Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2014, 13:10

Pillars of Eternity – zobacz kartę postaci z RPG-a studia Obsidian

Twórcy oldskulowego RPG-a Pillars of Eternity opublikowali na swoim forum noworoczny wpis przedstawiający zaawansowanie prac nad grą. Studio Obsidian Entertainment dołączyło do niego m.in. screen karty postaci, ale poznaliśmy także kilka innych szczegółów dotyczących produkcji. Przypomnijmy, że Pillars of Eternity jeszcze w grudniu funkcjonowało pod nazwą Project Eternity.

Studio Obsidian Entertainment opublikowało niedawno noworoczne podsumowanie prac nad swoim głośnym tytułem Pillars of Eternity. Przypomnijmy, że projekt tego oldskulowego RPG-a szybko zdobył ogromną popularność i odniosł wielki sukces na platformie Kickstarter. Stało się tak m.in. dzięki odwołaniu się przez jego twórców do klasycznych gier tego typu z końca XX wieku, takich jak seria Baldur's Gate czy Planescape Torment. Twórcy tych RPG-ów znajdują się także w ekipie Obsidian Entertainment.

Karta postaci wywołuje nostalgię… jak i cały projekt Pillars of Eternity.

W SKRÓCIE:
  • Pillars of Eternity to oldskulowy RPG wzorowany na takich klasykach jak Baldur's Gate czy Planescape Torment.
  • W niedawnym wpisie autorzy gry ujawnili kolejne szczegóły, w tym wygląd karty postaci.
  • Tytuł ma ukazać się w 2014 roku.

Wśród nowych screenów opublikowanych przez Obsidian Entertainment najciekawszy wydaje się ten przedstawiający kartę postaci. Trzeba przyznać, że pod względem estetycznym zbliżona jest ona do tego, co dobrze znamy np. z Baldur's Gate, ale przecież dokładnie o to twórcom i fanom chodziło! Możemy z niej wyczytać, że Pallegina, opisana postać, należy do boskiej rasy Hylea i jest paladynem na ósmym poziomie. Choć nie jest specjalnie zręczna (ma tylko 18% bonus do celności), to kondycja o wartości 14 daje jej dodatkowe 28% wytrzymałości i zdrowia. Na karcie możemy znaleźć także informacje o tym, ile do tej pory Pallegina podróżowała (17 dni, 3 godziny…), kim był najpotężniejszy wróg przez nią pokonany (Org Matron), a także dowiedzieć się, jaka jest jej reputacja w świecie gry. Wiele innych szczegółów na pewno znajduje się w ukrytych na razie zakładkach.

Ponadto twórcy Pillars of Eternity podzielili się informacjami na temat projektowania potworów, które gracze spotkają w świecie gry. Jak napisali, „niemal ukończyliśmy już prace nad stworami o priorytecie A, niedługo zabieramy się za opracowywanie tych z priorytetem B”. Jednym z monstrów wykończonych (do poziomu wersji alfa) jest Cean Gwla, czyli stwór będący duchem kobiety zmarłej w tragicznych okolicznościach, przypominający banshee. Tak oto wygląda porównanie grafiki koncepcyjnej (z prawej) z jej wykonaniem na silniku gry:

Cean Gwla to podobny do banshee duch tragicznie zmarłej kobiety.

Autorzy klasycznego RPG-a zakończyli już prace nad wielkim lochem Od Nua i – jak twierdzą, a opublikowane już wczesnej screeny to potwierdzają – wygląda on świetnie. Teraz zabrali się za tworzenie drugiego wielkiego miasta, Twin Elms. Oto pierwszy opublikowany efekt tych prac:

Ruiny Engwithan niedaleko miasta Twin Elms. Świetne miejsce na potyczkę?

W noworocznym wpisie poznaliśmy także kolejne informacje o bogach funkcjonujących w świecie Pillars of Eternity. Na poniższym arcie przedstawiono dwoje z nich. Z lewej widzimy Galawaina, patrona wszelkiego typu polowań, czczonego przez ludzi zajmujących się podróżami i pościgami, a więc poszukiwaczy skarbów, pograniczników, odkrywców, a nawet uczonych. Wyznawcy Galawaina często noszą ze sobą małą, wyrzeźbioną głowę psa na szyi. Drugą postacią jest Woedica, znana też pod imionami Wypędzona Królowa czy Dusicielka. W skład jej boskiej domeny wchodzi prawo, sprawiedliwość, przyrzeczenia i obietnice, ale także zemsta. Kapłanki Woedici służą w miastach i miasteczkach jako prawniczki, a najbardziej wpływowe z nich doradzają królom i możnowładcom. „Kiedy Woedica odzyska swój tron” to popularne powiedzenie wśród jej wyznawców, odwołujące się do mającej nadejść utopijnej rzeczywistości, w której społeczeństwo zostanie wreszcie zorganizowane we właściwy sposób, a Woedica zajmie przynależną jej funkcję władczyni wśród bogów.

Bogowie: Galawain, opiekun polowań i Woedica, patronka sprawiedliwości i zemsty.

Na koniec warto dodać, że w treści newsa o postępie prac studio Obsidian Entertainment przypomniało wszystkim, którzy wspierali Pillars of Eternity, że powinni się zarejestrować na stronie, aby otrzymać nagrody związane z wysokością finansowego wsparcia. Dotyczy to także osób, które przynależą tylko cyfrowe upominki.

Ciągle nie ujawniono dokładnej daty premiery Pillars of Eternity – wiemy wyłącznie, że gra zadebiutuje w 2014 roku. Tytuł ukaże się na systemy Windows, Linux i Mac.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej