Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2015, 11:10

autor: Michał Jodłowski

Wiedźmin 3 używa tych samych tekstur, co w 2013 roku; REDKit po premierze

Studio CD Projekt RED w osobie Philippa Webera potwierdziło, że Wiedźmin 3: Dziki Gon używa tych samych tekstur, co w 2013 roku, i nie miał miejsca żaden downgrade. Ponadto potwierdzono, że po premierze pojawi się REDKit – zestaw narzędzi do modowania gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wiedźmin 3 używa tych samych tekstur, co w 2013 roku; REDKit po premierze - wiadomość - 2015-05-17
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Na oficjalnym forum dyskusyjnym serii Wiedźmin, studio CD Projekt RED w osobie Philippa Webera – projektanta questów w Wiedźminie 3: Dziki Gonpotwierdziło, że tekstury wykorzystywane w premierowej wersji trzeciego Wiedźmina to dokładnie te same assety, których używały buildy w gameplayach z 2013 roku. Wrażenie, że miał miejsce tzw. downgrade graficzny, ma być spowodowane usunięciem filtru wyostrzającego, rzekomo męczącego wzrok przy dłuższych sesjach z grą, choć poprawiającego walory wizualne screenshotów czy gameplayów. Co ciekawe, gracze pecetowi otrzymają możliwość przywrócenia go do gry za pomocą zestawu narzędzi REDKit, które ukażą się w bliżej nieokreślonej przyszłości po wtorkowej premierze. Oczywiście prawdziwość owych deklaracji pozostanie niezweryfikowana jeszcze przed jakiś czas, aczkolwiek w tej chwili jest to dobra nowina dla wszystkich posiadaczy mocniejszych blaszaków.

Warto przy tej okazji wspomnieć, że wczoraj w Serwisie Informacyjnym opublikowaliśmy dwa filmiki porównawcze – jeden zestawiający oprawy graficzne wersji na komputery osobiste i konsolę PlayStation 4, a drugi przedstawiający różnice między minimalnymi a maksymalnymi ustawieniami wizualnymi w pecetowym Wiedźminie 3. Jak się okazało, materiałów nie zaaprobowało studio CD Projekt RED, tłumacząc że buildy wykorzystane do ich stworzenia są niemiarodajne i odbiegają od stanu obecnego.

Przypominamy jednocześnie, że firma NVIDIA obiecała wydać nową, stabilną wersję sterowników do swoich kart grafiki jeszcze przed rynkowym debiutem Dzikiego Gonu. Wiemy też, jakie ulepszenia wprowadzi patch na premierę.

Do długo oczekiwanej i dwukrotnie przekładanej premiery Wiedźmina 3 pozostały już tylko 3 dni. Gra zadebiutuje 19 maja na komputerach osobistych i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4. W międzyczasie polecamy zapoznanie się z naszym wiedźmińskim FAQ, gdzie znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące trzeciego Wieśka, jak również lekturę kompendium wiedzy, w którym zbieramy wszystkie najciekawsze informacje i materiały dotyczące rodzimego erpega.