Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2016, 10:39

autor: Maciej Kowalczyk

Sean Murray zaprzecza wykorzystaniu Superformuły w No Man's Sky

Po ostatnich oskarżeniach skierowanych w stronę twórców No Man's Sky, jakoby wykorzystali oni w swojej grze opatentowaną procedurę generowania świata, głos w sprawie zabrał Sean Murray, założyciel studia Hello Games. W swoim poście na Twitterze napisał, że gra nie wykorzystuje tego systemu oraz zaprzeczył naruszeniu prawa patentowego.

Premiera gry No Man's Sky zbliża się wielkimi krokami, choć w świetle ostatnich wydarzeń pojawiły się wątpliwości co do zadebiutowania produkcji na czas. Przypomnijmy, że kilka dni temu holenderska firma Genicap oskarżyła autorów No Man's Sky o bezprawne wykorzystanie tzw. Superformuły, czyli matematycznego równania, które po odpowiednich modyfikacjach jest w stanie wygenerować nieskończone ilości obiektów dwu- i trójwymiarowych.

Według firmy Genicap, twórcy No Man's Sky naruszyli prawo patentowe dotyczące Superformuły, która rzekomo miała posłużyć autorom gry do stworzenia proceduralnie generowanego świata. - Sean Murray zaprzecza wykorzystaniu Superformuły w No Man's Sky - wiadomość - 2016-07-25
Według firmy Genicap, twórcy No Man's Sky naruszyli prawo patentowe dotyczące Superformuły, która rzekomo miała posłużyć autorom gry do stworzenia proceduralnie generowanego świata.

Według Johana Gielisa, członka spółki Genicap oraz naukowca odpowiedzialnego za odkrycie i opatentowanie wspomnianej procedury, studio Hello Games naruszyło prawo patentowe dotyczące Superfomuły, wykorzystując ją przy stworzeniu systemu do proceduralnego generowania świata gry. Z oficjalnego stanowiska Holendrów mogliśmy wyczytać, że choć nie chcą oni opóźniać premiery No Man's Sky, to jeśli faktycznie doszło do złamania prawa, konieczne będzie przeprowadzenie odpowiednich rozmów z twórcami gry.

Po kilku dniach głos w sprawie zabrał Sean Murray, założyciel studia Hello Games. Z jego postu na Twitterze możemy dowiedzieć się, że:

Sean Murray zaprzecza wykorzystaniu Superformuły w No Man's Sky - ilustracja #2No Man's Sky nie wykorzystuje Superformuły ani nie łamie prawa patentowego. To nie jest istotna sprawa, dlatego proszę wszystkich o spokój (…). Autorowi Superformuły, Johanowi Gielisowi, życzę powodzenia w przyszłości. Po premierze naszej gry z pewnością się spotkamy i przedyskutujemy całą sprawę.

Post Seana Murraya dotyczący ostatnich oskarżeń. Źródło: Twitter.com.
Post Seana Murraya dotyczący ostatnich oskarżeń. Źródło: Twitter.com.

Wszystko wskazuje więc na to, że premiera No Man's Sky, zaplanowana na 9 sierpnia bieżącego roku, jest rzeczywiście niezagrożona, przynajmniej wierząc oświadczeniu Seana Murraya. Miejmy nadzieję, że jego słowa znajdą pokrycie w rzeczywistości, a gracze otrzymają produkcję od Hello Games już za nieco ponad 2 tygodnie.

Sean Murray zaprzecza wykorzystaniu Superformuły w No Man's Sky - ilustracja #4

No Man's Sky to utrzymana w stylistyce science fiction, sandboksowa gra akcji nastawiona na rozgrywkę wieloosobową. Za jej stworzenie odpowiada niezależna firma Hello Games, znana z popularnego cyklu zręcznościówek Joe Danger. W grze mamy możliwość eksploracji kosmosu za sterami statku kosmicznego oraz odkrywania niezbadanych planet. No Man's Sky charakteryzuje się olbrzymim otwartym wszechświatem, wykorzystującym system proceduralnego generowania otoczenia. Jest on odpowiedzialny za praktycznie każdy element gry – od roślin i zwierząt zamieszkujących każdą z planet, po ogromne galaktyki i konstelacje. Produkcja pojawi się na PC oraz PlayStation 4, a jej premiera jest obecnie przewidziana na 9 sierpnia bieżącego roku.