
Data wydania: 13 maja 2016
Czwarta odsłona jednej z najsłynniejszych strzelanin FPS w historii, zapoczątkowanej przez studio id Software w 1993 roku. Od tego czasu ogólny zarys fabuły praktycznie się nie zmienił, a gracze wcielają się w samotnego komandosa, który w bazie wojskowo-badawczej stawia czoła przypadkowo sprowadzonym demonom z piekła rodem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
W 1993 roku na rynku zadebiutowała pierwszoosobowa strzelanina Doom, która już na zawsze zmieniła oblicze swojego gatunku. Ponad dwie dekady później na komputerach PC ukazała się nazwana tak samo czwarta pełnoprawna odsłona kultowej serii, stanowiąca w zamyśle twórców powrót do korzeni cyklu i jego swoisty reboot. Za gry powstanie odpowiadają twórcy pierwowzoru z teksańskiego studia id Software, założonego przez prawdziwe legendy branży, m.in. Johna Carmacka i Johna Romero. I choć w kolejnych latach panowie ze studia id Software stworzyli (lub współtworzyli) tak udane produkcje jak Return to Castle Wolfenstein czy Rage, znakiem rozpoznawczym firmy pozostały dwie wiodące marki: Doom i Quake.
Spośród wszystkich platform sprzętowych, na których ukazał się Doom, najlepiej prezentuje się tradycyjnie wersja na komputery osobiste (PC). Została ona pozbawiona całego szeregu typowo konsolowych ograniczeń, oferując szeroki wachlarz rozbudowanych ustawień graficznych oraz opcje i efekty niedostępne dla posiadaczy PlayStation 4 i Xboksa One.
Ogólny zarys fabuły był od lat czynnikiem łączącym kolejne części serii Doom i nie zmienił się w znaczący sposób również w czwartej odsłonie. Tak więc wcielamy się ponownie w samotnego komandosa (tzw. doom marine), który zostaje wysłany do bazy wojskowo-badawczej korporacji UAC na Marsie. Okazuje się, że w wyniku prowadzonych eksperymentów naukowcy nieopatrznie uruchomili portal czasoprzestrzenny, przez który do placówki przedostały się hordy przerażających potworów. Podążając śladem wrogów, protagonista przemierza różne obszary na Marsie, aby następnie przedostać się do piekła i stawić czoła najpotężniejszym z demonów.
W odróżnieniu od nasyconej elementami horroru poprzedniej odsłony cyklu, pod względem mechaniki czwarty Doom w wersji na platformę PC, PS4 itd. stawia przede wszystkim na szybką i krwawą akcję, zbliżając się tym samym do pierwszych dwóch części serii. Zabawa koncentruje się więc na efektownym eliminowaniu hord przeciwników za pomocą całkiem sporego arsenału broni, na który składają się w dużej mierze znane fanom Dooma rodzaje oręża, takie jak piła łańcuchowa (Chainsaw), dwulufowa superstrzelba (Super Shotgun), karabin plazmowy (Plasma Rifle) czy potężne BFG 9000.
Jednocześnie bohater zyskał nowe umiejętności, takie jak podwójny skok, możliwość podciągania się na krawędziach czy – przede wszystkim – dobijanie osłabionych przeciwników niezwykle efektownymi „finiszerami” (w stylu miażdżenia czaszek czy odrywania kończyn). Deweloperzy z id Software zastosowali przy tym klasyczny system odnawiania zdrowia, regenerowanego za pomocą apteczek, oraz znane z pierwszych odsłon serii zbieranie punktów pancerza. Połączenie typowych dla cyklu elementów z szeregiem nowych rozwiązań sprawiło, że rozgrywka nieco zyskała na głębi i brutalności – krew w Doomie przelewa się hektolitrami.
Podobnie jak poprzednie odsłony serii Doom, oprócz solowej kampanii „czwórka” w wersji na platformę PC, PS4 itd. oferuje także dynamiczny tryb multiplayer, i to w bardziej rozbudowanej formie niż we wcześniejszych grach. Zmagania toczą się w sześciu drużynowych wariantach rozgrywki i łączą typowe dla studia id Software rozwiązania (np. power-upy na mapach) z innowacjami, takimi jak wybierane przed każdym meczem predefiniowane zestawy uzbrojenia czy rozbudowane opcje personalizacji awatara. Poza tym jednym z kluczowych elementów zabawy wieloosobowej uczyniono runy demona – specjalny power-up, który umożliwia graczowi przemianę w potężnego demona, zdolnego do szybkiego przechylenia szali zwycięstwa na stronę swojej drużyny.
Oprócz tego deweloper, chcąc zapewnić multiplayerowi w Doomie jak największy potencjał, przygotował edytor o nazwie Doom SnapMap (nieobecny w edycji na Nintendo Switch). Dzięki niemu każdy gracz może samodzielnie kreować nowe areny (również ze specjalnymi skryptami), a także tworzyć całkiem nowe warianty rozgrywki – od klasycznego trybu deathmatch po odpieranie fal demonów w trybie kooperacji.
Jako że gra powstawała od początku z myślą o najnowszych pecetach oraz konsolach ósmej generacji, Doom w wersji na platformę PC, PS4 itd. prezentuje się bardzo efektownie, robiąc użytek z przygotowanej specjalnie pod kątem tego tytułu szóstej generacji silnika id Tech (nazywanej też żartobliwie id Tech 666). Oprócz tego zmaganiom towarzyszą mocne brzmienia ścieżki dźwiękowej, podkreślające klimat krwawej jatki w mrocznej otoczce.
Autor opisu gry: Przemysław Bartula
Platformy:
PC Windows 13 maja 2016Polskie napisy i dialogi
Xbox One 13 maja 2016Polskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 10 listopada 2017Polskie napisy i dialogi
PlayStation 4 13 maja 2016Polskie napisy i dialogi
Producent: id Software / Panic Button (Switch)
Wydawca: Bethesda Softworks
Polski wydawca: Cenega S.A.
 
 
Gry podobne:



17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
Recenzja GRYOnline
Doom posiada rewelacyjną kampanię solową i zaledwie poprawny multiplayer oraz edytor SnapMap. Na szczęście to właśnie single-player jest najważniejszy, a na tym polu gra lśni oślepiającym blaskiem. Szkoda zatem, że aspekty techniczne dają się czasem we znaki. Pewnie jedna albo dwie porządne łatki rozprawią się z wszystkimi problemami, ale na tę chwilę ogromna frajda z zabawy jest przyćmiona przez lekki dyskomfort. Co i tak nie zmienia faktu, że nowy Doom jest niesamowity.
 
Aktualizacja: 1 czerwca 2016
Poradnik do gry Doom, to szczegółowa solucja opisująca komplet celów misji, wraz z lokalizacjami istotnych znajdziek oraz poradami dotyczącymi wyzwań. Do opracowania załączono mapy z lokalizacjami sekretów i znajdziek.
24 lipca 2022
Lato jeszcze trwa i wielu marzy o niezwykłym urlopie. Zapraszamy do zapoznania się z listą dwunastu niezwykłych celów podróży, dzięki którym wakacje okażą się niezapomniane. Uwaga – all inclusive niedostępne!
 
2 września 2021
Remaster Quake’a na pierwszy rzut oka to nic wielkiego. Ale gdy się w niego zagra, to nagle wszystko staje się jasne. Król tylko czeka, by wrócić (niczym niegdyś Doom), a to jest sprawdzian. Podołamy?
 
7 kwietnia 2021
„Kiedyś to były gry” jest jednym z ulubionych sposobów narzekania graczy. Gdy zawęzimy to specyficznych przykładów broni ze strzelanek FPP, powodów do nostalgicznych wspomnień i marudzenia na dzisiejsze oklepane pomysły może być jeszcze więcej!
 
22 września 2020
Nowy Fallout ominie PS5? Wczoraj bez żadnej zapowiedzi Microsoft ogłosił zakup ZeniMax Media, właściciela m.in. Bethesdy. Ten gigantyczny zakup może poważnie zmienić układ sił w branży gier.
 
19 marca 2020
Annus Domini 1993 to moment w dziejach interaktywnej rozrywki, gdy studio id Software zapoczątkowało nową religię. Kościół Zagłady po dziś dzień gromadzi miliony wiernych (fanów) i inspiruje licznych naśladowców. Oto zasady, na których został wzniesiony.
 
 
W sieci pojawił się niepublikowany dotąd teaser Dooma 4, czyli skasowanej odsłony cyklu. Pokazuje on m.in. mocny klimat horroru, w który celowało wtedy studio id Software.
gry
Adrian Werner
4 marca 2023 09:04
 
Do sieci trafiło kolejne nagranie ze skasowanej wersji gry Doom 4, nad którą studio id Software pracowało wiele lat temu.
gry
Jakub Błażewicz
11 lipca 2022 20:05
 
Czwarta odsłona serii Doom mogła wyglądać zupełnie inaczej. Nowy materiał wideo pokazuje, jak prezentował się Doom 4, czyli skasowana część cyklu studia id Software.
gry
Jakub Błażewicz
21 grudnia 2020 17:25
 
Jeden z fanów pracuje nad oryginalnym projektem o nazwie Doomed: Demons of the Nether. Jego celem jest odtworzenie Dooma z 2016 roku w popularnej grze Minecraft.
gry
Bartosz Woldański
26 października 2020 12:30
Aktorka i piosenkarka Nina Bergman pochwaliła się na Twitterze, że została zaangażowana w tworzenie nowego filmu na podstawie gry Doom. Za projekt odpowiada wytwórnia Universal Pictures.
filmy i seriale
Jakub Mirowski
21 kwietnia 2018 13:49
Zapowiedziana we wrześniu specjalna edycja Dooma na konsolę Switch doczekała się konkretnego terminu premiery. Tytuł ukaże się w listopadzie bieżącego roku.
gry
Kamil Zwijacz
16 października 2017 19:16
Podczas ostatniego Nintendo Direct, które zakończyło się tej nocy, firma Nintendo ogłosiła, że na jej najnowszą konsolę, Nintendo Switch, zmierzają dwie strzelaniny FPP wydawane przez firmę Bethesda – Wolfenstein II: The New Colossus oraz Doom z 2016 roku.
gry
Miłosz Szubert
14 września 2017 10:00
Doom został zaktualizowany do wersji 6.66, która odblokowuje dla wszystkich graczy zawartość trzech dotąd wydanych DLC. Przemodelowany został również system rozwoju postaci w trybie wieloosobowym. Ponadto w weekend będzie można wypróbować grę za darmo oraz zakupić ją w promocyjnej cenie.
gry
Marta Kucharska
20 lipca 2017 12:10
Stworzenie przez id Software kolejnego Dooma, czerpiącego garściami z pierwszych odsłon serii, było strzałem w dziesiątkę. Jak się okazuje, gra przypadła do gustu również pecetowcom – sprzedane egzemplarze liczone są w milionach.
gry
Krystian Pieniążek
18 lipca 2017 19:03
Doom to jedna z tych gier, które mogą stanowić o sile wirtualnej rzeczywistości. Nie dziwi zatem fakt, że to właśnie ten tytuł Bethesda wybrała jako drugiego reprezentanta nowego kierunku swojej działalności – firma coraz bardziej otwiera się na rynek VR.
gry
Krystian Pieniążek
12 czerwca 2017 06:16
Popularne pliki do pobrania do gry Doom.
trainer Doom - v20180329 +13 Trainer - 7 maja 2018
trainer Doom - v6.66 (u8) +9 Trainer - 6 listopada 2018
trainer Doom - 12.01.2019 +8 Trainer - 15 stycznia 2019
trainer Doom - v1.01 (u1) +11 TRAINER - 5 czerwca 2016
trainer Doom - u8 Vulkan +11 Trainer - 23 maja 2018
trainer Doom - v1.01 +7 TRAINER - 20 maja 2016
trainer Doom - v1.04 (u4) +8 TRAINER - 6 sierpnia 2016
trainer Doom - u7 +11 TRAINER Vulkan - 13 stycznia 2018
trainer Doom - u7 +14 TRAINER Vulkan - 5 lutego 2018
trainer Doom - u8 OpenGL +11 Trainer - 23 maja 2018
Kody Doom (kody) - 20 czerwca 2016
Triki Doom (Mini gra Demon Destruction) - 31 lipca 2016
Triki Doom (Mini gra Super Turbo Turkey Puncher 3) - 31 lipca 2016
Triki Doom (Odniesienia do Dopefish) - 31 lipca 2016
Triki Doom (Odniesienie do serii Fallout) - 31 lipca 2016
Triki Doom (Odniesienie do Skyrima) - 31 lipca 2016
Triki Doom (Odniesienie do Terminatora) - 31 lipca 2016
Wymagania sprzętowe gry Doom:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5-2400 3.3 GHz/AMD FX-8320 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB Geforce GTX 670/Radeon HD 7870 lub lepsza, 55 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i7-3770 3.5 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB Geforce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 55 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Doom:
DLC Bloodfall 14 grudnia 2016
DLC Hell Followed 27 października 2016
DLC Unto the Evil 4 sierpnia 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 39 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3570 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 212474 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów

Krzysztof Mysiak
Recenzent GRYOnline.pl
2016.05.16
Brak „czwórki” w tytule nowego Dooma nie jest przypadkowy. Najpewniej właśnie tak wyglądałby król FPS-ów, gdyby id Software zapoczątkowało swoją największą markę w 2016 roku. Wprawdzie nie jest to już rewolucja, ale wzór do naśladowania – jak najbardziej!
kaczy316
Ekspert
2025.08.17
Powiem tak, to jedna z tych gier, w której ciężko ocenić całość, bo sam gameplay i klimat tak wciąga, że człowiek leci przed siebie i skupia się tylko na tym tak naprawdę xD typowy odmóżdżacz, ale spróbuję jakoś opisać swoje wrażenia, więc po kolei, spoilerów fabularnych raczej nie będzie, bo do samego końca nie wiedziałem o co chodzi w fabule mówiąc wprost, po prostu się bawiłem gameplayem xD.Fabuła: No tutaj mam najmniej do napisania, do prawie samego końca nie wiedziałem co robimy i o co chodzi, wiedziałem, że ścigamy jakąś Olivię i w pewnym momencie lub nawet od samego początku nie wiem nie zwróciłem uwagi zaczyna nam pomagać jakaś sztuczna inteligencja czy co to było, wiem, że miał ciało robota Samuel Hayden i głównie chodzi chyba o zamknięcie jakichś wrót, chyba do piekieł, ale nie jestem przekonany i tyle wiem jeśli chodzi o fabułę, więc tego aspektu nie oceniam, nawet nie wiedziałbym jak.Mechaniki gry: I tutaj można się trochę rozpisać, też nie za dużo, bo ogólnie mechaniki są w większości mega proste do nauczenia, ale wykonane w taki ciekawy i różnorodny sposób, że nie ma mowy tutaj o nudzie czy monotonii, zbieramy żetony do ulepszeń naszego stroju, żetony do ulepszeń broni, mamy ciekawe wyzwania, które są szybkie i standardowym poziomie trudności nie wymagają wielkiego wysiłku, a przyjemnie się je robi, jest to też opłacalne, bo dzięki temu dostajemy runy, które też nam dają różne bonusy i mamy też specjalne baterie, które znajdujemy i dzięki temu można ulepszyć poziom życia, pancerza lub zwiększyć ilość trzymanej amunicji w broniach, mapa jest fajna pojawiają się znaczniki, nie wszystko od razu, ale dopiero jak coś odkryjesz lub znajdziesz automapę lub ulepszysz w odpowiedni sposób swój strój, bronie są mega różnorodne, każda jest inna, inaczej działa inaczej się strzela, do niektórych co prawda jest jedna amunicja, ale nie jest to wada przy takiej ilości broni, naprawdę sama przyjemność z siekania potworów, zabójstwa chwały zrobione są super i każdy demon ma inne animację, różnorodność przeciwników jest ogromna, dodatkowo dla kolekcjonerów są jeszcze sekrety, których można szukać, bo w sumie czemu nie? Znajdźki w postaci figurek to zawsze fajna sprawa, nic co prawda nie daję, ale fajna rzecz dla czyścicieli mapy i kolekcjonerów, ja jestem czyścicielem, ale w tej grze postawiłem na dobrą zabawę gameplayem i nie żałuję, bo o to w tej grze chodziło, z mechanik to chyba tyle, świetnie wszystko wywarzone, poziom trudności no ja grałem na "Dowal Mi" więc to chyba średni, bo był po środku xD, nie padałem bardzo często, większość rozdziałów przechodziłem za pierwszym razem, chociaż były takie, na których poległem kilka razy na jakiejś mocniejszej walce, a może tylko tak mi się wydaję i padałem częściej, ale nie zwracałem na to uwagi przez dobrą zabawę xD, nie wiem, niemniej jednak uważam, że ta gra jest świetna, mechaniki są bardzo satysfakcjonujące i proste, a to jest nie lada wyzwanie moim zdaniem zrobić coś co jest proste i jednocześnie satysfakcjonujące, niewielu studiom się to udaję, także brawa dla id Software, mechaniki to najmocniejsza część tej gry i dzięki temu nie da się od niej oderwać.Grafika i animację Grafika....gra z 2016, a kompletnie nie czuję się jakby to była gra z przed 9 lat, świetnie zaprojektowane poziomy, bardzo dobrze wyglądające demony, jakby ja się czułem jakbym grał w grę z tego roku, bo niektóre gry z obecnych lat wyglądają gorzej, także grafika na mega plus i kompletnie się nie zestarzała, a animację wybitne i tak samo lepsze niż w niejednej grze z ostatnich lat, nie mam nic do dodania, świetnie to wyszło.Optymalizacja: Grałem w 9 letnią grę, więc wydaję mi się, że ciężko, żeby coś nie grało, chociaż i takie kwiatki się zdarzają, ogólnie raz faktycznie mi się zdarzyło, że jakimś cudem wykonałem zabójstwo chwały w ścianie i spadłem pod mapę i się zabiłem, ale to było jakoś na początku i potem już nigdy takiego czegoś nie miałem, więc może jakiś delikatny błąd, a ogólnie gra chodziła bardzo płynnie, 0 spadków i problemów.To chyba tyle, ciężko coś więcej tu napisać, bo ta gra mechanikami i gameplayem stoi, prosta gra z prostymi mechanikami, gdzie po prostu lecisz do przodu i czerpiesz przyjemność z rozwalania demonów, ale po prostu gra zrobiona z sercem i pomysłem na całe uniwersum, bardzo dobrze to wyszło, to mój pierwszy Doom ogólnie, bardzo się broniłem przed graniem w to, bo przez to ile tam akcji, szybkości, to od samego oglądania jak ktoś grał to mnie głowa bolała, więc bałem się sam tego xD, ale kupiłem na promce jak była trochę posucha, po trochu sobie pogrywałem i jakoś się dotrwało do końca, głowa nawet aż tak bardzo nie bolała, jednak oglądać, a grać to dwie różne rzeczy i trzeba z umiarem też, ostatecznie jestem zadowolony, że się przemogłem i czekają mnie jeszcze dwie części, które ogram już w Game Passie, Doom Eternal i Doom The Dark Ages, oj będzie sieczka!

Szugob
Ekspert
2022.11.02
Legacy reboot odtwarzający ikonografię serii z postsekularnym oddaniem. Brakuje mu jednak życia, to jak wejście do katedry, aby wziąć udział w nabożeństwie.

Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2022.08.15
Najlepszy fps ostatnich lat. Niemal doskonały powrót Doomslayera. Oprócz krwistego strzelania, mamy tu też sekrety, upgrade'y ekwipunku, wyzwania i runy. Mordowanie demonów nigdy nie było tak przyjemne. Multiplayer w stylu Quake III też pokazuje pazur, a przeistoczenie się w Cacodemona i pożeranie innych graczy to coś, co nie śniło się nawet największym miłośnikom serii

Bydlaq1516
Ekspert
2022.07.08
Bardzo przyjemna gra. Trafiła u mnie przypadkiem i pozytywnie mnie zaskoczyła. Była to pierwsza odsłona cyklu i po zmasakrowaniu już pierwszych wrogów wiedziałem że mi się spodoba. Niesamowicie ekscytujący system walki i wylewane z demonów litry krwi sprawiały, że ich zabijanie było po prostu soczyste. Odpowiednia długość poziomów i ciekawe znajdźki powodują, iż ta gra się nie nudzi. Lecz co do znajdziek mam również zastrzeżenia. Miałem wrażenie, że gdzieś w środkowej części kampanii był ich lekki przesyt, ale to tylko mała łyżeczka dziegciu w tej beczce miodu. Produkcja warta polecenia.

Seba01
Ekspert
2022.05.14
Bardzo udany reboot serii zapoczątkowanej w 1993 roku. Klasyczne demony, które są zabijane na swój sposób, znane nam bronie, w tym BFG-9000, bardzo dużo urozmaiceń, ulepszeń, wyzwań, znajdziek, run i hektolitrów krwi! A to wszystko zmieszane ze świetnym soundtrackiem stworzonym przez Micka Gordona - majstersztyk! Parę gliczy było, najczęściej to wyjście poza tekstury, absurdalnie duży rozmiar (60GB) oraz tak jak było w grach id, częste renderowanie tekstur podczas grania. Must-have dla fanów FPSów i retro-graczy. Polecam!

Seep
Ekspert
2020.10.01
Całość zrobiona w 8 godzin, skupiałem się na głównych celach misji bez szukania artefaktów, wyzwań, sekretnych miejsc itd. Soundtrack w tej grze to mistrzostwo, dawno takiego nie słyszałem w innej strzelance tego typu. Fajną opcją była możliwość rozwijania swojej broni, tak samo jak i pancerza. Finiszery na przeciwnikach też były piękne, szkoda, że nie dali więcej możliwości na każdego wroga, bo potem już nie chciało mi się tego robić, powtarzały się po prostu. Różnorodność przeciwników jak i lokalizacji w jak najlepszym porządku, miło dla oczu. W kwestii amunicji fajne jest to, że nigdy nie mamy jej w 'opór' ciągle jej brakuje, więc nie ma że chodzimy całą grę z jedną bronią i tylko z niej nawalamy. Ostatniego bossa kończyłem większość walki praktycznie z pistoletu, który dostajemy na samym początku gry, a nie jest on jakoś szczególnie wybitny pod względem obrażeń. Poprzednie części bardziej straszyły, a grałem tylko w Doom'a 3 BFG, więc porównania za bardzo nie mam, ale inne osoby mnie o tym wcześniej już zapewniały. Późniejsze znalezisko broni 'BFG' to po prostu kolejny raj dla oczu, gdzie stada przeciwników po prostu się rozpryskują na ekranie. Fabuła całej kampanii bardzo fajna, nie jestem fanem tego typu strzelanin, ale dotrwałem do końca i ukończyłem tą grę! Polecam! W załączniku dodaję zrzut ekranu z rozgrywki, a tutaj zapraszam po więcej zrzutów ekranu: https://steamcommunity.com/id/seep426/screenshots/ .
GeDo
Ekspert
2020.04.01
Świetny i dopracowany technicznie fps od id Software.Graficznie jest bardzo dobrze i w dodatku super płynnie.Idealnie dobrana sciezka dzwiekowa.Gra ma dobrze zrownowazone etapy pod względem strzelania i eksploracji.Do dyspozycji mamy roznorodny zestaw broni i ich modyfikowanie.Pancerz rowniez mozna ulepszac.Spora roznorodnosc wrogów i ich bardzo fajny design.Bossowie rowniez poezja.Fabuła jest i tyle mozna o niej napisac bo to tylko mało znaczący dodatek w takich grach.Za to postacie występujace w grze dosc ciekawe(Hayden ,Vega,Dr Olivia Pierce)i zapadają w pamiec.Mamy rowniez wbudowaną bardzo fajną encyklopedie gdzie są opisane bronie,przeciwnicy i lokacje itd.Gra moze nie jest rewolucyjna( poza finisherami ktore wprowadzaja powiew swiezosci) ale wszystko jest wykonane na bardzo wysokim poziomie a strzelanie jest bardzo przyjemne.Same mapki bardzo fajnie zaprojektowane,zwłaszcza te w piekle mają super klimat.Jedynie sie moge przyczepic do słabego swiatła w laboratoriach badawczych na Marsie,czasami jest zbyt ciemno i mało co widac.Polecam gre bo to jedna z najlepszych w ostatnim czasie strzelanek.

May_Day
Ekspert
2020.03.30
Osobiście lubię gry, w których mam władzę nad swoimi przeciwnikami, np. cykl Batman Arkham. Doom też należy do tego cyklu. Ta gra to odwrócony horror - w zwykłym grupka ludzi broni się przed (zazwyczaj) jednym potworem. Tutaj to ty jesteś potworem. Kiedy wchodzisz na mapę, to demony walczą z bossem. To one są zamknięte z tobą, a nie ty z nimi. Mama demon sprawdza, czy pod łóżkiem nie ma Doomguya. Wypędzasz demony z piekła. Dosłownie wchodzisz im do domu i mówisz: "spitalać mi stąd!". Obudź w sobie Doom Slayera!

gutosaw
Ekspert
2019.06.21
+++ Satysfakcjonująca rozwałka ++ Ciekawe kombinacje broni i umiejętości ++ Przytłaczający klimat ++ Trudne walki z Bossami i wymagający, ale wyważony poziom trudności + Ciekawe design poziomów + Muzyka, która sprawia, że pojawia się gęsia skórka - - - Praktyczny brak fabuły i bardzo słabe postaci - - Odrobinę za długa. Poziomy i walki zbyt powtarzalne, więc nuży po czasie - - Warstwa wizualna nuży po pewnym czasie - - Przeciętna fabuła - Słabo zaprojektowana ostatnia walka

mastarops
Ekspert
2019.05.15
Fajna grafika, muzyka, brutalność, wykończenia. Czuć siłę broni. Niestety nudna, odpadłem mniej więcej w 40% bo już mi się nie chciało. Rozwałka bawi tylko na początku, potem już mnie wszystko raczej irytowało, szczególnie skakanie. Ciągle to samo - trochę exploracji, banda potworów i tak w kółko. Fabuła jest słaba i nie zachęca do dalszej gry.

ogórekdamian
Ekspert
2018.12.01
Soczysta i bardzo krwista napierdzielanka, nowa odsłona Dooma wyszła bardzo dobrze, choć muszę przyznać, że pod koniec troszkę mnie przynudziła ta niestety ogromna powtarzalność, ale czy nie o to właśnie chodzi;)

Jakub Mirowski
GRYOnline.pl Team
2018.01.19
Można się nad Doomem rozpływać w wielu aspektach: oglądając przepiękne projekty poziomów, strzelając z prawdziwie potężnych broni czy eksplorując etapy w poszukiwaniu niezliczonych znajdziek. Najważniejsze jednak, że deweloperzy z id Software pozostali skupieni na jednym w każdym elemencie tej gry, zarówno w kampanii, jak i w nieco słabszym multiplayerze – ten tytuł miał nade wszystko dawać masę frajdy, i to właśnie robi. Prawdziwie oldskulowy, intensywny, krwawy i szalenie satysfakcjonujący FPS, który jakikolwiek realizm zastępuje szalonym tempem i rozczłonkowywaniem demonów piłą mechaniczną.

HETRIX22
Ekspert
2017.09.04
Wyszło o wiele gorzej, niż sie zapowiadało, choć nie źle +Całkiem fajnie się strzela+W porządku lokacje+Miłe dla oka animacje+Klasyczna nawalanka+Dużo ciekawostek dla fanów seriiMinusy:-Fabuła jest okropna, a zakończenia po prostu brak WIELKI ZAWÓD !-Bronie niezbalansowane-Zero urozmaicenia w gameplayu-BugiTylko 7 daje bo w ogóle nie czuje satysfakcji z ukończenia gry.
manek23
Ekspert
2017.04.01
Witam, wczoraj przeszedłem dooma i teraz jestem w stanie napisać rzetelną opinię na jej temat. Doom to strzelanka utrzymana w starym stylu z kilkoma niezbędnymi nowościami jak na te czasy np rozwój postaci mapa która prowadzi na za rękę przez całą grę. Zabijanie demonów w nowym doomie sprawia dużo frajdy, co prawda gra po pewnym czasie staje się monotonna bo każda z map powiela schemat walki z demonami. Grafika oraz oprawa audio stoją na wysokim poziomie ja mając komputer będący po środku wymagań i troszkę przesuwający się w stronę zalecanych udało mi się zagrać na najwyższych ustawieniach bez widocznych spadków FPS. Walka w doomie mimo że po kilku godzinach staje się monotonna to jest naprawdę dynamiczna oraz oferuje spory arsenał broni do siania zniszczenia. Twórcy najprawdopodobniej zainspirowani modem do starego dooma dodali "zabójstwa chwały" które wyglądają widowiskowo oraz odnawiają zdrowie. Poziom trudności w doomie jest średni ja przeszedłem na najwyższym możliwym poziomie trudności jaki gra oferuje przy pierwszym przechodzeniu gry i walka była umiarkowanie trudno tzn w walce z większą grupą demonów trzeba było dobrać odpowiednią strategię żeby nie ginąć. W nowym doomie walczymy z kilkoma bossami którzy potrafią sprawić trudność. Ostatnie kilka słów poświęcę głównemu bohaterowi. Nasz antagonista jest niemy ale ma definitywnie więcej charakteru niż taki takkar z primala świadczą o tym jego zachowania np gdy ma coś wyłączyć to niszczy itd. Jeżeli ktoś lubi slashery to tytuł obowiązkowy zważywszy na to że slasherów na PC nie ma dużo.

Vlad Tepes
Ekspert
2016.06.11
No dobra, przeszedłem najpierw na "dowal mi", a potem na ng+na "ultraprzemocy" znajdując przy tym wszystkie sekrety, rozwijając na max pancerz, bronie i runy oraz zaliczając wszystkie wyzwania, także jak na razie, póki nie będzie jakiś sensownych dlc, grę odstawiam. Generalnie polecam, choć jest to zwykła naparzanka, a mnie najbardziej wciągnął w/w rozwój "sprzętów".
zjazd
Ekspert
2016.05.13
Pierwsze wrażenia były mylne i gra nie jest taka tragiczna jak myślałem. Doom rozkręca się gdzieś od 4 misji. Na razie najlepszy fun to szukanie znajdziek, są fajnie poukrywane. Lokacje dość duże, mapa na pewno się przydaje. Fabuła wiadomo jest byle tylko być, bo chodzi o rozwałkę, jesteśmy wrzucani w kolejne pokoje w których gra zalewa nas przeciwnikami. Nic szczególnego, ale tragedii nie ma, dla niezdecydowanych lepiej poczekać na jakieś promocje.

Aen
Gracz
2016.07.31
Bardzo mi się po 4 levelach podoba. Chwała ID za to, że odeszli od ciemnego survival horroru, tylko poszli w klasykę czyli młóć demoniczne dupska aż furczy. No i furczy, potyczki dają mnóstwo frajdy, zwłaszcza że większość bestii porusza się po całej planszy, od podłogi po sufit. Dodatkowo, subiektywnie, uważam że jak na FPS przeciwnicy są naprawdę bystrzy, zachodzą od tyłu, szarżują, włażą za marinem na przeszkody, ogólnie trzeba mieć oczy dookoła głowy. Parę razy aż mruknąłem z zadowolenia, jak udało się uniknąć czyjejś rakiety, wskoczyć na pudło, rozwalić piąchą impa i zeskoczyć knightowi na łeb itd, walki są widowiskowe aż miło. Żadnych kucnięć za węgłem by zregenerować życie, czysta przyjemna eksterminacja. No i muzyka...Szybka jazda bez trzymanki.No właśnie, finishery - Podczas oglądania materiału przedpremierowego wyglądały tandetnie. W grze jednak, po wyłączeniu efektu odblasku na "zmęczonym potworze", robi się je przyjemniej niż klasyczna kula w czachę na dobranoc. Mam w dupie uciekanie z latarką mrocznym korytarzem przed jednym marnym impem, doom marine to maszyna do zabijania i to czuć jak cholera. Miłe wstawki typu rozwalenie z buta cennego mechanizmu czy oczko na samym początku gry - uciszenie "głosu wyjaśniającego" znanego z setek gier, nastrajają pozytywnie. Na dodatek delikatne bonusy w postaci małej dawki zdrowia czy amunicji mogą uratować życie, gra nie narzuca określonej gry ale daje graczowi pole do popisu. Przeciwnicy wyglądają rewelacyjnie. Niosą w sobie widmo tych cudnych pikseli które werżnęły się w zwoje każdemu, kto przechodził dwa pierwsze doomy, a jednak każdy jest nowy, szybszy, dokładniejszy i ma w zanadrzu parę chwytów. O to chodzi. Zacieram ręce, czekając na więcej znanych postaci, specjalnie nie spoilerując sobie ich wyglądu filmikami z sieci.Broń jest ok, nie widziałem jeszcze BFG, ale na razie walę równo z każdej pukawki, więc nie mam tak że jakaś broń leży w arsenale i się kurzy. Hitem jest oczywiście piła, jak się ją wyciąga zza pazuchy to wiadomo, że shit is serious, ale to trzeba zobaczyć samemu.Minusy? Nie jestem przekonany do upgrade'u broni, trochę odciąga to od dynamicznej rozgrywki, ale może się przekonam. To samo z elementami platformerskimi (właśnie wspinam się po jakimś reaktorze i upierdliwe jest to jak cholera). Fabuła? Na razie standard, więcej z niej wiadomo niż z jedynki czy dwójki, ale ogólnie jest tłem do masakry co mi w przypadku tej gry nie przeszkadza. Generalnie jestem zadowolony i polecam. Idealna na 20-30 minut dziennie, ot by wyżyć się trochę. Więcej nie potrzebuję, dlatego cieszę się że przede mną zapewne parę tygodni soczystego strzelania do paskud.

Przemysław Dygas
GRYOnline.pl Team
2025.10.15

Damian Stróżek
GRYOnline.pl Team
2023.12.27

Mikołaj Łaszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2021.09.10

Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2021.05.29

Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26

Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2020.03.28

ereboss
Ekspert
2019.08.29
![xKoweKx [stalker.pl]](https://cdn.gracza.pl/galeria/forum/avatary/683366_16.jpg)
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2018.12.06

Mateusz Sawka
GRYOnline.pl Team
2018.11.01

zvr
Ekspert
2018.08.23

Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2018.06.14

Sir klesk
Ekspert
2018.01.24

kęsik
Ekspert
2017.06.10

Cainoor
Ekspert
2017.03.13

Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2017.02.15

Butryk89
Ekspert
2016.12.27

SULIK
Ekspert
2016.10.16

Jordan Dębowski
GRYOnline.pl Team
2016.08.22

Bigos-86
Ekspert
2016.07.12

Mateusz Araszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2016.06.30

Krystian Smoszna
GRYOnline.pl Team
2016.05.16
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (212 474)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
95% rekomendacji (152)
Polygon
Arthur Gies
PC Gamer
James Davenport
GameSpot
Peter Brown
Easy Allies
Michael Huber
Eurogamer
Edwin Evans-Thirlwell