Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lipca 2014, 10:39

Maxis tworzy nową markę - miks MMO, Minecrafta i LittleBigPlanet?

Firma Maxis zamieściła ogłoszenie o pracy dla senior designera, który zajmowałby się nową, „unikatową” marką powstającą w oddziale w Redwood Shores (The Sims Studio). Od kandydatów wymaga się m.in. znajomości mechanizmów typowych dla gier MMO i free-to-play oraz rozumienia gier takich jak Minecraft, LittleBigPlanet czy Project Spark.

Najważniejsze gry w dorobku firmy Maxis:
  • Seria SimCity (pięć głównych odsłon od Maxis z 1989, 1996, 1999, 2003 i 2013 roku)
  • Seria The Sims (cztery główne odsłony z 2000, 2004, 2009 i 2014 roku)
  • Spore (2008)

Firma Maxis, choć istnieje od lat 80. XX wieku i ma na koncie krocie gier, jest kojarzona przede wszystkim z jedną, nieustannie powielaną marką – The Sims (ewentualnie dwiema, jeśli doliczyć SimCity) – czym zaskarbiła sobie stosunkowo powszechną opinię dewelopera, któremu zbyt wygodnie jest serwować bez końca ten sam posiłek, by silić się na innowacje. Niemniej, wygląda na to, że w ciągu najbliższych lat spółka założona przez Willa Wrighta może jeszcze zaskoczyć nas mniej lub bardziej świeżym pomysłem na grę, tak jak miało to miejsce w roku 2005, kiedy ujawniono Spore. Skąd takie przypuszczenie? Wieść wypłynęła z biura karier firmy Electronic Arts – w zakładce poświęconej Maxis pojawiła się oferta pracy dla starszego projektanta (senior designer), mającego przejąć odpowiedzialność za „innowacyjny projekt nowych mechanizmów gry w unikatowej, kształtującej się marce”, nad którą pracuje oddzial zlokalizowany w kalifornijskim Redwood Shores (znany jako The Sims Studio).

W ostatnich latach Maxis stało się jednym z symboli odgrzewania kotletów. Czyżby firma postanowiła walczyć o zmianę wizerunku? - Maxis pracuje nad nową marką - miks MMO, Minecrafta i LittleBigPlanet? - wiadomość - 2014-07-22
W ostatnich latach Maxis stało się jednym z symboli odgrzewania kotletów. Czyżby firma postanowiła walczyć o zmianę wizerunku?

Rzecz jasna, nie sposób traktować takiego źródła jako zapowiedzi gry, jednak można pokusić się o pewne spekulacje na temat jej potencjalnej zawartości, przeglądając wymagania stawiane przed kandydatem na omawiane stanowisko. Oto wybrane z nich:

  • Doświadczenie z „dogłębnie społecznościowymi” grami wieloosobowymi, takimi jak MMO.
  • „Głębokie zrozumienie” reguł projektowania progresji w grze, drzewek rzemiosła i technologii, „levelowania” postaci na wzór gatunku cRPG oraz „matematycznego modelowania progresji łupów”.
  • Zrozumienie projektu gier symulacyjnych, obejmujących system zachowania oparty m.in. na zachciankach i potrzebach.
  • Umiejętność wplecenia w grę elementów monetyzacji rodem z gier free-to-play w sposób prosty, naturalny i nie pozbawiony szacunku dla gracza.
  • Zrozumienie gier opartych na kreatywności i symulacji, takich jak The Sims, SimCity i Spore, a także LittleBigPlanet, Minecraft, Project Spark, Disney Infinity i innych.

Ponadto inne fragmenty ogłoszenia sugerują, że moglibyśmy mieć do czynienia z produkcją przeznaczoną przede wszystkim na pecety, oferującą bogaty tryb wieloosobowy i rozbudowane edytory, a także współpracującą z aplikacjami towarzyszącymi na smartfony i tablety.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej