The Evil Within – poznaliśmy wymagania sprzętowe

Wczoraj firma Bethesda Softworks zdradziła na swojej oficjalnej stronie, że gra The Evil Within osiągnęła złoty status i tym samym powędrowała do tłoczni. Przy okazji ujawniono wymagania sprzętowe edycji na komputery PC.

Artur Raciborski

W mroczną historię The Evil Within zagłębimy się 14 października. - The Evil Within – poznaliśmy wymagania sprzętowe - wiadomość - 2014-09-26
W mroczną historię The Evil Within zagłębimy się 14 października.
Gra The Evil Within w skrócie:
  • Producent: Tango Gameworks;
  • Wydawca: Bethesda Softworks;
  • Gatunek: trzecioosobowy survival horror;
  • Platformy sprzętowe: PC, X360, PS3, XONE, PS4;
  • Data premiery: 14 października (światowa i amerykańska), 16 października (polska).

Wczoraj dowiedzieliśmy się, że studio Tango Gameworks ukończyło prace nad survival horrorem The Evil Within i tytuł osiągnął złoty status, wędrując tym samym do tłoczni. Gra będzie więc w pełni gotowa na premierę, która odbędzie się 14 października. Przy okazji na oficjalnym blogu firmy Bethesda Softworks ujawniono rekomendowane wymagania sprzętowe tytułu na komputery PC. Bethesda zwlekała z podaniem tej informacji do czasu definitywnego ukończenia prac nad grą. Co ciekawe, rekomendowane wymagania sprzętowe pokazują, że do tytułu zalecany jest mocniejszy komputer niż w przypadku tegorocznego hitu Wolfenstein: The New Order, który działa na tym samym silniku co The Evil Within, czyli id Tech 5.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Intel Core i7
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 670 lub odpowiednik z 4 GB VRAM
  • Miejsce na dysku: 50 GB (po instalacji gra zajmie 41 GB)
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 lub 8

Niestety, tak jak w przypadku wspomnianej wyżej gry o przygodach kapitana Blazkowicza, podano jedynie zalecane wymagania sprzętowe i przy próbie odpalenia The Evil Within na słabszych komputerach i tak lepiej posiadać 4 GB pamięci.

Poza wymaganiami sprzętowymi firma Bethesda ujawniła (na prośbę graczy) przestrzeń na dysku, która jest wymagana do instalacji wersji konsolowych tytułu:

  • Xbox One – 40 GB wolnego miejsca
  • PlayStation 4 – 40 GB wolnego miejsca
  • Xbox 360 – 7 GB wolnego miejsca (w przypadku tej konsoli instalacja gry jest wymagana!)
  • PlayStation 3 – 7 GB wolnego miejsca

W The Evil Within wcielimy się w detektywa Sebastiana, który razem z dwojgiem partnerów uda się do szpitala psychiatrycznego, by zbadać miejsce makabrycznych zbrodni. Jednakże po przekroczeniu bram placówki okaże się, że na miejscu nie ma nikogo żywego, a cały budynek pełny jest okropnie zmasakrowanych zwłok. W pewnym momencie Sebastian straci przytomność, a po przebudzeniu będzie musiał stawić czoło koszmarom, szaleństwu i tajemnicy, które królują w szpitalu.

Grę tworzy studio Tango Gameworks, którym kieruje Shinji Mikami znany ze zrobienia takich tytułów, jak Devil May Cry, Dino Crisis oraz Onimusha. Mikami najbardziej rozpoznawalny jest przez stworzenie sławnego na całym świecie Resident Evil, czyli produkcji, która wykreowała gatunek survival horror.

The Evil Within

The Evil Within

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 października 2014

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

7.8

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-09-28
19:42

zanonimizowany307509 Legend

😜

@BasrtekZ -> Masz absolutnie rację. :) Lepiej poczekajmy, aż ktoś przetestuje za nas i da odpowiedź. A więc zamykam temat.

Cytat: "Same wymagania jednak wydają się lekko zawyżone." -> Dlatego mam takie wrażenie, że jest do gry w rozdzielczości 4K. XD

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-09-28
19:12

BasrtekZ Chorąży

Opanujcie swe emocje, gra będzie dostępna to się przetestuje i wszystko będzie wiadome.

Same wymagania jednak wydają się lekko zawyżone.

Komentarz: BasrtekZ
2014-09-28
16:02

zanonimizowany307509 Legend

😜

@Black Star -> Cytat: "Cała bolączka w tych wymaganiach to właśnie to, że podali je bez sensu. Podali rekomendowane, nie odnosząc się do niczego." -> Wiadomo, że OFICJALNE wymaganie sprzętowe od twórcy gier NIGDY NIE SĄ DOKŁADNE NA 100%, ANI PEŁNE INFORMACJE. Wiedziałem o tym od dawna, dlatego nie przejmuję się o tym. Poczekam na DEMO i wypróbuję. Niech większości zagrają na Full HD/1080p (lub 4K) i będą o czym popłakać, kiedy ja pogram na 1280x1024 (720p) bez stresu. XD Żartuję. XD Ale taka jest cena za większy rozdzielczość i trzeba coś zrezygnować w zamian. Albo jakość albo rozdzielczość. :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-09-28
15:43

zanonimizowany868766 Pretorianin

@Henrar
"Kto powiedział, że rekomendowane wymagania oznaczają granie na medium/high? Nikt nigdy o czymś takim nie mówił. Minimalne wymagania to wiadomo - komortowa gra na niskich ustawieniach."

To prawda, ale też nikt nigdy nie określił co to znaczy rekomendowane. Rekomendowane do czego? Do 4K, do FHD, dp grania powyżej 60 fps? Dlatego jest taki lament bo ludzie to różnie interpretują.

Problem w tym, że Ty porównujesz grafikę jako całość. A są jej pojedyncze elementy składowe, które potrafią przymulić bardziej niż inne (tak jak np. cienie w cytacie od Durante albo Advanced DoF w Metro 2033).

Widzisz, sęk w tym, że ja właśnie staram się napisać z perspektywy "janusza". Tego, który stanowi 90% rynku. Bo ty masz rację, wszystko co piszesz masz rację (albo pewnie masz, bo niektórych nie potrafię zweryfikować), ale zwykły użytkownik ocenia grafikę jako całość, i na zasadzie jaką różnicę widzi między suwakami.
I przyznać Ci muszę też rację, że niestety za dużo osób uważa, że jak nie pogra na ultra, to nie pogra w ogóle, podczas gdy większość gra na matrycy TN w 23 calach i włączenie niektórych opcji nic im nie da oprócz spadku klatek.

Cała bolączka w tych wymaganiach to właśnie to, że podali je bez sensu. Podali rekomendowane, nie odnosząc się do niczego. Wiedźmin 2 gdy włączyło się ubepróbkowanie zamulał wszystkie karty na rynku, oprócz SLI z 2 kart powyżej 2 klocków każda. Ale w rekomendowanych nie miał podane, że potrzebuje takiego zestawu. Podali wymagania dla komfortowego grania z większością opcji na high i tyle.

Komentarz: zanonimizowany868766
2014-09-28
15:40

zanonimizowany307509 Legend

@Henrar -> Cytat: "porównywanie zużycia RAMu przez dwa silniki o odmiennej filozofii i podejściu do tekstur to głupota." -> Wiem, że silnik CryEngine i id Engine 5 to nie samo. Nie trzeba mi wytłumaczyć. Szkoda tylko, że nie podali dokładniejsze informacje o wymagania sprzętowe choćby "minimalne".

Cytat: "komortowa gra na niskich ustawieniach." -> Owszem. Ale problem polega na tym, że u niektórych gier przy "Low" grafika wygląda dużo gorzej niż gry sprzed latach (na "High") na tej samej wymagania. A to dlatego, że twórcy robili grafika głównie z myślą o "High", a mało dbali jakość grafika na "Low". A dlaczego? Bo takie grafiki z dzisiejsze gry są uzależnione od teselacja i podobne elementy, takie są skutki. Oczywiście nie wszystkie gry cierpią na takie przypadki i na "Low" nie wyglądają tragiczne, ale to zależy od strategie i zaangażowanie twórcy gier.

Mam pytanie do Ciebie. Jeśli grałeś na Rage i rzeczywiście zużywało 3GB VRAM, to jakie rozdzielczość używasz aktualnie?

Komentarz: zanonimizowany307509

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl