Dragon Age: Inkwizycja – biliony możliwych wersji postaci
Twórcy gry Dragon Age: Inkwizycja udostępnili infografikę, która podsumowuje ilość możliwych kombinacji rozwoju naszej postaci oraz kwestie związane z rzemiosłem. Łącznie gra ma oferować biliony możliwych wariantów pokierowania bohaterem.
Janusz Guzowski

Im bliżej premiery gry Dragon Age: Inkwizycja, tym więcej informacji ujawniają deweloperzy. Tym razem możemy zapoznać się z infografiką, która podsumowuje liczbę możliwych wariantów rozwoju naszej postaci oraz kwestie związane z rzemiosłem. Niektóre modele mogą różnić się między sobą jedynie kosmetycznie, jednak i tak ilość alternatywnych kombinacji ma iść w biliony.
Tworzenie i rozwój postaci
- Dwie płcie
- Cztery głosy
- Cztery rasy
- Trzy klasy
- 60 opcji modyfikacji twarzy
- 21 drzewek walki
- 9 specjalizacji klasowych
- 160 materiałów rzemieślniczych
- 400 receptur rzemieślniczych
- 200 zdolności, talentów i ulepszeń
- 200 schematów ulepszeń broni i pancerzy
- 150 typów pancerzy
- 30 typów wierzchowców
- 5 milionów możliwych kombinacji Podniebnej Twierdzy
Twórcy nowej gry z uniwersum Dragon Age już wcześniej zademonstrowali działanie modułu personalizacji wyglądu bohatera. Produkcja ma oferować 60 różnych opcji służących do modyfikacji aparycji postaci. Mowa tu nie tylko o klasycznych suwakach, ale również o możliwościach narzędzia przypominającego to wykorzystane w The Sims 4 – o kształcie i rozmiarze niektórych części fizjonomii bohatera decydujemy, kreśląc kursorem po wizerunku postaci, zamiast przeciągać suwak w lewo i w prawo. Gra będzie oferowała personalizację wyglądu między innymi pod względem koloru siatkówki oczu (odrębnie dla wewnętrznej i zewnętrznej części), zarostu, tatuaży, blizn, makijażu czy nawet wielkości małżowiny usznej.
W przypadku niektórych ras pojawią się dodatkowe opcje personalizacji wyglądu. Gra umożliwia wcielenie się w przedstawiciela jednego z czterech gatunków. Do wyboru mamy człowieka, elfa krasnoluda lub qunari. W przypadku tego ostatniego będziemy mogli zdecydować o kształcie rogów. Dodatkowo wybierzemy płeć naszego protagonisty.
Ponieważ wszystkie kwestie dialogowe wypowiadane przez głównego bohatera zostaną udźwiękowione, twórcy umożliwili nam wybór pomiędzy dwoma różnymi barwami głosu dla każdej z płci. W męskie postacie wcielili się Harry Hadden-Patton i Jon Curry, zaś płeć piękną reprezentują Alix Wilton Regan i Sumalee Montano (polskie wydanie będzie lokalizacją kinową, więc przetłumaczone będą jedynie napisy).
Przy okazji warto przypomnieć, że gra Dragon Age: Inkwizycja nie będzie oferowała możliwości zaimportowania zapisanego stanu gry z wcześniejszej odsłony serii. Zamiast tego twórcy przygotowali narzędzie o nazwie Dragon Age Keep, za pomocą którego będziemy mogli odtworzyć wcześniejsze wydarzenia na podstawie serii pytań. Umożliwi to zadecydowanie o takich sprawach jak kierunek rozwoju głównych bohaterów (Szarego Strażnika i Hawke’a), status poszczególnych postaci niezależnych czy sytuacja polityczna w Thedas.
Nasz bohater będzie reprezentował jedną z trzech klasycznych dla światów fantasy klas – wojownika, maga lub łotrzyka. W ramach każdej z nich zdecydujemy o wyborze jednej z trzech specjalizacji po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu doświadczenia. W sumie przygotowano 21 drzewek walki. Ostatecznie przyjdzie nam zapoznać się z dwustoma różnymi zdolnościami, talentami i ulepszeniami.
Rzemiosło
Kiedy już nasza postać wyruszy w świat, jednym z zajęć, którym będzie mogła się poświęcić, będzie kolekcjonowanie i wytwarzanie ekwipunku. W Thedas znajdziemy 160 rodzajów materiałów rzemieślniczych. Pozwoli nam to na wykorzystanie czterystu receptur rzemieślniczych. Samych schematów ulepszeń broni i pancerzy ma być 200. Rodzajów tych ostatnich zapowiedziano 150. Zwiedzanie świata gry ułatwi z kolei 30 typów wierzchowców.
Siedziba
Znużeni podróżami i kolekcjonowaniem surowców, będziemy mogli zadbać o rozwój głównej siedziby Inkwizycji, Podniebnej Twierdzy. Warownia, w której podejmiemy kluczowe decyzje co do kierunku naszej polityki, wejdziemy w interakcje ze wszystkimi, odprawimy okazjonalne sądy nad bohaterami niezależnymi oskarżanymi o rozmaite przewiny, a także wyślemy naszych ludzi na misje o różnym czasie trwania i stopniu złożoności, w początkowej fazie rozgrywki będzie jedynie podupadającą twierdzą. Jednak wraz z rozwojem fabuły i kolejnymi inwestycjami w odgruzowywanie i renowację tuneli, korytarzy i innych przejść, nasz zamek zamieni się w prawdziwy symbol potęgi. Osoby z zamiłowaniem do dekorowania wnętrz będą mogły wybrać spomiędzy sześciu rodzajów łóżek, ośmiu typów okien i tronów, sześciu tematów rekwizytów, 14 wzorów heraldycznych, 15 różnych draperii i 11 sztandarów. Wyliczenia te składają się na całkowitą ilość pięciu milionów odmiennych wariantów urządzenia Podniebnej Twierdzy.
Dragon Age: Inkwizycja ukaże się w Polsce 20 listopada na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1010634 Legionista
Pozatym dziwne ze niby tak maly procent ludzkosci wplywa na cala reszte nikt nie bedzie mowil co mam tolerowac a co nie jezeli brzydze sie homosiami to tak bedzie i tyle tak samo nienawidze czarnych itp to jest moje prawo
zanonimizowany813590 Generał
Biliony? W tym licząc nawet wygląd twarzy? Trochę mnie tym śmieszą.
A na dodatek aż 3 klasy! Wow, kto by się tego spodziewał w klasycznym RPGu?
zanonimizowany1010634 Legionista
Kmiecio czy jak ci tam dorosnij sam nic mi niezrobili i niezrobia bo wczesniej czy pozniej skonczy sie dzien prdalstwa a jak zalozysz rodzine to zrozumisz niepisz mi dorosnij czlowieku bo masz jeszcze tradzik pozatym ja osobiscie tego nienawidze i tyle czy ja cie zmuszam do podjecia mojego punktu widzenia nie wiec pozdr wszystkich heterofobow heheheheh
Irek22 Legend

Sir_Kimcio [51]
Ja miałbym dylemat kto powinien dorosnąć patrząc na twój styl pisania.
Ja bym nie miał takiego dylematu patrząc na jego styl pisania.
A.l.e.X Legend

Miesiąc przed to chyba dzisiaj, gdzie jest generator ?