Wiedźmin 3: Dziki Gon - 30 klatek/sek. na konsolach, system destrukcji korzysta z technologii PhysX

Główny programista w studiu CD Projekt RED, Balazs Torok, wyjawił, że twórcy gry RPG Wiedźmin 3: Dziki Gon celują w animację na poziomie 30 klatek na sekundę.

Kamil Zwijacz

Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na komputerach PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One.

Balazs Torok, główny programista w studiu CD Projekt RED, wyjawił kilka nowych informacji dotyczących technicznych aspektów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jedną z nich jest płynność animacji. Twórcy celują w 30 klatek na sekundę na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

„Chcemy osiągnąć najwyższą możliwą jakość oprawy graficznej, co naturalnie narzuca pewne ograniczenia. Nie dotarliśmy jeszcze do punktu, w którym możemy mówić o rozdzielczościach, jednak jeżeli chodzi o animację, to celujemy w 30 klatek na sekundę” – powiedział Torok.

Firma przykłada się również do destrukcji otoczenia, która ma być ważnym elementem produkcji.

„Chcemy, by destrukcja stała się ważną częścią gry. Nie chcemy jej dodawać tylko ze względu na technologię, w związku z czym analizujemy wiele sytuacji, w których gracze mogą wchodzić w interakcję z obiektami w świecie gry.”

Przy okazji zdradzono, że system zniszczeń i symulacji ubrań oparty jest na technologii Nvidia PhysX. Studio jednak optymalizuje to rozwiązanie we własny sposób, jednocześnie utrzymując stały kontakt z amerykańskim koncernem. Wszystko po to, by uzyskać jak najlepszą wydajność.

Torok skomentował także technologię Mantle od firmy AMD, która obecnie nie wzbudza w nim większego zainteresowania:

„Jeżeli Mantle będzie wykorzystywane przez innych producentów układów GPU, to może stać się alternatywnym rozwiązaniem dla bibliotek DirectX. Do tego czasu nie możemy być jednak pewni czy Mantle sprawdzi się w przypadku innych architektur (…) Istnieje kilka rozszerzeń OpenGL, którymi można uzyskać podobne wyniki. Wiele gier jest jednocześnie opracowywanych dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych, co czyni OpenGL ES oczywistym wyborem dla przenośnego sprzętu i OpenGL dla stacjonarnego.”

Krótko pisząc, wydaje się, że twórcy wyczekiwanego RPG doskonale wiedzą co robią, co chcą osiągnąć i co wykorzystają, by spełnić zakładane cele. O efektach ich pracy przekonamy się w przyszłym roku, kiedy to Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach PC.

9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Star Citizen - obejrzyj pokaz starć kosmicznych w module Dogfighting

Następny
Star Citizen - obejrzyj pokaz starć kosmicznych w module Dogfighting

EverQuest Next Landmark - wersja alfa prawdopodobnie ukaże się w styczniu 2014 roku

Poprzedni
EverQuest Next Landmark - wersja alfa prawdopodobnie ukaże się w styczniu 2014 roku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl