ArcheAge - pełna wersja darmowej gry MMO wystartuje dziś o 19:00
Firma Trion World Network uruchomi dzisiaj o godzinie 19:00 serwery dla wszystkich graczy w darmowej grze ArcheAge, reprezentującej gatunek MMORPG. Produkcja koreańskiego studia XL Games koncepcyjnie ma nawiązywać do takich tytułów jak World of Warcraft, Ultima Online czy Lineage II.
Marcin Skierski
Dzisiaj o godzinie 19:00 czasu polskiego odbędzie się oficjalna premiera pełnej wersji długo wyczekiwanej gry MMO ArcheAge. W zgodzie z panującym od dłuższego czasu trendem, produkcja koreańskiego studia XL Games wykorzystuje model biznesowy free to play, a więc rozgrywka jest darmowa i wzbogacona o opcjonalne mikropłatności. Od piątku końcowy produkt mogą testować posiadacze tzw. Founder Pack’ów, których cena wahała się od 45 euro (ok. 190 zł) do 135 euro (ok. 570 zł). Według wstępnych doniesień, już teraz gra cieszy się sporym zainteresowaniem i nawet płacący gracze musieli liczyć się z czekaniem w kolejkach. Pozostaje więc pytanie, jak to będzie wyglądało od dzisiejszego wieczora, gdy do zabawy dopuszczeni zostaną wszyscy chętni. Bezpiecznie trzeba założyć, że początkowo nie będzie łatwo natychmiastowo dołączyć do rozgrywki.
Chcąc zagrać w ArcheAge po udostępnieniu pełnej wersji, musicie najpierw zarejestrować się na oficjalnej stronie internetowej, a następnie pobrać klienta gry. W związku z dużym zainteresowaniem we wczesnym dostępie, twórcy postanowili na premierę końcowego produktu uruchomić dwa kolejne serwery, co da ich łącznie siedem w Ameryce Północnej i pięć w Europie.
Twórcy uprzedzają, że niektóre opcje zostaną wprowadzone do gry dopiero z czasem. Mowa np. o zdobywaniu terytorium czy przeprowadzaniu oblężeń. Gracze nie płacący ani złotówki otrzymają możliwość stworzenia dwóch postaci. Za pieniądze będzie można zakupić nawet do sześciu dodatkowych slotów. Pewne jest też, że od premiery w pełni funkcjonalny będzie dom aukcyjny.
ArcheAge to darmowa gra MMORPG stworzona przez studio XL Games i wydana przez firmę Trion World Network. Koncepcyjnie twórcy nawiązują do najbardziej popularnych przedstawicieli gatunku, takich jak World of Warcraft, Ultima Online czy Lineage II. Fabularnie przenosimy się do fantastycznego świata ogarniętego konfliktem pomiędzy dwiema zwaśnionymi frakcjami. Nuianie z Elfami walczą przeciwko Haranom oraz Firranom i tworząc postać będzie można wybrać jedną z tych czterech ras.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry MMO
- free-to-play
- premiera (gry)
- MMORPG
- XL Games
- Trion Worlds
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Drackula Legend

ArcheAge w pigulce.
Jako ze nie mam netu obecnie ktory by mi pozwolil grac w MMO, to wczoraj spedzilem 5 godzin u znajomego, ktorego wygonilem grac w Destiny aby zobaczyc samemu co to ten ArcheAge jest. Ponizej moje podsumowanie z 5 godzin gry gdzie dobilem 12 poziomow.
Jako ze nawet GOL stusje takie podejscie do recenzji gier jako standard (niech przypomne recke o TESO to nikt chyba nie bedzie mial mi tego za zle ;))
- stylistyka z Aiona, grafika z Riftu. Niby ok ale i tak obie wymienione gry lepiej w moim odczuciu wygladaja.
- miernota Lore i wspierajace je cutscenki, hmmm jest to tak cienkie ze lepiej jakby wogole z tego elementu zrezygnowali
- questy to typowy zapychacz do grindu, minimalistyczna oprawa tekstowa questow i typowe bij zabij, nie ma nawet przynies podaj pozamiataj. To juz by lepiej zrobili dajac kazdemu max poziom i mozliwosc ruszenia engamu i PvP, szkoda czasu na nic ale tonic nie wnaszace levelowanie.
- Questy prowadza za raczke od jednego do drugiego, nie ma niczego co zachecaloby gracza do eksploracji swiata. Swiat niby duzy nie jest ale poza mobkami glownie skoncentrowanymi lokalnie, nic w nim nie ma. po pol godziny lazenia po wertepach i dalem sobie spokoj, strata czasu.
- przynajmniej na tym etapie gry mechanika jest tak skoncentrowana ze aby skonczyc questy trzeba sie grupowac w rajdzie bo zawsze 10 innych osob ubije ci mobka bo maja wiekszy DPS niz ty. troche smieszne to ale na dluzsza mete moze byc flustrujace.
- walka i PvP bardzo statyczne, generalnie mozesz stac i wciskac poszczegolne skille. niby mozna jakies combo robic ale gra tego wogole nie wyjasnia i jest to metoda prob i bledow.
- skille i drzewka rozwoju to nic odkrywczego, wystarczy zobaczyc Rifta aby wiedziec jak to dziala i juz na starcie widac ze w PvP beda sluszne tylko wybrane buildy. Niby kombinacji duzo ale tak naprawde wiekszosc to bedzie malo przydatna.
- craft i hausing to jeden niekonczacy sie grind, generalnie jest to element gry tylko do ludzi placacych abonament, ktory jest wyzszy niz innych gier MMO. Do craftu potrzeba specjalnych punktow ktore gracza F2P rosna tylko w czasie bycia online a punty te schodza strasznie szybko jesli chce sie cos crafcic. Zaleta craftu jest to ze wydaje sie byc dosc rozbudowany.
- Sa Rifty!!!!!
- Nie widzialem Endgamu wiec nie moge nic na ten temat powiedziec, moze bedzoe super ale to zobacze dopiero jak moj znajomy dogrinduje do tego poziomu, o ile bedzie mial tyle zaparcia.
- itemizacjia na tym etapie gry jest mizerna, prawdopodbnie im dalej tym bedzie lepiej.
- na podstawie tego co widzialem od tej pory to gra jest strasznie wtorna i wieje z niej potworna nuda.
- na plus trzeba zaliczyc to ze jest dosc dopracowana, nie ma bugow i razacych bledow, mialem tylko jeden glicz przez ponad 5 godzin gry. Do tego jest dobrze zoptymalizowana i jesli internet jest dobry to nie rwie nawet z setka ludzi na ektranie.
Moja ocena gry to takie 6.2!. Jesli engame i PvP sa dobre to jest szansa ze dam kiedys 7.5 ale to juz bedzie absolutne maximum dla tej pozycji.
zanonimizowany1030991 Junior
Start gry to totalny niewypał, chyba twórcy nie doszacowali ilości graczy.
hinson Generał
Gra pobrana. Tylko czekam w kolejce do podłączenia do serwera. Jeszcze ponad 1800 użytkowników!
ekSeL Junior
@Nalcor Godz. 19:10 i pobieram z prędkością 13 MB/s czyli lecę moim maksem, więc się pomyliłeś ;)