Assassin’s Creed: Unity – Ubisoft tłumaczy limit 900p na PS4 i XONE
Studio Ubisoft odpowiedziało na narzekania fanów dotyczące rozdzielczości w grze Assassin’s Creed: Unity w wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Deweloperzy zapewniają, że limit 900p wynika wyłącznie z przyczyn technicznych i w żadnym wypadku nie jest celowym obniżeniem jakości produkcji.
Łukasz Szliselman
Po wrzawie, jaką wywołała wypowiedź Vincenta Pontbrianda, sugerująca, że Ubisoft Montreal celowo nałożył na nextgenową edycję gry Assassin’s Creed: Unity limit rozdzielczości 900p, wydawca uznał za konieczne sprostować swoje stanowisko. Na oficjalnym blogu firmy Ubisoft starszy producent nowej odsłony cyklu Assassin’s Creed przeprosił za „zły dobór słów” i zapewnił, że deweloperzy nigdy nie zdecydowaliby się na sztuczne ograniczenia produkcji. Wspomniany wpis wyjaśnia, że cała sprawa wynika tylko i wyłącznie z przyczyn technicznych. Nie znaczy to, że Ubisoft wycisnął z PlayStation 4 i Xboksa One ostatnie soki – chodzi raczej o to, że twórcom brakuje jeszcze doświadczenia z nowymi konsolami, więc optymalizacja trwa nieco dłużej i jest bardziej pracochłonna.
Programiści z Ubisoftu przez ostatnie miesiące dwoili się i troili, aby utrzymać stałe 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości 900p, więc osiągnięcie płynnej wydajności w 1080p, podczas gdy do premiery pozostał już tylko jeden miesiąc, raczej nie wchodziłoby w grę. Wynika to przede wszystkim ze złożoności świata Assassin’s Creed: Unity – wirtualny Paryż będzie zaludniony przez tysiące NPC-ów (w poprzednich grach z serii na ekranie mogło ich być jednocześnie około 100-150), obdarzonych sztuczną inteligencją (a więc nie będą to zwykłe kukły, ale „inteligentne” postaci, z którymi wejdziemy w interakcję). Samo miasto ma być niezwykle szczegółowe i rekordowo duże. Wiele słynnych budowli (patrz: katedra Notre Dame) zostało odwzorowanych w skali 1:1, podczas gdy wcześniej wystarczało 3/4 oryginalnych rozmiarów. Ponadto do wielu z nich da się wejść, nie oglądając przy tym żadnych ekranów ładowania. Podsumowując, studio Ubisoft Montreal dało nam najlepsze Assassin’s Creed: Unity, na jakie było je stać, a format 900p przy 30 klatkach na sekundę powinien być uważany za sukces, a nie celową złośliwość.
Assassin’s Creed: Unity trafi do polskich sklepów 13 listopada 2014 roku, w wersji na PC, PlayStation 4 i Xboksa One. Wtedy to na własne oczy przekonamy się, jak naprawdę wygląda nowy Asasyn i czy faktycznie do szczęścia niezbędne jest mu pełne HD.
- Graliśmy w Assassin's Creed: Unity – nareszcie spore zmiany w mechanice rozgrywki!
- Assassin's Creed: Unity - kompendium wiedzy
- Oficjalna strona internetowa gry Assassin’s Creed: Unity

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry akcji
- Ubisoft
- sandbox
- Ubisoft Montreal
- rozdzielczość
- ósma generacja
- PC
- PS4
- XONE
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Batorypskow Chorąży
Najpierw problemy z Watch_Dogs, teraz z Assassin's Creed: Unity. Hurra, niech żyje nowa generacja, generacja tak bardzo nowa! ;)
zanonimizowany307509 Legend
@exkazer -> No to obserwuj gra RPG w projekcie Kickstarter - Kingdom Come. ;) Twórcy zrobią wszystko, by świat był jak najbliżej realistyczny świat średniowieczy i będzie nawet mała bitwa z tysiące żołnierze. Niedługo ukaże się na STEAMie jako Early Access.
zanonimizowany338750 Generał
@Sir Xan pro po Assassin's Creed 1 pamiętam jak wychodził na xboxa360 i przeszedłem tę grę, świat i klimat średniowiecza + monumentalne widoki rządziły, ale brakowało no hmm tego że urwe głowe żołnierzowi ludzie panikują że widzą flaki, albo żeby konstrukcje budynków się waliły jak rzucałbym przeciwnikiem o nie, brakowało troche tego realizmu, nie grafiki, ale to inne czasy były skok technologiczny i tak był duży nie mniej, jarałem się tym co wideo pokazywało i liczyłem na wierną kopie. Ile razy oglądamy w grze przerywniki FMV a później się okazuje że nijak się mają do samej gry i pozostaje niesmak tego że zrobiono to sztucznie nie ma tego realizmu. Dla tego Stawiam na realizm że jak czegoś oczekuje to wymagam, bo w końcu to ja płace za produkt moge go nie kupić znajdą sie inni Tacy jak Ja i będzie bojkot i gra sie nie sprzeda...Teraz mamy super komputery że gry technologicznie zostały w tyle już dawno więc po prostu oczekuje że armia ludzi jak ma 500 melonów na gre to zrobią Ją taką że bedzie sie o niej mówiło przez najbliższe lata i jej nic nie pobije chyba że ktoś podobną kase wyłoży na produkcje gry. Czekam na GTA na PC i co z tego wyjdzie, ale pewnie się zawiode i dopiero GTA6 pokarze wreszcie realizm świata...
JaspeR90k Generał

Ubisoft posiada w swoim portfolio świetne silniki graficzne (Disrupt, Snowdrop i oczywiście Anvil engine) ale co z tego jak "next genowe" konsolki nie są w stanie ogarnąć ich potencjału, w wyniku czego Ubisoft musi iść na pewne kompromisy (tak jak t o było w przypadku Watch_Dogs) w wyniku czego dostajemy gry które są świadomie sztucznie ograniczane (mówię tu oczywiście o wersjach na PC) a to że deweloper nie chce się do tego przyznać świadczy tylko i wyłącznie o lekceważeniu świadomych graczy którzy doskonale zdają sobie sprawę z całej tej chorej i niewygodnej dla samego dewelopera sprawy.
Pr0totype Generał
Oby tego AC nie spierdzielili jak AC III, bo ten tak miał zrytą optymalizacje, tak jak WD w sumie WD jeszcze gorzej, i kiedyś, choć to całkiem kto inny odpowiadał za grę GTA 4 też była za tamtych czasów tragedią. Jednak ACBF był świetnie z optymalizowany i chodził stale w 60FPS i mam nadzieje, że będzie tak samo dobrze w przypadku tej gry.