Grupa 3DM wieszczy koniec piractwa; Denuvo coraz skuteczniejsze

Jak wynika ze słów przedstawicielki grupy crackerskiej 3DM, piractwo może całkowicie zniknąć w ciągu najbliższych dwóch lat przez postępy technologii zabezpieczających cyfrowe produkty. Jak się okazało, system Denuvo staje się coraz trudniejszy do obejścia.

Michał Jodłowski

System Denuvo okazuje się coraz skuteczniejszy w walce z piractwem. - Grupa 3DM wieszczy koniec piractwa; Denuvo coraz skuteczniejsze - wiadomość - 2016-01-07
System Denuvo okazuje się coraz skuteczniejszy w walce z piractwem.

W środowisku graczy od dawien dawna krąży przekonująca (bo ciągle udowadniana teoria), że piractwa nie da się zatrzymać, gdyż zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie potrafił złamać dane zabezpieczenie. Kolejne systemy zabezpieczające, chociażby niesławne DRM-y [ang. Digital Rights Management – zarządzanie prawami cyfrowymi], okazują się nieskuteczne wobec sprytu i umiejętności grup crackerskich. Co gorsza, często bywa tak, że takie oprogramowanie uprzykrza życie jedynie uczciwym nabywcom gier, podczas gdy piraci beztrosko i wygodnie pogrywają bez uiszczania żadnej opłaty. Wobec takich absurdów coraz częściej można spotkać się ze zjawiskiem crackowania oryginalnych produktów w celu pozbycia się natrętnych (i bezużytecznych) zabezpieczeń. Jak się okazuje, sytuacja może ulec diametralnej zmianie we względnie niedalekiej przyszłości, co wieszczy prominentna przedstawicielka chińskiej grupy crackerskiej 3DM o pseudonimie Bird Sister. Jej wypowiedź dotyczy niedawno wydanego Just Cause 3, którego złamanie sprawia crackerom ogromne problemy ze względu na zastosowany system szyfrujący Denuvo. Warto przy tym zaznaczyć, że 3DM ma doświadczenie w walce z Denuvo, gdyż w przeszłości scrackowali chociażby Dragon Age: Inkwizycję. Słowem: deweloperzy Denuvo nie są w ciemię bici i z powodzeniem ulepszają swój produkt.

Nadal uważam, że tę grę [Just Cause 3 – przyp. Meehow] można złamać, aczkolwiek obawiam się, że przy obecnych trendach rozwoju technologii szyfrowania, za dwa lata nie będzie już darmowych [czyt. spiraconych] gier na świecie.

Jak wynika ze słów wyżej wspomnianej crackerki, Denuvo doprowadziło crackera zajmującego się łamaniem zabezpieczeń Just Cause 3 do takiej frustracji, że ten niemal się poddał. Dopiero zachęta od Bird Sister przywróciła Junowi, bo tak nazywa się ten człowiek, zapał do dalszej walki. Tak czy owak, cracka jak nie było, tak nie ma. Czas pokaże, kiedy i z jakim wynikiem zakończy się ta potyczka.

Nie da się ukryć, że system Denuvo faktycznie jest wyjątkowo skuteczny w walce z crackerami. Jego twórcy chwalą się bezprecedensowym wynikiem gry Lords of the Fallen, która pozostawała niescrackowana przez 272 dni po premierze. O ile w pojedynczych przypadkach takie batalie mogą mieć wymiar ideowych czy „honorowych”, to upowszechnienie Denuvo może sprawić, że crackerzy w końcu odpuszczą sobie „łamanie” produkcji chronionych przez nie, zwłaszcza że deweloperzy owego systemu zdają się wyciągać trafne wnioski ze swoich błędów i posunięć crackerów.

Chociaż twórcy systemu Denuvo uprzykrzają crackerom życie, to trudno powiedzieć, czy i kiedy doprowadzą swoje dziecko do stanu, w którym złamanie go będzie niemożliwe. Podobnie proroctwa Bird Sister wydają się mało prawdopodobne – piractwo przez lata wypracowało sobie zasłużoną opinię niemożliwego do zatrzymania, choć z drugiej strony może przyjdzie w końcu kryska na matyska?

Denuvo Anti-Tamper nie jest – wbrew obiegowym opiniom – systemem DRM, lecz oprogramowaniem szyfrującym, zabezpieczającym wcześniej zastosowane rozwiązania. Jego celem jest, jak sama nazwa wskazuje, zapobieganie inżynierii wstecznej czy ingerencji w pliki chronionego produktu, czyniąc go tym samym bardziej odpornym na crackowanie.

Podobało się?

5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-01-14
22:54

FeRu Pretorianin

FeRu

Hipokryzja na tym forum aż boli. Domorośli obrońcy praw autorskich,którzy się moralnie burzą a sami zapewne nie byli lub nie są lepsi. Oczywiste jest to że jak ktoś mając wydać 100 czy 200 PLN na grę raczej wolałby zobaczyć na własnej skórze czy jest to tego warte. Nie ukrywajmy że Polska to wciaz biedny kraj,gdzie nie stać szarego typowego dorosłego gracza majacego na utrzymaniu dom pracujac za 1300-1600PLN żeby kupował gry hurtowo(rozpieszczonych bananowców którzy doja kase od starych nie liczę,bo tacy to sobie mogą krzyczeć najwiecej o tym jak złe jest piractwo gdy nigdy nie zarobili sami ani złotówki żerując na rodzicach jak pasożyty) Dlatego każdy najpierw woli przetestować tytuł żeby faktycznie się zdecydować na konkretny tytuł.Sam tak robie i nie widzę w tym nic dziwnego ani tym bardziej złego,zwłaszcza że producenci gier robią nas w graczy w ch...za każdym razem wydajac niedorobione tytuły,zarabiajac na season passach,DLC czy innych tego typu procederach,które maja wycisnać z frajerów każdy możliwy grosz z danej gry....Prawda jest taka że jeśli gra jest tego warta to się sprzeda bez względu na zabezpieczenie...Seria Wiedzmin jest tego najlepszym przykładem i to nie jedynym. Co ciekawe gry które nie były scrackowane nie uzyskiwały przewidywanej ilosci sprzedaży bo ludzie obecnie nie chcą kupować kota w worku....Tak cięzko to pojąc? Ja zaczynałem od kupowania gier na bazarze jeszcze na amigę a potem na PC az do lat 2002-2003.....to było normalne bo nie było mnie stać na orginalne tytuły za kieszonkowe i pieniadze ktore zarobilem na dodatkowej pracy....Mimo tego i tak większosc kasy wydawałem na gry. Piractwo nie zginie na pewno,juz wielokrotnie w ciagu lat tak twierdzono. Owszem Denuvo jest ciężkie do złamania ale i tak zostało złamane,podobnie było to ze StarForce,które tez miało być "ostateczną" bronia na piratów i nic z tego nie wyszło. Zeby zachęcać ludzi do kupowania gier najlepszym wyjsciem będzie obniżka cen(z której połowa wartości idą na koszty dystrybucji,podatki i posredników) a takze zaprzestania procederów typu: ograniczona instalacja gry na jednym komputerze,wymagany dostęp do sieci w trybie Single, setki DLC no i zadbać o jakość gry a nie wmawiać ludziom że to złoto dająć nam pomalowany złotą farbą kamień, czyli obiecanki podrasowane trailery czy sponsorowane recenzje,gdzie stan faktyczny gry jest taki jak chociażby w ASsassins Creed Unity w dniu premiery czy Batman Arkham Knight na PC a takze wiele innych tytułów z podobnymi problemami...To jest prawdziwa walka z piractwem a nie dodawanie coraz bardziej skomplikowanych DRM,ktore utrudniaja "legalnym" graczom pograc w dany tytuł serwująć problemy z wydajnościa jak to było na początku przygody z Denuvo czy wywalanie polaczen z serwerami gry jak np w The Crew czy innych gier wymagajacych polączenia z siecią w trybie single problemy ze stabilnoscia i szybkoscia pracy komputera ja kto było ze Starforce.

Komentarz: FeRu
2016-01-16
01:19

bboy Konsul

bboy

Praktycznie każdy moralny obrońca praw autorskich jakiego w życiu spotkałem był antypiratem wyłącznie dlatego, że nie umiał poprawnie piratów odpalać, albo dlatego, że rodzice finansowali mu jego granie i nie musiał się przejmować kosztami. Jak starsi się robili to zostawało tylko to pierwsze.

Komentarz: bboy
2016-01-19
16:42

n0rbji Generał

n0rbji

A takie pytanie do obrońców moralności i tych co to są podobno antypiraccy:
pożyczając oryginalną grę od szwagra to też wg was jestem ten zły co okrada producenta bo ma grę za darmo? :)

Komentarz: n0rbji
2016-02-07
12:17

darek79r19 Pretorianin

Tak samo było z wódką z czech. Jak obniżyli akcyzę, to sie lepiej zaczęła sprzedawać. Nie dla tego, że zabroniono przemytu, tylko sprawiono, że był nierentowny. Dzis ceny gier na PC sa wyższe, nie niższe, gonią ceny z konsol. Więc piractwo bedzie kwitło dalej.

Komentarz: darek79r19
2016-02-23
20:06

KUBATRIXXX Konsul

😉

Ceny gier są bardzo małe ale nie dla pensji w Polsce. Mieszkając w UK mogę co tydzień kupować sobie nową grę w czasie premiery, a w Polsce max jedna na dwa miesiące. Tak jak z innymi rzeczami samochodami lub wycieczkami zagranicznymi. Wszystko jest tanie dla osób które zarabiają minimum 4000zł na miesiąc.

Komentarz: KUBATRIXXX

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl