontach. Gra zamiast się rozwijać, stacza się po równi pochylej. Nie wiem kogo zatrudniają w WG przy WOT, ale bynajmniej nie są to osoby znające się na tworzeniu gier dających przyjemność z nich graczom. Ostatnie miesiące to sama frustracja, 4-5 minutowe rozgrywki kończące się wynikiem 15-0 lub 0-15, tunelowe mapy i "poprawiane" stare, nieustannie nerfione tanki, czy nowe tanki z GW, jak np. japonskie czołgi, czy super zabójcze dla HT lajtki. Pokładałem duże nadzieje w tej grze parę lat temu. Totalnie na Białorusinach się zawiodłem. Nie zamierzam nawet próbować ich innych produktów, szkoda czasu i nerwów.

10.01.2016 19:52
odpowiedz
piccolo18
1
Junior

Obserwacja prawdziwej oceny tej gry - oceny graczy, a nie naciąganej oceny recenzenta - dużo pokazuje nam na temat rozwoju tej gry. Od ok. 8 trzy lata temu, do 5,2 na dzień dzisiejszy. Ponawiam, nie wiem kogo zatrudnia przy nim WG, ale ja gdybym był szefem tej wytworni, powyrzucałbym ich na "zbity pysk".

15.01.2016 08:49
odpowiedz
BarKeeperciu
1
Junior

Gdy po raz 12 z kolei miałem losowania poniżej 42% WR Chance, pojechałem do najbliższego jeziorka, utopiłem swój czołg i odinstalowałem toto. Panowie z WG - nigdy, niczego więcej od was. WG dziękujemy. Moja ocena - 0.

15.01.2016 09:07
odpowiedz
BarKeeperciu
1
Junior

4 lata - 27k bitew - ogólne WR 56% - WN8 2050.... i trzepią cie BOTy czerwone, jakby to one byly PRO... TOTALNIE SKOPANA GRA... Zero przyjemności, tylko frustracja... dosyć tego G....

15.01.2016 09:12
odpowiedz
BarKeeperciu
1
Junior

Jeśli ktoś jeszcze w toto nie grał - STANOWCZO NIE POLECAM !

15.01.2016 09:20
odpowiedz
BarKeeperciu
1
Junior

WG kojarzy mi się od przygody z WOT z NAJGORSZA FIRMA ROBIĄCĄ GRY na rynku. Zeru szacunku dla Białorusinów, ZERO !

15.01.2016 10:38
odpowiedz
Gustliczek
1
Junior

Właśnie usunąłem ok. 20 GB śmiecia z mego HDD. 3 stracone lata nad czymś, co na pewno nie jest rozrywka. USTAWIONE jest wszystko od początku do końca. MM, RNG, mapki, nerfy... SZKODA CZASU na białoruskie wypociny. Szkoda, ze oceniałem kilka lat temu, dzisiaj dałbym jak moi przedmówcy - ZERO.

15.01.2016 14:28
odpowiedz
klikapika
1
Junior

Zauważyłem, ze od dłuższego czasu NEGATYWNE opinie na tema WOT są usuwane. Bardzo obiektywna jest ta strona. Sama gra zamiast się rozwijać, stoczyła się na samo dno. Oceniam ja na 0, a to i tak na wyrost.

17.01.2016 16:41
odpowiedz
Robosss
39
Pretorianin

Niech ktos mi powie, czy w WoTcie nadal sa takie lagi na obu serverach eu? Ping ponad 100 skaczacy do 150 lub wiecej, ze sie strasznie przycina?

post wyedytowany przez Robosss 2016-01-17 16:42:16
17.01.2016 17:51
odpowiedz
yeeehaaaw
7
Konsul

MultiTrole atakują ; D

17.01.2016 21:05
odpowiedz
Zakompleksiony
1
Junior

Witam. Przepraszam że się wtrącę w dyskusję ale oboje z panów macie rację. Albowiem tak gra World of tanks jest lekko okłamana przykładem jest kwestia pancerza. Są pojazdy na których nominalnie jest 0 mm pancerza (pewne weakspoty) a i tam nie wchodzą pestki po 200+ penetracji to jest znak że albo wg nas okłamuje w kwestii pancerzy albo z grą coś się dzieje. Nie raz byłem w sytuacji w której pocisk wystrzelony wylatywał za nasze kółko celownika gdzie powinno to być niemożliwe, kojeny znak ze z grą jest coś nie halo. Ja nie uważam sie za majstra w wocie ale 4000 bitew mam na koncie i idzie się zorientować ze wot jest poprostu bardzo żle zooptymalizowany także my gracze jesteśmy okłamywani i nie mówią nam wszystkiego. ciche nerfy buffy to tylko jedne z opcji ktore ukrywa przed nami wg. I moim zdaniem myśląc że w wota gra się tylko dla statystyk.... To trzeba być bez obrazy "debilem". gra się po to żeby mieć frajdę a nie 51 procent zwycienstw czy więcej. Ja osobiscie mam gdzieś statysktyki i co? nie mam problemu oto że jakiś pomidor ma 10000 bitew na jakimś czołgu a i tak jest czerwony.... Wot to gra nie jakaś porównywarka graczu ludzie...

18.01.2016 19:03
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
tomek_ka
14
Legionista
5.0

Ocena redakcji - 7.5, ocena graczy - 5.2

Nic dziwnego, Wargaming jest znany z hojnie wydawanych pieniędzy na PR, reklamę, czy inne oszustwa zwane w nowomowie marketingiem.

Szkoda, że części tych pieniędzy nie przeznaczyli na rozwój gry, to może w gierkę dałoby się jeszcze grać.

Czemu się nie da?

1. Absurdalne RNG, czyli losowość. Wszystko w tej grze jest losowe. Celność, penetracja, obrażenia, krytyki, wykrywalność, matchmaking. Często mam wrażenie, że nic w tej grze ode mnie nie zależy...

2. Pay4Win. Każdy kto chociaż ma mgliste pojęcie o ekonomii, a przynajmniej o logicznym myśleniu widzi, że gra sprzyja płacącym. Twórcy bronią się argumentem, że wszystko jest do kupienia za tę ogólnodostępną walutę, zapominają tylko powiedzieć, że bardzo często grając bitwę, nie zyskujemy tej waluty, a ją tracimy. Nie tracą tylko osoby grające na kontach premium z czołgami premium.

3. Cheaty. Przez wiele lat mody ratowały tę grę. Jej interface był brzydki, nieczytelny, niefunkcjonalny. Jednak ostatnio twórcy gry w ogóle nie panują na aimbotami, laserowymi celownikami, rentgenami itp. cheatami.

4. Brak wizji rozwoju gry. Gdy w jednym patchu wprowadzili idealnie symetryczną mapę, by obie drużyny miały takie same warunki i jednocześnie zmienili tryb na szturm (jedna drużyna się broni, a druga atakuje), do którego symetryczna mapa jest kompletnie niepotrzebna, już się przekonałem, że lepiej z tą rosyjską produkcją nie będzie. Twórcy nie mają pomysłu na rozwój, odcinają tylko kupony i łupią dzieciaki, które są za głupie, by zauważyć wszystko powyższe.

31.01.2016 21:09
odpowiedz
SkuNwysyn
1
Junior

Witam was wszystkich bardzo serdecznie czołgistów szczególnie tych niemieckich, z wielkim żalem chcę wam powiedzieć, że ta gra nie jest dla tych co kochają niemiecką drugo wojenną technologię, ponieważ ta gra to jebane komunistyczne gówno. Przepraszam, że tak mówię ale takie są fakty. Nie wyobrażam sobie radzieckiego czołgu przetopionego z jebanych łyżek i widelców który rozpieprza niemiecki czołg i to tak jak chce tym bardziej jeżeli chodzi o czołg legendarny VII tieru np Tiger I którego przebija T 34-85 co podczas realiów było zupełnie niemożliwe, Jeżeli czytają to także idioci z jebanego WarGaming chociaż nie tylko, to na prawdę wielu ludzi może powrócić do waszej gry, jeżeli zastosujecie z powrotem molibden zamiast papieru toaletowego jako pancerz niemieckich czołgów :D (taki żart), ale to, że Wy ruskie debile nie potraficie się pogodzić z realiami, i robicie grę tak, że chuj wie jakie nie były rosyjskie czołgi, i robicie z nich nie wiadomo jakie niezniszczalne. To nas ludzi niszczy wewnętrznie i to bardzo, zróbcie tą grę bardziej konkretnie realna to może więcej ludzi powróci i więcej golda będzie kupowanego bo ja nie mam zamiaru kupować tak jak większość, zresztą się nie dziwcie. Wiecie dlaczego?! bo jesteście debilami co nie mogą a także nie potrafią się pogodzić z tym, że na 1 Tigera I przypadało ponad 30 T34-85. W porządku rozumiem, że to gra ale kurwa bez jaj, że jebany zwykły T-34 zajedzie Tygrysa i go rozpierdoli :D jak chcecie tworzyć bajki to róbcie kreskówki bo to jest przegięcie pałki. Z dedykacją do was War Gaming, na prawde ogarnijcie sięi zróbcie tągrębardziej konkretną bo to co robicie to jest cholernie śmieszne

01.02.2016 21:51
odpowiedz
demon92
104
Generał

@SkuNwysyn: Uwielbiam takich geniuszy jak ty.
1. Pokaż mi jak 1vs1 tiger full hp jest rozwalany przez t-34-85.
2. Nie, realizm nie przyciągnie więcej graczy, bo realizm zniszczył by kompletnie już i tak średni balans gry. Bo powiedz mi kto by grał na niższych tierach niż X, jeśli czołgi nawet przy MM -1/+1 miały by takie problemy z niszczeniem wyższych tierów, a co dopiero przy obecnym -2/+2 MM.
3. Z chęcią wysłucham Cię jak chciałbyś zbalansować grę, aby ten twój realizm byłby ok, skoro trzeba by było kilka czołgów do ubicia jednego.
4. Jak chcesz pograć w symulator to zapraszam, http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=7128 i spuszczaj się nad tym swoim tigerem, to jest arcade i jakiś nawet kiepski balans jest ważniejszy od tego co był w rzeczywistości.

01.02.2016 22:34
odpowiedz
wotowi_nie
3
Legionista

Demon przestań już tego szmelcu bronic. A jak sie ma balans do tego ze ładuje cie HT jako najnizszy tier i masz przeciw sobie ht o dwa tiery wyzsze, to nie zaden balans tylko wywolywanie frustracji w graczu, ma sie wqrwiw i zaplacic czy to za przekucie wolnego pd , czy za premke, czy za goldy. Takie duszenie zawodnika zaczyna sie tak od 5 tieru, a od 6 to juz idzie pelna parą, wiadomo ze gracz juz troche pogral i jest szansa ze sie wciagnal. Zaden gracz nie ma wplywu na przebieg bitwy, decyduje o tym algo WG, ustawiane bitwy gdzie jedna ma dodany chyba wszystkie atrybuty tak z 50 % a druga odjete po 50%. Dlatego takie wyniki bitew 15/0 -15-4
Gówno nie gra , a forum wyglada jak komunistyczna gazeta, jeśli jest post który dowodzi przekretów jest momentalnie obszczekany przez klakierow, a nastepnie kasowany przez moderacje, a uzytkownik dostaje perm bana. Gdyby nie było walkow nikt by sie teoriami tzw spiskowymi nie przejmowal, a jednak ;))

01.02.2016 23:14
odpowiedz
demon92
104
Generał

@wotowi_nie: To już nie chodzi o to, że ja niby jestem klakier i bezmyślnie bronię grę tak jak wy uważacie. No sam się zastanów jak by ten realizm w wocie by miał wyglądać, to jest nie możliwe do zrealizowania przy zachowaniu 15vs15 i nawet +1/-1 MM. To jest arcade a nie symulator.
Co do twojego postu, nikt nikogo nie zmusza do płacenia, wszystko można osiągnąć za darmo, a że wymaga to x razy więcej czasu, no to cóż, jakoś muszą zarobić, w końcu mamy tutaj F2P, a nie abonament. Po za tym co się zaczyna od V tieru? Jeśli masz na myśli, że ciężej z zarobkiem, to już prędzej od VI, bo V tier zarabia najlepiej w grze. Do tego przynajmniej troszkę ogarnięty gracz taki lekko ponad 1k wn8, bez problemu do VIII tieru jest wstanie zawsze zarabiać na każdej bitwie, po za kompletnym daniem dupy ze swojej strony i nie zrobieniem niczego. Właśnie grinduje M4 45 i zawsze jestem na plus. Dopiero od VIII tieru jest trudniej, ale po dotarciu do elity jest dość ok, chociaż tutaj przy słabszych bitwach już można delkiatnie stracić, więc jak nie jesteś totalną amebą to poniżej VIII tieru nie ma opcji, żebyś srednio był w plecy, cały czas mówię o opcji bez premki. Jeśli zdarza CI się być w plecy poniżej VIII tieru częściej niż raz na kilkanaście-dziesiąt bitew to jesteś noobem i powinieneś wrócić do IV-V tieru. Podaj mi te twoje dowody, tutaj nikt Ci w końcu bana nie da. Tylko dziwne, że większość płaczków nigdy nie ma powtórek na te swoje dowody. Kolejna sprawa, na początek z góry mówię, że sam bym chciał +1/-1MM, a teraz do rzeczy, owszem bycie HT na dole tabelki przy -2MM jest bolesne, ale nie jest powiedziane, że nie można nic zrobić, bo o ile nie masz tragicznej peny to zawsze coś przebijesz, może nie zrobisz 20k dmg, ale na pewno się przydasz. Mówienie, że bitwa jest niezależna od gracza to głupota, oczywiście nie wygrasz sam z 15, ale to było by głupie gdyby było możliwe, bo w żadnej grze drużynowej nikt nie wygra sam o ile jego przciwnik(w tym przypadku 15 graczy) nie będzie wystarczająco słaby.
http://wotreplays.com/site/2350259#teams <--- powiedz mi, że ja i AMX nie mieliśmy wpływu na wynik. http://wotreplays.com/site/2311700#teams <--- Druga bitwa, powiedz mi, że jak tam stałem i zblokowałem 7k dmg, że to nie miało wpływu na blokowanie przeciwników. Owszem byłem top tierem, ale na wot replays na pewno znajdziesz masę filmików, gdzie goście jako bottom tiery, albo w LT(co w sumie przeważnie przekłada się na to samo) normalnie roznosili team, albo znacznie pomagali w wygranej.
Tak jeszcze co do zarobków, owszem, bardziej podoba mi się model z Armored Warfare, gdzie każdy tier daje Ci mamonę, tylko wszystko jest droższe, ale co my możemy. Ludzie musieli by przestać płacić, żeby WG zaczęło słuchać graczy, a dobrze o tym wiemy, że to się nie stanie.

post wyedytowany przez demon92 2016-02-01 23:22:23
02.02.2016 10:40
odpowiedz
wotowi_nie
3
Legionista

Pokazuje dowody, dwa skrajne:

pierwszy , w ktorym nie mozna trafic w czolg z metra (niemaly notabene) :

https://www.youtube.com/watch?v=zui8-NY2EO4

i drugi, gdzie koles dwa razy z rzedu wali w lufe ''martwego czolgu'':

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/551286-co-sie-stalo-z-dwoma-pociskami-pls-wyjasnienie/

Takich rzeczy w grze jest masa, i to nie są zwykłe bugi, bo zwykle zdarzają sie często kiedy druzyna doznaje pogromu. Nagle nikt nie trafia nikt nie przebija. Pozniej ze ludzie sa sfrustrowani, nie sa sfrustrowani slabymi wynikami, bo nie mozna z jednej bitwy wyjsc z 5 fragami , a w nastepnej nie trafic przeciwnika, przy obiektywnie patrzac bardzo podobnych typach bitew, frustracja bierze sie z tego ze dzieja sie cuda, i są one tlumaczone szeroko rozumiana mechanika gry, szkoda tylko ze tworcy nie potrafia dokladnie okreslic na czym ta mechanika polega.

02.02.2016 14:52
odpowiedz
demon92
104
Generał

Pierwszym filmik, nie wiesz jaki gość miał ping i gra bez celownika serwerowego, dlatego to jest z dupy dowód, bo jeśli patrzył w innym kierunku, to ze względu na jego wujowe łącze, celownik serwerowy, mógł bardziej z boku. Zainstaluj sobie moda na celownik serwerowy to zobaczysz jaka jest różnica pomiędzy tym co widzisz, a gdzie faktycznie celujesz, stąd też brały się strzały, gdzie wyjeżdżałeś z za budynku i waliłeś w budynek zamiast w przeciwnika.

Drugi przypadek nie za bardzo rozumie o co chodzi, może rozjaśnij, bo nie widzę nic dziwnego w tym, że gość trafia w wrak, masz tam w 3 poście 2 screeny, które wszystko wyjaśniają. Przyznam, że jestem leniwy i nie oglądałem filmiku tylko wnioskuję z tych screenów. No chyba, że z punktu widzenia na filmiku dziwnie to wygląda, daj znać to wtedy oglądnę.

post wyedytowany przez demon92 2016-02-02 14:53:06
02.02.2016 15:25
odpowiedz
wotowi_nie
3
Legionista

Pierwszy filmik jest zrobiony z powtorki , co zresztą dokladnie widac ( a powtorka to zapis tego co widzi serwer)
Drugi przyklad przedstawilem jako przeciwienstwo pierwszego czyli trafiasz w cos bardzo malego byle nie trafic w cel, reasumujac: chodzi o to ze pociski nie leca tam gdzie celujesz, tylko tam gdzie maja leciec wg zalozen algo, ktore pracuje na z gory ustalony wynik bitwy.

02.02.2016 20:05
odpowiedz
demon92
104
Generał

Pierwszy filmik - Zauważ sobie, że gdy ten czołg do niego podjeżdża i celownik się rozjeżdża, a w rzeczywistości tak się nie dzieje, czyli zapewne bug replayu tak jak tutaj https://www.youtube.com/watch?v=PxlNNDR3yuA 5:45 strzela do niewidzialnego czołgu, a w czasie bitwy owy czołg widział. Dla mnie bug replaya, dla Ciebie dowód teorii spiskowej, czyli znowu jestem klakierem, bla bla bla...

Drugi filmik - Super wróciliśmy z rozmową do poziomu New World Order i Reptalian, bo to na pewno zły algorytm tak ułożył, że trafił w lufę. Oczywiście Tobie nigdy nie zdarzyło się trafić 2-3 razy w punkt.

03.02.2016 15:18
-1
odpowiedz
vikingos
1
Junior

A ja mam takie głupie pytanie - widziałem, że złoto do Wota można zgarnąć grając w Armored Warfare. Ktoś widział tę promo wcześniej? Niby nie piszą wprost o czołgach, ale i tak wiadomo ocb

post wyedytowany przez vikingos 2016-02-03 15:18:20
04.02.2016 13:19
odpowiedz
demon92
104
Generał

Za wbicie 6 tieru w AW można dostać golda do WoTa, problem w tym, że z tego co mi wiadomo tyczy ię to tylko serwera rosyjskiego.

EDIT: Widzę, reklamę w naszym języku, chyba jednak się coś w tej sprawie zmieniło, trzeba będzie obadać temat.

post wyedytowany przez demon92 2016-02-04 14:01:44
07.02.2016 17:39
-1
odpowiedz
galio
2
Junior

Mam beke jak czytam to forum. Jedni to trolle bez kolegów którzy tworzą multikonta żeby powiedzieć jaka ta gra jest zła i niedobra i jak oszukuje itp. Drudzy natomiast bronią tej gry jak własnej matki. Ogólnie moja ocena gry to 5/10 mapy są małe,jest ich mało, a bitwy trwają po 5-7 minut czołgi są co chwila nerfione i mapy w sumie też. na koncie mam 2k bitew bitew i doszedłem do VIII tieru. Gra mi się po prostu znudziła.

26.02.2016 18:38
odpowiedz
BracoForOne
8
Konsul
7.5

Najlepsza seria czołgów a teraz wszystkie inne produkcje będą podrabiać aaa już podrabiają

21.03.2016 11:04
-1
odpowiedz
Keyser_S0ze
1
Junior

Witam. Gram w Wot'a 4-5 lat nie pamiętam. Mam prawie 14k niezłe staty (nic na forum jak w grze). Nie wynikają one z faktu nabijania ich w klanach (jestem w swoim klanie, który nie gra żadnych drużynówek) ani stadpadowania na niskich tierach. Co do samej gry widzę poniżej jest olbrzymia g...o burza jaka ta gra jest zła i jak WG, MM i bóg wie kto jeszcze oszukuje i okrada graczy. Powiem tak gra ma wady, wiele patchy wprowadza złe rozwiązania, tak szybciej i łatwiej zrobimy nowe czołgi mając płatne konto premium. Ale niektóre łatki są dobre, nikt nie każe za nic płacić, mm wcale nie stara się mnie zniszczyć (myślę, że to teoria spiskowa jakich wiele). Niestety gra wymaga dużej wiedzy. I rozumiem, że szczególnie nowym graczom nie jest łatwo. Uważam, że by poznać podstawowe zasady potrzeba z 1k bitew a by naprawdę zacząć ogarniać 10k. I mało tego nawet po dużej ilości bitew nie każdy ją ogarnie. Ja lubię grać w tą grę, nie interesują mnie teorie spiskowe, polityka wg. Powiem jeszcze, że niektóre bitwy sam jestem w stanie wygrać i wiem to już po odpaleniu bitwy. Pozdrawiam i życzę mniej stresu w spędzaniu wolnego czasu grając w jakiekolwiek gry polecam też nie grać w to co przysparza nam niepotrzebnego stresu.

30.03.2016 17:03
1
odpowiedz
Revolt25
3
Legionista
0.0

37 tyś bitew na koncie po czym odinstalowałem grę... z roku na rok ta gra sięga coraz bliżej dna... przyjemności z tej gry już od dawna nie ma

08.04.2016 18:20
odpowiedz
cirman
2
Junior
4.0

Gra w zamyśle fajna, gorzej z wykonaniem..

1. Co tu owijać w bawełnę, panowie z Wargaming mają, jak to ktoś określił na jednym forum, "kompleks Rosjanina". Oznacza to, że rosyjskie modele czołgów są na ogół silniejsze, gra przeciwko nim jest uciążliwa i męcząca, a poprawność historyczna, to pojęcie, z którym twórcy nigdy nie mieli chyba nic do czynienia..

2. Pay2Win. To nie żart, mimo całej paplaniny, że można wszystko osiągnąć grając za darmo. Problem pojawia się, gdy wprowadzany jest nowy czołg premium z lepszymi parametrami, który przebija pancerze większości zwykłych czołgów tego samego, a zazwyczaj i wyższego poziomu, jest szybszy, ma lepszy pancerz, ogólnie jakby był na kodach.. Oczywiście można z nim wygrać, wystarczy, że zakupi się samemu pojazd premium, albo tzw. "gold ammo" czyli pociski podkalibrowe dostępne za płatną walutę w grze.

3. Nierealne czołgi. Ostatnio wprowadzono chociażby nową linię japońskich czołgów ciężkich, na poziomie VI jest to bodajże O-I. Czołg superciężki, który był tylko i wyłącznie zamysłem japońskim w czasie II wojny światowej, ale jego rozmiar, ogromne działa i 3 wieżyczki sprawiały, że jego produkcja była niemożliwa. Ale to nie przeszkodziło wprowadzić go do gry, więc niech gracze walczą sobie czołgami typu Tiger I z jeżdżącą fortecą z działem okrętowym (150 mm)... To tylko przykład, są też i niemieckie działa samobieżne, a fizyka nie ma tu nic do rzeczy (działo 3x dłuższe niż gąsienice)

4. Kiczowaty "matchmaking" czyli sposób dobierania graczy do pojedynczej rozgrywki. Czołgi podzielone są między innymi w zależności od poziomu (Tier I, II, III... IX, X). Problem w tym, że nikt nie uwzględnił, że czołgi słabsze walczyły często w tym samym okresie z czołgami silniejszymi, np. t34 vs Tiger I. Także przykładowy t34 jest na V poziomie i będzie walczył z PzIV, a Tiger I będący na poziomie VII walczy z czołgiem IS, T29 (który nigdy nie był seryjnie produkowany i używany w walce) czy innymi silniejszymi od niego. Ale jest też możliwość walki z poziomami wyższymi o 2. Czyli Poziom VII vs IX. A na poziomie IX są już czołgi z lat chociażby 50' czy 60', więc gra tymże tygrysem przeciwko nim, jest porównywalna do Cywilizacji, gdy komputer będący w średniowieczu atakuje nas będących w erze atomowej. Efekt każdy zna..

5. Polityka Wargaming. Napisać cokolwiek negatywnego o nich na ich forum - delete, spadaj, f*** off. Gardzą graczami, no.. chyba że płacisz.

Wniosek nasuwa się jeden, chcesz zagrać w dobrą grę z czołgami? Kup ją, nie żadną f2p, tylko taką bez mikropłatności, w pełni płatną, takie w niczym nie zaskoczą i nie faworyzują nikogo.

21.04.2016 10:29
odpowiedz
1 odpowiedź
Winioo
2
Legionista

Ja tez grałem w to 2 lata wpakowałem tylko 8 stów w czołgi prem :/ a teraz z chęcią bym się tego pozbył bo szajs się zrobił na nic

14.07.2016 10:20
odpowiedz
bertek005
0
Junior

[link]

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze