Assassin's Creed: Unity – chcesz większej wydajności? Graj offline!

Sposobem na spadki wydajności w grze Assassin's Creed: Unity może być przejście w tryb offline. Pierwotnie zjawisko zaobserwowano dla edycji na konsolę PlayStation 4, jednak także użytkownicy Xbox One i PC donoszą o skuteczności metody.

Janusz Guzowski

Odłączenie Internetu zwiększa wydajność Assassin's Creed: Unity. - Assassin's Creed: Unity – chcesz większej wydajności? Graj offline! - wiadomość - 2014-11-14
Odłączenie Internetu zwiększa wydajność Assassin's Creed: Unity.

W materiale video z gry Assassin's Creed: Unity informowaliśmy o problemach z wydajnością tytułu. Liczba wyświetlanych klatek na sekundę spada najczęściej, gdy na ekranie pojawia się jednocześnie duża ilość ludzi – na placach, w otwartych miejscach publicznych czy podczas zamkniętych zgromadzeń – jednak okazjonalne spowolnienia mogą pojawiać się także podczas przemierzania osiemnastowiecznego Paryża na poziomie dachów. Jeden z użytkowników serwisu Reddit znalazł jednak rozwiązanie tego problemu. Wystarczy wyłączyć połączenie internetowe, by gra zaczęła działać płynnie. Pierwotnie zjawisko zaobserwowano dla edycji na konsolę PlayStation 4, jednak posiadacze Xbox One i PC także donoszą o skuteczności tego sposobu. Identyczne rozwiązanie potrafi zwiększyć wydajność w innej wymagającej sprzętowo grze firmy Ubisoft – Watch_Dogs. Niestety, nie działa to w każdym przypadku.

Jeden z użytkowników forum Steam donosi też o alternatywnym sposobie ograniczenia liczby spadków wyświetlanych klatek na sekundę w Assassin's Creed: Unity – dotyczącym kart grafiki GeForce. Mianowicie, opcje antyaliasingu należy ustawić przy użyciu panelu kontrolnego Nvidia, z pominięciem wewnętrznej konfiguracji samej gry.

Fakt, że odłączenie dostępu do Internetu może zwiększyć wydajność najnowszego dzieła studia Ubistoft, każe zastanowić się nad tym, jak właściwie działa uPlay i jakie dane przesyła, skoro tak wyraźnie może ograniczać wydajność gry. Najprawdopodobniej chodzi o monitorowanie postępów w rozgrywce, jednak nie brakuje teorii sugerujących bardziej szpiegowski charakter aplikacji Ubisoftu.

Pierwsze informacje wskazujące na mocno obciążający sprzęt charakter Assassin's Creed: Unity pojawiły się w październiku, kiedy ujawniono, że w edycji konsolowej gra nie będzie wspierała pełnego HD i pozostanie przy rozdzielczości 900p. Producent tytułu, Vincent Pontbriand, tłumaczył to wówczas następująco:

Technicznie jesteśmy ograniczeni przez procesor. Karty grafiki są naprawdę potężne, dzięki czemu grafika wygląda całkiem nieźle, ale to CPU musi przetworzyć sztuczną inteligencję wszystkich NPC znajdujących się na ekranie i wyświetlanych równolegle. Zostaliśmy szybko ograniczeni przez procesor i było to dla nas bardzo frustrujące, ponieważ sądziliśmy, że możliwa będzie dziesięciokrotna poprawa sztucznej inteligencji. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że będzie to bardzo trudne. To nie liczba wielokątów wpływa na płynność animacji. Gdyby nie sztuczna inteligencja, moglibyśmy uruchomić grę w 100 FPS, ale przez nią byliśmy zmuszeni ograniczyć się jedynie do 30 FPS.

Decyzja o zablokowaniu liczby wyświetlanych klatek na sekundę na obu konsolach nowej generacji była też podyktowana chęcią uniknięcia sporów między fanami produktów Sony i Microsoftu, jednak jak donosi serwis Eurogamer, na konsoli Xbox One spadki wydajności w Assassin's Creed: Unity są rzadsze i mniej odczuwalne.

Ubisoft pracuje już nad patchem, który ma poprawić kwestię problemów graficznych, jednak nie wiadomo jak długo mogą potrwać prace nad jego ukończeniem.

Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

listopad
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-02-07
22:24

zanonimizowany1019766 Junior

👎

Osobiście mam taki problem z tą grą... Zacznijmy od wersji bo to ważne mam 1.1.0. Dostaje zadanie z tej kawiarni głownej bodajrze przedostatnie i jest zielony punkt na mapie owszem pokazuje się lecz gdy już jestem w pobliżu gra się zacina i program przestaje działać Wtf

Komentarz: zanonimizowany1019766
2014-11-15
16:47

Nikser Pretorianin

Bl4ck747 z 650Ti zapomnij o wysokich tivolt ma 770 i gra na minimalnych

Komentarz: Nikser
2014-11-14
22:23

zanonimizowany943726 Generał

Gra chodzi jak chce a R9 280X wychodzi słabiej niż GTX660... a między low, medium i high nie ma róznicy klatek, LOL! Żenua optymalizacja i tyle.

Nawet 750TI wypada lepiej ;D

Mówiłem przed premierą, że posiadacze Radeonów będą mieli totalnie przekichane, choć posiadacze kart NV mimo wszystko też ;)

Komentarz: zanonimizowany943726
2014-11-14
21:35

JaspeR90k Generał

JaspeR90k
👎

Widzę że WATCH_DOGS to optymalizacyjne arcydzieło w porównaniu do Assassin's Creed: Unity. Może za jakieś pół roku jak skończą deweloping tej gry poprzez wypuszczenie dziesiątków patchy to skuszę się na zakup bo na razie omijam tę grę szerokim łukiem mimo tego że do niedawna była w ścisłej czołówce najbardziej oczekiwanych prze zemnie gier tego roku.

Komentarz: JaspeR90k
2014-11-14
21:08

zanonimizowany158587 Senator

"gra śmiga na najniższych ustawieniach + rozdzielczość 1280x1024" No jak się tak komfortowo i zajebiście gra, to nie dziwota, że jakoś to chodzi. Chodzi o grę w 1080 p i ustawieniach wysokich, gdzie Crysis 3 chodzi płynnie na dużo słabszym sprzęcie niż polecany do Unity. Gra jest masakrycznie spartolona! Grafika nie zachwyca aż tak bardzo, by usprawiedliwiać takie wysokie wymaganie i niedoróbki. RYSE może i jest taki sobie, benchmark graficzny - ale ta gra jest dobrze zoptymalizowana w porównaniu do UNITY. Jeśli to te NPC które nic nie robią w ilościach olbrzymich tak obciążają grafikę, to trzeba było zmniejszyć ich ilość, nie wpłynęło by to na nudnawą rozgrywkę. Mnie, bardziej się podobał Black Flag, i dużo lepiej chodził. Skoro nawet Rogue zbiera lepsze recenzje to jest coś na rzeczy. Żeby gra nie trzymała 30fpsów na PS4? Skandal! Ubishit odwalił fuszerę i tyle w kwestii optymalizacji. A teraz płaczą, że to wina AMD i konsole mają słabe bebechy. EA się już kiedyś sparzyło, poszli po rozum do głowy, a teraz UBI ze swoim słodkim pierdoleniem zajeło ich miejsce. Na PClabie i FrazPC są bardzo dokładne testy procesorów i kart grafiki. Gra chodzi jak chce a R9 280X wychodzi słabiej niż GTX660... a między low, medium i high nie ma róznicy klatek, LOL! Żenua optymalizacja i tyle.

Komentarz: zanonimizowany158587

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl