Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2014, 13:44

autor: Artur Raciborski

Batman: Arkham Knight – wysyp informacji na temat gry studia Rocksteady

Prenumeratorzy, którzy otrzymali wcześniejszy dostęp do najnowszego numeru czasopisma Game Informer ujawnili szczegóły z pierwszej zapowiedzi gry Batman: Arkham Knight. Dowiedzieliśmy się m.in., że głosu Batmanowi ponownie użyczy Kevin Conroy, mapa świata będzie pięć razy większa od tej z Arkham City, a Batmobil odegra ważną rolę w rozgrywce.

Mroczny Rycerz nadejdzie jeszcze w tym roku, by ocalić Gotham City. - Batman: Arkham Knight – wysyp informacji na temat gry studia Rocksteady - wiadomość - 2014-03-05
Mroczny Rycerz nadejdzie jeszcze w tym roku, by ocalić Gotham City.

Wczoraj pisaliśmy, że studio Rocksteady pracuje nad Batman: Arkham Knight, czyli nową odsłoną serii Batman: Arkham. Z tej okazji opublikowano klimatyczny zwiastun, a z wieści znalezionych na forum NeoGAF wynika, że w najnowszym numerze magazynu Game Informer pojawił się prawdziwy wysyp informacji o grze. Game Informer ujawnił, że akcja Batman: Arkham Knight rozgrywa się rok po wydarzeniach z Arkham City. Strach na Wróble rozmieścił w Gotham City bomby z toksyną strachu. Podczas ewakuacji mieszkańców miasta, złoczyńcy tacy jak Pingwin, Dwie Twarze, Harley Quinn i Hush jednoczą siły, by zniszczyć Mrocznego Rycerza raz na zawsze. Co więcej, studio Rocksteady zapowiedziało, że Arkham Knight to nie tylko tytuł gry, ale także całkowicie nowy przeciwnik, który będzie „ostatecznym sprawdzianem” dla Człowieka-Nietoperza. Dużo większą rolę w fabule ma też odegrać Barbara Gordon, czyli Oracle.

Studio Rocksteady ujawniło, że mapa gry ma być pięć razy większa od tej z Arkham City. Miasto przemierzymy nie tylko na piechotę, biegając po dachach, czy szybując w powietrzu, ale również kierując Batmobilem, którym będzie można poruszać się dowolnie po ulicach Gotham City. Ważną informacją jest, że w grze nie pojawi się tryb multiplayer. Rocksteady zdradziło, że skupia się na dostarczeniu możliwie najlepszego doświadczenia przeznaczonego tylko dla jednego gracza.

Batman: Arkham Knight będzie ostatnią grą o Mrocznym Rycerzu spod szyldu studia Rocksteady. Deweloper potwierdził, że tytuł nie ukaże się na Xboksie 360 i PlayStation 3, a jedynie na komputerach osobistych, PlayStation 4 i Xboksie One. Premiera zaplanowana jest na jesień tego roku, a w sklepie Gamestop widnieje dokładna data, jaką jest 14 października. Jeżeli zamówicie grę w przedsprzedaży, otrzymacie możliwość gry jako Harley Quinn.

Poniżej prezentujemy wam sporo interesujących wieści, które zostały ujawnione w magazynie Game Informer. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się kilku rzeczy na temat fabuły, rozgrywki oraz Batmobilu.

Nowe szczegóły Batman: Arkham Knight:

  • gra stworzona zostanie na zmodyfikowanym silniku Unreal Engine, przystosowanym do wykorzystania potencjału konsol Xbox One i PlayStation 4,
  • Rocksteady opisało nową odsłonę serii Arkham jako „prawdziwie next-genową grę”,
  • poza Kevinem Conroyem, który ponownie użyczy głosu Batmanowi, powrócą także inni aktorzy: Nolan North (Pingwin), Wally Wingert (Człowiek Zagadka), Tara Strong (Harley Quinn), Troy Baker (Dwie Twarze),
  • Rocksteady stworzyło zupełnie nowego złoczyńcę na potrzeby gry. Arkham Knight, bo tak będzie nazywał się nemezis Mrocznego Rycerza, nie raz rzuci wyzwanie Batmanowi i sprawdzi go na różne sposoby,
  • Batman rozpocznie grę w starym kombinezonie z Arkham City. Wraz z rozwojem fabuły otrzyma ciemniejszy strój, który możemy zobaczyć na zwiastunie i zdjęciach promocyjnych. Nowy batsuit da graczom oryginalne zdolności, a także będzie pasował do Batmobilu,
  • akcja gry rozegra się w centralnej stefie Gotham City, która zostanie podzielona na trzy wyspy,
  • po ewakuacji w mieście pozostali tylko przestępcy. Komisarz Gordon i policja zostali przytłoczeni przez złoczyńców,
  • Barbara Gordon (Oracle) powróci, będzie można odwiedzić ją w jej kryjówce, w wieży zegarowej,
  • twórcy zapowiadają brak ekranów ładowania. Dotyczy to również wchodzenia do budynków,
  • zapowiedziano, że w zamieszkach na ulicach miasta weźmie udział nawet 50 zbirów, którzy będą grabić sklepy i przewracać samochody,
  • peleryna Batmana i płaszcz Gordona otrzymają nową, zaawansowaną fizykę w ramach technologii Apex,
  • nie będzie prerenderowanych przerywników filmowych. Wszystkie scenki będą prezentowane na silniku gry,
  • modele postaci będą bardziej szczegółowe. Deszcz spływający po ubraniu Batmana stworzy dynamiczne odbicia, a zmarszczki na twarzy Gordona będą poruszać się podczas dialogów,
  • gadżet Line Launcher powróci,
  • wszystkie gadżety szybkiego użycia będą mogły zostać zastosowane w powietrzu,
  • system kontry powróci, ale zostanie trochę ulepszony,
  • będzie można znokautować kilku wrogów naraz, jednego po drugim (maksymalnie czterech),
  • Batman może wykorzystać otoczenie na swoją korzyść np. używając generatora prądu w walce,
  • wszyscy przeciwnicy będą mogli złapać Batmana, nie tylko ci więksi,
  • pojazd Batmana wykorzystamy do rozwiązania specjalnych zagadek Człowieka Zagadki,
  • Batmobil może strzelać rakietami i ogłuszać,
  • samochód umożliwi katapultowanie się i przejście do szybowania w powietrzu,
  • Batmobil będzie jedynym pojazdem Człowieka-Nietoperza, którym gracz będzie mógł sterować.