Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 lipca 2015, 10:30

autor: Adrian Werner

Nadchodzi Endless Space 2

Zespół Amplitude Studios ogłosił, że pracuje nad Endless Space 2, czyli kontynuacją bardzo ciepło przyjętej kosmicznej strategii 4X.

Kilka dni temu pisaliśmy o ujawnieniu dodatku Endless Legend: Shadows. Okazuje się jednak, że to nie jedyny projekt, którym zajmuje się obecnie studio Amplitude. Zespół właśnie poinformował, że pracuje także nad kosmiczną strategią 4X Endless Space 2, czyli kontynuacją swojej debiutanckiej produkcji.

Na razie o projekcie wiemy praktycznie tylko tyle, że istnieje i ukaże się w przyszłym roku. Więcej konkretów poznamy podczas tegorocznej edycji targów Gamescom. Autorzy udostępnili pierwszy teaser, ale z filmiku trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski. Nie potwierdzono nawet planowanych platform docelowych, choć praktycznie pewne jest, że gra powstaje z myślą o pecetach.

Podobnie jak wszystkie dotychczasowe produkcje Amplitude Studios, Endless Space 2 będzie powstawało przy aktywnym udziale fanów. W tym celu autorzy wykorzystają swój sprawdzony system GAMES2GETHER. W jego ramach gracze otrzymują w zamian za aktywność (np. zarejestrowanie na forum czy złożenie preorderu) punkty, a ich ilość na koncie decyduje o sile głosu danego użytkownika w ankietach decydujących o kształcie gry. W planach jest także sprzedaż wczesnej wersji w ramach Steam Early Access.

  1. Endless Space 2 – oficjalna strona gry
Nadchodzi Endless Space 2 - ilustracja #1

Endless Space to strategia kosmiczna typu 4X, która trafiła do sprzedaży w 2012 roku. Produkcja okazała się sporym sukcesem i w ciągu pierwszego roku na rynku sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy.

Akcja gry przenosi nas w odległą przyszłość i pozwala wziąć udział w konflikcie między ośmioma potężnymi cywilizacjami, walczącymi o kontrolę w galaktyce. Rozgrywka, zarówno podczas zarządzania imperium, jak i w trakcie bitew, toczy się w systemie turowym. Podczas zabawy gracz musi eksplorować wszechświat, przejmować kontrolę nad planetami, organizować zdrową ekonomię, nawiązywać stosunku handlowe i dyplomatyczne oraz prowadzić badania nad nowymi technologiami.

Kluczową rolę odgrywa także aspekt militarny. Konieczne jest budowanie wielkich armad statków, a następnie dowodzenie nimi podczas gwiezdnych potyczek. Mocną stroną gry jest rozbudowany system konstruowania statków, pozwalający na samodzielnie wybranie uzbrojenia, napędu, opancerzenia oraz systemów pokładowych każdej maszyny.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej