Wiadomość gry na świecie 18 listopada 2014, 22:50

autor: Draug

Thimbleweed Park – zbiórka oldskulowej przygodówki Rona Gilberta

Ron Gilbert i Gary Winnick rozpoczęli na Kickstarterze zbiórkę pieniędzy na grę Thimbleweed Park. Będzie to oldskulowa przygodówka point-and-click, stanowiąca duchowego spadkobiercę Maniac Mansion i innych kultowych gier firmy LucasArts z lat 80. Tytuł powstaje z myślą o pecetach, a jego premierę wyznaczono wstępnie na czerwiec 2016 roku.

Po dziesięcioleciach robienia mniej lub bardziej uznanych gier, Ron Gilbert i Gary Winnick wracają do gatunku, który zapewnił im największą sławę – przygodówek point-and-click. - Thimbleweed Park – Ron Gilbert wraca na Kickstarterze z oldskulową przygodówką - wiadomość - 2014-11-19
Po dziesięcioleciach robienia mniej lub bardziej uznanych gier, Ron Gilbert i Gary Winnick wracają do gatunku, który zapewnił im największą sławę – przygodówek point-and-click.
Thimbleweed Park w skrócie:
  • Twórcy: Ron Gilbert i Gary Winnick
  • Gatunek: przygodówka point-and-click
  • Cechy szczególne: oldskul pełną gębą – grafika rodem z lat 80., interfejs SCUMM, klasyczny humor etc.; pięć grywalnych postaci i wiele zakończeń
  • Platformy sprzętowe: PC (Windows, Mac, Linux)
  • Termin premiery (wstępny): czerwiec 2016
  • Minimalna kwota zbiórki: 375 tysięcy dolarów

Wyobraźcie sobie, że otwieracie szufladę pełną prastarych gier i spośród pudełek z tytułami pokroju Maniac Mansion i The Secret of Monkey Island nieoczekiwanie wyciągacie jeszcze jedną przygodówkę firmy LucasArts, w którą jakimś sposobem nigdy dotąd nie zagraliście. Takie właśnie doświadczenie ma zapewnić Thimbleweed Park – pierwsze od ponad 25 lat wspólne dzieło Rona Gilberta i Gary’ego Winnicka, wracające do korzeni gatunku point-and-click i powstające w duchu wymienionych wyżej produkcji. Legendarni deweloperzy pojawili się z omawianym projektem na Kickstarterze, prosząc o 375 tysięcy dolarów na jego realizację. Jeśli ich życzeniu stanie się zadość – a nie wydaje się, by miało być inaczej, sądząc po niebywale dynamicznym napływie gotówki na stronie zbiórki – tytuł ukaże się na komputerach osobistych (Windows, Mac, Linux). Jego premierę zaplanowano wstępnie na czerwiec 2016 roku, ale twórcy z rozbrajającą szczerością zapowiedzieli, że przypuszczalnie nie wyrobią się na ten termin (żeby jakość gry mogła na tym zyskać, rzecz jasna).

Tytułowy Thimbleweed Park to miasteczko, w którym toczy się akcja gry. Niegdyś był to dobrze prosperujący ośrodek biznesowy, lecz dziś jest to zaledwie cień dawnej świetności – niezbyt radosne miejsce, które istnieje, jak to wyrażono w opisie na stronie zbiórki, „bez żadnego sensownego powodu”. Rzecz jasna, przygodówka duetu Gilbert i Winnick nie powinna być ponura – humoru dostarczą przeróżne dziwactwa (również nadprzyrodzone), których świat gry jest pełen, a także niecodzienne kreacje postaci.

Dotyczy to zwłaszcza grywalnych bohaterów, których będzie aż pięcioro. W punkcie startowym fabuły poznamy dwóch detektywów, wezwanych, by zbadali sprawę trupa znalezionego w rzece tuż za miastem; Delores, która zapoznaje się z treścią testamentu po swoim bogatym wuju; szwendającego się po zdewastowanym cyrku klauna Ransome’a, obłożonego klątwą sprawiającą, że nie może pozbyć się makijażu i przebrania; wreszcie Franklina, który budzi się na trzynastym piętrze hotelu Edmund w Thimbleweed Park i odkrywa ze zdziwieniem, że jest martwy.

Nie, wbrew pozorom to nie jest screen przypominający, jak wyglądały dawne dzieła LucasArts – tak właśnie ma prezentować się Thimbleweed Park. - Thimbleweed Park – Ron Gilbert wraca na Kickstarterze z oldskulową przygodówką - wiadomość - 2014-11-19
Nie, wbrew pozorom to nie jest screen przypominający, jak wyglądały dawne dzieła LucasArts – tak właśnie ma prezentować się Thimbleweed Park.

Między bohaterami będziemy przełączali się w dowolnym momencie. Oldskulowość oznacza nie tylko 8-bitową, rozpikselowaną grafikę, ale także interfejs rodem z lat 80., przypominający do złudzenia system SCUMM, który został opracowany na potrzeby Maniac Mansion i wykorzystany w wielu kolejnych dziełach LucasArts. Ponadto twórcy obiecali wiele „znaczących” zakończeń, długie godziny zabawy, setki lokacji do odwiedzenia, a także dwa poziomy trudności dla graczy o różnym stopniu zaawansowania.

Na koniec wspomnijmy, że zaklepanie własnej cyfrowej kopii Thimbleweed Park (gdy gra zostanie ukończona) wiąże się z wydatkiem w wysokości 20 dolarów, czyli ok. 67 zł. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wspomóc twórców większą kwotą i zapewnić sobie szereg dodatkowych upominków.